Ford Almussafes arriba a un acord amb la direcció europea pel futur de la factoria

El sindicat majoritari de Ford Almussafes, UGT, ha aconseguit arribar a un acord amb la direcció de Ford Europa per intentar salvar el futur de la planta valenciana. Els representants dels treballadors s’havien traslladat este dimecres fins a la ciutat alemanya de Colònia per presentar una proposta i aconseguir la producció dels dos últims models elèctrics que falten per adjudicar.

Segons fonts sindicals, després d’“intenses reunions a contrarellotge” han pogut assolir un acord que serà traslladat fins a Detroit, qui prendrà la decisió final i decidirà entre Almussafes i Sarlouis, l’altra planta que competeix pels nous vehicles. Este anunci s’ha conegut just el mateix dia que acabava el termini imposat per la multinacional per aconseguir un acord que assegurés la competitivitat i la viabilitat de la planta.

La proposta dels sindicats implicava acceptar quatre o cinc anys de contenció salarial, però condicionat a l’adjudicació dels vehicles elèctrics i de poder recuperar més tard els valors al voltant de l’IPC, així com algunes mesures de flexibilitat laboral a partir del 2025 quan ja es fabricaren els nous models.

Mentre que l’empresa demanava a la plantilla una sèrie d’ajustaments laborals que demanaven una rebaixa salarial del 10%, reduir les vacances en una setmana i ampliar 30 minuts cada torn de treball per poder ser competitius.

Així mateix, encara no es coneixen els detalls del conveni entre la direcció i el sindicat UGT del qual depenen més de 6.500 treballadors, i més de 25.000 llocs de treball directes de les més de cent empreses que treballen per a la factoria.

 

Generalitat farà tots els esforços

 

A més, este mateix dijous el president de la Generalitat, Ximo Puig, va manifestar que des de la Generalitat s’han fet i es faran “tots els esforços” perquè Ford es mantinga a la Comunitat Valenciana perquè assegura és la planta “més competitiva” que tenen a Europa.

Així mateix, va assenyalar que “confiem en la proposta de l’empresa i els treballadors sindicals perquè és una proposta solvent per mantenir els llocs de treball”. «Ford és una empresa molt important a la Comunitat Valenciana, tractora per a un clúster molt potent de l’automòbil«, va indicar Puig.

 

Proveïdors “optimistes”

 

D’altra banda, els proveïdors del sector de l’automòbil de la Comunitat Valenciana han rebut amb optimisme la notícia que la negociació entre els treballadors de Ford i l’empresa s’ha tancat amb un acord en positiu. Este acord, en què la indústria auxiliar no té capacitat d’ingerència, permet a l’empresa tractora del sector a la Comunitat Valenciana mantenir-se a la lliça dins del pla de reestructuració de la multinacional.

Per a la presidenta d’AVIA, Mónica Alegre, “estàvem molt expectants i vam considerar que ha estat un exercici de responsabilitat i de generositat per totes les parts. De la decisió que es prenga en els pròxims mesos a la seu de la multinacional dependrà el futur del sector. Este acord és, almenys, un avantatge a la graella de d’eixida”.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.