La Generalitat amplia els principals avantatges per a l’ús del transport públic autonòmic

El Ple del Consell ha aprovat el decret llei pel qual es prorroguen les reduccions temporals de tarifes als serveis públics de transport competència de la Generalitat per un període de sis mesos el 2024.

Amb este decret llei, es prorroguen el pròxim any les reduccions de tarifes en els abonaments temporals i títols multiviatge del 50% dels serveis de transport públic competència de la Generalitat per un període de 6 mesosfins al 31 de juliol de 2024.

De la mateixa manera, l’Abonament jove Temporal Gratuït per a joves de fins a 30 anys s’amplia al 30 de juny de 2024.

Les persones usuàries poden beneficiar-se de manera directa, sense necessitat de realitzar cap mena de tràmit o procés tècnic, d’estos descomptes que afecten TRAM de Castelló, Metrobús, Metrovalència, TRAM d’Alacant i autobusos urbans i interurbans,

Estes actuacions sobre la política tarifària dels transports públics de titularitat autonòmica s’apliquen tant als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals hi ha les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com als gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV).

Obert el procés de renovació de l’Abonament Jove Temporal Gratuït

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha obert hui el procés per iniciar la renovació de l’Abonament Jove Temporal Gratuït la validesa del qual finalitzava el pròxim 31 de desembre i s’ha ampliat, per acord del Ple del Consell, fins al pròxim 30 de juny de 2024

Este títol està dirigit a joves de fins a 30 anys i es pot utilitzar als serveis de transport de Metrobús, Metrovalència, TRAM de Castelló i TRAM d’Alacant. A més, també es poden beneficiar els usuaris d’autobusos urbans d’altres localitats, els ajuntaments dels quals s’hagen sumat a esta iniciativa.

Com renovar l’abonament

Els joves que ja disposen del títol poden renovar-lo a València i Alacant a les màquines automàtiques de venda de títols de Metrovalència i TRAM d’Alacant, instal·lades en estacions i parades. En este procés cal introduir la targeta a la màquina automàtica de venda de títols, seleccionar recarregar i prémer de nou recarregar.

En el cas de Castelló els usuaris hauran d’obtindre un nou suport que es lliurarà a l’oficina d’Atenció al Client del TRAM de Castelló, ubicada al carrer Carcagente, 1.

Alhora l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATNV) ha desenvolupat l’App SUMAjove, que estarà disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta. D’esta manera es podrà fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cap cost addicional.

Esta experiència és pionera en l’ús d’esta tecnologia per a l’actualització massiva de targetes de transport públic i l’ATMV preveu utilitzar-la en el futur per agilitzar els processos d’actualització de targetes intel·ligents de transport.

Aquells joves de fins a 30 anys que no tinguen este abonament poden sol·licitar-ho a través de la pàgina web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, a l’apartat de cita prèvia, i a l’oficina d’atenció al client del TRAM de Castelló.  

Esta informació està disponible als diferents canals de comunicació dels serveis de transport públic autonòmic d’Alacant, València i Castelló.

Últimes notícies

La quarta ona de calor deixarà fins a 40 graus este dijous a la Comunitat

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor en punts d’Alacant i València, amb màximes que podran arribar als 40 graus.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i arrasa 9.300 hectàrees en un perímetre de 81 km

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense estar controlat després de cinc dies, amb un perímetre de 81 quilòmetres i 9.300 hectàrees cremades. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen coordinats en les tasques d’extinció.

El Trofeu Festa d’Elx s’ajorna per les obres al Martínez Valero

L’Elche ha decidit no disputar el Trofeu Festa d’Elx abans de l’inici de LaLiga per les obres de millora al Martínez Valero. El club no descarta buscar una nova data en la finestra de setembre, però no pot garantir que el torneig es jugue enguany.

La nova camiseta del Valencia Basket celebra 40 anys d’història amb el taronja com a senyal d’identitat

El Valencia Basket ha presentat la seua nova primera equipació, batejada com Origen, que lluirà en ACB, Euroliga i Lliga Femenina Endesa i que ret homenatge al 40 aniversari del club amb el taronja com a color central i nous detalls en negre i daurat.

Un nou protocol a Alacant reduïx a la mitat els marcapassos després d’una vàlvula aòrtica

Un assaig clínic pioner a l’Hospital General Doctor Balmis d’Alacant mostra que un tractament pautat amb glucocorticoides abans i després d’una vàlvula aòrtica transcatèter reduïx a la mitat la necessitat de marcapassos permanents. L’estudi, liderat per ISABIAL, apunta també a un estalvi econòmic destacat per al sistema sanitari.

Localitzen mort un home que flotava a la platja del Puig

Un home ha sigut trobat sense vida mentre flotava a l’aigua de la platja del Puig. Els serveis sanitaris només han pogut confirmar el seu falleixement.

La cala Baeza d’El Campello es convertix en una nova platja accessible després d’una gran regeneració

La cala Baeza d’El Campello, un dels trams més degradats de la costa alacantina, s’ha regenerat completament gràcies a una inversió d’uns 3 milions d’euros del Ministeri per a la Transició Ecològica, que ha creat una platja més accessible, segura i ambientalment estable.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i ja ha arrasat 9.300 hectàrees

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen en les tasques d’extinció.
FILMOTECA D'ESTIU