Hezbol·là diu que seguirà lluitant per a ‘repel·lir l’agressió’ d’Israel, un ‘càncer’ que ‘ha de ser eliminat’

El grup reconeix que “ha pagat un alt preu” pels atacs executats per Israel després dels “heroics” atemptats del 7 d’octubre del 2023

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia xiïta libanés Hezbol·là ha assegurat hui dilluns que seguirà combatent per a “repel·lir l’agressió” llançada per Israel, país al que ha qualificat de “càncer mortal i agressiu” que “ha de ser eliminat” de la regió, dies després que l’Exèrcit israelià deslligara una nova invasió de Líban després de més d’onze mesos de combats amb el grup.

Hezbol·là ha indicat en un comunicat publicat amb motiu del primer aniversari dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines que “no hi ha cabuda per a esta entitat temporal sionista en la regió ni en la fàbrica social, cultural o humana”.

“Va ser i seguirà sent un càncer mortal i agressiu que ha de ser eliminat, sense importar el temps que això requerisca”, ha dit, abans de sostenir que “la decisió d’Hezbol·là d’obrir un front de suport el 8 d’octubre (del 2023) per a recolzar al poble palestí i la seua honorable resistència és una que està del costat de la veritat, la justícia i la humanitat”.

Així, ha reconegut que el grup “ha pagat un alt preu, tant en la seua estructura de lideratge com en la seua estructura militar i material” a causa dels atacs d’Israel, inclosa la mort de part de la seua cúpula, entre ells el seu secretari general, Hasán Nasralá, si bé ha expressat la seua “confiança” en “la capacitat de la resistència per a repel·lir l’agressió” i “aguantar fins que esta calamitat siga eliminada”.

En este sentit, ha destacat que el poble libanés ha pagat igualment “un alt preu”, inclòs “el desplaçament forçós de centenars de milers de civils” i “l’enorme destrucció de propietat privada”, atès que “l’enemic continua amb els seus crims i la seua agressió, sense límits”, segons ha arreplegat la cadena de televisió libanesa En Manar, vinculada a Hezbol·là.

Hezbol·là ha enaltit per això la “heroica” operació ‘Inundació d’Al Aqsa’, nom que donen Hamàs i els seus aliats als atacs del 7 d’octubre, i ha argumentat que “en ella es va manifestar la voluntat de la resistència palestina de fer front a l’agressió, la injustícia i l’ocupació que va caure sobre el seu oprimit poble des del 1948, juntament amb les guerres, les tragèdies i la destrucció que va venir després”.

“Esta operació tindrà efectes històrics i resultats estratègics sobre la situació general de la regió fins que s’aconseguisca justícia amb la finalitat de l’ocupació i l’obtenció per part del poble palestí del seu dret legítim a ser lliures i tenir una terra des del riu fins al mar”, ha sostingut el grup libanés, que ha tornat a defensar “el dret total del poble palestí a resistir a l’ocupació per tots els mitjans”.

“Malgrat la brutalitat i l’agressió de l’ocupació, que ha causat el martiri de desenes de milers de palestins i una brutal destrucció de Gaza esta entitat injusta i agressiva ha demostrat que és fràgil i incapaç de sobreviure sense suport d’Estats Units”, ha explicat, al mateix temps que ha incidit que Washington “i els seus aliats i eines” a nivell internacional “són socis de l’ocupació en la seua agressió i els seus crims contra els pobles palestí i libanès”.

APLAUDIX LES ACCIONS D’IRAN I ALTRES ALIATS

D’esta forma, ha recalcat que Estats Units i els seus aliats tenen, junt amb Israel, “una responsabilitat total per la mort, els crims, la injustícia i les horribles tragèdies humanes” que tenen lloc en la regió, al mateix temps que ha tornat a aplaudir al poble palestí i “la seua valenta resistència” per “un any de paciència, resiliència i heroisme malgrat la tragèdia i el dolor”. “Mereixen la victòria”, ha dit.

Finalment, Hezbol·là ha aplaudit igualment els atacs contra Israel per part dels rebels hutíes des de Iemen i per part de milícies proiraníes de l’Iraq, així com “la històrica decisió d’Iran de colpejar les profunditats de l’entitat ocupant amb míssils en suport als pobles palestí i libanès”, que va tenir “grans efectes i enormes resultats en la naturalesa de l’enfrontament obert amb l’enemic sionista”.

L’Exèrcit d’Israel va iniciar l’1 d’octubre una nova invasió de Líban, que va descriure com una operació “selectiva i limitada” contra “objectius terroristes i infraestructures” d’Hezbol·là. L’ofensiva va ser llançada després de prop de dues setmanes d’atacs intensificats i ha anat en paral·lel amb una recrudescència dels bombardejos contra la capital, Beirut, i altres zones del país.

Les autoritats libaneses han denunciat més de 2.000 morts a causa dels atacs israelians durant l’últim any, xifra que ha augmentat dràsticament durant les últimes dos setmanes, segons el seu últim balanç. A més, milers de persones han resultat ferides i prop d’1,2 milions s’han vist forçades a fugir de les seues llars.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.