Hui el Consell anunciarà les mesures que entraran en vigor amb la fi de l’estat d’alarma

 

Este dissabte 8 de maig es reuneix la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant de la Covid-19, en què s’aprovaran les noves mesures restrictives que entraran en vigor amb la fi de l’estat d’alarma, a les 00:00 d’este diumenge, dia 9 de maig.

Algunes d’estes noves restriccions ja es coneixen, ja que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) les va autoritzar ahir divendres. Amb la fi de l’estat d’alarma és necessari el vistiplau d’este organisme per a poder establir mesures que retallen les llibertats de la ciutadania.

D’esta manera, es manté el toc de queda, però passa a ser entre les 00:00 i les 6:00 hores, s’amplien a un màxim de deu persones les reunions socials i familiars en espais públics i privats, i es limita l’aforament al 75% en espais de culte. A més, s’alçarà el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa ja es podrà eixir i entrar del nostre territori lliurement, sempre que es respecte l’horari del toc de queda.

Unes mesures per prevenir mals majors i que estaran vigents durant dos setmanes, una menys del que havia demanat el Consell, termini després del qual l’es plantejarà la seua pròrroga o no.

L’oci i la restauració. Què passarà amb ells?

Una de les qüestions importants que han de decidir-se hui en la Mesa Interdepartamental és el nou horari d’obertura dels locals d’oci i restauració perquè, per tractar-se de mesures que no afecten drets fonamentals de les persones, no calia que es comunicaren prèviament al TSJCV.

La Coordinadora Empresarial de l’Oci i la Restauració de la Comunitat Valenciana (CEOH CV) ha demanat a la Generalitat recuperar els horaris habituals d’abans de la pandèmia. És a dir, que els bars i restaurants puguen tancar a la 1:30 hores i els locals d’oci nocturn, una hora més tard, és a dir, a les 2:30 hores. També volen l’ocupació del cent per cent de l’interior dels espais, amb l’únic criteri de la distància interpersonal i del servei en barra.

Unes demandes, pel que fa als horaris, difícils de conjugar amb el toc de queda a partir de lles 00:00 hores. De fet, la previsió és que s’autoritze l’obertura d’estos tipus de locals fins a les 23:00 hores, un horari en què quedaría mitja hora de marge per a tornar a casa.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.