‘De la foscor a la llum’, l’exposició de l’Any Sorolla pel centenari de la seua mort

La Generalitat ha programat diferents activitats per celebrar el Any Sorolla, en commemoració del centenari de la mort del pintor valencià. Una de les més importants, és l’exposició ‘De la foscor a la llum’, que reuneix 73 obres de la col·lecció Lladró entre les quals destaquen llenços de Joaquín Sorolla, Juan de Juanes, José de Ribera, Francisco Zurbarán, José Benlliure, o Ignacio Pinazo, entre d’altres.

L’exposició està constituïda per 71 pintures i dos escultures de la col·lecció de la família Lladró que va ser adquirida per la Generalitat el mes de novembre passat i que passaran a formar part posteriorment dels fons del Museu de Belles Arts de València, considerada com la segona pinacoteca d’Espanya. Esta mostra podrà ser visitada de forma gratuïta fins a l’11 de juny, al Palau de les Comunicacions.

Cal destacar que esta col·lecció aporta al San Pío V el seu primer Zurbarán i set obres de Joaquín Sorolla, com la icònica ‘Jo sóc el pa de la vida’ o ‘Labradora valenciana’, que és la imatge de l’exposició. En concret, les peces daten del segle XV fins al XX i, majoritàriament, són obra d’artistes nascuts a la Comunitat Valenciana. 
 
Quant al títol de l’exposició, ‘De la Foscor a la llum’, cal assenyalar el seu doble significat, per una banda, tracta de reflectir l’evolució de la pintura que es mostra i que va des d’obres religioses de l’Edat Mitjana fins a peces de Joaquín Sorolla, caracteritzat pel tractament de la llum. D’altra banda, es fa al·lusió a la decisió de la Generalitat de mostrar a la ciutadania les peces artístiques de la col·lecció Lladró que estaven guardades a caixes, en un magatzem d’art i amb esta exposició ixen a la llum.

Any Sorolla

L’exposició està comissariada per Pablo González Tornel, director del Museu de Belles Arts de València, que a més ha sigut nomenat com a comissionat de l’Any Joaquín Sorolla, a fi de dirigir la programació i el desenvolupament de les accions i activitats commemoratives del centenari.

Així mateix, són comissionades adjuntes, Mª Immaculada Rodríguez Moya, professora de la Universitat Jaume I i doctora en Història de l’Art; Ester Alba Pagan, vicerectora de Cultura i Societat, doctora en Història de l’Art i professora de la Universitat de València; Pilar Tébar Martínez, directora cultural de l’Institut de Cultura Juan Gil-Albert d’Alacant i doctora en Història de l’Art; i Mª Salomé Cuesta Valera, vicerectora d’Art, Ciència, Tecnologia i Societat, doctora en Belles Arts i professora de la Universitat Politècnica de València.

L’exposició ha tingut una gran acollida, cosa que es veu reflectida amb les grans cues que es formen a la portada per a gaudir de les obres.

Últimes notícies

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.

Alcoi reparteix polseres contra els colps de calor als treballadors a l’aire lliure

L’Ajuntament d’Alcoi ha dotat una trentena de treballadors municipals amb polseres intel·ligents que avisen quan detecten risc de colp de calor. El sistema prioritza la seguretat sense geolocalitzar ni guardar dades dels usuaris.

Sumacàrcer tanca l’àrea recreativa de l’Esgoletja després de dues morts al Xúquer

L’Ajuntament de Sumacàrcer ha clausurat l’àrea recreativa de l’illa de l’Esgoletja després de la mort de dos banyistes en una setmana al riu Xúquer. El municipi ja havia registrat altres dos ofegaments en 2021 i 2024 en esta mateixa zona fluvial.

Aerocas rep 900.000 euros més per a projectar un nou hangar de manteniment a Castelló

El Consell ha autoritzat una ampliació de capital de 900.000 euros d'Aerocas per redactar el projecte d'un hangar de manteniment d'aeronaus A-330/350 a l'Aeroport de Castelló.

A presó el líder d’un grup de narcos desarticulat a Elx amb set detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una organització dedicada al tràfic de drogues al detall, amb set detinguts i l’ingrés a presó del presumpte cap, que gestionava diversos punts de venda a la ciutat.

A presó el líder d’un grup criminal de tràfic de drogues desarticulat a Elx

La Policia Nacional ha desarticulat a Elx un grup criminal de tràfic de drogues al menudeig amb set detinguts. El suposat cap del entramat ha ingressat a presó per orde judicial.