Incendi en el Port de Gandia: confinament per fum a Grau, Marenys i Venècia

El canvi del vent obliga a confinar diverses zones de Gandia després d’un incendi en una nau portuària que continua sense control. Un bomber resulta ferit durant les labors d’extinció.

Un incendi de grans proporcions en una nau industrial situada en les instal·lacions del Port de Gandia ha obligat les autoritats a ordenar el confinament dels veïns de les zones de Grau, Marenys i Venècia. El foc, que va començar en la vesprada del divendres, continua actiu i representa un greu perill degut a les característiques dels materials emmagatzemats en la nau.

Segons fonts del Consorci Provincial de Bombers, l’incendi es va originar al voltant de les 18.00 hores en la zona on es troben les bateries de plaques solars de l’edifici. Durant les primeres maniobres per a sufocar les flames, es va produir una explosió en estes bateries, complicant encara més les tasques d’extinció. Un bomber de 46 anys va patir una contusió al braç durant les labors i va ser atés pel Servici d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU) en el lloc. Afortunadament, va ser donat d’alta després de rebre assistència.

Confinament per fum en les zones afectades

El canvi en la direcció del vent va agreujar la situació, fent que el fum es desplaçara cap a les zones residencials pròximes. Per este motiu, i seguint els protocols de seguretat establits per la Policia Local, es va ordenar el confinament preventiu dels habitants de les àrees circumdants al port. Les autoritats recomanen mantindre les finestres tancades i evitar eixir a l’exterior fins a un altre avís.

Riscos addicionals: materials inflamables

Un dels principals motius de preocupació per als equips d’emergència és la proximitat del foc a una nau contigua que conté grans quantitats de bobines de paper, altament inflamables. Este factor augmenta considerablement la perillositat de l’incendi, que encara no està controlat malgrat els esforços conjunts de les cinc dotacions de bombers desplaçades des de Gandia, Oliva, Cullera i Alzira.

Mesures en marxa i actualitzacions

El sistema d’extinció de la nau es va activar automàticament en detectar-se l’incendi, però no ha sigut suficient per a frenar l’avanç de les flames. Els bombers continuen treballant per a evitar que el foc es propague a altres estructures pròximes. L’evolució de l’incendi és monitorada de manera contínua, i s’espera que les autoritats locals emeten noves actualitzacions en les pròximes hores.

Este succés posa de manifest la importància dels protocols d’emergència davant situacions de risc industrial i la necessitat de comptar amb infraestructures segures en àrees portuàries.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.