França va detectar 43 accions de manipulació informativa amb motiu dels Jocs Olímpics

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de França van detectar en quasi any i mig 43 «maniobres informatives hostils» amb origen en l’exterior i dirigides contra els Jocs Olímpics i Paralímpics de París i els seus preparatius, segons un balanç divulgat este divendres pel Govern gal i que es remunta a abril del 2023.

La xarxa que coordina este tipus de vigilància, VIGINUM, ha explicat en un comunicat que la rellevància internacional de la cita esportiva va portar a certs actors a tractar d’introduir o «amplificar» en Internet debats relatius a «immigració, inseguretat, insalubritat, inclusió de minories i qüestions de gènere», servint-se de les xarxes socials com a «caixa de ressonància».

Encara que es tracta en general de moviments «oportunistes», els servicis francesos si que han localitzat almenys dos campanyes «planificades i coordinades» de «manipulació d’informació». Una d’elles, batejada com ‘Olimpya’, es va activar al gener del 2023 i va implicar a fonts favorables als interessos d’Azerbaidjan.

El Ministeri d’Exteriors francés, per la seua banda, ha explicat que els ‘hackers’ pretenien «pertorbar els debats internacionals relatius als Jocs Olímpics i el desenvolupament de les proves mitjançant atacs contra el país amfitrió i el comitè organitzador», per exemple intentant danyar la seua imatge.

El Govern ha expressat la seua «ferma» condemna per uns fets que considera «contraris a l’esperit olímpic», si bé també ha volgut destacar que cap d’estes maniobres ha aconseguit «aguar la festa i pertorbar el desenvolupament dels Jocs», ni tampoc alterar «significativament» la imatge de França en l’exterior.

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.