La Generalitat amplia els principals avantatges per a l’ús del transport públic autonòmic

El Ple del Consell ha aprovat el decret llei pel qual es prorroguen les reduccions temporals de tarifes als serveis públics de transport competència de la Generalitat per un període de sis mesos el 2024.

Amb este decret llei, es prorroguen el pròxim any les reduccions de tarifes en els abonaments temporals i títols multiviatge del 50% dels serveis de transport públic competència de la Generalitat per un període de 6 mesosfins al 31 de juliol de 2024.

De la mateixa manera, l’Abonament jove Temporal Gratuït per a joves de fins a 30 anys s’amplia al 30 de juny de 2024.

Les persones usuàries poden beneficiar-se de manera directa, sense necessitat de realitzar cap mena de tràmit o procés tècnic, d’estos descomptes que afecten TRAM de Castelló, Metrobús, Metrovalència, TRAM d’Alacant i autobusos urbans i interurbans,

Estes actuacions sobre la política tarifària dels transports públics de titularitat autonòmica s’apliquen tant als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals hi ha les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com als gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV).

Obert el procés de renovació de l’Abonament Jove Temporal Gratuït

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha obert hui el procés per iniciar la renovació de l’Abonament Jove Temporal Gratuït la validesa del qual finalitzava el pròxim 31 de desembre i s’ha ampliat, per acord del Ple del Consell, fins al pròxim 30 de juny de 2024

Este títol està dirigit a joves de fins a 30 anys i es pot utilitzar als serveis de transport de Metrobús, Metrovalència, TRAM de Castelló i TRAM d’Alacant. A més, també es poden beneficiar els usuaris d’autobusos urbans d’altres localitats, els ajuntaments dels quals s’hagen sumat a esta iniciativa.

Com renovar l’abonament

Els joves que ja disposen del títol poden renovar-lo a València i Alacant a les màquines automàtiques de venda de títols de Metrovalència i TRAM d’Alacant, instal·lades en estacions i parades. En este procés cal introduir la targeta a la màquina automàtica de venda de títols, seleccionar recarregar i prémer de nou recarregar.

En el cas de Castelló els usuaris hauran d’obtindre un nou suport que es lliurarà a l’oficina d’Atenció al Client del TRAM de Castelló, ubicada al carrer Carcagente, 1.

Alhora l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATNV) ha desenvolupat l’App SUMAjove, que estarà disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta. D’esta manera es podrà fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cap cost addicional.

Esta experiència és pionera en l’ús d’esta tecnologia per a l’actualització massiva de targetes de transport públic i l’ATMV preveu utilitzar-la en el futur per agilitzar els processos d’actualització de targetes intel·ligents de transport.

Aquells joves de fins a 30 anys que no tinguen este abonament poden sol·licitar-ho a través de la pàgina web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, a l’apartat de cita prèvia, i a l’oficina d’atenció al client del TRAM de Castelló.  

Esta informació està disponible als diferents canals de comunicació dels serveis de transport públic autonòmic d’Alacant, València i Castelló.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martínez Mus defén el treball amb taxis i VTC i remarca que la prioritat són els ciutadans

Vicente Martínez Mus subratlla que la Generalitat treballa amb taxis i VTC per a aprovar un decret llei de mobilitat centrat en les necessitats dels ciutadans, encara que veu impossible satisfer al cent per cent als dos sectors.

Pérez Llorca afronta a Les Corts una nova sessió de control amb crítiques de PSPV i Compromís i una pregunta de Vox sobre immigració

El president respondrà dimecres a qüestions sobre la seua gestió al capdavant de la Generalitat i sobre l’impacte econòmic de la immigració en els serveis públics

Les Arts estrena ‘Les filles de Bernarda’, una nova coproducció de dansa amb Taiat Dansa

Les Arts estrena el 17 d’abril ‘Les filles de Bernarda’, una proposta de dansa, música en viu i documental dins de Dansa València.

La Comunitat Valenciana lidera la compra d’habitatge per part d’estrangers no residents a Espanya

La Comunitat Valenciana va concentrar el 40 % de les compres d’habitatge de persones estrangeres no residents en el segon semestre de 2025.

L’incendi de Tibi evoluciona favorablement després de calcinar entre 8 i 10 hectàrees

Els bombers continuen treballant en l’incendi de Tibi, ja controlat, després de cremar entre 8 i 10 hectàrees al Maigmó.

El temps a la Comunitat Valenciana: pujen les temperatures i es manté l’oratge estable

La Comunitat Valenciana viurà dijous i divendres amb cel poc núvol i temperatures a l’alça, amb brumes al litoral i vent fluix.

Intervingut un patinet elèctric que arribava a quasi 90 km/h i conduït per un menor

La Policia Local de Castelló intervé un patinet elèctric que arribava a 89,9 km/h i tramita tres sancions al conductor menor d’edat.

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.