La imatge d’una paella per anunciar un antiàcid enfureix l’hostaleria valenciana

Si amb les coses de menjar no s’hi juga, i encara menys quan són a més senyes d’identitat, la imatge d’una enorme paella com a reclam per anunciar un conegut antiàcid, ha aconseguit enfurir l’hoteleria valenciana que ha emés un comunicat demanant la seua “immediata retirada”.

L’escrit difós argumenta tots els perjudicis que pot suposar l’associació d’un plat tan emblemàtic a molèsties gàstriques. Per això, adverteix que es reserva el dret de passar a altres accions si es desatén la seua petició de retirar la publicitat.

L’anunci repeteix la fórmula que ja va utilitzar al seu moment amb la fabada, un altre emblema, esta vegada de la gastronomia asturiana:  “Gaudeix de València sense acidesa”.

De fet, i més enllà de la indignació del sector i de bona part de la població, l’enuig ha esquitxat també el menyscapte que han sentit alguns polítics per la utilització de la paella en estos termes.

El president de la Diputació de ValènciaVicente Mompó, a les seues xarxes socials, també ha compartit el seu enuig: “Hi ha millors maneres de fer publicitat que jugant a la nostra gastronomia. Perquè de València es gaudeix directament sense acidesa, en una paella valenciana i no cal l’Almax per a menjar-se el millor plat del món. Exigim una rectificació!

Comunicat oficial demanant la retirada de l’anunci

“Des de Conhostur i Hostaleria València fa dècades que defensem els interessos de l’empresariat valencià i promocionem el seu bon fer, que s’ha convertit, hui dia, en un referent gastronòmic i turístic a tot el món.

Si parlem de referents mundials de la nostra gastronomia a tots ens ve al cap la nostra joia, la paella. Este plat que de generació en generació ha estat la litúrgia dominical de totes les famílies i que, gràcies a la seua popularització, ha merescut un forat a les cartes de gran part dels establiments de restauració.

Un orgull de la nostra gastronomia que, gràcies al seu equilibri, el bon sabor, els valors que se li associen i els seus ingredients purament propis de la dieta mediterrània, l’ha fet mereixedor de ser considerat Bé d’Interès Cultural. És prou conegut que un gran percentatge del turisme que rebem a casa nostra es deu a la curiositat que desperta la qualitat de la nostra oferta gastronòmica, entre la qual destaca òbviament la paella.

Per tot això, mostrem el nostre malestar cap a la campanya publicitària promoguda a la ciutat de València del producte “Almax”. Amb molt poc gust s’ha assenyalat el nostre popular plat com un causant d’acidesa, associant una de les nostres insígnies culinàries a la incomoditat i a la sensació de malestar.

En representació del sector hostaler valencià, i sent conscients del perjudici que esta campanya poguera causar el turisme i tota la cadena de productors, agricultors i professionals del nostre sector, demanem que es procedisca a la immediata retirada de la dita campanya publicitària que menysprea el nostre producte més representatiu.

Esta desafortunada campanya transmet una imatge que assenyala la paella com a nociva, quan precisament pel seu equilibri de productes i el seu bon gust, és i ha estat el plat més important durant moltes dècades enrere a la gastronomia valenciana i del nostre país.

En cas de no retirar-se, comuniquem que, amb el propòsit de defensar els interessos del nostre sector i preservar els valors culturals de la nostra cuina més il·lustre i tradicional, ens mantenim en la posició d’adoptar totes les accions que podrien ser necessàries per protegir els interessos de la nostra terra i de les famílies que viuen gràcies al que este plat tan autèntic genera, des del pagès fins al cambrer que t’acosta a la taula.

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.