Hezbol·là diu que seguirà lluitant per a ‘repel·lir l’agressió’ d’Israel, un ‘càncer’ que ‘ha de ser eliminat’

El grup reconeix que “ha pagat un alt preu” pels atacs executats per Israel després dels “heroics” atemptats del 7 d’octubre del 2023

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia xiïta libanés Hezbol·là ha assegurat hui dilluns que seguirà combatent per a “repel·lir l’agressió” llançada per Israel, país al que ha qualificat de “càncer mortal i agressiu” que “ha de ser eliminat” de la regió, dies després que l’Exèrcit israelià deslligara una nova invasió de Líban després de més d’onze mesos de combats amb el grup.

Hezbol·là ha indicat en un comunicat publicat amb motiu del primer aniversari dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines que “no hi ha cabuda per a esta entitat temporal sionista en la regió ni en la fàbrica social, cultural o humana”.

“Va ser i seguirà sent un càncer mortal i agressiu que ha de ser eliminat, sense importar el temps que això requerisca”, ha dit, abans de sostenir que “la decisió d’Hezbol·là d’obrir un front de suport el 8 d’octubre (del 2023) per a recolzar al poble palestí i la seua honorable resistència és una que està del costat de la veritat, la justícia i la humanitat”.

Així, ha reconegut que el grup “ha pagat un alt preu, tant en la seua estructura de lideratge com en la seua estructura militar i material” a causa dels atacs d’Israel, inclosa la mort de part de la seua cúpula, entre ells el seu secretari general, Hasán Nasralá, si bé ha expressat la seua “confiança” en “la capacitat de la resistència per a repel·lir l’agressió” i “aguantar fins que esta calamitat siga eliminada”.

En este sentit, ha destacat que el poble libanés ha pagat igualment “un alt preu”, inclòs “el desplaçament forçós de centenars de milers de civils” i “l’enorme destrucció de propietat privada”, atès que “l’enemic continua amb els seus crims i la seua agressió, sense límits”, segons ha arreplegat la cadena de televisió libanesa En Manar, vinculada a Hezbol·là.

Hezbol·là ha enaltit per això la “heroica” operació ‘Inundació d’Al Aqsa’, nom que donen Hamàs i els seus aliats als atacs del 7 d’octubre, i ha argumentat que “en ella es va manifestar la voluntat de la resistència palestina de fer front a l’agressió, la injustícia i l’ocupació que va caure sobre el seu oprimit poble des del 1948, juntament amb les guerres, les tragèdies i la destrucció que va venir després”.

“Esta operació tindrà efectes històrics i resultats estratègics sobre la situació general de la regió fins que s’aconseguisca justícia amb la finalitat de l’ocupació i l’obtenció per part del poble palestí del seu dret legítim a ser lliures i tenir una terra des del riu fins al mar”, ha sostingut el grup libanés, que ha tornat a defensar “el dret total del poble palestí a resistir a l’ocupació per tots els mitjans”.

“Malgrat la brutalitat i l’agressió de l’ocupació, que ha causat el martiri de desenes de milers de palestins i una brutal destrucció de Gaza esta entitat injusta i agressiva ha demostrat que és fràgil i incapaç de sobreviure sense suport d’Estats Units”, ha explicat, al mateix temps que ha incidit que Washington “i els seus aliats i eines” a nivell internacional “són socis de l’ocupació en la seua agressió i els seus crims contra els pobles palestí i libanès”.

APLAUDIX LES ACCIONS D’IRAN I ALTRES ALIATS

D’esta forma, ha recalcat que Estats Units i els seus aliats tenen, junt amb Israel, “una responsabilitat total per la mort, els crims, la injustícia i les horribles tragèdies humanes” que tenen lloc en la regió, al mateix temps que ha tornat a aplaudir al poble palestí i “la seua valenta resistència” per “un any de paciència, resiliència i heroisme malgrat la tragèdia i el dolor”. “Mereixen la victòria”, ha dit.

Finalment, Hezbol·là ha aplaudit igualment els atacs contra Israel per part dels rebels hutíes des de Iemen i per part de milícies proiraníes de l’Iraq, així com “la històrica decisió d’Iran de colpejar les profunditats de l’entitat ocupant amb míssils en suport als pobles palestí i libanès”, que va tenir “grans efectes i enormes resultats en la naturalesa de l’enfrontament obert amb l’enemic sionista”.

L’Exèrcit d’Israel va iniciar l’1 d’octubre una nova invasió de Líban, que va descriure com una operació “selectiva i limitada” contra “objectius terroristes i infraestructures” d’Hezbol·là. L’ofensiva va ser llançada després de prop de dues setmanes d’atacs intensificats i ha anat en paral·lel amb una recrudescència dels bombardejos contra la capital, Beirut, i altres zones del país.

Les autoritats libaneses han denunciat més de 2.000 morts a causa dels atacs israelians durant l’últim any, xifra que ha augmentat dràsticament durant les últimes dos setmanes, segons el seu últim balanç. A més, milers de persones han resultat ferides i prop d’1,2 milions s’han vist forçades a fugir de les seues llars.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.