La Conselleria d’Igualtat es personarà com a acusació als delictes d’odi

La vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha anunciat que “es personarà com a acusació els procediments sobre delictes d’odi”, amb l’objectiu de “fomentar la igualtat real i efectiva”.

Així ho ha afirmat en la primera intervenció a les Corts, on ha anunciat que auditarà la gestió dels centres de menors a la Comunitat, així com el seu desig de ‘revisar i actualitzar’ el pacte valencià contra la violència de gènere.

La dirigent popular ha posat èmfasi en “el compromís que té el nou Executiu autonòmic” sobre “la lluita contra la violència de gènere”, terme que ha emprat en reiterades ocasions a diferència del seu soci de govern que el qualifica de ‘violència contra la dona’. 

A més, ha cerciorat el seu compromís en tres grans àrees i adreces generals: Igualtat, institut de les dones, comissionat en la lluita contra la violència contra la dona i la diversitat. Referent a això, ha avançat que es tracta d’un departament que es manté amb el mateix nom, estructures i competències que la legislatura passada, però “que s’ampliarà creant un comissionat contra la violència sobre la dona, amb rang de Direcció General”. És a dir, com a organisme assimilat “a la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere del Ministeri d’Igualtat”.

Per tot això, ha avançat que «han reforçat» l’estructura de la direcció general d’igualtat per impulsar «la igualtat d’oportunitats, la conciliació, la coresponsabilitat, la lluita contra la bretxa salarial i el sostre de vidre i la promoció de les dones”. Tot això amb l’ànim d’aconseguir acabar “amb les desigualtats que hi ha a la societat”.

Durant la seua intervenció, també ha fet referència a la violència sexual i la tracta com a “un dels grans problemes d’esta societat”, ja que cada vegada “afecta més joves, sent més cruel i dolorosa”. Per això, “no podem oblidar les víctimes de tràfic per això continuarem reclamant després de cinc anys una Llei Nacional”. 

Crear una Llei del Voluntariat i del Tercer Sector

La consellera ha advocat perquè hi haja “menys burocràcia, ideologia i paràlisi” i una “millor gestió i resposta a les necessitats de les persones”. Per això, proposa crear “un marc jurídic clar i solvent”.

Referent a això, ha anunciat que impulsaran una nova llei, que “reconega les entitats del tercer sector com a essencials”, que els permeta “desenvolupar la seua feina amb confiança, seguretat i garantia”, ha detallat.

En segon lloc, ha assegurat que també s’instaurarà una Llei del Voluntariat “que reconega este sector i que permeta actualitzar l’anterior”. 

Dependència: ‘El cavall de batalla de l’esquerra’

Quant a la dependència, un dels grans temes del seu discurs, ha afirmat que es tracta «del cavall de batalla dels partits de l’esquerra durant anys», ha al·legat, ja que «queda molts per fer», ja que les llistes d’espera per cobrar la prestació, «són encara molt altes», afirma.

Així mateix, ha denunciat que tot i que la llei obliga a pagar “el 50% de les despeses de les comunitats autònomes” durant estos últims 8 anys del Botànic, “ha fet una mitjana d’aportació que no ha arribat al 15%”.

Per això, este nou equip de govern “ha ampliat el crèdit de la dependència a més de 39.000.000 milions d’euros”, cosa que permetrà a 11.450 persones “poder cobrar les seues prestacions”, ha afirmat. 

‘Major atenció’ de xiquets i adolescents en risc

No obstant això, els menors, a causa sobretot de l’assumpte polèmic que giro al voltant del Botànic, ha estat sens dubte el tema que ha marcat l’eix argumentari de la seua intervenció. Referent a això, ha reiterat que és una altra «de les nostres prioritats» tant «la infància com l’adolescència» i ha afirmat que se sent «preocupada» pels centres de menors, quant «a l’estat d’infraestructures i a la necessitat d’ampliar el nombre de places”. 

Per això, ha anunciat la creació d’un protocol de “detecció, valoració i intervenció” per a “l’atenció de xiquets i adolescents en situacions de risc”. A més de crear un “itinerari de formació” per als més de 250 treballadors d’este àmbit que rebran un curs en matèria contra la violència sexual a la infància, tot això amb l’objectiu de crear “entorns segurs en el sistema de protecció de la Comunitat” Valenciana”.

Referent a això, s’ha compromés “no només a augmentar places o millorar infraestructures” sinó a “posar atenció en la millora de l’atenció i l’assistència d’estos centres”. Per això, “auditaran la gestió dels centres de menors”, sobretot d’aquells que més preocupació “han despertat al Síndic del Greujes”. 

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.