Rescat d’una mare i les seues filles: la valentia del Grup GAMMA

Divendres passat 17 de gener, el Grup GAMMA de la policia va aconseguir rescatar a una dona que portava 20 dies retinguda en la seua llar al costat de les seues dues filles menors. La dona, que havia estat patint constants agressions físiques i maltractaments durant diversos mesos, havia aconseguit contactar amb una associació d’ajuda social, els qui van alertar a les autoritats sobre la greu situació.

Després de rebre la denúncia, els agents de GAMMA es van traslladar al domicili de la víctima, on el presumpte agressor els va obrir la porta. Des de l’interior de la casa, la dona va fer gestos als policies per a demanar auxili. Una vegada dins, la policia va poder confirmar la versió de la víctima, qui va relatar com, al llarg de la seua relació amb l’agressor, havia sigut víctima de maltractament físic i sexual, a més de patir segrest i abús emocional.

L’home, de 38 anys, va ser detingut i lloc a disposició judicial. A més, a causa de la situació de risc, el Grup GAMMA va activar el recurs del Centre Dona 24 hores per a garantir la seguretat de la dona i les seues filles.

Gràcies a la ràpida intervenció, la dona i les seues filles podran dormir tranquil·les i allunyades del perill.

Qui són el Grup Gamma?

El Grup GAMMA és una unitat especialitzada de la Policia Nacional a Espanya que s’encarrega d’abordar casos de violència de gènere, maltractament familiar i delictes relacionats amb la protecció de dones i menors. La seua missió principal és la prevenció, investigació i resolució de situacions de violència domèstica, així com la protecció de les víctimes en situacions de vulnerabilitat.

Es troba dins de les divisions de la Policia Nacional encarregades de garantir la seguretat i el benestar de les persones en contextos de violència de gènere. Aquest grup duu a terme intervencions urgents en casos de maltractament, on s’involucra tant la detenció dels agressors com l’activació de protocols d’ajuda i protecció per a les víctimes.

Els agents del Grup GAMMA estan entrenats en tècniques d’intervenció especialitzades i compten amb el suport de recursos com a psicòlegs, assistents socials i altres professionals que formen part del seu treball col·laboratiu. La seua funció és crucial per a l’atenció ràpida i eficaç en situacions de risc per a les víctimes, i s’enfoquen a garantir la seua seguretat i benestar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.