Humans Fest projectarà 40 pel·lícules en una edició centrada en el canvi climàtic i Palestina

El certamen llança una plataforma pròpia de vídeo online

VALÈNCIA, 22 (EUROPA PRESS)

Més de 40 pel·lícules de ficció i documentals conformen l’oferta del Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València, Humans Fest, que dedicarà la seua XV edició a «mostrar a la ciutadania com es lluita contra el canvi climàtic des de diferents parts del món» i donarà protagonisme a Palestina amb un premi honorífic i cicle propi.

La cita, que impulsa Fundació per la Justícia des de 2009, ha presentat aquest dimecres la seua programació oficial. «Enguany presentem una edició centrada en la defensa dels drets socioambientals, perquè entenem que protegir el medi ambient i la nostra terra és la base per a garantir que puguem exercir la resta dels nostres drets. Ens agradaria que Humans Fest siga un espai de reflexió sobre la nostra responsabilitat amb el planeta i un fòrum d’alternatives a la voràgine neoliberal que ens ha sumit en aquesta emergència climàtica», ha explicat Majo Siscar, directora de Humans Fest, en un acte celebrat a Muvimas, la cafeteria del MuVIM.

En la presentació també han intervingut José María Tomás i Tío, president de Fundación por la Justicia; Aitana Gisbert Nieto, directora de projectes d’aquesta entitat; i Álvaro Perín García, dissenyador encarregat del cartell d’enguany.

L’equip de Humans Fest ha volgut mostrar «el seu suport a la lluita del poble palestí i una condemna pública al genocidi que està sofrint a les mans d’Israel». Per això, el premi honorífic Pau i Justícia que el festival concedeix cada any es lliurarà al Red Carpet Human Rights Festival, el primer festival de cinema i drets humans de Palestina. «Un clar exemple sobre com el cinema serveix per a defensar la identitat d’un poble i avançar cap a la pau», ha dit Majo Siscar.

Així mateix, Humans Fest celebrarà en La Filmoteca IVC el seu cicle de cinema Pau i Justícia baix el títol Contra les invasions, pau i justícia, projectant tres pel·lícules palestines el divendres 31 de maig, el dissabte 1 de juny i el diumenge 2 de juny; quan també es comptarà amb la presència dels palestins Mohammed Shat (productor) i Ramzi Maqdisi (actor) per als col·loquis posteriors.

En concret, es podrà veure el documental Ghost Hunting (2017), Premi a Millor Documental en la Berlinale, que mostra com el cinema pot curar ferides. Aquesta idea de la cultura com a constructora de pau en contextos armats se suma a la decisió del premi al festival Red Carpet, que es regeix per la mateixa filosofia.

També es programarà The Tower (2018), una premiada pel·lícula d’animació que no s’ha estrenat comercialment a Espanya i que explica la crisi en la qual està sumit el seu país des de fa anys en una proposta familiar apta per a tots els públics a partir de 7 anys. El film és un viatge a Palestina a través dels ulls de Wardi, una xiqueta d’11 anys que viu en el camp de refugiats de Líban, des que la seua família va haver de deixar les seues terres davant l’ofensiva israeliana.

El diumenge 2 de juny es projectarà Omar (2013), un llargmetratge de ficció que va rebre el Premi Especial del Jurat en el Festival de Cannes i va ser nominada com a Millor Pel·lícula Estrangera en els Oscar. Aquest treball cinematogràfic narra la història d’amor en la Palestina ocupada entre Nadia i Omar, qui és capturat per una acció de resistència i, a partir de llavors, ha d’enfrontar-se a doloroses decisions de vida o mort.

PRODUCCIONS DE QUATRE CONTINENTS

Un any més, Humans Fest portarà produccions de països de quatre continents, com Espanya, França, Noruega, Finlàndia, Kenya, la Xina o els Estats Units, entre altres països, que s’estrenaran per primera vegada a València. Com a millor llargmetratge de ficció competiran cinc pel·lícules: Camping du lac, Let the river flow, How to blow up a pipeline, Snow leopard i Gallo Rojo. Totes elles es projectaran en Cinemes Babel i l’última (Gallo Rojo) disposarà de servici d’audiodescripció per a la pel·lícula i interpretació en llengua de signes per al col·loqui.

Per part seua, altres cinc propostes aspiraran a millor llargmetratge documental: Desert phosphate; Un volcán habitado, que tindrà servici d’audiodescripció, Between the rains; Respira, mamá, el col·loqui de la qual disposarà de interpretació en llengua de signes; i La guardia blanca, que serà estrena a Espanya. Aquestes també es projectaran en Cinemes Babel.

En la secció Curt i Barrejat, que se celebrarà en Sala SGAE Centre Cultural, participen 21 treballs que també s’estrenen per primera vegada a la ciutat de València, els quals opten als premis de millor curt documental, millor curt de ficció, millor curtmetratge valencià i millor guió de curtmetratge valencià, que concedeix l’Associació d’Escriptors de l’Audiovisual Valencià, EDAV.

Una de les principals novetats de Humans Fest enguany és el llançament de Humans Media, una plataforma pròpia de vídeo en línia que, en aquest cas, permetrà gaudir del festival des de qualsevol part. Aquí es trobaran els treballs produïts pel festival al llarg dels anys i, a més, una selecció de les pel·lícules participants en la seua XV edició, que estaran disponibles baix subscripció durant els 10 dies posteriors al festival.

D’altra banda, Humans Fest ha reforçat la seua programació paral·lela.

Últimes notícies

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.

El PSPV portarà a la Fiscalia el conseller de Sanitat per ocultar dades de la privatització

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha anunciat que denunciarà el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per no facilitar dades detallades sobre contractacions i derivacions a la sanitat privada entre 2024 i 2026.

Dos joies espanyoles fan el pas definitiu cap al draft de la NBA

Aday Mara i Sergio de Larrea han confirmat la seua presència en la llista d'entrades anticipades del draft de la NBA del 23 i 24 de juny, en què també destaca el mallorquí Baba Miller.