Govern i Generalitat estudiaran el trasllat de la Dama d’Elx en una comissió tècnica

Mazón veu «bona receptivitat» en Sánchez per a una possible volta de l’escultura a la seua ciutat «de manera transitòria o un poc més perllongada»

VALÈNCIA/MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, han acordat engegar una comissió tècnica per a estudiar conjuntament el trasllat de la Dama d’Elx a la seua ciutat.

Després de la reunió de tots dos a la Moncloa, Mazón ha destacat la «bona receptivitat» que ha trobat en Sánchez per a estudiar «la possible volta de la Dama, ja veurem de si manera transitòria o fins i tot un poc més perllongada».

Es tracta d’una reivindicació històrica del poble il·licità per a tornar a gaudir en la seua ciutat «del secret iber més volgut de la Comunitat Valenciana», ha manifestat el president en roda de premsa.

Per a aconseguir-ho, el cap del Consell ha explicat que en la taula tècnica participaran tècnics i arqueòlegs de les dos institucions per a estudiar. Per part de la Generalitat, ha subratllat que s’oferirà «total seguretat i garantia»: «Ningú va a respectar millor la Dama d’Elx que nosaltres».

Mazón ha destacat que este és un dels tres assumptes en els quals han arribat a un acord, junt amb la possibilitat de desjudicialitzar les aportacions hídriques al llac de l’Albufera de València i d’habilitar ajudes estatals extraordinàries per a Ford Almussafes.

Últimes notícies

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.

Rebaixa de l’IRPF i ajudes a empreses familiars en la nova llei d’Acompanyament 2026

El Consell ha aprovat la llei d’Acompanyament als pressupostos de 2026, que inclou una rebaixa de l’IRPF autonòmic i canvis fiscals per a facilitar el relleu generacional en les empreses familiars.

Brancou Badio s’acosta a eixir del València Basket rumb al Panathinaikos

Brancou Badio té molt avançat el seu traspàs del València Basket al Panathinaikos, que estaria disposat a pagar la clàusula de rescissió. El club taronja també podria perdre altres peces com Jean Montero, Sergio De Larrea, Jaime Pradilla o Kam Taylor.