Indemnització de 4 milions d’euros per deixar un treballador amb incapacitat permanent

S’acaba de conéixer la important indemnització econòmica, entorn d’un quatre milións d’euros, que una jutgessa d’Alacant ha imposat a una empresa de Sant Vicent del Raspeig i el Servei de Prevenció Alié amb què tenia acordada la vigilància de la salut de la plantilla, per l’afectació a la salut d’un treballador que va acabar en situació d’incapacitat permanent total.

Aquesta important sentència, que encara no és ferma, aconseguida pel Gabinet Jurídic de CCOO a Alacant, suposa un toc d’atenció en relació amb el respecte que totes les empreses han de tenir a la seguretat i salut de la plantilla. Fins ara, a massa empreses els ha resultat més rendible assumir el pagament de sancions per l’incompliment de la llei de prevenció de riscos laborals que posar-la en marxa als seus centres de treball. Un cop més, la llei es queda a la porta d’algunes empreses.

A l’apartat de fets provats de la sentència es recullen un enorme i indigne llistat d’incompliments en matèria de prevenció que mostren el desinterés sistemàtic de l’empresa i el seu Servei de Prevenció Alié per la salut de la plantilla i per unes condicions de treball decents: no realització ni actualització periòdica de l’avaluació de riscos en matèries específiques, planificació incompleta de l’activitat preventiva, assignació pressupostària insuficient, manca d’un veritable pla de formació preventiva per llocs de treball, no acreditació per l’empresa de la realització de reconeixements mèdics, no s’acredita la implantació de procediments d’actuació relatius a les instal·lacions i equips de treball, sistemes de seguretat i higiene, absència de planificació prèvia, sistemàtica i completa de mesures preventives,… La sentència, molt completa i detallada declara l’existència de responsabilitat empresarial per la manca de mesures de seguretat i higiene a la feina, cosa que va impactar en la salut del treballador denunciant.

Aquests incompliments han suposat un greu deteriorament de la salut d’una part de la plantilla que arrossegarà seqüeles la resta de la seua vida. La sentència recull un llarg historial d’incompliments per part de l’empresa que, pel que sembla, preferia assumir el pagament de les sancions que invertir, com és la seua obligació, en la seguretat i la salut de la plantilla.

Des de CCOO valoren positivament que les sentències comencen a tenir un efecte pedagògic a les empreses i que assumisquen el cost de la prevenció de l’impacte en la salut dels seus treballadors i treballadores per la realització de l’activitat laboral.

Últimes notícies

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.