La imatge d’una paella per anunciar un antiàcid enfureix l’hostaleria valenciana

Si amb les coses de menjar no s’hi juga, i encara menys quan són a més senyes d’identitat, la imatge d’una enorme paella com a reclam per anunciar un conegut antiàcid, ha aconseguit enfurir l’hoteleria valenciana que ha emés un comunicat demanant la seua “immediata retirada”.

L’escrit difós argumenta tots els perjudicis que pot suposar l’associació d’un plat tan emblemàtic a molèsties gàstriques. Per això, adverteix que es reserva el dret de passar a altres accions si es desatén la seua petició de retirar la publicitat.

L’anunci repeteix la fórmula que ja va utilitzar al seu moment amb la fabada, un altre emblema, esta vegada de la gastronomia asturiana:  “Gaudeix de València sense acidesa”.

De fet, i més enllà de la indignació del sector i de bona part de la població, l’enuig ha esquitxat també el menyscapte que han sentit alguns polítics per la utilització de la paella en estos termes.

El president de la Diputació de ValènciaVicente Mompó, a les seues xarxes socials, també ha compartit el seu enuig: “Hi ha millors maneres de fer publicitat que jugant a la nostra gastronomia. Perquè de València es gaudeix directament sense acidesa, en una paella valenciana i no cal l’Almax per a menjar-se el millor plat del món. Exigim una rectificació!

Comunicat oficial demanant la retirada de l’anunci

“Des de Conhostur i Hostaleria València fa dècades que defensem els interessos de l’empresariat valencià i promocionem el seu bon fer, que s’ha convertit, hui dia, en un referent gastronòmic i turístic a tot el món.

Si parlem de referents mundials de la nostra gastronomia a tots ens ve al cap la nostra joia, la paella. Este plat que de generació en generació ha estat la litúrgia dominical de totes les famílies i que, gràcies a la seua popularització, ha merescut un forat a les cartes de gran part dels establiments de restauració.

Un orgull de la nostra gastronomia que, gràcies al seu equilibri, el bon sabor, els valors que se li associen i els seus ingredients purament propis de la dieta mediterrània, l’ha fet mereixedor de ser considerat Bé d’Interès Cultural. És prou conegut que un gran percentatge del turisme que rebem a casa nostra es deu a la curiositat que desperta la qualitat de la nostra oferta gastronòmica, entre la qual destaca òbviament la paella.

Per tot això, mostrem el nostre malestar cap a la campanya publicitària promoguda a la ciutat de València del producte “Almax”. Amb molt poc gust s’ha assenyalat el nostre popular plat com un causant d’acidesa, associant una de les nostres insígnies culinàries a la incomoditat i a la sensació de malestar.

En representació del sector hostaler valencià, i sent conscients del perjudici que esta campanya poguera causar el turisme i tota la cadena de productors, agricultors i professionals del nostre sector, demanem que es procedisca a la immediata retirada de la dita campanya publicitària que menysprea el nostre producte més representatiu.

Esta desafortunada campanya transmet una imatge que assenyala la paella com a nociva, quan precisament pel seu equilibri de productes i el seu bon gust, és i ha estat el plat més important durant moltes dècades enrere a la gastronomia valenciana i del nostre país.

En cas de no retirar-se, comuniquem que, amb el propòsit de defensar els interessos del nostre sector i preservar els valors culturals de la nostra cuina més il·lustre i tradicional, ens mantenim en la posició d’adoptar totes les accions que podrien ser necessàries per protegir els interessos de la nostra terra i de les famílies que viuen gràcies al que este plat tan autèntic genera, des del pagès fins al cambrer que t’acosta a la taula.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor atropellat un operari d’obra en la CV-800 a Xixona

Un operari de 42 anys ha mort atropellat per un cotxe en la CV-800, a l'altura del km 25,5 a Xixona. SAMU, SVB i un equip mèdic van confirmar la defunció.

Bioparc València incorpora un formiguer únic per a veure a la formiga gegant que amputa extremitats ferides

Bioparc València ha estrenat una instal·lació única que permet observar l'interior d'una colònia de Camponotus maculatus i la seua inusual conducta 'quirúrgica'. El públic pot seguir les galeries, les castes i la defensa del niu en un entorn controlat.

Govern i deu comunitats pacten una llicència comuna de caça i pesca continental

El Ministeri d'Agricultura ha firmat un conveni amb deu autonomies per a implantar llicències interautonòmiques de caça i pesca en aigües interiors. La mesura reduïx tràmits, fixa preus únics i unifica inhabilitacions.

Avís groc a Alacant per pluges que poden superar 100 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit l'avís groc per ruixats intensos a l'interior i litoral sud d'Alacant, amb llindars que localment podrien depassar 100 l/m² en 12 hores. També hi ha avís en el litoral nord alacantí i en el sud de València per acumulats menors.

Mor un vianant atropellat en la CV-800 a Xixona

Un vianant ha mort després de ser atropellat en la CV-800, a l'altura del km 25,5 en el terme de Xixona. El succés es va produir a les 19.10 hores d'ahir, segons la DGT.

Troben cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat de matinada en una planta de reciclatge del polígon Font del Pitxer, a Paterna. Les primeres perquisicions han descartat indicis de criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.

Sis comunitats en alerta per neu, pluja, vent i temporal amb Andalusia en nivell taronja

Andalusia activa el nivell taronja per nevades a Granada, mentres Balears, Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Canàries mantenen avisos grocs per pluja, neu, vent i mala mar. S'esperen ruixats forts en l'est i acumulacions de neu en cotes mitjanes i altes.

Investiguen a un motorista per circular a 186 km/h en una via de 90 a Requena

La Guàrdia Civil investiga a un conductor de 35 anys detectat a 186 km/h en la N-330, limitada a 90. Se li atribuïx un delicte contra la seguretat viària.