Anuncios

Una herència solidària permet finançar cinc projectes sobre oncologia i cardiologia de La Fe

L’Institut de Recerca Sanitària La Fe (IIS La Fe) finançarà cinc projectes, amb 50.000 euros cadascun, dins de les ‘Ajudes María Jordá Sanz’.

Es tracta d’una convocatòria que té com a objectiu generar projectes de recerca científica bàsica i translacional als camps de l’oncologia i la cardiologia entre grups de l’IIS La Fe i fer realitat la voluntat de la cosidora valenciana María Jordá Sanz, expressada en el testament.

Anuncios

Els projectes seleccionats aborden reptes com les complicacions neurològiques de la immunoteràpia en càncer sistèmic, la cardiotoxicitat en pacients oncològics, els sarcomes de parts toves i os, el paper de les citocines a la metàstasi i la recerca de biomarcadors per a malalties cardíaques.

La convocatòria neix de l’herència solidària de María Jordá Sanz, cosidora de professió que va desenvolupar la seua carrera a Londres durant 50 anys i que va morir el 2017. María Jordá va deixar els seus béns a la investigació del càncer i de les malalties cardiològiques de l’IIS La Fe. Es tracta del primer llegat solidari que rep l’IIS La Fe i, gràcies a la quantia de l’herència, es faran pròximes convocatòries en anys successius.

Esta convocatòria ha permés engegar una iniciativa pionera de participació ciutadana amb l’objectiu d’apropar la societat al món de la investigació biomèdica des de l’avaluació de projectes científics.

Es tracta de la Comissió Ciutadana de l’IIS La Fe, formada per representants d’associacions de pacients, empresariat, col·lectius socials, gestors sanitaris i sector educatiu no universitari, que ha avaluat les propostes que s’han presentat a la convocatòria interna d’Ajudes María Jordá Sanz’ per a la investigació en cardiologia i oncologia de l’IIS La Fe.

María Jordá Sanz era cosidora de professió i va desenvolupar la seua carrera a Londres durant 50 anys. Va morir el 2017 als 73 anys. Soltera i sense fills, va emigrar molt jove a Londres, on va començar treballant en un taller d’alta costura que va acabar dirigint. La seua família ha recordat que va ser a Londres on va conéixer la tradició de les donacions a causes relacionades amb la investigació. A més, l’experiència personal de la mort de dos amigues, a causa de malalties cardiològiques i oncològiques, el van portar a prendre la decisió de fer testament a favor de la investigació biomèdica.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.

El Consell suma 7 milions més en ajudes al lloguer per a afectats per la dana de 2024

El Consell amplia en set milions d'euros les ajudes al lloguer per als qui no poden usar la seua vivenda després de la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini fins a 2026.

El jutge manté l’arxivament del cas per l’incendi de Campanar al no veure indicis nous

El jutge d'Instrucció manté l'arxivament provisional de la causa per l'incendi de Campanar en considerar que l'informe pericial dels afectats no aporta dades noves ni rellevants.

El excomisionado de la dana refusa comparéixer en la comissió de Les Corts

El excomisionado del Govern per a la dana, José María Ángel, rebutja acudir a la comissió d'investigació de Les Corts en considerar que només les Corts Generals poden controlar-li, la qual cosa el PP interpreta com un boicot de l'Executiu.
Anuncios