14.9 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

La Generalitat amplia els principals avantatges per a l’ús del transport públic autonòmic

El Ple del Consell ha aprovat el decret llei pel qual es prorroguen les reduccions temporals de tarifes als serveis públics de transport competència de la Generalitat per un període de sis mesos el 2024.

Amb este decret llei, es prorroguen el pròxim any les reduccions de tarifes en els abonaments temporals i títols multiviatge del 50% dels serveis de transport públic competència de la Generalitat per un període de 6 mesosfins al 31 de juliol de 2024.

De la mateixa manera, l’Abonament jove Temporal Gratuït per a joves de fins a 30 anys s’amplia al 30 de juny de 2024.

Les persones usuàries poden beneficiar-se de manera directa, sense necessitat de realitzar cap mena de tràmit o procés tècnic, d’estos descomptes que afecten TRAM de Castelló, Metrobús, Metrovalència, TRAM d’Alacant i autobusos urbans i interurbans,

Estes actuacions sobre la política tarifària dels transports públics de titularitat autonòmica s’apliquen tant als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals hi ha les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com als gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV).

Obert el procés de renovació de l’Abonament Jove Temporal Gratuït

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha obert hui el procés per iniciar la renovació de l’Abonament Jove Temporal Gratuït la validesa del qual finalitzava el pròxim 31 de desembre i s’ha ampliat, per acord del Ple del Consell, fins al pròxim 30 de juny de 2024

Este títol està dirigit a joves de fins a 30 anys i es pot utilitzar als serveis de transport de Metrobús, Metrovalència, TRAM de Castelló i TRAM d’Alacant. A més, també es poden beneficiar els usuaris d’autobusos urbans d’altres localitats, els ajuntaments dels quals s’hagen sumat a esta iniciativa.

Com renovar l’abonament

Els joves que ja disposen del títol poden renovar-lo a València i Alacant a les màquines automàtiques de venda de títols de Metrovalència i TRAM d’Alacant, instal·lades en estacions i parades. En este procés cal introduir la targeta a la màquina automàtica de venda de títols, seleccionar recarregar i prémer de nou recarregar.

En el cas de Castelló els usuaris hauran d’obtindre un nou suport que es lliurarà a l’oficina d’Atenció al Client del TRAM de Castelló, ubicada al carrer Carcagente, 1.

Alhora l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATNV) ha desenvolupat l’App SUMAjove, que estarà disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta. D’esta manera es podrà fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cap cost addicional.

Esta experiència és pionera en l’ús d’esta tecnologia per a l’actualització massiva de targetes de transport públic i l’ATMV preveu utilitzar-la en el futur per agilitzar els processos d’actualització de targetes intel·ligents de transport.

Aquells joves de fins a 30 anys que no tinguen este abonament poden sol·licitar-ho a través de la pàgina web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, a l’apartat de cita prèvia, i a l’oficina d’atenció al client del TRAM de Castelló.  

Esta informació està disponible als diferents canals de comunicació dels serveis de transport públic autonòmic d’Alacant, València i Castelló.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.