13.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Hezbol·là diu que seguirà lluitant per a ‘repel·lir l’agressió’ d’Israel, un ‘càncer’ que ‘ha de ser eliminat’

El grup reconeix que “ha pagat un alt preu” pels atacs executats per Israel després dels “heroics” atemptats del 7 d’octubre del 2023

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia xiïta libanés Hezbol·là ha assegurat hui dilluns que seguirà combatent per a “repel·lir l’agressió” llançada per Israel, país al que ha qualificat de “càncer mortal i agressiu” que “ha de ser eliminat” de la regió, dies després que l’Exèrcit israelià deslligara una nova invasió de Líban després de més d’onze mesos de combats amb el grup.

Hezbol·là ha indicat en un comunicat publicat amb motiu del primer aniversari dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines que “no hi ha cabuda per a esta entitat temporal sionista en la regió ni en la fàbrica social, cultural o humana”.

“Va ser i seguirà sent un càncer mortal i agressiu que ha de ser eliminat, sense importar el temps que això requerisca”, ha dit, abans de sostenir que “la decisió d’Hezbol·là d’obrir un front de suport el 8 d’octubre (del 2023) per a recolzar al poble palestí i la seua honorable resistència és una que està del costat de la veritat, la justícia i la humanitat”.

Així, ha reconegut que el grup “ha pagat un alt preu, tant en la seua estructura de lideratge com en la seua estructura militar i material” a causa dels atacs d’Israel, inclosa la mort de part de la seua cúpula, entre ells el seu secretari general, Hasán Nasralá, si bé ha expressat la seua “confiança” en “la capacitat de la resistència per a repel·lir l’agressió” i “aguantar fins que esta calamitat siga eliminada”.

En este sentit, ha destacat que el poble libanés ha pagat igualment “un alt preu”, inclòs “el desplaçament forçós de centenars de milers de civils” i “l’enorme destrucció de propietat privada”, atès que “l’enemic continua amb els seus crims i la seua agressió, sense límits”, segons ha arreplegat la cadena de televisió libanesa En Manar, vinculada a Hezbol·là.

Hezbol·là ha enaltit per això la “heroica” operació ‘Inundació d’Al Aqsa’, nom que donen Hamàs i els seus aliats als atacs del 7 d’octubre, i ha argumentat que “en ella es va manifestar la voluntat de la resistència palestina de fer front a l’agressió, la injustícia i l’ocupació que va caure sobre el seu oprimit poble des del 1948, juntament amb les guerres, les tragèdies i la destrucció que va venir després”.

“Esta operació tindrà efectes històrics i resultats estratègics sobre la situació general de la regió fins que s’aconseguisca justícia amb la finalitat de l’ocupació i l’obtenció per part del poble palestí del seu dret legítim a ser lliures i tenir una terra des del riu fins al mar”, ha sostingut el grup libanés, que ha tornat a defensar “el dret total del poble palestí a resistir a l’ocupació per tots els mitjans”.

“Malgrat la brutalitat i l’agressió de l’ocupació, que ha causat el martiri de desenes de milers de palestins i una brutal destrucció de Gaza esta entitat injusta i agressiva ha demostrat que és fràgil i incapaç de sobreviure sense suport d’Estats Units”, ha explicat, al mateix temps que ha incidit que Washington “i els seus aliats i eines” a nivell internacional “són socis de l’ocupació en la seua agressió i els seus crims contra els pobles palestí i libanès”.

APLAUDIX LES ACCIONS D’IRAN I ALTRES ALIATS

D’esta forma, ha recalcat que Estats Units i els seus aliats tenen, junt amb Israel, “una responsabilitat total per la mort, els crims, la injustícia i les horribles tragèdies humanes” que tenen lloc en la regió, al mateix temps que ha tornat a aplaudir al poble palestí i “la seua valenta resistència” per “un any de paciència, resiliència i heroisme malgrat la tragèdia i el dolor”. “Mereixen la victòria”, ha dit.

Finalment, Hezbol·là ha aplaudit igualment els atacs contra Israel per part dels rebels hutíes des de Iemen i per part de milícies proiraníes de l’Iraq, així com “la històrica decisió d’Iran de colpejar les profunditats de l’entitat ocupant amb míssils en suport als pobles palestí i libanès”, que va tenir “grans efectes i enormes resultats en la naturalesa de l’enfrontament obert amb l’enemic sionista”.

L’Exèrcit d’Israel va iniciar l’1 d’octubre una nova invasió de Líban, que va descriure com una operació “selectiva i limitada” contra “objectius terroristes i infraestructures” d’Hezbol·là. L’ofensiva va ser llançada després de prop de dues setmanes d’atacs intensificats i ha anat en paral·lel amb una recrudescència dels bombardejos contra la capital, Beirut, i altres zones del país.

Les autoritats libaneses han denunciat més de 2.000 morts a causa dels atacs israelians durant l’últim any, xifra que ha augmentat dràsticament durant les últimes dos setmanes, segons el seu últim balanç. A més, milers de persones han resultat ferides i prop d’1,2 milions s’han vist forçades a fugir de les seues llars.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.