Govern i Generalitat estudiaran el trasllat de la Dama d’Elx en una comissió tècnica

Mazón veu “bona receptivitat” en Sánchez per a una possible volta de l’escultura a la seua ciutat “de manera transitòria o un poc més perllongada”

VALÈNCIA/MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, han acordat engegar una comissió tècnica per a estudiar conjuntament el trasllat de la Dama d’Elx a la seua ciutat.

Després de la reunió de tots dos a la Moncloa, Mazón ha destacat la “bona receptivitat” que ha trobat en Sánchez per a estudiar “la possible volta de la Dama, ja veurem de si manera transitòria o fins i tot un poc més perllongada”.

Es tracta d’una reivindicació històrica del poble il·licità per a tornar a gaudir en la seua ciutat “del secret iber més volgut de la Comunitat Valenciana”, ha manifestat el president en roda de premsa.

Per a aconseguir-ho, el cap del Consell ha explicat que en la taula tècnica participaran tècnics i arqueòlegs de les dos institucions per a estudiar. Per part de la Generalitat, ha subratllat que s’oferirà “total seguretat i garantia”: “Ningú va a respectar millor la Dama d’Elx que nosaltres”.

Mazón ha destacat que este és un dels tres assumptes en els quals han arribat a un acord, junt amb la possibilitat de desjudicialitzar les aportacions hídriques al llac de l’Albufera de València i d’habilitar ajudes estatals extraordinàries per a Ford Almussafes.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.