13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

França va detectar 43 accions de manipulació informativa amb motiu dels Jocs Olímpics

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de França van detectar en quasi any i mig 43 “maniobres informatives hostils” amb origen en l’exterior i dirigides contra els Jocs Olímpics i Paralímpics de París i els seus preparatius, segons un balanç divulgat este divendres pel Govern gal i que es remunta a abril del 2023.

La xarxa que coordina este tipus de vigilància, VIGINUM, ha explicat en un comunicat que la rellevància internacional de la cita esportiva va portar a certs actors a tractar d’introduir o “amplificar” en Internet debats relatius a “immigració, inseguretat, insalubritat, inclusió de minories i qüestions de gènere”, servint-se de les xarxes socials com a “caixa de ressonància”.

Encara que es tracta en general de moviments “oportunistes”, els servicis francesos si que han localitzat almenys dos campanyes “planificades i coordinades” de “manipulació d’informació”. Una d’elles, batejada com ‘Olimpya’, es va activar al gener del 2023 i va implicar a fonts favorables als interessos d’Azerbaidjan.

El Ministeri d’Exteriors francés, per la seua banda, ha explicat que els ‘hackers’ pretenien “pertorbar els debats internacionals relatius als Jocs Olímpics i el desenvolupament de les proves mitjançant atacs contra el país amfitrió i el comitè organitzador”, per exemple intentant danyar la seua imatge.

El Govern ha expressat la seua “ferma” condemna per uns fets que considera “contraris a l’esperit olímpic”, si bé també ha volgut destacar que cap d’estes maniobres ha aconseguit “aguar la festa i pertorbar el desenvolupament dels Jocs”, ni tampoc alterar “significativament” la imatge de França en l’exterior.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.