Rescat d’una mare i les seues filles: la valentia del Grup GAMMA

Divendres passat 17 de gener, el Grup GAMMA de la policia va aconseguir rescatar a una dona que portava 20 dies retinguda en la seua llar al costat de les seues dues filles menors. La dona, que havia estat patint constants agressions físiques i maltractaments durant diversos mesos, havia aconseguit contactar amb una associació d’ajuda social, els qui van alertar a les autoritats sobre la greu situació.

Després de rebre la denúncia, els agents de GAMMA es van traslladar al domicili de la víctima, on el presumpte agressor els va obrir la porta. Des de l’interior de la casa, la dona va fer gestos als policies per a demanar auxili. Una vegada dins, la policia va poder confirmar la versió de la víctima, qui va relatar com, al llarg de la seua relació amb l’agressor, havia sigut víctima de maltractament físic i sexual, a més de patir segrest i abús emocional.

L’home, de 38 anys, va ser detingut i lloc a disposició judicial. A més, a causa de la situació de risc, el Grup GAMMA va activar el recurs del Centre Dona 24 hores per a garantir la seguretat de la dona i les seues filles.

Gràcies a la ràpida intervenció, la dona i les seues filles podran dormir tranquil·les i allunyades del perill.

Qui són el Grup Gamma?

El Grup GAMMA és una unitat especialitzada de la Policia Nacional a Espanya que s’encarrega d’abordar casos de violència de gènere, maltractament familiar i delictes relacionats amb la protecció de dones i menors. La seua missió principal és la prevenció, investigació i resolució de situacions de violència domèstica, així com la protecció de les víctimes en situacions de vulnerabilitat.

Es troba dins de les divisions de la Policia Nacional encarregades de garantir la seguretat i el benestar de les persones en contextos de violència de gènere. Aquest grup duu a terme intervencions urgents en casos de maltractament, on s’involucra tant la detenció dels agressors com l’activació de protocols d’ajuda i protecció per a les víctimes.

Els agents del Grup GAMMA estan entrenats en tècniques d’intervenció especialitzades i compten amb el suport de recursos com a psicòlegs, assistents socials i altres professionals que formen part del seu treball col·laboratiu. La seua funció és crucial per a l’atenció ràpida i eficaç en situacions de risc per a les víctimes, i s’enfoquen a garantir la seua seguretat i benestar.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.