La Conselleria d’Igualtat es personarà com a acusació als delictes d’odi

La vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha anunciat que “es personarà com a acusació els procediments sobre delictes d’odi”, amb l’objectiu de “fomentar la igualtat real i efectiva”.

Així ho ha afirmat en la primera intervenció a les Corts, on ha anunciat que auditarà la gestió dels centres de menors a la Comunitat, així com el seu desig de ‘revisar i actualitzar’ el pacte valencià contra la violència de gènere.

La dirigent popular ha posat èmfasi en “el compromís que té el nou Executiu autonòmic” sobre “la lluita contra la violència de gènere”, terme que ha emprat en reiterades ocasions a diferència del seu soci de govern que el qualifica de ‘violència contra la dona’. 

A més, ha cerciorat el seu compromís en tres grans àrees i adreces generals: Igualtat, institut de les dones, comissionat en la lluita contra la violència contra la dona i la diversitat. Referent a això, ha avançat que es tracta d’un departament que es manté amb el mateix nom, estructures i competències que la legislatura passada, però “que s’ampliarà creant un comissionat contra la violència sobre la dona, amb rang de Direcció General”. És a dir, com a organisme assimilat “a la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere del Ministeri d’Igualtat”.

Per tot això, ha avançat que «han reforçat» l’estructura de la direcció general d’igualtat per impulsar «la igualtat d’oportunitats, la conciliació, la coresponsabilitat, la lluita contra la bretxa salarial i el sostre de vidre i la promoció de les dones”. Tot això amb l’ànim d’aconseguir acabar “amb les desigualtats que hi ha a la societat”.

Durant la seua intervenció, també ha fet referència a la violència sexual i la tracta com a “un dels grans problemes d’esta societat”, ja que cada vegada “afecta més joves, sent més cruel i dolorosa”. Per això, “no podem oblidar les víctimes de tràfic per això continuarem reclamant després de cinc anys una Llei Nacional”. 

Crear una Llei del Voluntariat i del Tercer Sector

La consellera ha advocat perquè hi haja “menys burocràcia, ideologia i paràlisi” i una “millor gestió i resposta a les necessitats de les persones”. Per això, proposa crear “un marc jurídic clar i solvent”.

Referent a això, ha anunciat que impulsaran una nova llei, que “reconega les entitats del tercer sector com a essencials”, que els permeta “desenvolupar la seua feina amb confiança, seguretat i garantia”, ha detallat.

En segon lloc, ha assegurat que també s’instaurarà una Llei del Voluntariat “que reconega este sector i que permeta actualitzar l’anterior”. 

Dependència: ‘El cavall de batalla de l’esquerra’

Quant a la dependència, un dels grans temes del seu discurs, ha afirmat que es tracta «del cavall de batalla dels partits de l’esquerra durant anys», ha al·legat, ja que «queda molts per fer», ja que les llistes d’espera per cobrar la prestació, «són encara molt altes», afirma.

Així mateix, ha denunciat que tot i que la llei obliga a pagar “el 50% de les despeses de les comunitats autònomes” durant estos últims 8 anys del Botànic, “ha fet una mitjana d’aportació que no ha arribat al 15%”.

Per això, este nou equip de govern “ha ampliat el crèdit de la dependència a més de 39.000.000 milions d’euros”, cosa que permetrà a 11.450 persones “poder cobrar les seues prestacions”, ha afirmat. 

‘Major atenció’ de xiquets i adolescents en risc

No obstant això, els menors, a causa sobretot de l’assumpte polèmic que giro al voltant del Botànic, ha estat sens dubte el tema que ha marcat l’eix argumentari de la seua intervenció. Referent a això, ha reiterat que és una altra «de les nostres prioritats» tant «la infància com l’adolescència» i ha afirmat que se sent «preocupada» pels centres de menors, quant «a l’estat d’infraestructures i a la necessitat d’ampliar el nombre de places”. 

Per això, ha anunciat la creació d’un protocol de “detecció, valoració i intervenció” per a “l’atenció de xiquets i adolescents en situacions de risc”. A més de crear un “itinerari de formació” per als més de 250 treballadors d’este àmbit que rebran un curs en matèria contra la violència sexual a la infància, tot això amb l’objectiu de crear “entorns segurs en el sistema de protecció de la Comunitat” Valenciana”.

Referent a això, s’ha compromés “no només a augmentar places o millorar infraestructures” sinó a “posar atenció en la millora de l’atenció i l’assistència d’estos centres”. Per això, “auditaran la gestió dels centres de menors”, sobretot d’aquells que més preocupació “han despertat al Síndic del Greujes”. 

Últimes notícies

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.

El Levante busca reaccionar davant l’Athletic després de la desfeta contra el Barça

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València amb la intenció de refer-se de la derrota contra el Barça i consolidar una zona tranquil·la a la taula, mentre els bascos busquen reprendre la seua bona dinàmica després de l’empat davant l’Elche.