Les Fogueres es fixen i prenen com a referència les Falles de València

 

Després d’una llarga pausa en la festa de foc, València va tornar a veure com els seus carrers s’omplien de monuments, música i tradició. Totes les festes de la Comunitat Valenciana han hagut de fer una parada en el camí. Però per a les Falles de València, este alt va arribar a la seua fi.

Després de més de 500 dies, els fallers i falleres van tornar a gaudir d’una plantà, una mascletà i la tradicional cremà. Estes han estat les primeres festes multitudinàries que han estat celebrades després de la pandèmia. El que ha col·locat a la ciutat i els valencians en el punt de mira.

Les comissions, al costat del Delegat de Protocol Covid, han hagut de cuidar les estrictes mesures de seguretat. Per evitar aglomeracions, s’han realitzat diverses mascletaes en diferents punts de la ciutat. La Nit del Foc també va canviar la seua ubicació i es va disparar de forma simultània en diferents hores.

L’ofrena de flors també va patir diversos canvis. Per exemple, va passar a celebrar-se en diverses tandes, tant al matí com a la tarda / nit. A més, es va fer a porta tancada.

D’altra banda, les comissions demanaven a través de les seues xarxes socials que la gent no s’amuntegués als carrers per veure les cremàs. Per a això, la gran majoria de falles van decidir retransmetre en directe este acte. Les falles infantils, atípicament, començaven a cremar a les 20 h, encara amb la llum del sol. I l’hora de les cremaes dels monuments adults també s’avançava per poder complir amb el toc de queda, establert a les 01 h de la matinada.

Les primeres festes post pandèmia

 

Per això els ulls de tots els amants de la festa, els festers d’altres ciutats i poblacions, han estat pendents del transcurs d’esta festa. De fet, en paraules de President de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, La celebració de les Falles de València ha estat «una oportunitat com a capital de la Comunitat Valenciana per demostrar que sí que es poden celebrar les fiestes, sempre des de la responsabilitat».

D’esta manera, Alacant, Que va decidir no celebrar les seues festes de les Fogueres de Sant Joan al setembre. És el segon any que juny no sent la calor d’esta festa. I des de la ciutat s’ha pogut comprovar el funcionament en temps de Covid d’unes festes de gran importància com són les Falles.

Les festes de la Comunitat Valenciana, i també les de la resta de país, estaran molt pendents de les pròximes setmanes per veure l’evolució dels contagis després de la celebració d’estes festes. Les comissions falleres han pogut gaudir-ne, i s’ha demostrat que no importen les adversitats quan hi ha tanta passió per una festa. El que està clar és que la celebració d’estes Falles 2020/21 marcaran un abans i un després en la celebració de moltes festes.
 

Últimes notícies

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.