La Generalitat amplia els principals avantatges per a l’ús del transport públic autonòmic

El Ple del Consell ha aprovat el decret llei pel qual es prorroguen les reduccions temporals de tarifes als serveis públics de transport competència de la Generalitat per un període de sis mesos el 2024.

Amb este decret llei, es prorroguen el pròxim any les reduccions de tarifes en els abonaments temporals i títols multiviatge del 50% dels serveis de transport públic competència de la Generalitat per un període de 6 mesosfins al 31 de juliol de 2024.

De la mateixa manera, l’Abonament jove Temporal Gratuït per a joves de fins a 30 anys s’amplia al 30 de juny de 2024.

Les persones usuàries poden beneficiar-se de manera directa, sense necessitat de realitzar cap mena de tràmit o procés tècnic, d’estos descomptes que afecten TRAM de Castelló, Metrobús, Metrovalència, TRAM d’Alacant i autobusos urbans i interurbans,

Estes actuacions sobre la política tarifària dels transports públics de titularitat autonòmica s’apliquen tant als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals hi ha les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com als gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV).

Obert el procés de renovació de l’Abonament Jove Temporal Gratuït

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha obert hui el procés per iniciar la renovació de l’Abonament Jove Temporal Gratuït la validesa del qual finalitzava el pròxim 31 de desembre i s’ha ampliat, per acord del Ple del Consell, fins al pròxim 30 de juny de 2024

Este títol està dirigit a joves de fins a 30 anys i es pot utilitzar als serveis de transport de Metrobús, Metrovalència, TRAM de Castelló i TRAM d’Alacant. A més, també es poden beneficiar els usuaris d’autobusos urbans d’altres localitats, els ajuntaments dels quals s’hagen sumat a esta iniciativa.

Com renovar l’abonament

Els joves que ja disposen del títol poden renovar-lo a València i Alacant a les màquines automàtiques de venda de títols de Metrovalència i TRAM d’Alacant, instal·lades en estacions i parades. En este procés cal introduir la targeta a la màquina automàtica de venda de títols, seleccionar recarregar i prémer de nou recarregar.

En el cas de Castelló els usuaris hauran d’obtindre un nou suport que es lliurarà a l’oficina d’Atenció al Client del TRAM de Castelló, ubicada al carrer Carcagente, 1.

Alhora l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATNV) ha desenvolupat l’App SUMAjove, que estarà disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta. D’esta manera es podrà fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cap cost addicional.

Esta experiència és pionera en l’ús d’esta tecnologia per a l’actualització massiva de targetes de transport públic i l’ATMV preveu utilitzar-la en el futur per agilitzar els processos d’actualització de targetes intel·ligents de transport.

Aquells joves de fins a 30 anys que no tinguen este abonament poden sol·licitar-ho a través de la pàgina web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, a l’apartat de cita prèvia, i a l’oficina d’atenció al client del TRAM de Castelló.  

Esta informació està disponible als diferents canals de comunicació dels serveis de transport públic autonòmic d’Alacant, València i Castelló.

Últimes notícies

Pilar Bernabé presenta el seu projecte per a ser alcaldessa dels 87 barris de València en 2027

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a encapçalar la llista a l’alcaldia de València en 2027, amb un projecte centrat en habitatge, renaturalització i atenció als 87 barris de la ciutat.

Pilar Bernabé es presenta a València com el seu projecte vital i promet posar la ciutat al centre

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’alcaldia de València en 2027 i ha promés centrar totes les seues polítiques en la ciutat, amb mesures sobre vivenda, turisme i renaturalització urbana.

El Torrent arranca fort i es col·loca líder del grup VI de Tercera

El Torrent s'ha situat com a primer líder del grup VI de Tercera Federació després de golejar l'Español de San Vicente en una jornada inaugural amb remuntades i finals ajustats.

Vuit dels onze fitxatges del Levante ja s’han estrenat en LALIGA

El Levante ha fet jugar huit dels onze reforços incorporats este estiu en el seu retorn a Primera, després dels debuts de Yanis Musuayi i Dani Requena en l’empat sense gols davant el Málaga.

El Vila-real busca a Dortmund el primer triomf en un debut de Champions

El Vila-real visita el Borussia Dortmund amb l’objectiu d’aconseguir per fi una victòria en el seu partit inaugural de la Lliga de Campions, un repte que se li ha resistit en les cinc participacions anteriors.

Més d’1,7 milions de persones passen pel Roig Arena en el seu primer any a València

El Roig Arena de València ha tancat el seu primer any amb més d’1,7 milions d’assistents en 310 esdeveniments, entre partits del Valencia Basket, grans concerts, espectacles i actes corporatius, i s’ha situat en els principals rànquings internacionals de recintes.

Hosbec exigix canvis urgents en l’Imserso i avisa d’un risc per a 15.000 llocs de feina

Hosbec reclama un gir en la gestió del programa de turisme social de l'Imserso, una actualització urgent de preus i adverteix d'un possible 'efecte desert' en diversos destins de la Comunitat Valenciana.

Una nova anàlisi de sang obri vies per a seguir la malaltia de Huntington

Investigadors d’ISABIAL i de la UMH han aplicat per primera vegada un anàlisi molecular de cèl·lula única en sang per a estudiar la malaltia de Huntington i avançar en la cerca de biomarcadors mínimament invasius.