Incendi en el Port de Gandia: confinament per fum a Grau, Marenys i Venècia

Ejemplo de shortcode con estilo
Un incendi en una nau industrial del Port de Gandia obliga a confinar als veïns de diverses zones pel fum mentres els bombers treballen per a controlar les flames.

El canvi del vent obliga a confinar diverses zones de Gandia després d’un incendi en una nau portuària que continua sense control. Un bomber resulta ferit durant les labors d’extinció.

Un incendi de grans proporcions en una nau industrial situada en les instal·lacions del Port de Gandia ha obligat les autoritats a ordenar el confinament dels veïns de les zones de Grau, Marenys i Venècia. El foc, que va començar en la vesprada del divendres, continua actiu i representa un greu perill degut a les característiques dels materials emmagatzemats en la nau.

Segons fonts del Consorci Provincial de Bombers, l’incendi es va originar al voltant de les 18.00 hores en la zona on es troben les bateries de plaques solars de l’edifici. Durant les primeres maniobres per a sufocar les flames, es va produir una explosió en estes bateries, complicant encara més les tasques d’extinció. Un bomber de 46 anys va patir una contusió al braç durant les labors i va ser atés pel Servici d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU) en el lloc. Afortunadament, va ser donat d’alta després de rebre assistència.

Confinament per fum en les zones afectades

El canvi en la direcció del vent va agreujar la situació, fent que el fum es desplaçara cap a les zones residencials pròximes. Per este motiu, i seguint els protocols de seguretat establits per la Policia Local, es va ordenar el confinament preventiu dels habitants de les àrees circumdants al port. Les autoritats recomanen mantindre les finestres tancades i evitar eixir a l’exterior fins a un altre avís.

Riscos addicionals: materials inflamables

Un dels principals motius de preocupació per als equips d’emergència és la proximitat del foc a una nau contigua que conté grans quantitats de bobines de paper, altament inflamables. Este factor augmenta considerablement la perillositat de l’incendi, que encara no està controlat malgrat els esforços conjunts de les cinc dotacions de bombers desplaçades des de Gandia, Oliva, Cullera i Alzira.

Mesures en marxa i actualitzacions

El sistema d’extinció de la nau es va activar automàticament en detectar-se l’incendi, però no ha sigut suficient per a frenar l’avanç de les flames. Els bombers continuen treballant per a evitar que el foc es propague a altres estructures pròximes. L’evolució de l’incendi és monitorada de manera contínua, i s’espera que les autoritats locals emeten noves actualitzacions en les pròximes hores.

Este succés posa de manifest la importància dels protocols d’emergència davant situacions de risc industrial i la necessitat de comptar amb infraestructures segures en àrees portuàries.

Últimes notícies

Localitzen sense vida una dona que s’havia banyat en una platja de Sagunt en plena alerta per fortes pluges

Els servicis d’emergència han trobat morta una dona desapareguda este diumenge mentre es banyava en una platja de Sagunt, mentres la Comunitat Valenciana es trobava en alerta per fortes pluges i fenòmens costaners.

Trobeu sense vida la dona desapareguda mentre es banyava a la platja de Sagunt

Han localitzat el cos sense vida d’una dona que havia desaparegut este diumenge mentre es banyava a una platja de Sagunt, en una jornada marcada per l’alerta per pluges i fenòmens costaners.

Nou avís Es-Alert per risc d’inundacions al sud de València i nord d’Alacant

La Generalitat ha activat un nou Es-Alert per fortes pluges i risc d’inundacions al litoral sud de València i al litoral nord i interior d’Alacant, i demana extremar les precaucions. L’avís inclou recomanacions de seguretat com allunyar-se de rius i soterranis i telefonar al 112 en cas d’emergència.

Emergència 1 per pluges a la Marina Alta i avís en cinc comarques més

La Generalitat ha decretat l’emergència 1 per fortes pluges a la Marina Alta i la situació 0 en cinc comarques més, amb avisos d’acumulats que podrien superar els 400 litres en 24 hores. Emergències ha atés quasi 300 incidents, sobretot per inundacions i desperfectes en la via pública.

El València Basket reacciona amb una victòria sòlida davant l’UCAM Murcia

El València Basket ha tallat una dinàmica de tres derrotes seguides amb una victòria contundent contra l’UCAM Murcia, que Xavi Albert qualifica de colp sobre la taula.

Tall de les línies de Rodalia C1 i C2 des de les 20.00 hores per l’alerta roja per pluges

Adif ha suspés este divendres, des de les 20.00 hores i fins a nou avís, la circulació de les línies de Rodalia C1 i C2 entre València Estació Nord i Gandia i entre València Estació Nord i Moixent per l’alerta roja per pluges i tempesta al litoral sud de València i nord d’Alacant.

La UPV reobri dilluns tots els campus amb adaptacions per les pluges

La Universitat Politècnica de València reobrirà dilluns els campus de Vera, Alcoi i Gandia, este últim a partir de les 10 hores i amb docència en línia per l’avís roig per pluges.

El València Basket esclafa l’UCAM amb una exhibició d’intensitat (116-93)

El València Basket ha passat per damunt de l’UCAM Murcia al Roig Arena (116-93) gràcies a una intensitat defensiva constant i al lideratge ofensiu de Rivero, Brooks, Shorts i Mirotic, i suma la seua segona victòria en la Lliga Endesa.