21.1 C
València
Dissabte, 29 març, 2025

Humans Fest projectarà 40 pel·lícules en una edició centrada en el canvi climàtic i Palestina

El certamen llança una plataforma pròpia de vídeo online

VALÈNCIA, 22 (EUROPA PRESS)

Més de 40 pel·lícules de ficció i documentals conformen l’oferta del Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València, Humans Fest, que dedicarà la seua XV edició a “mostrar a la ciutadania com es lluita contra el canvi climàtic des de diferents parts del món” i donarà protagonisme a Palestina amb un premi honorífic i cicle propi.

La cita, que impulsa Fundació per la Justícia des de 2009, ha presentat aquest dimecres la seua programació oficial. “Enguany presentem una edició centrada en la defensa dels drets socioambientals, perquè entenem que protegir el medi ambient i la nostra terra és la base per a garantir que puguem exercir la resta dels nostres drets. Ens agradaria que Humans Fest siga un espai de reflexió sobre la nostra responsabilitat amb el planeta i un fòrum d’alternatives a la voràgine neoliberal que ens ha sumit en aquesta emergència climàtica”, ha explicat Majo Siscar, directora de Humans Fest, en un acte celebrat a Muvimas, la cafeteria del MuVIM.

En la presentació també han intervingut José María Tomás i Tío, president de Fundación por la Justicia; Aitana Gisbert Nieto, directora de projectes d’aquesta entitat; i Álvaro Perín García, dissenyador encarregat del cartell d’enguany.

L’equip de Humans Fest ha volgut mostrar “el seu suport a la lluita del poble palestí i una condemna pública al genocidi que està sofrint a les mans d’Israel”. Per això, el premi honorífic Pau i Justícia que el festival concedeix cada any es lliurarà al Red Carpet Human Rights Festival, el primer festival de cinema i drets humans de Palestina. “Un clar exemple sobre com el cinema serveix per a defensar la identitat d’un poble i avançar cap a la pau”, ha dit Majo Siscar.

Així mateix, Humans Fest celebrarà en La Filmoteca IVC el seu cicle de cinema Pau i Justícia baix el títol Contra les invasions, pau i justícia, projectant tres pel·lícules palestines el divendres 31 de maig, el dissabte 1 de juny i el diumenge 2 de juny; quan també es comptarà amb la presència dels palestins Mohammed Shat (productor) i Ramzi Maqdisi (actor) per als col·loquis posteriors.

En concret, es podrà veure el documental Ghost Hunting (2017), Premi a Millor Documental en la Berlinale, que mostra com el cinema pot curar ferides. Aquesta idea de la cultura com a constructora de pau en contextos armats se suma a la decisió del premi al festival Red Carpet, que es regeix per la mateixa filosofia.

També es programarà The Tower (2018), una premiada pel·lícula d’animació que no s’ha estrenat comercialment a Espanya i que explica la crisi en la qual està sumit el seu país des de fa anys en una proposta familiar apta per a tots els públics a partir de 7 anys. El film és un viatge a Palestina a través dels ulls de Wardi, una xiqueta d’11 anys que viu en el camp de refugiats de Líban, des que la seua família va haver de deixar les seues terres davant l’ofensiva israeliana.

El diumenge 2 de juny es projectarà Omar (2013), un llargmetratge de ficció que va rebre el Premi Especial del Jurat en el Festival de Cannes i va ser nominada com a Millor Pel·lícula Estrangera en els Oscar. Aquest treball cinematogràfic narra la història d’amor en la Palestina ocupada entre Nadia i Omar, qui és capturat per una acció de resistència i, a partir de llavors, ha d’enfrontar-se a doloroses decisions de vida o mort.

PRODUCCIONS DE QUATRE CONTINENTS

Un any més, Humans Fest portarà produccions de països de quatre continents, com Espanya, França, Noruega, Finlàndia, Kenya, la Xina o els Estats Units, entre altres països, que s’estrenaran per primera vegada a València. Com a millor llargmetratge de ficció competiran cinc pel·lícules: Camping du lac, Let the river flow, How to blow up a pipeline, Snow leopard i Gallo Rojo. Totes elles es projectaran en Cinemes Babel i l’última (Gallo Rojo) disposarà de servici d’audiodescripció per a la pel·lícula i interpretació en llengua de signes per al col·loqui.

Per part seua, altres cinc propostes aspiraran a millor llargmetratge documental: Desert phosphate; Un volcán habitado, que tindrà servici d’audiodescripció, Between the rains; Respira, mamá, el col·loqui de la qual disposarà de interpretació en llengua de signes; i La guardia blanca, que serà estrena a Espanya. Aquestes també es projectaran en Cinemes Babel.

En la secció Curt i Barrejat, que se celebrarà en Sala SGAE Centre Cultural, participen 21 treballs que també s’estrenen per primera vegada a la ciutat de València, els quals opten als premis de millor curt documental, millor curt de ficció, millor curtmetratge valencià i millor guió de curtmetratge valencià, que concedeix l’Associació d’Escriptors de l’Audiovisual Valencià, EDAV.

Una de les principals novetats de Humans Fest enguany és el llançament de Humans Media, una plataforma pròpia de vídeo en línia que, en aquest cas, permetrà gaudir del festival des de qualsevol part. Aquí es trobaran els treballs produïts pel festival al llarg dels anys i, a més, una selecció de les pel·lícules participants en la seua XV edició, que estaran disponibles baix subscripció durant els 10 dies posteriors al festival.

D’altra banda, Humans Fest ha reforçat la seua programació paral·lela.

Últimes notícies

Intenta matar a punta de pistola l’amo d’un bar en un ajust de comptes i és reduït dos vegades per la víctima, desarmada

El reclús només haurà d’indemnitzar la víctima amb 150 euros per les lesions en un intent fallit d’homicidi

El Govern nega que la CHX tinga “medidors antiquats” i subratlla la fiabilitat i qualitat de les seues dades

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer sosté que col·labora amb Emergències de la Generalitat per a contrastar dades en alertes hidrològiques

L’eclipsi solar del 29 de març serà visible des de tota la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar març 2025 es veurà des de tota la Comunitat Valenciana. Descobreix horaris, recomanacions i punts per observar-lo de forma segura.

Justícia inverteix 58,3 milions en la justícia gratuïta i serveis de proximitat

A més, el Consell Valencià de Col·legis de l'Advocacia rebrà una subvenció de fins a 60.000 euros per a cursos de formació i divulgació, i fins a 132.000 euros per a millorar les infraestructures necessàries per al funcionament d'aquesta institució i dels seus col·legis

Aprovat el projecte de PowerCo per 19,8 milions d’euros en el marc del Perte VEC III

En total, s’han adjudicat provisionalment 31 projectes a 22 empreses amb un import total de 215,9 milions d’euros

Detingut per extorsió i retenció il·legal en Elx

Una vegada dins, una tercera persona el va immobilitzar i el va amenaçar amb un objecte punxant, exigint el pagament immediat del deute

La línia ferroviària Zaragoza-Teruel-Sagunt pren impuls en un projecte sostenible gràcies a tecnologies com BIM

La línia ferroviària Zaragoza-Teruel-Sagunt veurà millorada la seua capacitat i competitivitat gràcies a un projecte liderat per Adif que incorpora la innovadora tecnologia BIM (Building Information Modeling)

El TSJC absol a Dani Alves de l’agressió sexual: Anàlisi i implicacions

Amb esta decisió revoca la condemna de quatre anys i mig a l'exfutbolista brasiler