França va detectar 43 accions de manipulació informativa amb motiu dels Jocs Olímpics

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de França van detectar en quasi any i mig 43 «maniobres informatives hostils» amb origen en l’exterior i dirigides contra els Jocs Olímpics i Paralímpics de París i els seus preparatius, segons un balanç divulgat este divendres pel Govern gal i que es remunta a abril del 2023.

La xarxa que coordina este tipus de vigilància, VIGINUM, ha explicat en un comunicat que la rellevància internacional de la cita esportiva va portar a certs actors a tractar d’introduir o «amplificar» en Internet debats relatius a «immigració, inseguretat, insalubritat, inclusió de minories i qüestions de gènere», servint-se de les xarxes socials com a «caixa de ressonància».

Encara que es tracta en general de moviments «oportunistes», els servicis francesos si que han localitzat almenys dos campanyes «planificades i coordinades» de «manipulació d’informació». Una d’elles, batejada com ‘Olimpya’, es va activar al gener del 2023 i va implicar a fonts favorables als interessos d’Azerbaidjan.

El Ministeri d’Exteriors francés, per la seua banda, ha explicat que els ‘hackers’ pretenien «pertorbar els debats internacionals relatius als Jocs Olímpics i el desenvolupament de les proves mitjançant atacs contra el país amfitrió i el comitè organitzador», per exemple intentant danyar la seua imatge.

El Govern ha expressat la seua «ferma» condemna per uns fets que considera «contraris a l’esperit olímpic», si bé també ha volgut destacar que cap d’estes maniobres ha aconseguit «aguar la festa i pertorbar el desenvolupament dels Jocs», ni tampoc alterar «significativament» la imatge de França en l’exterior.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.