Govern i Generalitat estudiaran el trasllat de la Dama d’Elx en una comissió tècnica

Mazón veu «bona receptivitat» en Sánchez per a una possible volta de l’escultura a la seua ciutat «de manera transitòria o un poc més perllongada»

VALÈNCIA/MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, han acordat engegar una comissió tècnica per a estudiar conjuntament el trasllat de la Dama d’Elx a la seua ciutat.

Després de la reunió de tots dos a la Moncloa, Mazón ha destacat la «bona receptivitat» que ha trobat en Sánchez per a estudiar «la possible volta de la Dama, ja veurem de si manera transitòria o fins i tot un poc més perllongada».

Es tracta d’una reivindicació històrica del poble il·licità per a tornar a gaudir en la seua ciutat «del secret iber més volgut de la Comunitat Valenciana», ha manifestat el president en roda de premsa.

Per a aconseguir-ho, el cap del Consell ha explicat que en la taula tècnica participaran tècnics i arqueòlegs de les dos institucions per a estudiar. Per part de la Generalitat, ha subratllat que s’oferirà «total seguretat i garantia»: «Ningú va a respectar millor la Dama d’Elx que nosaltres».

Mazón ha destacat que este és un dels tres assumptes en els quals han arribat a un acord, junt amb la possibilitat de desjudicialitzar les aportacions hídriques al llac de l’Albufera de València i d’habilitar ajudes estatals extraordinàries per a Ford Almussafes.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.