11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Rescat d’una mare i les seues filles: la valentia del Grup GAMMA

Divendres passat 17 de gener, el Grup GAMMA de la policia va aconseguir rescatar a una dona que portava 20 dies retinguda en la seua llar al costat de les seues dues filles menors. La dona, que havia estat patint constants agressions físiques i maltractaments durant diversos mesos, havia aconseguit contactar amb una associació d’ajuda social, els qui van alertar a les autoritats sobre la greu situació.

Després de rebre la denúncia, els agents de GAMMA es van traslladar al domicili de la víctima, on el presumpte agressor els va obrir la porta. Des de l’interior de la casa, la dona va fer gestos als policies per a demanar auxili. Una vegada dins, la policia va poder confirmar la versió de la víctima, qui va relatar com, al llarg de la seua relació amb l’agressor, havia sigut víctima de maltractament físic i sexual, a més de patir segrest i abús emocional.

L’home, de 38 anys, va ser detingut i lloc a disposició judicial. A més, a causa de la situació de risc, el Grup GAMMA va activar el recurs del Centre Dona 24 hores per a garantir la seguretat de la dona i les seues filles.

Gràcies a la ràpida intervenció, la dona i les seues filles podran dormir tranquil·les i allunyades del perill.

Qui són el Grup Gamma?

El Grup GAMMA és una unitat especialitzada de la Policia Nacional a Espanya que s’encarrega d’abordar casos de violència de gènere, maltractament familiar i delictes relacionats amb la protecció de dones i menors. La seua missió principal és la prevenció, investigació i resolució de situacions de violència domèstica, així com la protecció de les víctimes en situacions de vulnerabilitat.

Es troba dins de les divisions de la Policia Nacional encarregades de garantir la seguretat i el benestar de les persones en contextos de violència de gènere. Aquest grup duu a terme intervencions urgents en casos de maltractament, on s’involucra tant la detenció dels agressors com l’activació de protocols d’ajuda i protecció per a les víctimes.

Els agents del Grup GAMMA estan entrenats en tècniques d’intervenció especialitzades i compten amb el suport de recursos com a psicòlegs, assistents socials i altres professionals que formen part del seu treball col·laboratiu. La seua funció és crucial per a l’atenció ràpida i eficaç en situacions de risc per a les víctimes, i s’enfoquen a garantir la seua seguretat i benestar.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.