Hui el Consell anunciarà les mesures que entraran en vigor amb la fi de l’estat d’alarma

 

Este dissabte 8 de maig es reuneix la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant de la Covid-19, en què s’aprovaran les noves mesures restrictives que entraran en vigor amb la fi de l’estat d’alarma, a les 00:00 d’este diumenge, dia 9 de maig.

Algunes d’estes noves restriccions ja es coneixen, ja que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) les va autoritzar ahir divendres. Amb la fi de l’estat d’alarma és necessari el vistiplau d’este organisme per a poder establir mesures que retallen les llibertats de la ciutadania.

D’esta manera, es manté el toc de queda, però passa a ser entre les 00:00 i les 6:00 hores, s’amplien a un màxim de deu persones les reunions socials i familiars en espais públics i privats, i es limita l’aforament al 75% en espais de culte. A més, s’alçarà el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa ja es podrà eixir i entrar del nostre territori lliurement, sempre que es respecte l’horari del toc de queda.

Unes mesures per prevenir mals majors i que estaran vigents durant dos setmanes, una menys del que havia demanat el Consell, termini després del qual l’es plantejarà la seua pròrroga o no.

L’oci i la restauració. Què passarà amb ells?

Una de les qüestions importants que han de decidir-se hui en la Mesa Interdepartamental és el nou horari d’obertura dels locals d’oci i restauració perquè, per tractar-se de mesures que no afecten drets fonamentals de les persones, no calia que es comunicaren prèviament al TSJCV.

La Coordinadora Empresarial de l’Oci i la Restauració de la Comunitat Valenciana (CEOH CV) ha demanat a la Generalitat recuperar els horaris habituals d’abans de la pandèmia. És a dir, que els bars i restaurants puguen tancar a la 1:30 hores i els locals d’oci nocturn, una hora més tard, és a dir, a les 2:30 hores. També volen l’ocupació del cent per cent de l’interior dels espais, amb l’únic criteri de la distància interpersonal i del servei en barra.

Unes demandes, pel que fa als horaris, difícils de conjugar amb el toc de queda a partir de lles 00:00 hores. De fet, la previsió és que s’autoritze l’obertura d’estos tipus de locals fins a les 23:00 hores, un horari en què quedaría mitja hora de marge per a tornar a casa.

 

Últimes notícies

Catarroja inicia dilluns la segona fase del clavegueram finançada amb fons estatals

Catarroja posarà en marxa dilluns 20 de juliol la segona fase de les obres de recuperació del clavegueram, valorades en 5,8 milions i finançades pel Ministeri per a la Transició Ecològica. El municipi gestiona en total 249,2 milions en projectes de reconstrucció després de la dana.

Villena i Pinoso arriben als 40 graus i les capitals es queden per damunt dels 32

Villena i Pinoso han superat este dijous els 40 graus en una jornada d’avís taronja per calor, mentre que València, Alacant i Castelló han registrat màximes entre 32 i 35 graus.

L’augment de finançament en dependència crearà 12.700 llocs de faena a la Comunitat Valenciana

L’increment de 535 milions d’euros en el finançament estatal de la dependència a la Comunitat Valenciana fins a 2027 permetrà arribar a 61.700 beneficiaris, reduir les llistes d’espera i crear 12.704 llocs de faena.

Cap de setmana amb tempestes i granís a l’interior i temperatures màximes canviants

L’últim tram de la setmana arribarà amb risc de tronades i granís a l’interior, pols en suspensió i màximes que baixaran dissabte i tornaran a pujar diumenge, després d’un divendres molt calorós a zones de València i Alacant.

Seixanta detinguts per una trama que falsificava documents per a contractar migrants a Orihuela

La Policia Nacional ha detingut 60 persones a Orihuela i altres punts de la Vega Baja i Múrcia per una trama que falsificava documents de sol·licitud d’asil per a permetre la contractació de migrants en situació irregular.

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.