La Generalitat amplia els principals avantatges per a l’ús del transport públic autonòmic

El Ple del Consell ha aprovat el decret llei pel qual es prorroguen les reduccions temporals de tarifes als serveis públics de transport competència de la Generalitat per un període de sis mesos el 2024.

Amb este decret llei, es prorroguen el pròxim any les reduccions de tarifes en els abonaments temporals i títols multiviatge del 50% dels serveis de transport públic competència de la Generalitat per un període de 6 mesosfins al 31 de juliol de 2024.

De la mateixa manera, l’Abonament jove Temporal Gratuït per a joves de fins a 30 anys s’amplia al 30 de juny de 2024.

Les persones usuàries poden beneficiar-se de manera directa, sense necessitat de realitzar cap mena de tràmit o procés tècnic, d’estos descomptes que afecten TRAM de Castelló, Metrobús, Metrovalència, TRAM d’Alacant i autobusos urbans i interurbans,

Estes actuacions sobre la política tarifària dels transports públics de titularitat autonòmica s’apliquen tant als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals hi ha les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com als gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV).

Obert el procés de renovació de l’Abonament Jove Temporal Gratuït

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha obert hui el procés per iniciar la renovació de l’Abonament Jove Temporal Gratuït la validesa del qual finalitzava el pròxim 31 de desembre i s’ha ampliat, per acord del Ple del Consell, fins al pròxim 30 de juny de 2024

Este títol està dirigit a joves de fins a 30 anys i es pot utilitzar als serveis de transport de Metrobús, Metrovalència, TRAM de Castelló i TRAM d’Alacant. A més, també es poden beneficiar els usuaris d’autobusos urbans d’altres localitats, els ajuntaments dels quals s’hagen sumat a esta iniciativa.

Com renovar l’abonament

Els joves que ja disposen del títol poden renovar-lo a València i Alacant a les màquines automàtiques de venda de títols de Metrovalència i TRAM d’Alacant, instal·lades en estacions i parades. En este procés cal introduir la targeta a la màquina automàtica de venda de títols, seleccionar recarregar i prémer de nou recarregar.

En el cas de Castelló els usuaris hauran d’obtindre un nou suport que es lliurarà a l’oficina d’Atenció al Client del TRAM de Castelló, ubicada al carrer Carcagente, 1.

Alhora l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATNV) ha desenvolupat l’App SUMAjove, que estarà disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta. D’esta manera es podrà fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cap cost addicional.

Esta experiència és pionera en l’ús d’esta tecnologia per a l’actualització massiva de targetes de transport públic i l’ATMV preveu utilitzar-la en el futur per agilitzar els processos d’actualització de targetes intel·ligents de transport.

Aquells joves de fins a 30 anys que no tinguen este abonament poden sol·licitar-ho a través de la pàgina web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, a l’apartat de cita prèvia, i a l’oficina d’atenció al client del TRAM de Castelló.  

Esta informació està disponible als diferents canals de comunicació dels serveis de transport públic autonòmic d’Alacant, València i Castelló.

Últimes notícies

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.