Les Fogueres es fixen i prenen com a referència les Falles de València

 

Després d’una llarga pausa en la festa de foc, València va tornar a veure com els seus carrers s’omplien de monuments, música i tradició. Totes les festes de la Comunitat Valenciana han hagut de fer una parada en el camí. Però per a les Falles de València, este alt va arribar a la seua fi.

Després de més de 500 dies, els fallers i falleres van tornar a gaudir d’una plantà, una mascletà i la tradicional cremà. Estes han estat les primeres festes multitudinàries que han estat celebrades després de la pandèmia. El que ha col·locat a la ciutat i els valencians en el punt de mira.

Les comissions, al costat del Delegat de Protocol Covid, han hagut de cuidar les estrictes mesures de seguretat. Per evitar aglomeracions, s’han realitzat diverses mascletaes en diferents punts de la ciutat. La Nit del Foc també va canviar la seua ubicació i es va disparar de forma simultània en diferents hores.

L’ofrena de flors també va patir diversos canvis. Per exemple, va passar a celebrar-se en diverses tandes, tant al matí com a la tarda / nit. A més, es va fer a porta tancada.

D’altra banda, les comissions demanaven a través de les seues xarxes socials que la gent no s’amuntegués als carrers per veure les cremàs. Per a això, la gran majoria de falles van decidir retransmetre en directe este acte. Les falles infantils, atípicament, començaven a cremar a les 20 h, encara amb la llum del sol. I l’hora de les cremaes dels monuments adults també s’avançava per poder complir amb el toc de queda, establert a les 01 h de la matinada.

Les primeres festes post pandèmia

 

Per això els ulls de tots els amants de la festa, els festers d’altres ciutats i poblacions, han estat pendents del transcurs d’esta festa. De fet, en paraules de President de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, La celebració de les Falles de València ha estat «una oportunitat com a capital de la Comunitat Valenciana per demostrar que sí que es poden celebrar les fiestes, sempre des de la responsabilitat».

D’esta manera, Alacant, Que va decidir no celebrar les seues festes de les Fogueres de Sant Joan al setembre. És el segon any que juny no sent la calor d’esta festa. I des de la ciutat s’ha pogut comprovar el funcionament en temps de Covid d’unes festes de gran importància com són les Falles.

Les festes de la Comunitat Valenciana, i també les de la resta de país, estaran molt pendents de les pròximes setmanes per veure l’evolució dels contagis després de la celebració d’estes festes. Les comissions falleres han pogut gaudir-ne, i s’ha demostrat que no importen les adversitats quan hi ha tanta passió per una festa. El que està clar és que la celebració d’estes Falles 2020/21 marcaran un abans i un després en la celebració de moltes festes.
 

Últimes notícies

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.