Una herència solidària permet finançar cinc projectes sobre oncologia i cardiologia de La Fe

L’Institut de Recerca Sanitària La Fe (IIS La Fe) finançarà cinc projectes, amb 50.000 euros cadascun, dins de les ‘Ajudes María Jordá Sanz’.

Es tracta d’una convocatòria que té com a objectiu generar projectes de recerca científica bàsica i translacional als camps de l’oncologia i la cardiologia entre grups de l’IIS La Fe i fer realitat la voluntat de la cosidora valenciana María Jordá Sanz, expressada en el testament.

Els projectes seleccionats aborden reptes com les complicacions neurològiques de la immunoteràpia en càncer sistèmic, la cardiotoxicitat en pacients oncològics, els sarcomes de parts toves i os, el paper de les citocines a la metàstasi i la recerca de biomarcadors per a malalties cardíaques.

La convocatòria neix de l’herència solidària de María Jordá Sanz, cosidora de professió que va desenvolupar la seua carrera a Londres durant 50 anys i que va morir el 2017. María Jordá va deixar els seus béns a la investigació del càncer i de les malalties cardiològiques de l’IIS La Fe. Es tracta del primer llegat solidari que rep l’IIS La Fe i, gràcies a la quantia de l’herència, es faran pròximes convocatòries en anys successius.

Esta convocatòria ha permés engegar una iniciativa pionera de participació ciutadana amb l’objectiu d’apropar la societat al món de la investigació biomèdica des de l’avaluació de projectes científics.

Es tracta de la Comissió Ciutadana de l’IIS La Fe, formada per representants d’associacions de pacients, empresariat, col·lectius socials, gestors sanitaris i sector educatiu no universitari, que ha avaluat les propostes que s’han presentat a la convocatòria interna d’Ajudes María Jordá Sanz’ per a la investigació en cardiologia i oncologia de l’IIS La Fe.

María Jordá Sanz era cosidora de professió i va desenvolupar la seua carrera a Londres durant 50 anys. Va morir el 2017 als 73 anys. Soltera i sense fills, va emigrar molt jove a Londres, on va començar treballant en un taller d’alta costura que va acabar dirigint. La seua família ha recordat que va ser a Londres on va conéixer la tradició de les donacions a causes relacionades amb la investigació. A més, l’experiència personal de la mort de dos amigues, a causa de malalties cardiològiques i oncològiques, el van portar a prendre la decisió de fer testament a favor de la investigació biomèdica.

Últimes notícies

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

El PSPV-PSOE demana la dimissió immediata de Marciano Gómez per derivar 25 milions a un grup sanitari vinculat a la seua família

El PSPV-PSOE reclama el cessament immediat del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, després de conéixer-se que el seu departament va derivar més de 25 milions d'euros públics a un grup hospitalari gestionat pel seu germà entre 2024 i 2025.