La imatge d’una paella per anunciar un antiàcid enfureix l’hostaleria valenciana

Si amb les coses de menjar no s’hi juga, i encara menys quan són a més senyes d’identitat, la imatge d’una enorme paella com a reclam per anunciar un conegut antiàcid, ha aconseguit enfurir l’hoteleria valenciana que ha emés un comunicat demanant la seua “immediata retirada”.

L’escrit difós argumenta tots els perjudicis que pot suposar l’associació d’un plat tan emblemàtic a molèsties gàstriques. Per això, adverteix que es reserva el dret de passar a altres accions si es desatén la seua petició de retirar la publicitat.

L’anunci repeteix la fórmula que ja va utilitzar al seu moment amb la fabada, un altre emblema, esta vegada de la gastronomia asturiana:  “Gaudeix de València sense acidesa”.

De fet, i més enllà de la indignació del sector i de bona part de la població, l’enuig ha esquitxat també el menyscapte que han sentit alguns polítics per la utilització de la paella en estos termes.

El president de la Diputació de ValènciaVicente Mompó, a les seues xarxes socials, també ha compartit el seu enuig: “Hi ha millors maneres de fer publicitat que jugant a la nostra gastronomia. Perquè de València es gaudeix directament sense acidesa, en una paella valenciana i no cal l’Almax per a menjar-se el millor plat del món. Exigim una rectificació!

Comunicat oficial demanant la retirada de l’anunci

“Des de Conhostur i Hostaleria València fa dècades que defensem els interessos de l’empresariat valencià i promocionem el seu bon fer, que s’ha convertit, hui dia, en un referent gastronòmic i turístic a tot el món.

Si parlem de referents mundials de la nostra gastronomia a tots ens ve al cap la nostra joia, la paella. Este plat que de generació en generació ha estat la litúrgia dominical de totes les famílies i que, gràcies a la seua popularització, ha merescut un forat a les cartes de gran part dels establiments de restauració.

Un orgull de la nostra gastronomia que, gràcies al seu equilibri, el bon sabor, els valors que se li associen i els seus ingredients purament propis de la dieta mediterrània, l’ha fet mereixedor de ser considerat Bé d’Interès Cultural. És prou conegut que un gran percentatge del turisme que rebem a casa nostra es deu a la curiositat que desperta la qualitat de la nostra oferta gastronòmica, entre la qual destaca òbviament la paella.

Per tot això, mostrem el nostre malestar cap a la campanya publicitària promoguda a la ciutat de València del producte “Almax”. Amb molt poc gust s’ha assenyalat el nostre popular plat com un causant d’acidesa, associant una de les nostres insígnies culinàries a la incomoditat i a la sensació de malestar.

En representació del sector hostaler valencià, i sent conscients del perjudici que esta campanya poguera causar el turisme i tota la cadena de productors, agricultors i professionals del nostre sector, demanem que es procedisca a la immediata retirada de la dita campanya publicitària que menysprea el nostre producte més representatiu.

Esta desafortunada campanya transmet una imatge que assenyala la paella com a nociva, quan precisament pel seu equilibri de productes i el seu bon gust, és i ha estat el plat més important durant moltes dècades enrere a la gastronomia valenciana i del nostre país.

En cas de no retirar-se, comuniquem que, amb el propòsit de defensar els interessos del nostre sector i preservar els valors culturals de la nostra cuina més il·lustre i tradicional, ens mantenim en la posició d’adoptar totes les accions que podrien ser necessàries per protegir els interessos de la nostra terra i de les famílies que viuen gràcies al que este plat tan autèntic genera, des del pagès fins al cambrer que t’acosta a la taula.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.