26.4 C
València
Dimecres, 22 octubre, 2025

Ford Almussafes arriba a un acord amb la direcció europea pel futur de la factoria

El sindicat majoritari de Ford Almussafes, UGT, ha aconseguit arribar a un acord amb la direcció de Ford Europa per intentar salvar el futur de la planta valenciana. Els representants dels treballadors s’havien traslladat este dimecres fins a la ciutat alemanya de Colònia per presentar una proposta i aconseguir la producció dels dos últims models elèctrics que falten per adjudicar.

Segons fonts sindicals, després d’“intenses reunions a contrarellotge” han pogut assolir un acord que serà traslladat fins a Detroit, qui prendrà la decisió final i decidirà entre Almussafes i Sarlouis, l’altra planta que competeix pels nous vehicles. Este anunci s’ha conegut just el mateix dia que acabava el termini imposat per la multinacional per aconseguir un acord que assegurés la competitivitat i la viabilitat de la planta.

La proposta dels sindicats implicava acceptar quatre o cinc anys de contenció salarial, però condicionat a l’adjudicació dels vehicles elèctrics i de poder recuperar més tard els valors al voltant de l’IPC, així com algunes mesures de flexibilitat laboral a partir del 2025 quan ja es fabricaren els nous models.

Mentre que l’empresa demanava a la plantilla una sèrie d’ajustaments laborals que demanaven una rebaixa salarial del 10%, reduir les vacances en una setmana i ampliar 30 minuts cada torn de treball per poder ser competitius.

Així mateix, encara no es coneixen els detalls del conveni entre la direcció i el sindicat UGT del qual depenen més de 6.500 treballadors, i més de 25.000 llocs de treball directes de les més de cent empreses que treballen per a la factoria.

 

Generalitat farà tots els esforços

 

A més, este mateix dijous el president de la Generalitat, Ximo Puig, va manifestar que des de la Generalitat s’han fet i es faran “tots els esforços” perquè Ford es mantinga a la Comunitat Valenciana perquè assegura és la planta “més competitiva” que tenen a Europa.

Així mateix, va assenyalar que “confiem en la proposta de l’empresa i els treballadors sindicals perquè és una proposta solvent per mantenir els llocs de treball”. “Ford és una empresa molt important a la Comunitat Valenciana, tractora per a un clúster molt potent de l’automòbil“, va indicar Puig.

 

Proveïdors “optimistes”

 

D’altra banda, els proveïdors del sector de l’automòbil de la Comunitat Valenciana han rebut amb optimisme la notícia que la negociació entre els treballadors de Ford i l’empresa s’ha tancat amb un acord en positiu. Este acord, en què la indústria auxiliar no té capacitat d’ingerència, permet a l’empresa tractora del sector a la Comunitat Valenciana mantenir-se a la lliça dins del pla de reestructuració de la multinacional.

Per a la presidenta d’AVIA, Mónica Alegre, “estàvem molt expectants i vam considerar que ha estat un exercici de responsabilitat i de generositat per totes les parts. De la decisió que es prenga en els pròxims mesos a la seu de la multinacional dependrà el futur del sector. Este acord és, almenys, un avantatge a la graella de d’eixida”.

Últimes notícies

Roig Negueroles carrega contra LaLiga per la cancel·lació del partit a Miami

El CEO del Vila-real va criticar el mode i el moment en què LaLiga va anunciar la cancel·lació del partit a Miami contra el Barcelona. Va reclamar claredat i respecte als aficionats.

PowerCo llança el primer màster interuniversitari en producció de cel·les de bateria

PowerCo ha anunciat el primer màster interuniversitari en producció de cel·les de bateria al costat de la UPV i la UV, amb inici el pròxim curs. El programa s'integra en el seu pla de talent per a la gigafactoria de Sagunt, que preveu produir una cel·la unificada des de finals de l'estiu de 2026.

VDS 2025 arranca a València amb focus en l’efecte multiplicador i més capital privat

VDS 2025 ha arrancat a València amb consens en dos prioritats: aprofitar l'efecte multiplicador de l'ecosistema i atraure més capital privat per a escalar projectes.

Mazón assegura que ja s’han activat més de 4.000 vivendes protegides del Pla Viu

Mazón ha informat que més de 4.000 de les 10.000 vivendes del Pla Viu estan ja en licitació, adjudicació o construcció, amb 317 municipis adherits.

VDS 2025 reunix a startups i inversors amb focus en efecte multiplicador i capital privat

Startups i inversors en VDS 2025 han subratllat l'efecte multiplicador de l'ecosistema i la urgència de més capital privat, amb València com hub en creixement.

Les denúncies per violència de gènere baixen un 3,6% en la Comunitat Valenciana en el segon trimestre

Els jutjats de la Comunitat Valenciana van registrar 6.982 denúncies entre abril i juny, un 3,6% menys interanual, i 6.497 víctimes. La regió és la tercera en taxa per cada 10.000 dones.

Sis mesos de presó per intentar besar a una menor a la seua casa de Benidorm

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un home per intentar besar a una menor de 15 anys a Benidorm. La sentència inclou allunyament, prohibició de comunicació, llibertat vigilada i indemnització.

Sanitat posarà en marxa un Centre de Referència en Trauma Complex a Picanya

Sanitat activarà en l'Alqueria de Moret (Picanya) un centre de referència per a trauma complex amb 1,2 milions, dirigit a afectats per riuades i altres col·lectius vulnerables. L'anunci arriba al costat del balanç després de la dana, amb reforç de personal, més consultes i descens d'urgències per autolesions.