La Generalitat reforça amb 1.357 efectius el dispositiu contra incendis per Setmana Santa i Pasqua

Ejemplo de shortcode con estilo
El conseller d’Emergències subratlla que s’adoptaran les mesures preventives previstes en el nivell de risc màxim d’incendis forestals

La Generalitat, mitjançant la Conselleria d’Emergències i Interior i la Conselleria de Medi Ambient, ha activat el dispositiu extraordinari de prevenció i extinció d’incendis forestals per a Setmana Santa i Pasqua, que estarà format per 1.357 efectius i es desenrotllarà entre el 17 i 28 d’abril.

Així ho han explicat el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, i el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, durant la presentació de la campanya i després de la reunió de coordinació del pla de vigilància dissuasiva que ha tingut lloc este divendres en el parc de bombers forestals de Calles.

En esta trobada, els organismes implicats en la prevenció i l’extinció d’incendis forestals informen i establixen les mesures especials en este període festiu i com a avançament de la campanya estival.

Tal com han detallat els consellers, el dispositiu està conformat per 1.357 efectius dels cossos de prevenció i extinció d’incendis, dels quals 467 corresponen a la província de València, 338 a la província d’Alacant i 552 a la província de Castelló.

Equip

En este s’inclouen bombers forestals de la Generalitat de 56 unitats terrestres, 45 de les quals dotades d’autobombes, i 6 unitats helitransportades, i també es compta amb les diferents unitats dels consorcis provincials de la Diputació de València, la Diputació d’Alacant i la Diputació de Castelló.

El conseller d’Emergències i Interior ha destacat que la sala del telèfon d’emergències 112 Comunitat Valenciana “reforçarà el seu servici de personal des del dijous 17 al dilluns 28 d’abril un 3 % de mitjana”. Valderrama també ha precisat que la Policia de la Generalitat disposarà d’unitats encarregades de fer vigilàncies preventives dins de les zones recreatives, supervisant el bon ús del foc i evitant la seua utilització en els parcs naturals.

Nivell 3 de preemergència

Així mateix, durant la Setmana Santa i la Pasqua s’adoptaran les mesures preventives previstes en el nivell de risc màxim d’incendis forestals (nivell 3 de preemergència).

A més, està previst el vol de reconeixement de mitjans aeris de la Generalitat per a fer rutes de vigilància preventiva carregats amb aigua i retardant.

Per a això, s’han establit diferents rutes per les tres províncies, especialment en els territoris amb més massa forestal.

D’altra banda, el titular d’Emergències ha assegurat que a tot este dispositiu que coordina també efectius dels consorcis provincials de bombers de València, Castelló i Alacant, se sumen els bombers municipals de les capitals de província; així com les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.

En este sentit, es mantindran les dotacions en els parcs, i, en el cas que la previsió meteorològica siga favorable a la generació o propagació d’incendis forestals, es reforçaran els torns de vigilància.

Durant la seua intervenció, Martínez Mus ha destacat que, amb el reforç que preveu la campanya d’enguany, “s’optimitza la capacitat de resposta i coordinació entre les diferents administracions”. I ha afegit que la prevenció és “una tasca contínua, independentment de l’estació de l’any o les condicions meteorològiques”.

El conseller també ha recordat que la Generalitat actua en primer terme amb mesures de prevenció, a través de la Conselleria de Medi Ambient, i d’extinció en cas de declarar-se un incendi forestal, a través de la Conselleria d’Emergències.

Servici vigilancia enfront incendis forestals

En esta campanya es reforça el servici de vigilància preventiva enfront d’incendis forestals, que permet activar una alerta primerenca davant de qualsevol albirament de foc, amb recursos repartits estratègicament en la Comunitat Valenciana. “Com a novetat, enguany sumem els 66 observatoris forestals, que s’unixen a un equip humà de primer nivell fins a arribar als 270 recursos”, ha destacat Martínez Mus.

El titular de Medi Ambient ha remarcat que esta campanya estarà marcada per les conseqüències de les inundacions del mes d’octubre passat. Així, ha explicat que “s’està executant un pla de xoc pressupostat en 93 milions, per a fer front a la reparació de les infraestructures en matèria de prevenció d’incendis forestals afectades, com ara despreniments en talussos, nombroses pistes forestals i diversos col·lapses en ponts o passos d’aigua”.

Stop al foc 2025

En el marc d’este acte s’ha presentat també la campanya ‘Stop al foc 2025’, que en esta edició se centra en les persones i en el valor que es dona al patrimoni natural. És “un valor que senten com a propi, com a part de les seues vides i del seu dia a dia”, i, per eixa raó, “els missatges se centren a apel·lar a eixe sentiment de pertinença dels nostres boscos com una cosa pròpia”, ha destacat Martínez Mus.

En definitiva, l’objectiu final d’esta campanya és que la prevenció d’incendis forestals “deixe de ser una resposta d’emergència i es convertisca en un compromís diari de tota la societat, juntament amb l’actuació que fem les diferents administracions públiques”, ha conclòs el responsable de Medi Ambient.

Últimes notícies

Més de la mitat dels afectats directes per la dana patien estrès posttraumàtic

Un estudi amb 313 participants ha detectat símptomes compatibles amb estrès posttraumàtic en el 53,6 % de les víctimes directes de la dana. Les dificultats després de les inundacions també s’associen amb més malestar psicològic.

Quasi 4.000 alumnes continuen en barracons dos anys després de la dana

Compromís denuncia que prop de 4.000 alumnes continuen en barracons dos anys després de la dana. Cap dels set centres afectats té les obres licitades.

Torrent recorda les onze víctimes de la dana amb un minut de silenci

Torrent ha recordat este dijous les onze víctimes mortals de la dana amb un minut de silenci i una ofrena floral al monument del Mas del Jutge. L’homenatge s’ha celebrat en el segon aniversari de la tragèdia.

El Valencia afronta cinc partits al novembre per a eixir del descens

El Valencia jugarà quatre partits de Lliga i un de Copa al novembre, amb el Real Madrid, tres rivals directes i el Tavernes com a adversaris.

Elche afronta quatre partits clau en novembre, amb dos derbis valencians

L’Elche jugarà quatre partits en novembre, tres al Martínez Valero, contra Valencia, Betis, Levante i Atlético de Madrid. El mes pot confirmar la recuperació classificatòria de l’equip.

El partit contra el Tarancón, el sisé ajornat del Levante en els dos últims anys

El Levante jugarà el dijous 5 de novembre el partit de Copa del Rei contra el CD Tarancón, ajornat el dimecres anterior per l’accident ferroviari a Urda (Toledo). El club ha patit fins a sis ajornaments en els dos últims anys.

Cada empresa que exposa en Feria Valencia aporta més de 234.000 euros a l’economia local

Cada empresa expositora de Feria Valencia genera més de 234.000 euros per a l’economia local. El recinte també ha impulsat 722,4 milions d’euros de PIB i 12.727 llocs de treball en 2024.

La vaga de maquinistes suprimix tres trens de la C-1 a València

La vaga de Semaf ha deixat tres trens de la línia C-1 sense servici fins a les 9 hores. Renfe ha recomanat buscar alternatives davant l’afectació prevista.