El Tribunal Constitucional declara inconstitucional el segon estat d’alarma

 

El ple del Tribunal Constitucional ha declarat inconstitucional el segon estat d’alarma per haver-se prorrogat durant sis mesos de manera «no raonable» i «infundada», i per haver delegat funcions a les comunitats autònomes que excedien de les seues competències.

La sentència ha tirat endavant per sis vots a quatre, d’esta manera, la decisió compta amb els vots particulars del president del tribunal, Juan José González Rivas, i els magistrats Cándido Conde-Pumpido,  Juan  Antonio Xiol i María Luisa Balaguer.

El Tribunal Constitucional debatia sobre la constitucionalitat de tres qüestions: la pròrroga de 6 mesos de l’estat d’alarma esmentat i el corresponent control parlamentari al Govern, el model de «cogovernança» implantat per l’Executiu amb les comunitats autònomes i les mesures de confinament acordades durant el període temporal que va durar el segon estat d’alarma.

El TC ha declarat inconstitucionals tant la pròrroga de 6 mesos com la «cogovernança». A més, la pròrroga va ser autoritzada quan les mesures limitatives de drets inclosos a la sol·licitud no havien de ser aplicades immediatament pel Govern, ja que els presidents de les Comunitats Autònomes van ser els que van decidir, per la qual cosa aquella autorització es va donar sense saber quines mesures s’aplicarien per combatre la pandèmia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.