La Fiscalia belga demanarà l’entrega de Puigdemont per sedició i malversació

La Fiscalia belga demanarà este dimarts al Tribunal de primera instància de Brussel·les que execute l’ordre europea de detenció i entrega (OEDE) per a que l’expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, siga entregat a Espanya per sedició i malversació, els dos delictes pels que li reclama la Justícia espanyola, segons han informat fonts de la seua defensa.

  

«Demanen l’extradició pels dos delictes», ha informat Paul Bekaert, l’advocat belga del polític independentista. D’esta manera, la Fiscalia de Brussel·les defensa la posició del jutge del Tribunal Suprem, Pablo Llarena, encara que no aclarix quina seria l’equivalència de delictes en el sistema belga.

 

Les parts hansigut citades este dimarts 

Les parts, qui ja han tingut accés a les primeres al·legacions escrites, han sigut citades este dimarts a partir de les 9.00 hores per a la vista sobre la reactivació de l’euroordre, en una audiència a porta tancada en la Cambra del Consell (tribunal de primera instància) de Brussel·les. Els advocats de Puigdemont preveuen sol·licitar un ajornament de la vista per a comptar «amb més temps per a preparar» la defensa de l’expresident català, amb l’argument de què a penes han tingut 24 hores per a estudiar el dossier i al·ludint a la complexitat del cas.

 

Segons l’advocat, el jutge no prendrà cap decisió immediatament, sinó que fixarà una nova data, «probablement a principis de desembre» per a continuar amb la vista i que les parts puguen presentar els seus al·legats. Puigdemont es troba en llibertat sense fiança, però subjecte a condicions com tindre una residència fixa en Bèlgica i no eixir del país si no és amb autorització del jutge.

 

Per a evitar l’extradició, la defensa de Puigdemont va esgrimir que tenia immunitat com a eurodiputat però, després de consultar amb el Parlament europeu, el jutge instructor va concloure que no gaudia de tal protecció.

 

El 2017 l’Audiència Nacional ja va sol·licitar l’extradició de Puigdemont

En 2017, quan l’Audiència Nacional va sol·licitar per primera volta en Bèlgica el lliurament de Puigdemont, el Ministeri Públic belga va advocar per complir l’extradició per tots els delictes que se li imputaven en Espanya —incloent els de rebel·lió i sedició— excepte el de prevaricació.

 

Finalment, la Fiscalia de Brussel·les va dictaminar que encaixaven en l’ordenament jurídic belga en les descripcions penals de «coalició de funcionaris» i «malversació de funcionaris». Uns delictes inferiors amb penes de sis mesos de presó màxim —davant els quinze anys d’Espanya— i per tant, dos delictes que no van ser  suficients per retornar l’expresident.

També pots llegir…

 

Últimes notícies

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.

Bejís es refà de la brutal tempesta que ha deixat 186 l/m² en poques hores

Bejís es recupera de la tempesta torrencial que este dissabte ha deixat 186 l/m², amb greus inundacions, danys en ponts i caiguda d’arbres. El temporal també ha afectat altres punts de Castelló i diverses localitats de la província de València.

Deting per amenaçar amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal de València

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 39 anys per amenaçar de mort amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal, després d’una discussió per incomplir una norma del recinte.

Detinguts un pare i el seu fill per repartir cocaïna a domicili en moto a Elx

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 56 anys i el seu fill de 30 per repartir cocaïna a domicili amb un ciclomotor des d’un pis del barri de Carrús, on s’han intervingut 95 grams de droga i més de 5.600 euros en metàl·lic.

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora, i manté avisos grocs per precipitacions i tempestes en altres zones de la província.

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.