Incendi en el Port de Gandia: confinament per fum a Grau, Marenys i Venècia

El canvi del vent obliga a confinar diverses zones de Gandia després d’un incendi en una nau portuària que continua sense control. Un bomber resulta ferit durant les labors d’extinció.

Un incendi de grans proporcions en una nau industrial situada en les instal·lacions del Port de Gandia ha obligat les autoritats a ordenar el confinament dels veïns de les zones de Grau, Marenys i Venècia. El foc, que va començar en la vesprada del divendres, continua actiu i representa un greu perill degut a les característiques dels materials emmagatzemats en la nau.

Segons fonts del Consorci Provincial de Bombers, l’incendi es va originar al voltant de les 18.00 hores en la zona on es troben les bateries de plaques solars de l’edifici. Durant les primeres maniobres per a sufocar les flames, es va produir una explosió en estes bateries, complicant encara més les tasques d’extinció. Un bomber de 46 anys va patir una contusió al braç durant les labors i va ser atés pel Servici d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU) en el lloc. Afortunadament, va ser donat d’alta després de rebre assistència.

Confinament per fum en les zones afectades

El canvi en la direcció del vent va agreujar la situació, fent que el fum es desplaçara cap a les zones residencials pròximes. Per este motiu, i seguint els protocols de seguretat establits per la Policia Local, es va ordenar el confinament preventiu dels habitants de les àrees circumdants al port. Les autoritats recomanen mantindre les finestres tancades i evitar eixir a l’exterior fins a un altre avís.

Riscos addicionals: materials inflamables

Un dels principals motius de preocupació per als equips d’emergència és la proximitat del foc a una nau contigua que conté grans quantitats de bobines de paper, altament inflamables. Este factor augmenta considerablement la perillositat de l’incendi, que encara no està controlat malgrat els esforços conjunts de les cinc dotacions de bombers desplaçades des de Gandia, Oliva, Cullera i Alzira.

Mesures en marxa i actualitzacions

El sistema d’extinció de la nau es va activar automàticament en detectar-se l’incendi, però no ha sigut suficient per a frenar l’avanç de les flames. Els bombers continuen treballant per a evitar que el foc es propague a altres estructures pròximes. L’evolució de l’incendi és monitorada de manera contínua, i s’espera que les autoritats locals emeten noves actualitzacions en les pròximes hores.

Este succés posa de manifest la importància dels protocols d’emergència davant situacions de risc industrial i la necessitat de comptar amb infraestructures segures en àrees portuàries.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.

Sarabia mira al Bernabéu: ‘Igual és el moment de continuar fent història’ amb l’Elx

El tècnic de l'Elx va afirmar que el Bernabéu és un 'repte' i va defendre que demà pot trencar la seua ratxa a domicili. Apunta a ajustos tàctics i inspiració en el pla del Getafe davant un Reial Madrid extra motivat.