El Tribunal Constitucional declara inconstitucional el segon estat d’alarma

 

El ple del Tribunal Constitucional ha declarat inconstitucional el segon estat d’alarma per haver-se prorrogat durant sis mesos de manera «no raonable» i «infundada», i per haver delegat funcions a les comunitats autònomes que excedien de les seues competències.

La sentència ha tirat endavant per sis vots a quatre, d’esta manera, la decisió compta amb els vots particulars del president del tribunal, Juan José González Rivas, i els magistrats Cándido Conde-Pumpido,  Juan  Antonio Xiol i María Luisa Balaguer.

El Tribunal Constitucional debatia sobre la constitucionalitat de tres qüestions: la pròrroga de 6 mesos de l’estat d’alarma esmentat i el corresponent control parlamentari al Govern, el model de «cogovernança» implantat per l’Executiu amb les comunitats autònomes i les mesures de confinament acordades durant el període temporal que va durar el segon estat d’alarma.

El TC ha declarat inconstitucionals tant la pròrroga de 6 mesos com la «cogovernança». A més, la pròrroga va ser autoritzada quan les mesures limitatives de drets inclosos a la sol·licitud no havien de ser aplicades immediatament pel Govern, ja que els presidents de les Comunitats Autònomes van ser els que van decidir, per la qual cosa aquella autorització es va donar sense saber quines mesures s’aplicarien per combatre la pandèmia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València Basket confia que la majoria de la seua expedició torne a casa este dimecres

Trenta dels 33 integrants de l'expedició júnior ja volen via Turquia i el club preveu la seua arribada el dimecres. Tres empleats seguixen a Abu Dhabi a l'espera de bitllets.

Detingut a Elx un home de 77 anys per incendiar la casa de la seua exparella i amenaçar-la de mort

La Policia Local ha detingut a Elx a un home de 77 anys per presumptament calar foc a la vivenda de la seua exparella i amenaçar-la de mort. Tenia una orde d'allunyament i va ser arrestat per incendi provocat i amenaces greus.

Una mare accepta 20 anys de presó per deixar morir al seu bebé nounat a Alcoi

L'acusada, de 44 anys, ha reconegut els fets i ha aconseguit una conformitat que evita el juí amb jurat. La pena es reduïx de 21 a 20 anys.

Ester Muñoz lamenta la frivolitat de Sánchez sobre l’Iran i demana reflexió per a Espanya

La portaveu del PP en el Congrés ha acusat a Sánchez de tractar amb frivolitat el conflicte de l'Iran i ha reclamat una reflexió sobre els seus efectes per a Espanya. També ha arremés contra Óscar Puente pel cas Adamuz, ha assenyalat dubtes sobre el rescat de Plus ultra i ha demanat a Vox facilitar governs a Aragó i Extremadura.

La EASD celebra 175 anys amb una exposició de talent format a l’escola

La Escola d’Art i Superior de Disseny de València celebra el seu 175 aniversari amb una mostra en el Centre del Carme. Reunix obres de creadors consagrats i nous talents formats en la EASD, oberta fins al 3 de maig.

Buitrago va demanar prudència i no entrar en conjectures pel possible comentari racista de Rafa Mir

Buitrago va demanar prudència i va evitar conjectures després de la denúncia per un possible comentari racista de Rafa Mir a Omar El Hilali. L'àrbitre va activar el protocol.

L’IVIE situa en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató de València

L'IVIE va quantificar en 36,1 milions l'impacte directe de les proves a València i en 20 milions el retorn fiscal. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la Marató i quasi 14 en el Mitjà.

El Llevant veu retallat a la mitat el seu límit de cost de plantilla: de 35,5 a 17,4 milions

LaLiga va publicar l'actualització del Límit de Cost de Plantilla i el del Llevant ha baixat de 35,5 a 17,4 milions, més del 50%. Passa a ser el més baix de Primera, per davall del Sevilla.