La Conselleria d’Igualtat es personarà com a acusació als delictes d’odi

La vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha anunciat que “es personarà com a acusació els procediments sobre delictes d’odi”, amb l’objectiu de “fomentar la igualtat real i efectiva”.

Així ho ha afirmat en la primera intervenció a les Corts, on ha anunciat que auditarà la gestió dels centres de menors a la Comunitat, així com el seu desig de ‘revisar i actualitzar’ el pacte valencià contra la violència de gènere.

La dirigent popular ha posat èmfasi en “el compromís que té el nou Executiu autonòmic” sobre “la lluita contra la violència de gènere”, terme que ha emprat en reiterades ocasions a diferència del seu soci de govern que el qualifica de ‘violència contra la dona’. 

A més, ha cerciorat el seu compromís en tres grans àrees i adreces generals: Igualtat, institut de les dones, comissionat en la lluita contra la violència contra la dona i la diversitat. Referent a això, ha avançat que es tracta d’un departament que es manté amb el mateix nom, estructures i competències que la legislatura passada, però “que s’ampliarà creant un comissionat contra la violència sobre la dona, amb rang de Direcció General”. És a dir, com a organisme assimilat “a la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere del Ministeri d’Igualtat”.

Per tot això, ha avançat que «han reforçat» l’estructura de la direcció general d’igualtat per impulsar «la igualtat d’oportunitats, la conciliació, la coresponsabilitat, la lluita contra la bretxa salarial i el sostre de vidre i la promoció de les dones”. Tot això amb l’ànim d’aconseguir acabar “amb les desigualtats que hi ha a la societat”.

Durant la seua intervenció, també ha fet referència a la violència sexual i la tracta com a “un dels grans problemes d’esta societat”, ja que cada vegada “afecta més joves, sent més cruel i dolorosa”. Per això, “no podem oblidar les víctimes de tràfic per això continuarem reclamant després de cinc anys una Llei Nacional”. 

Crear una Llei del Voluntariat i del Tercer Sector

La consellera ha advocat perquè hi haja “menys burocràcia, ideologia i paràlisi” i una “millor gestió i resposta a les necessitats de les persones”. Per això, proposa crear “un marc jurídic clar i solvent”.

Referent a això, ha anunciat que impulsaran una nova llei, que “reconega les entitats del tercer sector com a essencials”, que els permeta “desenvolupar la seua feina amb confiança, seguretat i garantia”, ha detallat.

En segon lloc, ha assegurat que també s’instaurarà una Llei del Voluntariat “que reconega este sector i que permeta actualitzar l’anterior”. 

Dependència: ‘El cavall de batalla de l’esquerra’

Quant a la dependència, un dels grans temes del seu discurs, ha afirmat que es tracta «del cavall de batalla dels partits de l’esquerra durant anys», ha al·legat, ja que «queda molts per fer», ja que les llistes d’espera per cobrar la prestació, «són encara molt altes», afirma.

Així mateix, ha denunciat que tot i que la llei obliga a pagar “el 50% de les despeses de les comunitats autònomes” durant estos últims 8 anys del Botànic, “ha fet una mitjana d’aportació que no ha arribat al 15%”.

Per això, este nou equip de govern “ha ampliat el crèdit de la dependència a més de 39.000.000 milions d’euros”, cosa que permetrà a 11.450 persones “poder cobrar les seues prestacions”, ha afirmat. 

‘Major atenció’ de xiquets i adolescents en risc

No obstant això, els menors, a causa sobretot de l’assumpte polèmic que giro al voltant del Botànic, ha estat sens dubte el tema que ha marcat l’eix argumentari de la seua intervenció. Referent a això, ha reiterat que és una altra «de les nostres prioritats» tant «la infància com l’adolescència» i ha afirmat que se sent «preocupada» pels centres de menors, quant «a l’estat d’infraestructures i a la necessitat d’ampliar el nombre de places”. 

Per això, ha anunciat la creació d’un protocol de “detecció, valoració i intervenció” per a “l’atenció de xiquets i adolescents en situacions de risc”. A més de crear un “itinerari de formació” per als més de 250 treballadors d’este àmbit que rebran un curs en matèria contra la violència sexual a la infància, tot això amb l’objectiu de crear “entorns segurs en el sistema de protecció de la Comunitat” Valenciana”.

Referent a això, s’ha compromés “no només a augmentar places o millorar infraestructures” sinó a “posar atenció en la millora de l’atenció i l’assistència d’estos centres”. Per això, “auditaran la gestió dels centres de menors”, sobretot d’aquells que més preocupació “han despertat al Síndic del Greujes”. 

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU