Rescat d’una mare i les seues filles: la valentia del Grup GAMMA

Divendres passat 17 de gener, el Grup GAMMA de la policia va aconseguir rescatar a una dona que portava 20 dies retinguda en la seua llar al costat de les seues dues filles menors. La dona, que havia estat patint constants agressions físiques i maltractaments durant diversos mesos, havia aconseguit contactar amb una associació d’ajuda social, els qui van alertar a les autoritats sobre la greu situació.

Després de rebre la denúncia, els agents de GAMMA es van traslladar al domicili de la víctima, on el presumpte agressor els va obrir la porta. Des de l’interior de la casa, la dona va fer gestos als policies per a demanar auxili. Una vegada dins, la policia va poder confirmar la versió de la víctima, qui va relatar com, al llarg de la seua relació amb l’agressor, havia sigut víctima de maltractament físic i sexual, a més de patir segrest i abús emocional.

L’home, de 38 anys, va ser detingut i lloc a disposició judicial. A més, a causa de la situació de risc, el Grup GAMMA va activar el recurs del Centre Dona 24 hores per a garantir la seguretat de la dona i les seues filles.

Gràcies a la ràpida intervenció, la dona i les seues filles podran dormir tranquil·les i allunyades del perill.

Qui són el Grup Gamma?

El Grup GAMMA és una unitat especialitzada de la Policia Nacional a Espanya que s’encarrega d’abordar casos de violència de gènere, maltractament familiar i delictes relacionats amb la protecció de dones i menors. La seua missió principal és la prevenció, investigació i resolució de situacions de violència domèstica, així com la protecció de les víctimes en situacions de vulnerabilitat.

Es troba dins de les divisions de la Policia Nacional encarregades de garantir la seguretat i el benestar de les persones en contextos de violència de gènere. Aquest grup duu a terme intervencions urgents en casos de maltractament, on s’involucra tant la detenció dels agressors com l’activació de protocols d’ajuda i protecció per a les víctimes.

Els agents del Grup GAMMA estan entrenats en tècniques d’intervenció especialitzades i compten amb el suport de recursos com a psicòlegs, assistents socials i altres professionals que formen part del seu treball col·laboratiu. La seua funció és crucial per a l’atenció ràpida i eficaç en situacions de risc per a les víctimes, i s’enfoquen a garantir la seua seguretat i benestar.

Últimes notícies

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.

Alberto Moleiro agafa el 10 de Parejo i Macià lluirà el 26 al Villarreal

Alberto Moleiro lluirà el dorsal 10 que ha deixat lliure Dani Parejo, mentre que el jove Carlos Macià tindrà el 26 i podrà alternar el primer equip amb el filial del Villarreal.