22.7 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

França va detectar 43 accions de manipulació informativa amb motiu dels Jocs Olímpics

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de França van detectar en quasi any i mig 43 “maniobres informatives hostils” amb origen en l’exterior i dirigides contra els Jocs Olímpics i Paralímpics de París i els seus preparatius, segons un balanç divulgat este divendres pel Govern gal i que es remunta a abril del 2023.

La xarxa que coordina este tipus de vigilància, VIGINUM, ha explicat en un comunicat que la rellevància internacional de la cita esportiva va portar a certs actors a tractar d’introduir o “amplificar” en Internet debats relatius a “immigració, inseguretat, insalubritat, inclusió de minories i qüestions de gènere”, servint-se de les xarxes socials com a “caixa de ressonància”.

Encara que es tracta en general de moviments “oportunistes”, els servicis francesos si que han localitzat almenys dos campanyes “planificades i coordinades” de “manipulació d’informació”. Una d’elles, batejada com ‘Olimpya’, es va activar al gener del 2023 i va implicar a fonts favorables als interessos d’Azerbaidjan.

El Ministeri d’Exteriors francés, per la seua banda, ha explicat que els ‘hackers’ pretenien “pertorbar els debats internacionals relatius als Jocs Olímpics i el desenvolupament de les proves mitjançant atacs contra el país amfitrió i el comitè organitzador”, per exemple intentant danyar la seua imatge.

El Govern ha expressat la seua “ferma” condemna per uns fets que considera “contraris a l’esperit olímpic”, si bé també ha volgut destacar que cap d’estes maniobres ha aconseguit “aguar la festa i pertorbar el desenvolupament dels Jocs”, ni tampoc alterar “significativament” la imatge de França en l’exterior.

Últimes notícies

Elgezabal passa per una artroscòpia pel trencament del menisc extern del genoll dret

El defensa del Llevant es va sotmetre a una artroscòpia després de trencar-se el menisc extern del genoll dret davant l'Athletic Club. El club condiciona la seua tornada a l'evolució, amb un termini estimat de 2,5 a 3 mesos de baixa.

Pérez Llorca afirma que està a punt de tancar una reunió amb el Govern per la DANA

El president de la Generalitat Valenciana ha explicat que ja ha contactat amb Moncloa i que estan a punt de fixar data. Reivindica coordinació per a la reconstrucció i menys crispació.

La IA exposa fins al 22% de l’ocupació a Espanya, segons la UPV

Un estudi de l'Institut VRAIN de la UPV situa entre el 18% i el 22% l'exposició de l'ocupació a Espanya a la IA, amb grans diferències territorials i de gènere.

Loteros encaren el tram final amb bones expectatives i sense números estrela

Els loteros afronten els dies decisius amb vendes fermes i sense números estrela detectats. Augmenta la preferència pel desé físic i s'espera l'empenyiment després del pont.

Pugen les temperatures i s’esperen ratxes fortes a l’interior de València i Alacant

El dissabte comença el dia amb nuvolositat que tendirà a menys a la vesprada i un ascens tèrmic generalitzat. El diumenge quedarà més estable, amb boires a l'interior de València.

Presó provisional per al detingut per matar a colps al seu company de pis a València

Un jutge ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per la mort a colps del seu company de pis a València. El cas queda a la disposició del Jutjat d'Instrucció 17.

Reivindiquem el trellat

El valencià és un reflex del nostre ser. Una llengua que, al llarg dels segles, ha sigut sinònim d'afecte i que no ens ha dividit mai, ben al contrari, ens ha unit de manera admirable.

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.