Hezbol·là diu que seguirà lluitant per a ‘repel·lir l’agressió’ d’Israel, un ‘càncer’ que ‘ha de ser eliminat’

El grup reconeix que “ha pagat un alt preu” pels atacs executats per Israel després dels “heroics” atemptats del 7 d’octubre del 2023

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia xiïta libanés Hezbol·là ha assegurat hui dilluns que seguirà combatent per a “repel·lir l’agressió” llançada per Israel, país al que ha qualificat de “càncer mortal i agressiu” que “ha de ser eliminat” de la regió, dies després que l’Exèrcit israelià deslligara una nova invasió de Líban després de més d’onze mesos de combats amb el grup.

Hezbol·là ha indicat en un comunicat publicat amb motiu del primer aniversari dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines que “no hi ha cabuda per a esta entitat temporal sionista en la regió ni en la fàbrica social, cultural o humana”.

“Va ser i seguirà sent un càncer mortal i agressiu que ha de ser eliminat, sense importar el temps que això requerisca”, ha dit, abans de sostenir que “la decisió d’Hezbol·là d’obrir un front de suport el 8 d’octubre (del 2023) per a recolzar al poble palestí i la seua honorable resistència és una que està del costat de la veritat, la justícia i la humanitat”.

Així, ha reconegut que el grup “ha pagat un alt preu, tant en la seua estructura de lideratge com en la seua estructura militar i material” a causa dels atacs d’Israel, inclosa la mort de part de la seua cúpula, entre ells el seu secretari general, Hasán Nasralá, si bé ha expressat la seua “confiança” en “la capacitat de la resistència per a repel·lir l’agressió” i “aguantar fins que esta calamitat siga eliminada”.

En este sentit, ha destacat que el poble libanés ha pagat igualment “un alt preu”, inclòs “el desplaçament forçós de centenars de milers de civils” i “l’enorme destrucció de propietat privada”, atès que “l’enemic continua amb els seus crims i la seua agressió, sense límits”, segons ha arreplegat la cadena de televisió libanesa En Manar, vinculada a Hezbol·là.

Hezbol·là ha enaltit per això la “heroica” operació ‘Inundació d’Al Aqsa’, nom que donen Hamàs i els seus aliats als atacs del 7 d’octubre, i ha argumentat que “en ella es va manifestar la voluntat de la resistència palestina de fer front a l’agressió, la injustícia i l’ocupació que va caure sobre el seu oprimit poble des del 1948, juntament amb les guerres, les tragèdies i la destrucció que va venir després”.

“Esta operació tindrà efectes històrics i resultats estratègics sobre la situació general de la regió fins que s’aconseguisca justícia amb la finalitat de l’ocupació i l’obtenció per part del poble palestí del seu dret legítim a ser lliures i tenir una terra des del riu fins al mar”, ha sostingut el grup libanés, que ha tornat a defensar “el dret total del poble palestí a resistir a l’ocupació per tots els mitjans”.

“Malgrat la brutalitat i l’agressió de l’ocupació, que ha causat el martiri de desenes de milers de palestins i una brutal destrucció de Gaza esta entitat injusta i agressiva ha demostrat que és fràgil i incapaç de sobreviure sense suport d’Estats Units”, ha explicat, al mateix temps que ha incidit que Washington “i els seus aliats i eines” a nivell internacional “són socis de l’ocupació en la seua agressió i els seus crims contra els pobles palestí i libanès”.

APLAUDIX LES ACCIONS D’IRAN I ALTRES ALIATS

D’esta forma, ha recalcat que Estats Units i els seus aliats tenen, junt amb Israel, “una responsabilitat total per la mort, els crims, la injustícia i les horribles tragèdies humanes” que tenen lloc en la regió, al mateix temps que ha tornat a aplaudir al poble palestí i “la seua valenta resistència” per “un any de paciència, resiliència i heroisme malgrat la tragèdia i el dolor”. “Mereixen la victòria”, ha dit.

Finalment, Hezbol·là ha aplaudit igualment els atacs contra Israel per part dels rebels hutíes des de Iemen i per part de milícies proiraníes de l’Iraq, així com “la històrica decisió d’Iran de colpejar les profunditats de l’entitat ocupant amb míssils en suport als pobles palestí i libanès”, que va tenir “grans efectes i enormes resultats en la naturalesa de l’enfrontament obert amb l’enemic sionista”.

L’Exèrcit d’Israel va iniciar l’1 d’octubre una nova invasió de Líban, que va descriure com una operació “selectiva i limitada” contra “objectius terroristes i infraestructures” d’Hezbol·là. L’ofensiva va ser llançada després de prop de dues setmanes d’atacs intensificats i ha anat en paral·lel amb una recrudescència dels bombardejos contra la capital, Beirut, i altres zones del país.

Les autoritats libaneses han denunciat més de 2.000 morts a causa dels atacs israelians durant l’últim any, xifra que ha augmentat dràsticament durant les últimes dos setmanes, segons el seu últim balanç. A més, milers de persones han resultat ferides i prop d’1,2 milions s’han vist forçades a fugir de les seues llars.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.