18.4 C
València
Dimecres, 15 octubre, 2025

La Fiscalia belga demanarà l’entrega de Puigdemont per sedició i malversació

La Fiscalia belga demanarà este dimarts al Tribunal de primera instància de Brussel·les que execute l’ordre europea de detenció i entrega (OEDE) per a que l’expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, siga entregat a Espanya per sedició i malversació, els dos delictes pels que li reclama la Justícia espanyola, segons han informat fonts de la seua defensa.

  

«Demanen l’extradició pels dos delictes», ha informat Paul Bekaert, l’advocat belga del polític independentista. D’esta manera, la Fiscalia de Brussel·les defensa la posició del jutge del Tribunal Suprem, Pablo Llarena, encara que no aclarix quina seria l’equivalència de delictes en el sistema belga.

 

Les parts hansigut citades este dimarts 

Les parts, qui ja han tingut accés a les primeres al·legacions escrites, han sigut citades este dimarts a partir de les 9.00 hores per a la vista sobre la reactivació de l’euroordre, en una audiència a porta tancada en la Cambra del Consell (tribunal de primera instància) de Brussel·les. Els advocats de Puigdemont preveuen sol·licitar un ajornament de la vista per a comptar «amb més temps per a preparar» la defensa de l’expresident català, amb l’argument de què a penes han tingut 24 hores per a estudiar el dossier i al·ludint a la complexitat del cas.

 

Segons l’advocat, el jutge no prendrà cap decisió immediatament, sinó que fixarà una nova data, «probablement a principis de desembre» per a continuar amb la vista i que les parts puguen presentar els seus al·legats. Puigdemont es troba en llibertat sense fiança, però subjecte a condicions com tindre una residència fixa en Bèlgica i no eixir del país si no és amb autorització del jutge.

 

Per a evitar l’extradició, la defensa de Puigdemont va esgrimir que tenia immunitat com a eurodiputat però, després de consultar amb el Parlament europeu, el jutge instructor va concloure que no gaudia de tal protecció.

 

El 2017 l’Audiència Nacional ja va sol·licitar l’extradició de Puigdemont

En 2017, quan l’Audiència Nacional va sol·licitar per primera volta en Bèlgica el lliurament de Puigdemont, el Ministeri Públic belga va advocar per complir l’extradició per tots els delictes que se li imputaven en Espanya —incloent els de rebel·lió i sedició— excepte el de prevaricació.

 

Finalment, la Fiscalia de Brussel·les va dictaminar que encaixaven en l’ordenament jurídic belga en les descripcions penals de «coalició de funcionaris» i «malversació de funcionaris». Uns delictes inferiors amb penes de sis mesos de presó màxim —davant els quinze anys d’Espanya— i per tant, dos delictes que no van ser  suficients per retornar l’expresident.

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Ruixats i tempestes es desplacen del litoral a l’interior en la Comunitat Valenciana

Ruixats localment forts amb tempesta afectaran al matí el litoral de Castelló, València i nord d'Alacant i a la vesprada a l'interior. Vent d'este i temperatures sense canvis.

Espanya sub-21 remunta a Finlàndia amb un gol de Gonzalo en el 92

Espanya sub-21 va voltejar el 0-1 amb punts de Mayenda (88) i Gonzalo (92) per a véncer 2-1 a Finlàndia. Amb tres triomfs, lidera el grup A rumb a l'Europeu 2027.

Les falleres majors de València de 2026 prenen possessió del seu càrrec

Carmen Prades i la xiqueta Marta Mercader són proclamades en el saló de plens i arranca un nou cicle faller. La ciutat les reconeix com a referents culturals.

Mor una britànica de 72 anys en un xoc entre el seu cotxe i una autocaravana en la N-332

Una britànica de 72 anys mor en la N-332 a l'altura de Santa Pola després de col·lidir el seu cotxe amb una autocaravana. L'altre conductor està ferit greu.

Gonzalo culmina la remuntada d’Espanya sub-21 en el descompte 2-1

Espanya sub-21 va voltejar un partit aspre davant Finlàndia amb gols de Mayenda en el 88 i Gonzalo en el 92. El triomf manté el ple i el lideratge del grup A.

Les Falleres Majors de València 2026 prenen possessió a l’Ajuntament

Carmen Prades i Marta Mercader han sigut proclamades Falleres Majors de València 2026 en el saló de plens, en un acte presidit per María José Catalá. El nomenament obri oficialment el nou cicle faller.

Les pluges continuen este dimecres amb remissió lenta i focus al Mediterrani

La inestabilitat persistix per una massa freda en altura i la humitat mediterrània. Hi haurà ruixats menys intensos, amb avisos en punts d'Ebre, litoral valencià i Balears.

Ferran Torrent renúncia al Premi dels Lletres Valencianes per la deriva amb el valencià del Consell

L'escriptor comunica per carta a Carlos Mazón que renúncia al Premi dels Lletres Valencianes. Argumenta una deriva institucional menys respectuosa amb el valencià.