La Generalitat sancionarà als que van exhibir banderes franquistes el 12 d’Octubre en Benimaclet

 

La Conselleria de Qualitat Democràtica sancionarà a les persones que van exhibir banderes franquistes o símbols nazis en la manifestació d’ultradreta del passat 12 d’octubre, Dia de la Festa Nacional, en el barri de Benimaclet de la ciutat de València.

 

«Les vulneracions a la Llei de Memòria són punibles i seran sancionades», ha garantit la consellera, Rosa Pérez Garijo, en declaracions als mitjans després d’analitzar l’ús de simbologia preconstitucional en esta marxa amb la delegada de Govern en la Comunitat, Gloria Calero.

 

Delegació del Govern facilitarà tota la informació sobre els manifestants que van exhibir banderes franquistes i altres elements de simbologia nazi, el que suposa una clara vulneració de la llei valenciana de 2017 de memòria democràtica i per a la convivència.

 

Quan tinga les identificacions, la Generalitat procedirà al compliment de la llei, sobre la base del procés que va iniciar l’endemà de la marxa. Hi ha sancions lleus, greus i molt greus, amb el que «cal vore fins a on poden arribar, però els tècnics diuen que sí que és punible», ha remarcat la consellera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.