La imatge d’una paella per anunciar un antiàcid enfureix l’hostaleria valenciana

Si amb les coses de menjar no s’hi juga, i encara menys quan són a més senyes d’identitat, la imatge d’una enorme paella com a reclam per anunciar un conegut antiàcid, ha aconseguit enfurir l’hoteleria valenciana que ha emés un comunicat demanant la seua “immediata retirada”.

L’escrit difós argumenta tots els perjudicis que pot suposar l’associació d’un plat tan emblemàtic a molèsties gàstriques. Per això, adverteix que es reserva el dret de passar a altres accions si es desatén la seua petició de retirar la publicitat.

L’anunci repeteix la fórmula que ja va utilitzar al seu moment amb la fabada, un altre emblema, esta vegada de la gastronomia asturiana:  “Gaudeix de València sense acidesa”.

De fet, i més enllà de la indignació del sector i de bona part de la població, l’enuig ha esquitxat també el menyscapte que han sentit alguns polítics per la utilització de la paella en estos termes.

El president de la Diputació de ValènciaVicente Mompó, a les seues xarxes socials, també ha compartit el seu enuig: “Hi ha millors maneres de fer publicitat que jugant a la nostra gastronomia. Perquè de València es gaudeix directament sense acidesa, en una paella valenciana i no cal l’Almax per a menjar-se el millor plat del món. Exigim una rectificació!

Comunicat oficial demanant la retirada de l’anunci

“Des de Conhostur i Hostaleria València fa dècades que defensem els interessos de l’empresariat valencià i promocionem el seu bon fer, que s’ha convertit, hui dia, en un referent gastronòmic i turístic a tot el món.

Si parlem de referents mundials de la nostra gastronomia a tots ens ve al cap la nostra joia, la paella. Este plat que de generació en generació ha estat la litúrgia dominical de totes les famílies i que, gràcies a la seua popularització, ha merescut un forat a les cartes de gran part dels establiments de restauració.

Un orgull de la nostra gastronomia que, gràcies al seu equilibri, el bon sabor, els valors que se li associen i els seus ingredients purament propis de la dieta mediterrània, l’ha fet mereixedor de ser considerat Bé d’Interès Cultural. És prou conegut que un gran percentatge del turisme que rebem a casa nostra es deu a la curiositat que desperta la qualitat de la nostra oferta gastronòmica, entre la qual destaca òbviament la paella.

Per tot això, mostrem el nostre malestar cap a la campanya publicitària promoguda a la ciutat de València del producte “Almax”. Amb molt poc gust s’ha assenyalat el nostre popular plat com un causant d’acidesa, associant una de les nostres insígnies culinàries a la incomoditat i a la sensació de malestar.

En representació del sector hostaler valencià, i sent conscients del perjudici que esta campanya poguera causar el turisme i tota la cadena de productors, agricultors i professionals del nostre sector, demanem que es procedisca a la immediata retirada de la dita campanya publicitària que menysprea el nostre producte més representatiu.

Esta desafortunada campanya transmet una imatge que assenyala la paella com a nociva, quan precisament pel seu equilibri de productes i el seu bon gust, és i ha estat el plat més important durant moltes dècades enrere a la gastronomia valenciana i del nostre país.

En cas de no retirar-se, comuniquem que, amb el propòsit de defensar els interessos del nostre sector i preservar els valors culturals de la nostra cuina més il·lustre i tradicional, ens mantenim en la posició d’adoptar totes les accions que podrien ser necessàries per protegir els interessos de la nostra terra i de les famílies que viuen gràcies al que este plat tan autèntic genera, des del pagès fins al cambrer que t’acosta a la taula.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022

Puente destaca la inversió en els ports espanyols per a reforçar la seua competitivitat

Óscar Puente ha posat en valor el pla Horitzó 2030 de Ports de l'Estat, amb 7.000 milions fins a 2029. Dos terços aniran a modernitzar infraestructures i a millorar accessos, sostenibilitat i digitalització.

Enagás garantix el subministrament de gas a Espanya malgrat la tensió en el Golf

El conseller delegat de Enagás ha assegurat que Espanya no tindrà problemes de subministrament gràcies a la baixa dependència de Catar i a reserves al 58%. Advertix de tensions de preus després de quasi duplicar-se en una setmana, encara que inferiors a 2022.

Carrera, Buenavida, Araújo i Fam entren en la llista d’Espanya per al Premundial de Puerto Rico

Raquel Carrera torna i encapçala una convocatòria continuista per al Premundial de Puerto Rico, amb cinc interiors i forta presència del València Basket. Espanya afronta un calendari exigent amb dos places en joc a més dels Estats Units.

Abascal compara el cas de la regidora del PP de Palència amb el d’Alacant i el titlla de ‘horrible’

Abascal ha equiparat la compra d'una VPO per una regidora del PP a Palència amb les adjudicacions d'Alacant i l'ha titllat de 'horrible'. Ha carregat contra el 'bipartidisme' i les ajudes en campanya que interpreta com 'comprar vots'.

El Llevant atribuïx a l’ajust de 16,2 milions la caiguda del seu límit de gasto a 17,4 milions

LaLiga ha retallat el topall de gasto del Llevant de 35,5 a 17,4 milions després d'aflorar 16,2 milions en pèrdues no registrades. El club queda amb el menor marge de Primera.

Més de 650 assistents analitzen a València els reptes del sector portuari

Més de 650 assistents han participat en la inauguració del primer Congrés Nacional Portuari a València, que durant tres dies aborda els reptes del sector. El pla preveu 7.000 milions fins a 2029 amb focus en descarbonització, connectivitat ferroviària i modernització.

Alacant acollirà a l’octubre tres conferències iberoamericanes de ciència i innovació

El 21 i 22 d'octubre se celebraran a Alacant tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior en el marc de la XXX Cimera.