Humans Fest projectarà 40 pel·lícules en una edició centrada en el canvi climàtic i Palestina

El certamen llança una plataforma pròpia de vídeo online

VALÈNCIA, 22 (EUROPA PRESS)

Més de 40 pel·lícules de ficció i documentals conformen l’oferta del Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València, Humans Fest, que dedicarà la seua XV edició a “mostrar a la ciutadania com es lluita contra el canvi climàtic des de diferents parts del món” i donarà protagonisme a Palestina amb un premi honorífic i cicle propi.

La cita, que impulsa Fundació per la Justícia des de 2009, ha presentat aquest dimecres la seua programació oficial. “Enguany presentem una edició centrada en la defensa dels drets socioambientals, perquè entenem que protegir el medi ambient i la nostra terra és la base per a garantir que puguem exercir la resta dels nostres drets. Ens agradaria que Humans Fest siga un espai de reflexió sobre la nostra responsabilitat amb el planeta i un fòrum d’alternatives a la voràgine neoliberal que ens ha sumit en aquesta emergència climàtica”, ha explicat Majo Siscar, directora de Humans Fest, en un acte celebrat a Muvimas, la cafeteria del MuVIM.

En la presentació també han intervingut José María Tomás i Tío, president de Fundación por la Justicia; Aitana Gisbert Nieto, directora de projectes d’aquesta entitat; i Álvaro Perín García, dissenyador encarregat del cartell d’enguany.

L’equip de Humans Fest ha volgut mostrar “el seu suport a la lluita del poble palestí i una condemna pública al genocidi que està sofrint a les mans d’Israel”. Per això, el premi honorífic Pau i Justícia que el festival concedeix cada any es lliurarà al Red Carpet Human Rights Festival, el primer festival de cinema i drets humans de Palestina. “Un clar exemple sobre com el cinema serveix per a defensar la identitat d’un poble i avançar cap a la pau”, ha dit Majo Siscar.

Així mateix, Humans Fest celebrarà en La Filmoteca IVC el seu cicle de cinema Pau i Justícia baix el títol Contra les invasions, pau i justícia, projectant tres pel·lícules palestines el divendres 31 de maig, el dissabte 1 de juny i el diumenge 2 de juny; quan també es comptarà amb la presència dels palestins Mohammed Shat (productor) i Ramzi Maqdisi (actor) per als col·loquis posteriors.

En concret, es podrà veure el documental Ghost Hunting (2017), Premi a Millor Documental en la Berlinale, que mostra com el cinema pot curar ferides. Aquesta idea de la cultura com a constructora de pau en contextos armats se suma a la decisió del premi al festival Red Carpet, que es regeix per la mateixa filosofia.

També es programarà The Tower (2018), una premiada pel·lícula d’animació que no s’ha estrenat comercialment a Espanya i que explica la crisi en la qual està sumit el seu país des de fa anys en una proposta familiar apta per a tots els públics a partir de 7 anys. El film és un viatge a Palestina a través dels ulls de Wardi, una xiqueta d’11 anys que viu en el camp de refugiats de Líban, des que la seua família va haver de deixar les seues terres davant l’ofensiva israeliana.

El diumenge 2 de juny es projectarà Omar (2013), un llargmetratge de ficció que va rebre el Premi Especial del Jurat en el Festival de Cannes i va ser nominada com a Millor Pel·lícula Estrangera en els Oscar. Aquest treball cinematogràfic narra la història d’amor en la Palestina ocupada entre Nadia i Omar, qui és capturat per una acció de resistència i, a partir de llavors, ha d’enfrontar-se a doloroses decisions de vida o mort.

PRODUCCIONS DE QUATRE CONTINENTS

Un any més, Humans Fest portarà produccions de països de quatre continents, com Espanya, França, Noruega, Finlàndia, Kenya, la Xina o els Estats Units, entre altres països, que s’estrenaran per primera vegada a València. Com a millor llargmetratge de ficció competiran cinc pel·lícules: Camping du lac, Let the river flow, How to blow up a pipeline, Snow leopard i Gallo Rojo. Totes elles es projectaran en Cinemes Babel i l’última (Gallo Rojo) disposarà de servici d’audiodescripció per a la pel·lícula i interpretació en llengua de signes per al col·loqui.

Per part seua, altres cinc propostes aspiraran a millor llargmetratge documental: Desert phosphate; Un volcán habitado, que tindrà servici d’audiodescripció, Between the rains; Respira, mamá, el col·loqui de la qual disposarà de interpretació en llengua de signes; i La guardia blanca, que serà estrena a Espanya. Aquestes també es projectaran en Cinemes Babel.

En la secció Curt i Barrejat, que se celebrarà en Sala SGAE Centre Cultural, participen 21 treballs que també s’estrenen per primera vegada a la ciutat de València, els quals opten als premis de millor curt documental, millor curt de ficció, millor curtmetratge valencià i millor guió de curtmetratge valencià, que concedeix l’Associació d’Escriptors de l’Audiovisual Valencià, EDAV.

Una de les principals novetats de Humans Fest enguany és el llançament de Humans Media, una plataforma pròpia de vídeo en línia que, en aquest cas, permetrà gaudir del festival des de qualsevol part. Aquí es trobaran els treballs produïts pel festival al llarg dels anys i, a més, una selecció de les pel·lícules participants en la seua XV edició, que estaran disponibles baix subscripció durant els 10 dies posteriors al festival.

D’altra banda, Humans Fest ha reforçat la seua programació paral·lela.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.