Una herència solidària permet finançar cinc projectes sobre oncologia i cardiologia de La Fe

L’Institut de Recerca Sanitària La Fe (IIS La Fe) finançarà cinc projectes, amb 50.000 euros cadascun, dins de les ‘Ajudes María Jordá Sanz’.

Es tracta d’una convocatòria que té com a objectiu generar projectes de recerca científica bàsica i translacional als camps de l’oncologia i la cardiologia entre grups de l’IIS La Fe i fer realitat la voluntat de la cosidora valenciana María Jordá Sanz, expressada en el testament.

Els projectes seleccionats aborden reptes com les complicacions neurològiques de la immunoteràpia en càncer sistèmic, la cardiotoxicitat en pacients oncològics, els sarcomes de parts toves i os, el paper de les citocines a la metàstasi i la recerca de biomarcadors per a malalties cardíaques.

La convocatòria neix de l’herència solidària de María Jordá Sanz, cosidora de professió que va desenvolupar la seua carrera a Londres durant 50 anys i que va morir el 2017. María Jordá va deixar els seus béns a la investigació del càncer i de les malalties cardiològiques de l’IIS La Fe. Es tracta del primer llegat solidari que rep l’IIS La Fe i, gràcies a la quantia de l’herència, es faran pròximes convocatòries en anys successius.

Esta convocatòria ha permés engegar una iniciativa pionera de participació ciutadana amb l’objectiu d’apropar la societat al món de la investigació biomèdica des de l’avaluació de projectes científics.

Es tracta de la Comissió Ciutadana de l’IIS La Fe, formada per representants d’associacions de pacients, empresariat, col·lectius socials, gestors sanitaris i sector educatiu no universitari, que ha avaluat les propostes que s’han presentat a la convocatòria interna d’Ajudes María Jordá Sanz’ per a la investigació en cardiologia i oncologia de l’IIS La Fe.

María Jordá Sanz era cosidora de professió i va desenvolupar la seua carrera a Londres durant 50 anys. Va morir el 2017 als 73 anys. Soltera i sense fills, va emigrar molt jove a Londres, on va començar treballant en un taller d’alta costura que va acabar dirigint. La seua família ha recordat que va ser a Londres on va conéixer la tradició de les donacions a causes relacionades amb la investigació. A més, l’experiència personal de la mort de dos amigues, a causa de malalties cardiològiques i oncològiques, el van portar a prendre la decisió de fer testament a favor de la investigació biomèdica.

Últimes notícies

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.

La defensa de Pradas recorre a l’Audiència per obtindre els missatges de Bernabé sobre la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha recorregut davant l’Audiència la decisió de la jutgessa que investiga la DANA de no reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, els missatges que va intercanviar durant l’emergència del 29 d’octubre de 2024. L’equip legal invoca la igualtat de tracte amb altres responsables i considera “imprescindible” aclarir quina informació va arribar al Cecopi.