França va detectar 43 accions de manipulació informativa amb motiu dels Jocs Olímpics

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de França van detectar en quasi any i mig 43 “maniobres informatives hostils” amb origen en l’exterior i dirigides contra els Jocs Olímpics i Paralímpics de París i els seus preparatius, segons un balanç divulgat este divendres pel Govern gal i que es remunta a abril del 2023.

La xarxa que coordina este tipus de vigilància, VIGINUM, ha explicat en un comunicat que la rellevància internacional de la cita esportiva va portar a certs actors a tractar d’introduir o “amplificar” en Internet debats relatius a “immigració, inseguretat, insalubritat, inclusió de minories i qüestions de gènere”, servint-se de les xarxes socials com a “caixa de ressonància”.

Encara que es tracta en general de moviments “oportunistes”, els servicis francesos si que han localitzat almenys dos campanyes “planificades i coordinades” de “manipulació d’informació”. Una d’elles, batejada com ‘Olimpya’, es va activar al gener del 2023 i va implicar a fonts favorables als interessos d’Azerbaidjan.

El Ministeri d’Exteriors francés, per la seua banda, ha explicat que els ‘hackers’ pretenien “pertorbar els debats internacionals relatius als Jocs Olímpics i el desenvolupament de les proves mitjançant atacs contra el país amfitrió i el comitè organitzador”, per exemple intentant danyar la seua imatge.

El Govern ha expressat la seua “ferma” condemna per uns fets que considera “contraris a l’esperit olímpic”, si bé també ha volgut destacar que cap d’estes maniobres ha aconseguit “aguar la festa i pertorbar el desenvolupament dels Jocs”, ni tampoc alterar “significativament” la imatge de França en l’exterior.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.