Una herència solidària permet finançar cinc projectes sobre oncologia i cardiologia de La Fe

L’Institut de Recerca Sanitària La Fe (IIS La Fe) finançarà cinc projectes, amb 50.000 euros cadascun, dins de les ‘Ajudes María Jordá Sanz’.

Es tracta d’una convocatòria que té com a objectiu generar projectes de recerca científica bàsica i translacional als camps de l’oncologia i la cardiologia entre grups de l’IIS La Fe i fer realitat la voluntat de la cosidora valenciana María Jordá Sanz, expressada en el testament.

Els projectes seleccionats aborden reptes com les complicacions neurològiques de la immunoteràpia en càncer sistèmic, la cardiotoxicitat en pacients oncològics, els sarcomes de parts toves i os, el paper de les citocines a la metàstasi i la recerca de biomarcadors per a malalties cardíaques.

La convocatòria neix de l’herència solidària de María Jordá Sanz, cosidora de professió que va desenvolupar la seua carrera a Londres durant 50 anys i que va morir el 2017. María Jordá va deixar els seus béns a la investigació del càncer i de les malalties cardiològiques de l’IIS La Fe. Es tracta del primer llegat solidari que rep l’IIS La Fe i, gràcies a la quantia de l’herència, es faran pròximes convocatòries en anys successius.

Esta convocatòria ha permés engegar una iniciativa pionera de participació ciutadana amb l’objectiu d’apropar la societat al món de la investigació biomèdica des de l’avaluació de projectes científics.

Es tracta de la Comissió Ciutadana de l’IIS La Fe, formada per representants d’associacions de pacients, empresariat, col·lectius socials, gestors sanitaris i sector educatiu no universitari, que ha avaluat les propostes que s’han presentat a la convocatòria interna d’Ajudes María Jordá Sanz’ per a la investigació en cardiologia i oncologia de l’IIS La Fe.

María Jordá Sanz era cosidora de professió i va desenvolupar la seua carrera a Londres durant 50 anys. Va morir el 2017 als 73 anys. Soltera i sense fills, va emigrar molt jove a Londres, on va començar treballant en un taller d’alta costura que va acabar dirigint. La seua família ha recordat que va ser a Londres on va conéixer la tradició de les donacions a causes relacionades amb la investigació. A més, l’experiència personal de la mort de dos amigues, a causa de malalties cardiològiques i oncològiques, el van portar a prendre la decisió de fer testament a favor de la investigació biomèdica.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.