La Fiscalia belga demanarà l’entrega de Puigdemont per sedició i malversació

Ejemplo de shortcode con estilo
La Fiscalia belga demanarà este dimarts al Tribunal de primera instància de Brussel·les que execute l’ordre europea de detenció i entrega (OEDE) per a que l’expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, siga entregat a Espanya per sedició i malversació, els dos delictes pels que li reclama la Justícia espanyola, segons han informat fonts de la seua defensa.    «Demanen l’extradició […]

La Fiscalia belga demanarà este dimarts al Tribunal de primera instància de Brussel·les que execute l’ordre europea de detenció i entrega (OEDE) per a que l’expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, siga entregat a Espanya per sedició i malversació, els dos delictes pels que li reclama la Justícia espanyola, segons han informat fonts de la seua defensa.

  

«Demanen l’extradició pels dos delictes», ha informat Paul Bekaert, l’advocat belga del polític independentista. D’esta manera, la Fiscalia de Brussel·les defensa la posició del jutge del Tribunal Suprem, Pablo Llarena, encara que no aclarix quina seria l’equivalència de delictes en el sistema belga.

 

Les parts hansigut citades este dimarts 

Les parts, qui ja han tingut accés a les primeres al·legacions escrites, han sigut citades este dimarts a partir de les 9.00 hores per a la vista sobre la reactivació de l’euroordre, en una audiència a porta tancada en la Cambra del Consell (tribunal de primera instància) de Brussel·les. Els advocats de Puigdemont preveuen sol·licitar un ajornament de la vista per a comptar «amb més temps per a preparar» la defensa de l’expresident català, amb l’argument de què a penes han tingut 24 hores per a estudiar el dossier i al·ludint a la complexitat del cas.

 

Segons l’advocat, el jutge no prendrà cap decisió immediatament, sinó que fixarà una nova data, «probablement a principis de desembre» per a continuar amb la vista i que les parts puguen presentar els seus al·legats. Puigdemont es troba en llibertat sense fiança, però subjecte a condicions com tindre una residència fixa en Bèlgica i no eixir del país si no és amb autorització del jutge.

 

Per a evitar l’extradició, la defensa de Puigdemont va esgrimir que tenia immunitat com a eurodiputat però, després de consultar amb el Parlament europeu, el jutge instructor va concloure que no gaudia de tal protecció.

 

El 2017 l’Audiència Nacional ja va sol·licitar l’extradició de Puigdemont

En 2017, quan l’Audiència Nacional va sol·licitar per primera volta en Bèlgica el lliurament de Puigdemont, el Ministeri Públic belga va advocar per complir l’extradició per tots els delictes que se li imputaven en Espanya —incloent els de rebel·lió i sedició— excepte el de prevaricació.

 

Finalment, la Fiscalia de Brussel·les va dictaminar que encaixaven en l’ordenament jurídic belga en les descripcions penals de «coalició de funcionaris» i «malversació de funcionaris». Uns delictes inferiors amb penes de sis mesos de presó màxim —davant els quinze anys d’Espanya— i per tant, dos delictes que no van ser  suficients per retornar l’expresident.

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.

La presidenta de l’Audiència de Castelló relata 30 anys d’assetjament pel bulo del Bar España

La magistrada Sofía Díaz ha explicat davant el jutjat de Castelló tres dècades de mentides, difamacions i amenaces pel bulo del Bar España, que han marcat la seua vida personal i professional. El juí continua esta vesprada amb la declaració d’altres víctimes, entre elles Francisco Camps i Mónica Oltra.