Una herència solidària permet finançar cinc projectes sobre oncologia i cardiologia de La Fe

L’Institut de Recerca Sanitària La Fe (IIS La Fe) finançarà cinc projectes, amb 50.000 euros cadascun, dins de les ‘Ajudes María Jordá Sanz’.

Es tracta d’una convocatòria que té com a objectiu generar projectes de recerca científica bàsica i translacional als camps de l’oncologia i la cardiologia entre grups de l’IIS La Fe i fer realitat la voluntat de la cosidora valenciana María Jordá Sanz, expressada en el testament.

Els projectes seleccionats aborden reptes com les complicacions neurològiques de la immunoteràpia en càncer sistèmic, la cardiotoxicitat en pacients oncològics, els sarcomes de parts toves i os, el paper de les citocines a la metàstasi i la recerca de biomarcadors per a malalties cardíaques.

La convocatòria neix de l’herència solidària de María Jordá Sanz, cosidora de professió que va desenvolupar la seua carrera a Londres durant 50 anys i que va morir el 2017. María Jordá va deixar els seus béns a la investigació del càncer i de les malalties cardiològiques de l’IIS La Fe. Es tracta del primer llegat solidari que rep l’IIS La Fe i, gràcies a la quantia de l’herència, es faran pròximes convocatòries en anys successius.

Esta convocatòria ha permés engegar una iniciativa pionera de participació ciutadana amb l’objectiu d’apropar la societat al món de la investigació biomèdica des de l’avaluació de projectes científics.

Es tracta de la Comissió Ciutadana de l’IIS La Fe, formada per representants d’associacions de pacients, empresariat, col·lectius socials, gestors sanitaris i sector educatiu no universitari, que ha avaluat les propostes que s’han presentat a la convocatòria interna d’Ajudes María Jordá Sanz’ per a la investigació en cardiologia i oncologia de l’IIS La Fe.

María Jordá Sanz era cosidora de professió i va desenvolupar la seua carrera a Londres durant 50 anys. Va morir el 2017 als 73 anys. Soltera i sense fills, va emigrar molt jove a Londres, on va començar treballant en un taller d’alta costura que va acabar dirigint. La seua família ha recordat que va ser a Londres on va conéixer la tradició de les donacions a causes relacionades amb la investigació. A més, l’experiència personal de la mort de dos amigues, a causa de malalties cardiològiques i oncològiques, el van portar a prendre la decisió de fer testament a favor de la investigació biomèdica.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.