La Generalitat sancionarà als que van exhibir banderes franquistes el 12 d’Octubre en Benimaclet

 

La Conselleria de Qualitat Democràtica sancionarà a les persones que van exhibir banderes franquistes o símbols nazis en la manifestació d’ultradreta del passat 12 d’octubre, Dia de la Festa Nacional, en el barri de Benimaclet de la ciutat de València.

 

«Les vulneracions a la Llei de Memòria són punibles i seran sancionades», ha garantit la consellera, Rosa Pérez Garijo, en declaracions als mitjans després d’analitzar l’ús de simbologia preconstitucional en esta marxa amb la delegada de Govern en la Comunitat, Gloria Calero.

 

Delegació del Govern facilitarà tota la informació sobre els manifestants que van exhibir banderes franquistes i altres elements de simbologia nazi, el que suposa una clara vulneració de la llei valenciana de 2017 de memòria democràtica i per a la convivència.

 

Quan tinga les identificacions, la Generalitat procedirà al compliment de la llei, sobre la base del procés que va iniciar l’endemà de la marxa. Hi ha sancions lleus, greus i molt greus, amb el que «cal vore fins a on poden arribar, però els tècnics diuen que sí que és punible», ha remarcat la consellera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.