12 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

‘De la foscor a la llum’, l’exposició de l’Any Sorolla pel centenari de la seua mort

La Generalitat ha programat diferents activitats per celebrar el Any Sorolla, en commemoració del centenari de la mort del pintor valencià. Una de les més importants, és l’exposició ‘De la foscor a la llum’, que reuneix 73 obres de la col·lecció Lladró entre les quals destaquen llenços de Joaquín Sorolla, Juan de Juanes, José de Ribera, Francisco Zurbarán, José Benlliure, o Ignacio Pinazo, entre d’altres.

L’exposició està constituïda per 71 pintures i dos escultures de la col·lecció de la família Lladró que va ser adquirida per la Generalitat el mes de novembre passat i que passaran a formar part posteriorment dels fons del Museu de Belles Arts de València, considerada com la segona pinacoteca d’Espanya. Esta mostra podrà ser visitada de forma gratuïta fins a l’11 de juny, al Palau de les Comunicacions.

Cal destacar que esta col·lecció aporta al San Pío V el seu primer Zurbarán i set obres de Joaquín Sorolla, com la icònica ‘Jo sóc el pa de la vida’ o ‘Labradora valenciana’, que és la imatge de l’exposició. En concret, les peces daten del segle XV fins al XX i, majoritàriament, són obra d’artistes nascuts a la Comunitat Valenciana. 
 
Quant al títol de l’exposició, ‘De la Foscor a la llum’, cal assenyalar el seu doble significat, per una banda, tracta de reflectir l’evolució de la pintura que es mostra i que va des d’obres religioses de l’Edat Mitjana fins a peces de Joaquín Sorolla, caracteritzat pel tractament de la llum. D’altra banda, es fa al·lusió a la decisió de la Generalitat de mostrar a la ciutadania les peces artístiques de la col·lecció Lladró que estaven guardades a caixes, en un magatzem d’art i amb esta exposició ixen a la llum.

Any Sorolla

L’exposició està comissariada per Pablo González Tornel, director del Museu de Belles Arts de València, que a més ha sigut nomenat com a comissionat de l’Any Joaquín Sorolla, a fi de dirigir la programació i el desenvolupament de les accions i activitats commemoratives del centenari.

Així mateix, són comissionades adjuntes, Mª Immaculada Rodríguez Moya, professora de la Universitat Jaume I i doctora en Història de l’Art; Ester Alba Pagan, vicerectora de Cultura i Societat, doctora en Història de l’Art i professora de la Universitat de València; Pilar Tébar Martínez, directora cultural de l’Institut de Cultura Juan Gil-Albert d’Alacant i doctora en Història de l’Art; i Mª Salomé Cuesta Valera, vicerectora d’Art, Ciència, Tecnologia i Societat, doctora en Belles Arts i professora de la Universitat Politècnica de València.

L’exposició ha tingut una gran acollida, cosa que es veu reflectida amb les grans cues que es formen a la portada per a gaudir de les obres.

Últimes notícies

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.

Bernabé Zapata es retira del tenis professional als 28 anys

El valencià va anunciar el seu adeu en Instagram, va demanar 'perdó' i va admetre que ja no té 'gana i motivació'. marxa després d'aconseguir el 37 del món en 2023

Dansa València rep la Medalla d’Or de l’Acadèmia de les Arts Escèniques

El festival de la Conselleria de Cultura ha sigut distingit per unanimitat i consolida el seu model híbrid entre exhibició i mercat. El guardó reconeix la seua projecció amb la Spanish Danse Platform i el seu suport a les companyies valencianes.

Marsa Maroc adquirix el 45% de Boluda Maritime Terminals per 80 milions

Marsa Maroc, a través de MMIL, prendrà el 45% de BMT per 80 milions en una aliança amb Boluda, que conservarà la gestió. L'acord prioritza el corredor Marroc–Espanya.

Pérez Llorca destaca la recuperació total de la circulació entre l’Hospital de La Vila i Benidorm

El TRAM d'Alacant ha recuperat la circulació entre l'Hospital de La Vila i Benidorm després de duplicar via i electrificar 6,23 km, amb una inversió pròxima a 40 milions. L'obra millora capacitat, regularitat i accessibilitat i deixa llista la infraestructura per a augmentar freqüències.

Pérez Llorca reclama ajuda immediata al Govern per a finançament i inversions en la Comunitat

Pérez Llorca ha avançat que acudirà demà a reunir-se amb Sánchez per a exigir mesures urgents en finançament, inversions i grans infraestructures. També ha demanat coordinació per al bo de transport i ha recordat l'infrafinançament autonòmic.