La Conselleria d’Igualtat es personarà com a acusació als delictes d’odi

La vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha anunciat que “es personarà com a acusació els procediments sobre delictes d’odi”, amb l’objectiu de “fomentar la igualtat real i efectiva”.

Així ho ha afirmat en la primera intervenció a les Corts, on ha anunciat que auditarà la gestió dels centres de menors a la Comunitat, així com el seu desig de ‘revisar i actualitzar’ el pacte valencià contra la violència de gènere.

La dirigent popular ha posat èmfasi en “el compromís que té el nou Executiu autonòmic” sobre “la lluita contra la violència de gènere”, terme que ha emprat en reiterades ocasions a diferència del seu soci de govern que el qualifica de ‘violència contra la dona’. 

A més, ha cerciorat el seu compromís en tres grans àrees i adreces generals: Igualtat, institut de les dones, comissionat en la lluita contra la violència contra la dona i la diversitat. Referent a això, ha avançat que es tracta d’un departament que es manté amb el mateix nom, estructures i competències que la legislatura passada, però “que s’ampliarà creant un comissionat contra la violència sobre la dona, amb rang de Direcció General”. És a dir, com a organisme assimilat “a la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere del Ministeri d’Igualtat”.

Per tot això, ha avançat que «han reforçat» l’estructura de la direcció general d’igualtat per impulsar «la igualtat d’oportunitats, la conciliació, la coresponsabilitat, la lluita contra la bretxa salarial i el sostre de vidre i la promoció de les dones”. Tot això amb l’ànim d’aconseguir acabar “amb les desigualtats que hi ha a la societat”.

Durant la seua intervenció, també ha fet referència a la violència sexual i la tracta com a “un dels grans problemes d’esta societat”, ja que cada vegada “afecta més joves, sent més cruel i dolorosa”. Per això, “no podem oblidar les víctimes de tràfic per això continuarem reclamant després de cinc anys una Llei Nacional”. 

Crear una Llei del Voluntariat i del Tercer Sector

La consellera ha advocat perquè hi haja “menys burocràcia, ideologia i paràlisi” i una “millor gestió i resposta a les necessitats de les persones”. Per això, proposa crear “un marc jurídic clar i solvent”.

Referent a això, ha anunciat que impulsaran una nova llei, que “reconega les entitats del tercer sector com a essencials”, que els permeta “desenvolupar la seua feina amb confiança, seguretat i garantia”, ha detallat.

En segon lloc, ha assegurat que també s’instaurarà una Llei del Voluntariat “que reconega este sector i que permeta actualitzar l’anterior”. 

Dependència: ‘El cavall de batalla de l’esquerra’

Quant a la dependència, un dels grans temes del seu discurs, ha afirmat que es tracta «del cavall de batalla dels partits de l’esquerra durant anys», ha al·legat, ja que «queda molts per fer», ja que les llistes d’espera per cobrar la prestació, «són encara molt altes», afirma.

Així mateix, ha denunciat que tot i que la llei obliga a pagar “el 50% de les despeses de les comunitats autònomes” durant estos últims 8 anys del Botànic, “ha fet una mitjana d’aportació que no ha arribat al 15%”.

Per això, este nou equip de govern “ha ampliat el crèdit de la dependència a més de 39.000.000 milions d’euros”, cosa que permetrà a 11.450 persones “poder cobrar les seues prestacions”, ha afirmat. 

‘Major atenció’ de xiquets i adolescents en risc

No obstant això, els menors, a causa sobretot de l’assumpte polèmic que giro al voltant del Botànic, ha estat sens dubte el tema que ha marcat l’eix argumentari de la seua intervenció. Referent a això, ha reiterat que és una altra «de les nostres prioritats» tant «la infància com l’adolescència» i ha afirmat que se sent «preocupada» pels centres de menors, quant «a l’estat d’infraestructures i a la necessitat d’ampliar el nombre de places”. 

Per això, ha anunciat la creació d’un protocol de “detecció, valoració i intervenció” per a “l’atenció de xiquets i adolescents en situacions de risc”. A més de crear un “itinerari de formació” per als més de 250 treballadors d’este àmbit que rebran un curs en matèria contra la violència sexual a la infància, tot això amb l’objectiu de crear “entorns segurs en el sistema de protecció de la Comunitat” Valenciana”.

Referent a això, s’ha compromés “no només a augmentar places o millorar infraestructures” sinó a “posar atenció en la millora de l’atenció i l’assistència d’estos centres”. Per això, “auditaran la gestió dels centres de menors”, sobretot d’aquells que més preocupació “han despertat al Síndic del Greujes”. 

Últimes notícies

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.
FILMOTECA D'ESTIU