La imatge d’una paella per anunciar un antiàcid enfureix l’hostaleria valenciana

Si amb les coses de menjar no s’hi juga, i encara menys quan són a més senyes d’identitat, la imatge d’una enorme paella com a reclam per anunciar un conegut antiàcid, ha aconseguit enfurir l’hoteleria valenciana que ha emés un comunicat demanant la seua “immediata retirada”.

L’escrit difós argumenta tots els perjudicis que pot suposar l’associació d’un plat tan emblemàtic a molèsties gàstriques. Per això, adverteix que es reserva el dret de passar a altres accions si es desatén la seua petició de retirar la publicitat.

L’anunci repeteix la fórmula que ja va utilitzar al seu moment amb la fabada, un altre emblema, esta vegada de la gastronomia asturiana:  “Gaudeix de València sense acidesa”.

De fet, i més enllà de la indignació del sector i de bona part de la població, l’enuig ha esquitxat també el menyscapte que han sentit alguns polítics per la utilització de la paella en estos termes.

El president de la Diputació de ValènciaVicente Mompó, a les seues xarxes socials, també ha compartit el seu enuig: “Hi ha millors maneres de fer publicitat que jugant a la nostra gastronomia. Perquè de València es gaudeix directament sense acidesa, en una paella valenciana i no cal l’Almax per a menjar-se el millor plat del món. Exigim una rectificació!

Comunicat oficial demanant la retirada de l’anunci

“Des de Conhostur i Hostaleria València fa dècades que defensem els interessos de l’empresariat valencià i promocionem el seu bon fer, que s’ha convertit, hui dia, en un referent gastronòmic i turístic a tot el món.

Si parlem de referents mundials de la nostra gastronomia a tots ens ve al cap la nostra joia, la paella. Este plat que de generació en generació ha estat la litúrgia dominical de totes les famílies i que, gràcies a la seua popularització, ha merescut un forat a les cartes de gran part dels establiments de restauració.

Un orgull de la nostra gastronomia que, gràcies al seu equilibri, el bon sabor, els valors que se li associen i els seus ingredients purament propis de la dieta mediterrània, l’ha fet mereixedor de ser considerat Bé d’Interès Cultural. És prou conegut que un gran percentatge del turisme que rebem a casa nostra es deu a la curiositat que desperta la qualitat de la nostra oferta gastronòmica, entre la qual destaca òbviament la paella.

Per tot això, mostrem el nostre malestar cap a la campanya publicitària promoguda a la ciutat de València del producte “Almax”. Amb molt poc gust s’ha assenyalat el nostre popular plat com un causant d’acidesa, associant una de les nostres insígnies culinàries a la incomoditat i a la sensació de malestar.

En representació del sector hostaler valencià, i sent conscients del perjudici que esta campanya poguera causar el turisme i tota la cadena de productors, agricultors i professionals del nostre sector, demanem que es procedisca a la immediata retirada de la dita campanya publicitària que menysprea el nostre producte més representatiu.

Esta desafortunada campanya transmet una imatge que assenyala la paella com a nociva, quan precisament pel seu equilibri de productes i el seu bon gust, és i ha estat el plat més important durant moltes dècades enrere a la gastronomia valenciana i del nostre país.

En cas de no retirar-se, comuniquem que, amb el propòsit de defensar els interessos del nostre sector i preservar els valors culturals de la nostra cuina més il·lustre i tradicional, ens mantenim en la posició d’adoptar totes les accions que podrien ser necessàries per protegir els interessos de la nostra terra i de les famílies que viuen gràcies al que este plat tan autèntic genera, des del pagès fins al cambrer que t’acosta a la taula.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.