Ford Almussafes arriba a un acord amb la direcció europea pel futur de la factoria

El sindicat majoritari de Ford Almussafes, UGT, ha aconseguit arribar a un acord amb la direcció de Ford Europa per intentar salvar el futur de la planta valenciana. Els representants dels treballadors s’havien traslladat este dimecres fins a la ciutat alemanya de Colònia per presentar una proposta i aconseguir la producció dels dos últims models elèctrics que falten per adjudicar.

Segons fonts sindicals, després d’“intenses reunions a contrarellotge” han pogut assolir un acord que serà traslladat fins a Detroit, qui prendrà la decisió final i decidirà entre Almussafes i Sarlouis, l’altra planta que competeix pels nous vehicles. Este anunci s’ha conegut just el mateix dia que acabava el termini imposat per la multinacional per aconseguir un acord que assegurés la competitivitat i la viabilitat de la planta.

La proposta dels sindicats implicava acceptar quatre o cinc anys de contenció salarial, però condicionat a l’adjudicació dels vehicles elèctrics i de poder recuperar més tard els valors al voltant de l’IPC, així com algunes mesures de flexibilitat laboral a partir del 2025 quan ja es fabricaren els nous models.

Mentre que l’empresa demanava a la plantilla una sèrie d’ajustaments laborals que demanaven una rebaixa salarial del 10%, reduir les vacances en una setmana i ampliar 30 minuts cada torn de treball per poder ser competitius.

Així mateix, encara no es coneixen els detalls del conveni entre la direcció i el sindicat UGT del qual depenen més de 6.500 treballadors, i més de 25.000 llocs de treball directes de les més de cent empreses que treballen per a la factoria.

 

Generalitat farà tots els esforços

 

A més, este mateix dijous el president de la Generalitat, Ximo Puig, va manifestar que des de la Generalitat s’han fet i es faran “tots els esforços” perquè Ford es mantinga a la Comunitat Valenciana perquè assegura és la planta “més competitiva” que tenen a Europa.

Així mateix, va assenyalar que “confiem en la proposta de l’empresa i els treballadors sindicals perquè és una proposta solvent per mantenir els llocs de treball”. “Ford és una empresa molt important a la Comunitat Valenciana, tractora per a un clúster molt potent de l’automòbil“, va indicar Puig.

 

Proveïdors “optimistes”

 

D’altra banda, els proveïdors del sector de l’automòbil de la Comunitat Valenciana han rebut amb optimisme la notícia que la negociació entre els treballadors de Ford i l’empresa s’ha tancat amb un acord en positiu. Este acord, en què la indústria auxiliar no té capacitat d’ingerència, permet a l’empresa tractora del sector a la Comunitat Valenciana mantenir-se a la lliça dins del pla de reestructuració de la multinacional.

Per a la presidenta d’AVIA, Mónica Alegre, “estàvem molt expectants i vam considerar que ha estat un exercici de responsabilitat i de generositat per totes les parts. De la decisió que es prenga en els pròxims mesos a la seu de la multinacional dependrà el futur del sector. Este acord és, almenys, un avantatge a la graella de d’eixida”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un detingut i tres investigats després de trobar 332 plantes de marihuana a Orihuela

La Guàrdia Civil ha desarticulat en Torremendo una plantació 'indoor' amb 332 plantes llestes per a la seua recol·lecció. Un home va ser detingut i altres tres van quedar investigats.

Alfafar reforça la seua preparació davant riscos i inundacions amb obres i un parc inundable

Alfafar avança en una estratègia global per a reduir riscos després de la DANA de 2024. Obres en el clavegueram, SUDS i un gran parc inundable formen el nucli del pla.

Rècord de participació en el Premi Azorín 2026: 735 novel·les a concurs

El certamen bat la seua marca amb 735 originals i consolida la seua projecció internacional. El lliurament serà el dijous 5 de març a la Sala Simfònica del ADDA.

Ingressa a la presó per confinar a persones vulnerables i quedar-se amb els seus béns

Un home de 38 anys ha sigut detingut a Torrent i ha ingressat a la presó per confinar a persones vulnerables, sotmetre-les amb amenaces i apropiar-se dels seus béns. La investigació ha destapat estafes amb cotxes i 126 línies telefòniques i la troballa de cocaïna en el seu domicili.

Infermeria demana més seguretat en centres de salut després de l’assassinat masclista de Benicàssim

El Col·legi d'Infermers i Infermeres de Castelló ha reclamat vigilància i controls en hospitals i centres de salut després de l'assassinat masclista de Benicàssim. L'entitat també ha demanat actualitzar el marc legal i aclarir la seguretat jurídica en la indicació de medicaments.

Les VTC marxen per València contra un decret que consideren letal per al sector

Una marxa lenta de conductors de VTC col·lapsa la ronda interior de València contra un decret llei urgent de la Generalitat que restringix el servici urbà. El sector alerta d'una retallada del 40% de l'oferta, 1.800 llicències i 5.000 ocupacions en risc.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació de Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïa responsabilitat per irregularitats en vivendes públiques.

Exdirigentes del PSPV d’Almussafes reclamen respectar la presumpció d’innocència de l’alcalde

Els 41 membres de l'anterior executiva local han qüestionat l'expedient obert pel Comité d'Ètica i Garanties del PSPV-PSOE i han reclamat respecte a la presumpció d'innocència. Recorden que Toni González seguix com a alcalde malgrat la suspensió cautelar de militància per acusacions d'assetjament sexual i laboral.