Anuncios

Les Fogueres es fixen i prenen com a referència les Falles de València

 

Després d’una llarga pausa en la festa de foc, València va tornar a veure com els seus carrers s’omplien de monuments, música i tradició. Totes les festes de la Comunitat Valenciana han hagut de fer una parada en el camí. Però per a les Falles de València, este alt va arribar a la seua fi.

Després de més de 500 dies, els fallers i falleres van tornar a gaudir d’una plantà, una mascletà i la tradicional cremà. Estes han estat les primeres festes multitudinàries que han estat celebrades després de la pandèmia. El que ha col·locat a la ciutat i els valencians en el punt de mira.

Anuncios

Les comissions, al costat del Delegat de Protocol Covid, han hagut de cuidar les estrictes mesures de seguretat. Per evitar aglomeracions, s’han realitzat diverses mascletaes en diferents punts de la ciutat. La Nit del Foc també va canviar la seua ubicació i es va disparar de forma simultània en diferents hores.

L’ofrena de flors també va patir diversos canvis. Per exemple, va passar a celebrar-se en diverses tandes, tant al matí com a la tarda / nit. A més, es va fer a porta tancada.

D’altra banda, les comissions demanaven a través de les seues xarxes socials que la gent no s’amuntegués als carrers per veure les cremàs. Per a això, la gran majoria de falles van decidir retransmetre en directe este acte. Les falles infantils, atípicament, començaven a cremar a les 20 h, encara amb la llum del sol. I l’hora de les cremaes dels monuments adults també s’avançava per poder complir amb el toc de queda, establert a les 01 h de la matinada.

Les primeres festes post pandèmia

 

Per això els ulls de tots els amants de la festa, els festers d’altres ciutats i poblacions, han estat pendents del transcurs d’esta festa. De fet, en paraules de President de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, La celebració de les Falles de València ha estat “una oportunitat com a capital de la Comunitat Valenciana per demostrar que sí que es poden celebrar les fiestes, sempre des de la responsabilitat”.

D’esta manera, Alacant, Que va decidir no celebrar les seues festes de les Fogueres de Sant Joan al setembre. És el segon any que juny no sent la calor d’esta festa. I des de la ciutat s’ha pogut comprovar el funcionament en temps de Covid d’unes festes de gran importància com són les Falles.

Les festes de la Comunitat Valenciana, i també les de la resta de país, estaran molt pendents de les pròximes setmanes per veure l’evolució dels contagis després de la celebració d’estes festes. Les comissions falleres han pogut gaudir-ne, i s’ha demostrat que no importen les adversitats quan hi ha tanta passió per una festa. El que està clar és que la celebració d’estes Falles 2020/21 marcaran un abans i un després en la celebració de moltes festes.
 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.
Anuncios