15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

La Conselleria d’Igualtat es personarà com a acusació als delictes d’odi

La vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha anunciat que “es personarà com a acusació els procediments sobre delictes d’odi”, amb l’objectiu de “fomentar la igualtat real i efectiva”.

Així ho ha afirmat en la primera intervenció a les Corts, on ha anunciat que auditarà la gestió dels centres de menors a la Comunitat, així com el seu desig de ‘revisar i actualitzar’ el pacte valencià contra la violència de gènere.

La dirigent popular ha posat èmfasi en “el compromís que té el nou Executiu autonòmic” sobre “la lluita contra la violència de gènere”, terme que ha emprat en reiterades ocasions a diferència del seu soci de govern que el qualifica de ‘violència contra la dona’. 

A més, ha cerciorat el seu compromís en tres grans àrees i adreces generals: Igualtat, institut de les dones, comissionat en la lluita contra la violència contra la dona i la diversitat. Referent a això, ha avançat que es tracta d’un departament que es manté amb el mateix nom, estructures i competències que la legislatura passada, però “que s’ampliarà creant un comissionat contra la violència sobre la dona, amb rang de Direcció General”. És a dir, com a organisme assimilat “a la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere del Ministeri d’Igualtat”.

Per tot això, ha avançat que “han reforçat” l’estructura de la direcció general d’igualtat per impulsar “la igualtat d’oportunitats, la conciliació, la coresponsabilitat, la lluita contra la bretxa salarial i el sostre de vidre i la promoció de les dones”. Tot això amb l’ànim d’aconseguir acabar “amb les desigualtats que hi ha a la societat”.

Durant la seua intervenció, també ha fet referència a la violència sexual i la tracta com a “un dels grans problemes d’esta societat”, ja que cada vegada “afecta més joves, sent més cruel i dolorosa”. Per això, “no podem oblidar les víctimes de tràfic per això continuarem reclamant després de cinc anys una Llei Nacional”. 

Crear una Llei del Voluntariat i del Tercer Sector

La consellera ha advocat perquè hi haja “menys burocràcia, ideologia i paràlisi” i una “millor gestió i resposta a les necessitats de les persones”. Per això, proposa crear “un marc jurídic clar i solvent”.

Referent a això, ha anunciat que impulsaran una nova llei, que “reconega les entitats del tercer sector com a essencials”, que els permeta “desenvolupar la seua feina amb confiança, seguretat i garantia”, ha detallat.

En segon lloc, ha assegurat que també s’instaurarà una Llei del Voluntariat “que reconega este sector i que permeta actualitzar l’anterior”. 

Dependència: ‘El cavall de batalla de l’esquerra’

Quant a la dependència, un dels grans temes del seu discurs, ha afirmat que es tracta “del cavall de batalla dels partits de l’esquerra durant anys”, ha al·legat, ja que “queda molts per fer”, ja que les llistes d’espera per cobrar la prestació, “són encara molt altes”, afirma.

Així mateix, ha denunciat que tot i que la llei obliga a pagar “el 50% de les despeses de les comunitats autònomes” durant estos últims 8 anys del Botànic, “ha fet una mitjana d’aportació que no ha arribat al 15%”.

Per això, este nou equip de govern “ha ampliat el crèdit de la dependència a més de 39.000.000 milions d’euros”, cosa que permetrà a 11.450 persones “poder cobrar les seues prestacions”, ha afirmat. 

‘Major atenció’ de xiquets i adolescents en risc

No obstant això, els menors, a causa sobretot de l’assumpte polèmic que giro al voltant del Botànic, ha estat sens dubte el tema que ha marcat l’eix argumentari de la seua intervenció. Referent a això, ha reiterat que és una altra “de les nostres prioritats” tant “la infància com l’adolescència” i ha afirmat que se sent “preocupada” pels centres de menors, quant “a l’estat d’infraestructures i a la necessitat d’ampliar el nombre de places”. 

Per això, ha anunciat la creació d’un protocol de “detecció, valoració i intervenció” per a “l’atenció de xiquets i adolescents en situacions de risc”. A més de crear un “itinerari de formació” per als més de 250 treballadors d’este àmbit que rebran un curs en matèria contra la violència sexual a la infància, tot això amb l’objectiu de crear “entorns segurs en el sistema de protecció de la Comunitat” Valenciana”.

Referent a això, s’ha compromés “no només a augmentar places o millorar infraestructures” sinó a “posar atenció en la millora de l’atenció i l’assistència d’estos centres”. Per això, “auditaran la gestió dels centres de menors”, sobretot d’aquells que més preocupació “han despertat al Síndic del Greujes”. 

Últimes notícies

La Policia investiga noves filtracions de dades de Pérez Llorca i altres presidents

La Policia Nacional ha obert una investigació per noves filtracions de dades personals que afecten dirigents estatals i autonòmics. Els 'hackers' van difondre bases amb informació sensible en xarxes i fòrums, que s'haurien reactivat després del sinistre ferroviari de Adamuz

Corberán evita pronunciar-se sobre Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va defugir confirmar el nom del reforç per a la saga, però va assegurar que el València té una operació molt avançada i vol tancar-la en les pròximes hores.

El Govern aportarà 45.000 m³ d’arena a la platja de Tavernes després del temporal

Costas ha iniciat l'avaluació dels danys per la borrasca Harry en tot el litoral valencià. En Tavernes activarà emergències i aportarà 45.000 m³ d'arena abans de l'estiu.

Bernabé coordina amb el València Basket la visita del Maccabi i remet als antecedents

La Delegació del Govern manté converses amb el València Basket per a organitzar la visita del Maccabi Tel Aviv en Eurolliga. Bernabé va evitar avançar si serà a porta oberta o tancada i va recordar els precedents amb equips israelians.

El PP de Mislata demana una comissió per a investigar l’accident de l’unflable de 2022

El PP de Mislata ha demanat crear una comissió municipal per a investigar l'accident de l'unflable del 4 de gener de 2022, en el qual van morir dos xiquetes. La proposta busca aclarir els fets, depurar responsabilitats i revisar actuacions per a evitar que es repetisca.

La Generalitat demana al Govern actuacions d’emergència en Tavernes i altres platges després de la borrasca Harry

La Generalitat ha reclamat al Govern mesures urgents a Tavernes de la Valldigna i altres punts del litoral després dels danys de la borrasca Harry. Advertix de risc en edificis de primera línia i exigix un pla de regeneració a llarg termini.

Dos detinguts a València per empadronar il·legalment a estrangers i lucrar-se amb 26.250 euros

La Policia Nacional ha detingut a dos jóvens per empadronar a estrangers amb contractes falsos i sense permís del propietari. La investigació va revelar 30 altes des de 2022 i pagaments de 750 euros a l'any.

180.000 hectàrees abandonades en la Comunitat Valenciana, rècord històric segons AVA-ASAJA

La Comunitat Valenciana va batre en 2025 el seu rècord de terres de cultiu abandonades amb 179.994 hectàrees. AVA-ASAJA ho atribuïx a la crisi de rendibilitat i a la DANA de 2024, i reclama un canvi de rumb.