Incendi en el Port de Gandia: confinament per fum a Grau, Marenys i Venècia

El canvi del vent obliga a confinar diverses zones de Gandia després d’un incendi en una nau portuària que continua sense control. Un bomber resulta ferit durant les labors d’extinció.

Un incendi de grans proporcions en una nau industrial situada en les instal·lacions del Port de Gandia ha obligat les autoritats a ordenar el confinament dels veïns de les zones de Grau, Marenys i Venècia. El foc, que va començar en la vesprada del divendres, continua actiu i representa un greu perill degut a les característiques dels materials emmagatzemats en la nau.

Segons fonts del Consorci Provincial de Bombers, l’incendi es va originar al voltant de les 18.00 hores en la zona on es troben les bateries de plaques solars de l’edifici. Durant les primeres maniobres per a sufocar les flames, es va produir una explosió en estes bateries, complicant encara més les tasques d’extinció. Un bomber de 46 anys va patir una contusió al braç durant les labors i va ser atés pel Servici d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU) en el lloc. Afortunadament, va ser donat d’alta després de rebre assistència.

Confinament per fum en les zones afectades

El canvi en la direcció del vent va agreujar la situació, fent que el fum es desplaçara cap a les zones residencials pròximes. Per este motiu, i seguint els protocols de seguretat establits per la Policia Local, es va ordenar el confinament preventiu dels habitants de les àrees circumdants al port. Les autoritats recomanen mantindre les finestres tancades i evitar eixir a l’exterior fins a un altre avís.

Riscos addicionals: materials inflamables

Un dels principals motius de preocupació per als equips d’emergència és la proximitat del foc a una nau contigua que conté grans quantitats de bobines de paper, altament inflamables. Este factor augmenta considerablement la perillositat de l’incendi, que encara no està controlat malgrat els esforços conjunts de les cinc dotacions de bombers desplaçades des de Gandia, Oliva, Cullera i Alzira.

Mesures en marxa i actualitzacions

El sistema d’extinció de la nau es va activar automàticament en detectar-se l’incendi, però no ha sigut suficient per a frenar l’avanç de les flames. Els bombers continuen treballant per a evitar que el foc es propague a altres estructures pròximes. L’evolució de l’incendi és monitorada de manera contínua, i s’espera que les autoritats locals emeten noves actualitzacions en les pròximes hores.

Este succés posa de manifest la importància dels protocols d’emergència davant situacions de risc industrial i la necessitat de comptar amb infraestructures segures en àrees portuàries.

Últimes notícies

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.