Rescat d’una mare i les seues filles: la valentia del Grup GAMMA

Divendres passat 17 de gener, el Grup GAMMA de la policia va aconseguir rescatar a una dona que portava 20 dies retinguda en la seua llar al costat de les seues dues filles menors. La dona, que havia estat patint constants agressions físiques i maltractaments durant diversos mesos, havia aconseguit contactar amb una associació d’ajuda social, els qui van alertar a les autoritats sobre la greu situació.

Després de rebre la denúncia, els agents de GAMMA es van traslladar al domicili de la víctima, on el presumpte agressor els va obrir la porta. Des de l’interior de la casa, la dona va fer gestos als policies per a demanar auxili. Una vegada dins, la policia va poder confirmar la versió de la víctima, qui va relatar com, al llarg de la seua relació amb l’agressor, havia sigut víctima de maltractament físic i sexual, a més de patir segrest i abús emocional.

L’home, de 38 anys, va ser detingut i lloc a disposició judicial. A més, a causa de la situació de risc, el Grup GAMMA va activar el recurs del Centre Dona 24 hores per a garantir la seguretat de la dona i les seues filles.

Gràcies a la ràpida intervenció, la dona i les seues filles podran dormir tranquil·les i allunyades del perill.

Qui són el Grup Gamma?

El Grup GAMMA és una unitat especialitzada de la Policia Nacional a Espanya que s’encarrega d’abordar casos de violència de gènere, maltractament familiar i delictes relacionats amb la protecció de dones i menors. La seua missió principal és la prevenció, investigació i resolució de situacions de violència domèstica, així com la protecció de les víctimes en situacions de vulnerabilitat.

Es troba dins de les divisions de la Policia Nacional encarregades de garantir la seguretat i el benestar de les persones en contextos de violència de gènere. Aquest grup duu a terme intervencions urgents en casos de maltractament, on s’involucra tant la detenció dels agressors com l’activació de protocols d’ajuda i protecció per a les víctimes.

Els agents del Grup GAMMA estan entrenats en tècniques d’intervenció especialitzades i compten amb el suport de recursos com a psicòlegs, assistents socials i altres professionals que formen part del seu treball col·laboratiu. La seua funció és crucial per a l’atenció ràpida i eficaç en situacions de risc per a les víctimes, i s’enfoquen a garantir la seua seguretat i benestar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.