Govern i Generalitat estudiaran el trasllat de la Dama d’Elx en una comissió tècnica

Mazón veu «bona receptivitat» en Sánchez per a una possible volta de l’escultura a la seua ciutat «de manera transitòria o un poc més perllongada»

VALÈNCIA/MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, han acordat engegar una comissió tècnica per a estudiar conjuntament el trasllat de la Dama d’Elx a la seua ciutat.

Després de la reunió de tots dos a la Moncloa, Mazón ha destacat la «bona receptivitat» que ha trobat en Sánchez per a estudiar «la possible volta de la Dama, ja veurem de si manera transitòria o fins i tot un poc més perllongada».

Es tracta d’una reivindicació històrica del poble il·licità per a tornar a gaudir en la seua ciutat «del secret iber més volgut de la Comunitat Valenciana», ha manifestat el president en roda de premsa.

Per a aconseguir-ho, el cap del Consell ha explicat que en la taula tècnica participaran tècnics i arqueòlegs de les dos institucions per a estudiar. Per part de la Generalitat, ha subratllat que s’oferirà «total seguretat i garantia»: «Ningú va a respectar millor la Dama d’Elx que nosaltres».

Mazón ha destacat que este és un dels tres assumptes en els quals han arribat a un acord, junt amb la possibilitat de desjudicialitzar les aportacions hídriques al llac de l’Albufera de València i d’habilitar ajudes estatals extraordinàries per a Ford Almussafes.

Últimes notícies

Carlos Espí opta al premi a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports

Carlos Espí, davanter del Llevant, ha sigut nominat al premi a millor jugador sub-23 de la temporada en LaLiga EA Sports després de firmar 13 gols entre Lliga i Copa.

CCOO ix al carrer a València per a exigir salaris dignes, vivenda assequible i servicis públics forts

CCOO es manifesta a València per a reclamar un nou model de salaris, vivenda i servicis públics, amb menys precarietat laboral i una fiscalitat més justa.

Iberdrola eleva a 1.108 milions la seua aportació econòmica a la Comunitat Valenciana en 2025

L'activitat d'Iberdrola va generar en 2025 un impacte econòmic de 1.108 milions en la Comunitat Valenciana, amb 450 milions en contribució fiscal i un fort impuls inversor i renovable.

Sergi Campillo deixa l’Ajuntament de València i tanca una etapa de 15 anys en política municipal

El regidor de Compromís Sergi Campillo renuncia a l'acta a l'Ajuntament de València després de 15 anys i obri una nova etapa vinculada als moviments socials, rebent elogis del seu grup i de l'alcaldessa.

Dos hòmens hospitalitzats per ferides lleus d’arma blanca a Torrevieja

Dos hòmens de 57 i 61 anys han sigut hospitalitzats amb ferides lleus d'arma blanca després d'un incident ocorregut en un carrer de Torrevieja.

Una nova pròtesi modular de braç impresa en 3D impulsa l’autonomia en tasques quotidianes

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant han creat una pròtesi de braç modular impresa en 3D, personalitzable i de baix cost, pensada per a facilitar l'autonomia en el dia a dia.

Vox anuncia que els pressupostos de 2026 seran els tercers de la legislatura en la Comunitat Valenciana

Els pressupostos de la Generalitat per a 2026 que Vox preveu registrar este divendres seran els tercers de l'actual legislatura, marcada per dos pròrrogues i per la dependència de la majoria de PP i Vox en Les Corts.

Vox i PP tanquen un acord per a presentar els Pressupostos de la Generalitat de 2026 en Les Corts

Vox confirma un acord amb el Consell del PP per a registrar este divendres els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i aprovar-los en Les Corts el 21 i 22 de juliol.