23.7 C
València
Dijous, 30 octubre, 2025

Hui el Consell anunciarà les mesures que entraran en vigor amb la fi de l’estat d’alarma

 

Este dissabte 8 de maig es reuneix la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant de la Covid-19, en què s’aprovaran les noves mesures restrictives que entraran en vigor amb la fi de l’estat d’alarma, a les 00:00 d’este diumenge, dia 9 de maig.

Algunes d’estes noves restriccions ja es coneixen, ja que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) les va autoritzar ahir divendres. Amb la fi de l’estat d’alarma és necessari el vistiplau d’este organisme per a poder establir mesures que retallen les llibertats de la ciutadania.

D’esta manera, es manté el toc de queda, però passa a ser entre les 00:00 i les 6:00 hores, s’amplien a un màxim de deu persones les reunions socials i familiars en espais públics i privats, i es limita l’aforament al 75% en espais de culte. A més, s’alçarà el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa ja es podrà eixir i entrar del nostre territori lliurement, sempre que es respecte l’horari del toc de queda.

Unes mesures per prevenir mals majors i que estaran vigents durant dos setmanes, una menys del que havia demanat el Consell, termini després del qual l’es plantejarà la seua pròrroga o no.

L’oci i la restauració. Què passarà amb ells?

Una de les qüestions importants que han de decidir-se hui en la Mesa Interdepartamental és el nou horari d’obertura dels locals d’oci i restauració perquè, per tractar-se de mesures que no afecten drets fonamentals de les persones, no calia que es comunicaren prèviament al TSJCV.

La Coordinadora Empresarial de l’Oci i la Restauració de la Comunitat Valenciana (CEOH CV) ha demanat a la Generalitat recuperar els horaris habituals d’abans de la pandèmia. És a dir, que els bars i restaurants puguen tancar a la 1:30 hores i els locals d’oci nocturn, una hora més tard, és a dir, a les 2:30 hores. També volen l’ocupació del cent per cent de l’interior dels espais, amb l’únic criteri de la distància interpersonal i del servei en barra.

Unes demandes, pel que fa als horaris, difícils de conjugar amb el toc de queda a partir de lles 00:00 hores. De fet, la previsió és que s’autoritze l’obertura d’estos tipus de locals fins a les 23:00 hores, un horari en què quedaría mitja hora de marge per a tornar a casa.

 

Últimes notícies

Els mitjans digitals valencians col·laboraran amb Club Abierto de Editores per a reforçar la seua activitat

L’associació AMDComVal i el col·lectiu editorial han signat un acord de col·laboració que també té com a objectiu potenciar el reconeixement dels mitjans natius digitals

Mazón avança una reflexió més profunda després del funeral per les víctimes de la DANA

El president ha assumit l'ocorregut en el funeral d'Estat per les 237 víctimes de la DANA i ha avançat que en els pròxims dies farà una reflexió més profunda. També ha assenyalat que rebrà hui a una família d'afectats i que acudirà a comissions d'investigació.

Mompó acusa Moncloa d’orquestrar el funeral d’Estat i lamenta l’ús de les víctimes

El president de la Diputació de València ha atribuït a Moncloa l'organització del funeral per la DANA i ha demanat que el focus es mantinga en les víctimes. També ha qüestionat el protocol i ha defés millorar coordinació i formació davant emergències.

El vicepresident de la comissió de la DANA creu que Mazón no seguirà en el càrrec quan comparega

IU sosté que Carlos Mazón podria no continuar com a president abans de la seua cita del dia 17 en la comissió de la DANA. Exigixen la seua dimissió i respecte a les víctimes.

La dana dispara la preocupació climàtica i la ecoansiedad en la Comunitat Valenciana

Un estudi liderat des de la UCV constata que la dana d'octubre intensifica la preocupació pel canvi climàtic i eleva la ecoansiedad, sobretot en dones i jóvens.

El PSPV denuncia violència institucional de Mazón amb les víctimes de la DANA

El síndic José Muñoz ha acusat a Carlos Mazón de violència institucional amb les víctimes de la DANA després del funeral d'Estat. El PSPV ha demanat eleccions anticipades i ha assenyalat a PP i Vox com a responsables de sostindre-ho en el càrrec.

La plantilla de Mahle vota el preacord del ERE: 506 acomiadaments, 40 a Paterna

El preacord entre la direcció i CCOO i UGT fixa 506 acomiadaments, millores d'indemnització i una borsa d'ocupació. La votació en assemblees pot tancar la negociació.

Vox: el funeral per la DANA no va honrar a les víctimes i va blanquejar a Sánchez

Vox ha sostingut que el funeral per les víctimes de la DANA va servir per a blanquejar a Pedro Sánchez i no per a honrar als morts. José María Llanos ha denunciat que un any després no s'han iniciat obres i ha qüestionat el Pacte Verd.