Ford Almussafes arriba a un acord amb la direcció europea pel futur de la factoria

El sindicat majoritari de Ford Almussafes, UGT, ha aconseguit arribar a un acord amb la direcció de Ford Europa per intentar salvar el futur de la planta valenciana. Els representants dels treballadors s’havien traslladat este dimecres fins a la ciutat alemanya de Colònia per presentar una proposta i aconseguir la producció dels dos últims models elèctrics que falten per adjudicar.

Segons fonts sindicals, després d’“intenses reunions a contrarellotge” han pogut assolir un acord que serà traslladat fins a Detroit, qui prendrà la decisió final i decidirà entre Almussafes i Sarlouis, l’altra planta que competeix pels nous vehicles. Este anunci s’ha conegut just el mateix dia que acabava el termini imposat per la multinacional per aconseguir un acord que assegurés la competitivitat i la viabilitat de la planta.

Anuncios

La proposta dels sindicats implicava acceptar quatre o cinc anys de contenció salarial, però condicionat a l’adjudicació dels vehicles elèctrics i de poder recuperar més tard els valors al voltant de l’IPC, així com algunes mesures de flexibilitat laboral a partir del 2025 quan ja es fabricaren els nous models.

Mentre que l’empresa demanava a la plantilla una sèrie d’ajustaments laborals que demanaven una rebaixa salarial del 10%, reduir les vacances en una setmana i ampliar 30 minuts cada torn de treball per poder ser competitius.

Així mateix, encara no es coneixen els detalls del conveni entre la direcció i el sindicat UGT del qual depenen més de 6.500 treballadors, i més de 25.000 llocs de treball directes de les més de cent empreses que treballen per a la factoria.

 

Generalitat farà tots els esforços

 

A més, este mateix dijous el president de la Generalitat, Ximo Puig, va manifestar que des de la Generalitat s’han fet i es faran “tots els esforços” perquè Ford es mantinga a la Comunitat Valenciana perquè assegura és la planta “més competitiva” que tenen a Europa.

Així mateix, va assenyalar que “confiem en la proposta de l’empresa i els treballadors sindicals perquè és una proposta solvent per mantenir els llocs de treball”. “Ford és una empresa molt important a la Comunitat Valenciana, tractora per a un clúster molt potent de l’automòbil“, va indicar Puig.

 

Proveïdors “optimistes”

 

D’altra banda, els proveïdors del sector de l’automòbil de la Comunitat Valenciana han rebut amb optimisme la notícia que la negociació entre els treballadors de Ford i l’empresa s’ha tancat amb un acord en positiu. Este acord, en què la indústria auxiliar no té capacitat d’ingerència, permet a l’empresa tractora del sector a la Comunitat Valenciana mantenir-se a la lliça dins del pla de reestructuració de la multinacional.

Per a la presidenta d’AVIA, Mónica Alegre, “estàvem molt expectants i vam considerar que ha estat un exercici de responsabilitat i de generositat per totes les parts. De la decisió que es prenga en els pròxims mesos a la seu de la multinacional dependrà el futur del sector. Este acord és, almenys, un avantatge a la graella de d’eixida”.

Anuncios

Últimes notícies

L’avió que va evacuar a dos pacients del creuer Hondius reposta a València abans de volar a Rotterdam

L'avió medicalitzat que va traslladar des de Cap Verd a Gran Canària a dos pacients del creuer MV Hondius amb símptomes compatibles amb hantavirus reposta a València i continua viatge a Rotterdam, mentres els malalts seguixen cap a Països Baixos en una altra aeronau.

Avís taronja per pluges intenses a Alacant i sud de València este dijous

La Aemet activa l'avís taronja per pluges molt intenses a l'interior i litoral nord d'Alacant i en el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.

Pluges intenses i tempestes en gran part de la Comunitat Valenciana, sobretot entre València i Alacant

La Comunitat Valenciana registra hui ruixats generalitzats, localment molt forts i amb tempesta entre el sud de València i el nord d'Alacant, amb descens de màximes a l'interior i situació marítima una mica alterada.

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.