La Generalitat sancionarà als que van exhibir banderes franquistes el 12 d’Octubre en Benimaclet

 

La Conselleria de Qualitat Democràtica sancionarà a les persones que van exhibir banderes franquistes o símbols nazis en la manifestació d’ultradreta del passat 12 d’octubre, Dia de la Festa Nacional, en el barri de Benimaclet de la ciutat de València.

 

«Les vulneracions a la Llei de Memòria són punibles i seran sancionades», ha garantit la consellera, Rosa Pérez Garijo, en declaracions als mitjans després d’analitzar l’ús de simbologia preconstitucional en esta marxa amb la delegada de Govern en la Comunitat, Gloria Calero.

 

Delegació del Govern facilitarà tota la informació sobre els manifestants que van exhibir banderes franquistes i altres elements de simbologia nazi, el que suposa una clara vulneració de la llei valenciana de 2017 de memòria democràtica i per a la convivència.

 

Quan tinga les identificacions, la Generalitat procedirà al compliment de la llei, sobre la base del procés que va iniciar l’endemà de la marxa. Hi ha sancions lleus, greus i molt greus, amb el que «cal vore fins a on poden arribar, però els tècnics diuen que sí que és punible», ha remarcat la consellera.

Últimes notícies

Tanquen la platja de Torre de la Sal per contaminació bacteriana fins a nou avís

La platja de Torre de la Sal, a Cabanes, ha quedat tancada al bany fins a nou avís per una elevada presència de la bacteria Escherichia coli en l’aigua.

Les noves plantes renovables podran guardar energia amb menys tràmits a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat que simplificarà el procediment perquè les plantes renovables de la Comunitat Valenciana puguen emmagatzemar energia, accelerar la seua finançació i reforçar la seguretat del subministrament elèctric.

Bernabé promet declarar València zona tensionada i aplicar la taxa turística si arriba a l’alcaldia

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l’alcaldia de València, ha avançat que, si governa, declararà la ciutat zona tensionada per la vivenda i posarà en marxa la taxa turística.

Quatre dels cinc sindicats educatius avalen el pla per a reduir la burocràcia docent

El nou acord de simplificació burocràtica d'Educació ha rebut el suport de STEPV, CSIF, CCOO i UGT, mentres que ANPE s'ha desmarcat en exigir un calendari d'implantació clar.

Quan es poden consultar les notes de la PAU i com reclamar en la Comunitat Valenciana

L’alumnat valencià que s’ha examinat enguany de la PAU podrà vore les seues notes este divendres 12 de juny a partir de les 13.00 hores a la plataforma de la Generalitat, amb terminis marcats per a reclamacions, visualització d’exàmens i preinscripció universitària.

Compromís sotmetrà a votació Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València el 4 de juliol

Compromís per València ha convocat una assemblea extraordinària el 4 de juliol per a ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu nou projecte polític davant la militància.

El Levante incorpora lliure el francés Enzo Bardeli fins a 2029

El Levante ha tancat el fitxatge lliure del migcampista francés Enzo Bardeli, de 25 anys, que firma fins a juny de 2029 i es convertix en el primer reforç per a la pròxima temporada.

Partit històric del Valencia Basket: iguala el rècord d’assistències i la Penya el de triples en el ‘playoff’

El Valencia Basket ha igualat el rècord d’assistències en un partit de playoff ACB amb 29 passades de canastra, mentres que el Joventut ha igualat el registre històric de triples amb 18 encerts en un duel decidit en la pròrroga al Roig Arena.