Govern i Generalitat estudiaran el trasllat de la Dama d’Elx en una comissió tècnica

Mazón veu «bona receptivitat» en Sánchez per a una possible volta de l’escultura a la seua ciutat «de manera transitòria o un poc més perllongada»

VALÈNCIA/MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, han acordat engegar una comissió tècnica per a estudiar conjuntament el trasllat de la Dama d’Elx a la seua ciutat.

Després de la reunió de tots dos a la Moncloa, Mazón ha destacat la «bona receptivitat» que ha trobat en Sánchez per a estudiar «la possible volta de la Dama, ja veurem de si manera transitòria o fins i tot un poc més perllongada».

Es tracta d’una reivindicació històrica del poble il·licità per a tornar a gaudir en la seua ciutat «del secret iber més volgut de la Comunitat Valenciana», ha manifestat el president en roda de premsa.

Per a aconseguir-ho, el cap del Consell ha explicat que en la taula tècnica participaran tècnics i arqueòlegs de les dos institucions per a estudiar. Per part de la Generalitat, ha subratllat que s’oferirà «total seguretat i garantia»: «Ningú va a respectar millor la Dama d’Elx que nosaltres».

Mazón ha destacat que este és un dels tres assumptes en els quals han arribat a un acord, junt amb la possibilitat de desjudicialitzar les aportacions hídriques al llac de l’Albufera de València i d’habilitar ajudes estatals extraordinàries per a Ford Almussafes.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.