Ford Almussafes arriba a un acord amb la direcció europea pel futur de la factoria

El sindicat majoritari de Ford Almussafes, UGT, ha aconseguit arribar a un acord amb la direcció de Ford Europa per intentar salvar el futur de la planta valenciana. Els representants dels treballadors s’havien traslladat este dimecres fins a la ciutat alemanya de Colònia per presentar una proposta i aconseguir la producció dels dos últims models elèctrics que falten per adjudicar.

Segons fonts sindicals, després d’“intenses reunions a contrarellotge” han pogut assolir un acord que serà traslladat fins a Detroit, qui prendrà la decisió final i decidirà entre Almussafes i Sarlouis, l’altra planta que competeix pels nous vehicles. Este anunci s’ha conegut just el mateix dia que acabava el termini imposat per la multinacional per aconseguir un acord que assegurés la competitivitat i la viabilitat de la planta.

La proposta dels sindicats implicava acceptar quatre o cinc anys de contenció salarial, però condicionat a l’adjudicació dels vehicles elèctrics i de poder recuperar més tard els valors al voltant de l’IPC, així com algunes mesures de flexibilitat laboral a partir del 2025 quan ja es fabricaren els nous models.

Mentre que l’empresa demanava a la plantilla una sèrie d’ajustaments laborals que demanaven una rebaixa salarial del 10%, reduir les vacances en una setmana i ampliar 30 minuts cada torn de treball per poder ser competitius.

Així mateix, encara no es coneixen els detalls del conveni entre la direcció i el sindicat UGT del qual depenen més de 6.500 treballadors, i més de 25.000 llocs de treball directes de les més de cent empreses que treballen per a la factoria.

 

Generalitat farà tots els esforços

 

A més, este mateix dijous el president de la Generalitat, Ximo Puig, va manifestar que des de la Generalitat s’han fet i es faran “tots els esforços” perquè Ford es mantinga a la Comunitat Valenciana perquè assegura és la planta “més competitiva” que tenen a Europa.

Així mateix, va assenyalar que “confiem en la proposta de l’empresa i els treballadors sindicals perquè és una proposta solvent per mantenir els llocs de treball”. “Ford és una empresa molt important a la Comunitat Valenciana, tractora per a un clúster molt potent de l’automòbil“, va indicar Puig.

 

Proveïdors “optimistes”

 

D’altra banda, els proveïdors del sector de l’automòbil de la Comunitat Valenciana han rebut amb optimisme la notícia que la negociació entre els treballadors de Ford i l’empresa s’ha tancat amb un acord en positiu. Este acord, en què la indústria auxiliar no té capacitat d’ingerència, permet a l’empresa tractora del sector a la Comunitat Valenciana mantenir-se a la lliça dins del pla de reestructuració de la multinacional.

Per a la presidenta d’AVIA, Mónica Alegre, “estàvem molt expectants i vam considerar que ha estat un exercici de responsabilitat i de generositat per totes les parts. De la decisió que es prenga en els pròxims mesos a la seu de la multinacional dependrà el futur del sector. Este acord és, almenys, un avantatge a la graella de d’eixida”.

Anuncios

Últimes notícies

La Fiscalia demana 162 anys de presó a un acusat de gravar i difondre material pedòfil a Alacant

La Fiscalia sol·licita 162 anys de presó per a un home acusat de gravar a menors mitjançant videoconferència i compartir més de 2.000 arxius pedòfils en Internet.

CSIF exigix una rehabilitació urgent del CEIP Rosa Serrano de Paiporta per les humitats després de la dana

CSIF reclama a la Conselleria de Educacion i a l'Ajuntament de Paiporta una actuacion urgent i coordinada per a rehabilitar el CEIP Rosa Serrano, afectat per humitats i deterioració del forjat després de la dana d'octubre de 2024.

Les operacions immobiliàries cauen un 4,6% en la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

Les immobiliàries valencianes detecten una desacceleració del mercat de vivenda en la Comunitat, amb menys operacions i captacions, mentres el lloguer seguix molt tensionado i amb poca oferta.

Tres candidatures es disputen el Col·legi de Farmacèutics de València en les eleccions del diumenge

El Col·legi de Farmacèutics de València celebra este diumenge eleccions per a triar a la nova junta que succeirà a Jaime Giner, amb 5.155 col·legiats cridats a votar i tres candidatures en lliça.

Detingut a Alacant per fer-se passar per policia i parar cotxes per a tirar-se uns riures

Un home de 51 anys ha sigut detingut a Alacant acusat si es fes passar per policia per a detindre vehicles en la via pública amb l'excusa de tirar-se uns riures, utilitzant un cotxe amb rotatiu blau i peces amb emblemes policials.

La Policia incauta dos armes blanques en la perruqueria on va morir acoltellat un jove a València

La Policia Nacional investiga l'homicidi d'un jove de 25 anys acoltellat en una perruqueria de Russafa, on s'han confiscat dos armes blanques i seguix detingut un company com a principal sospitós.

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge en banderes blaves amb 151 distintius

La Comunitat Valenciana torna a encapçalar el rànquing espanyol de banderes blaves amb 151 distintius, en un any en què Espanya reforça el seu primer lloc mundial en platges guardonades.

Detingut a València després d’atracar una farmàcia amb un ganivet i fugir a peu

La Policia Nacional deté a València a un home de 62 anys després d'atracar una farmàcia armat amb un ganivet i fugir a peu sense aconseguir emportar-se la recaptació.