Anuncios

Hezbol·là diu que seguirà lluitant per a ‘repel·lir l’agressió’ d’Israel, un ‘càncer’ que ‘ha de ser eliminat’

El grup reconeix que “ha pagat un alt preu” pels atacs executats per Israel després dels “heroics” atemptats del 7 d’octubre del 2023

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia xiïta libanés Hezbol·là ha assegurat hui dilluns que seguirà combatent per a “repel·lir l’agressió” llançada per Israel, país al que ha qualificat de “càncer mortal i agressiu” que “ha de ser eliminat” de la regió, dies després que l’Exèrcit israelià deslligara una nova invasió de Líban després de més d’onze mesos de combats amb el grup.

Hezbol·là ha indicat en un comunicat publicat amb motiu del primer aniversari dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines que “no hi ha cabuda per a esta entitat temporal sionista en la regió ni en la fàbrica social, cultural o humana”.

“Va ser i seguirà sent un càncer mortal i agressiu que ha de ser eliminat, sense importar el temps que això requerisca”, ha dit, abans de sostenir que “la decisió d’Hezbol·là d’obrir un front de suport el 8 d’octubre (del 2023) per a recolzar al poble palestí i la seua honorable resistència és una que està del costat de la veritat, la justícia i la humanitat”.

Així, ha reconegut que el grup “ha pagat un alt preu, tant en la seua estructura de lideratge com en la seua estructura militar i material” a causa dels atacs d’Israel, inclosa la mort de part de la seua cúpula, entre ells el seu secretari general, Hasán Nasralá, si bé ha expressat la seua “confiança” en “la capacitat de la resistència per a repel·lir l’agressió” i “aguantar fins que esta calamitat siga eliminada”.

En este sentit, ha destacat que el poble libanés ha pagat igualment “un alt preu”, inclòs “el desplaçament forçós de centenars de milers de civils” i “l’enorme destrucció de propietat privada”, atès que “l’enemic continua amb els seus crims i la seua agressió, sense límits”, segons ha arreplegat la cadena de televisió libanesa En Manar, vinculada a Hezbol·là.

Hezbol·là ha enaltit per això la “heroica” operació ‘Inundació d’Al Aqsa’, nom que donen Hamàs i els seus aliats als atacs del 7 d’octubre, i ha argumentat que “en ella es va manifestar la voluntat de la resistència palestina de fer front a l’agressió, la injustícia i l’ocupació que va caure sobre el seu oprimit poble des del 1948, juntament amb les guerres, les tragèdies i la destrucció que va venir després”.

“Esta operació tindrà efectes històrics i resultats estratègics sobre la situació general de la regió fins que s’aconseguisca justícia amb la finalitat de l’ocupació i l’obtenció per part del poble palestí del seu dret legítim a ser lliures i tenir una terra des del riu fins al mar”, ha sostingut el grup libanés, que ha tornat a defensar “el dret total del poble palestí a resistir a l’ocupació per tots els mitjans”.

“Malgrat la brutalitat i l’agressió de l’ocupació, que ha causat el martiri de desenes de milers de palestins i una brutal destrucció de Gaza esta entitat injusta i agressiva ha demostrat que és fràgil i incapaç de sobreviure sense suport d’Estats Units”, ha explicat, al mateix temps que ha incidit que Washington “i els seus aliats i eines” a nivell internacional “són socis de l’ocupació en la seua agressió i els seus crims contra els pobles palestí i libanès”.

APLAUDIX LES ACCIONS D’IRAN I ALTRES ALIATS

D’esta forma, ha recalcat que Estats Units i els seus aliats tenen, junt amb Israel, “una responsabilitat total per la mort, els crims, la injustícia i les horribles tragèdies humanes” que tenen lloc en la regió, al mateix temps que ha tornat a aplaudir al poble palestí i “la seua valenta resistència” per “un any de paciència, resiliència i heroisme malgrat la tragèdia i el dolor”. “Mereixen la victòria”, ha dit.

Finalment, Hezbol·là ha aplaudit igualment els atacs contra Israel per part dels rebels hutíes des de Iemen i per part de milícies proiraníes de l’Iraq, així com “la històrica decisió d’Iran de colpejar les profunditats de l’entitat ocupant amb míssils en suport als pobles palestí i libanès”, que va tenir “grans efectes i enormes resultats en la naturalesa de l’enfrontament obert amb l’enemic sionista”.

L’Exèrcit d’Israel va iniciar l’1 d’octubre una nova invasió de Líban, que va descriure com una operació “selectiva i limitada” contra “objectius terroristes i infraestructures” d’Hezbol·là. L’ofensiva va ser llançada després de prop de dues setmanes d’atacs intensificats i ha anat en paral·lel amb una recrudescència dels bombardejos contra la capital, Beirut, i altres zones del país.

Les autoritats libaneses han denunciat més de 2.000 morts a causa dels atacs israelians durant l’últim any, xifra que ha augmentat dràsticament durant les últimes dos setmanes, segons el seu últim balanç. A més, milers de persones han resultat ferides i prop d’1,2 milions s’han vist forçades a fugir de les seues llars.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.