Incendi en el Port de Gandia: confinament per fum a Grau, Marenys i Venècia

El canvi del vent obliga a confinar diverses zones de Gandia després d’un incendi en una nau portuària que continua sense control. Un bomber resulta ferit durant les labors d’extinció.

Un incendi de grans proporcions en una nau industrial situada en les instal·lacions del Port de Gandia ha obligat les autoritats a ordenar el confinament dels veïns de les zones de Grau, Marenys i Venècia. El foc, que va començar en la vesprada del divendres, continua actiu i representa un greu perill degut a les característiques dels materials emmagatzemats en la nau.

Segons fonts del Consorci Provincial de Bombers, l’incendi es va originar al voltant de les 18.00 hores en la zona on es troben les bateries de plaques solars de l’edifici. Durant les primeres maniobres per a sufocar les flames, es va produir una explosió en estes bateries, complicant encara més les tasques d’extinció. Un bomber de 46 anys va patir una contusió al braç durant les labors i va ser atés pel Servici d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU) en el lloc. Afortunadament, va ser donat d’alta després de rebre assistència.

Confinament per fum en les zones afectades

El canvi en la direcció del vent va agreujar la situació, fent que el fum es desplaçara cap a les zones residencials pròximes. Per este motiu, i seguint els protocols de seguretat establits per la Policia Local, es va ordenar el confinament preventiu dels habitants de les àrees circumdants al port. Les autoritats recomanen mantindre les finestres tancades i evitar eixir a l’exterior fins a un altre avís.

Riscos addicionals: materials inflamables

Un dels principals motius de preocupació per als equips d’emergència és la proximitat del foc a una nau contigua que conté grans quantitats de bobines de paper, altament inflamables. Este factor augmenta considerablement la perillositat de l’incendi, que encara no està controlat malgrat els esforços conjunts de les cinc dotacions de bombers desplaçades des de Gandia, Oliva, Cullera i Alzira.

Mesures en marxa i actualitzacions

El sistema d’extinció de la nau es va activar automàticament en detectar-se l’incendi, però no ha sigut suficient per a frenar l’avanç de les flames. Els bombers continuen treballant per a evitar que el foc es propague a altres estructures pròximes. L’evolució de l’incendi és monitorada de manera contínua, i s’espera que les autoritats locals emeten noves actualitzacions en les pròximes hores.

Este succés posa de manifest la importància dels protocols d’emergència davant situacions de risc industrial i la necessitat de comptar amb infraestructures segures en àrees portuàries.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.