La Generalitat sancionarà als que van exhibir banderes franquistes el 12 d’Octubre en Benimaclet

 

La Conselleria de Qualitat Democràtica sancionarà a les persones que van exhibir banderes franquistes o símbols nazis en la manifestació d’ultradreta del passat 12 d’octubre, Dia de la Festa Nacional, en el barri de Benimaclet de la ciutat de València.

 

«Les vulneracions a la Llei de Memòria són punibles i seran sancionades», ha garantit la consellera, Rosa Pérez Garijo, en declaracions als mitjans després d’analitzar l’ús de simbologia preconstitucional en esta marxa amb la delegada de Govern en la Comunitat, Gloria Calero.

 

Delegació del Govern facilitarà tota la informació sobre els manifestants que van exhibir banderes franquistes i altres elements de simbologia nazi, el que suposa una clara vulneració de la llei valenciana de 2017 de memòria democràtica i per a la convivència.

 

Quan tinga les identificacions, la Generalitat procedirà al compliment de la llei, sobre la base del procés que va iniciar l’endemà de la marxa. Hi ha sancions lleus, greus i molt greus, amb el que «cal vore fins a on poden arribar, però els tècnics diuen que sí que és punible», ha remarcat la consellera.

Últimes notícies

Les 4.000 esmenes del PSPV als pressupostos: més professors, sanitaris i límit al preu de la vivenda

El PSPV ha registrat més de 4.000 esmenes als pressupostos de la Generalitat de 2026 per a destinar 3.669 milions addicionals a contractar més docents i sanitaris, reduir llistes d’espera i impulsar un pla per a baixar el preu de la vivenda i ampliar el parc públic.

El Llevant demana jugar fora casa el primer partit de la Lliga 26-27

El Llevant ha demanat a LaLiga disputar lluny del Ciutat de València el primer partit de la temporada 26-27 per tindre més temps per a condicionar la gespa i el recinte.

L’últim Wimbledon de Roberto Bautista: així acomiada el seu Grand Slam talismà

Roberto Bautista, de 38 anys, disputa des d’este dilluns el seu últim Wimbledon, el Grand Slam on va arribar més lluny, abans de retirar-se a final de temporada.

Ryunosuke Sato s’acosta a Mestalla: el Tokio dona per imminent el seu traspàs

El Tokio ha anunciat que Ryunosuke Sato, davanter japonés de 19 anys seguit pel Valencia, està en tràmits per a un traspàs i deixarà la disciplina del club nipó a partir del 5 de juliol.

Baldoví apel·la a omplir les urnes i situa Compromís com a casa comuna del canvi

Joan Baldoví defensa que per a aconseguir un canvi polític a la Comunitat Valenciana cal omplir les urnes i assegura que, sense Compromís, eixe objectiu no serà possible.

Una escultura de Paco Roca retratarà l’esperit dels voluntaris de la DANA a València

L’Ajuntament de València ha encarregat a Paco Roca un monument en bronze que homenatjarà els voluntaris de la DANA, inspirat en el mural de La Rambleta i finançat amb els pressupostos participatius VLC Participa 2025/26.

Javier Aguado assumix la banqueta del Levante Femení per a tornar a la Lliga F

El tècnic alacantí Javier Aguado torna al Levante Femení com a primer entrenador amb la meta de recuperar la plaça en Lliga F després del descens recent a Primera RFEF.

El Valencia CF afronta la tornada amb Guido pendent i dos fitxatges quasi tancats

El Valencia CF obrirà este dijous la pretemporada pendent de la renovació de Guido Rodríguez, d’oficialitzar Justin de Haas i Aliou Dieng i de començar a definir les eixides de la plantilla.