Inditex apuja els preus a Espanya un 2% per la inflació

Inditex ha presentat aquest dimecres els seus resultats de 2021 amb tres qüestions com a teló de fons: la guerra a Ucraïna i l’eixida de la companyia de Rússia; l’impacte de la inflació; i l’adeu de Pablo Isla com a president de la companyia i el seu relleu com a executiu pel nou CEO,  Óscar García Maceiras.

Precisament, aquest últim ha sigut qui ha valorat l’efecte de la pujada de preus, en una compareixença conjunta davant els mitjans. “La política de la companyia és d’estabilitat i la mantenim”, ha apuntat el nou CEO.

“No obstant això, en aquells mercats amb una inflació material i de manera selectiva, no massivament, farem ajustos per a protegir els nostres marges”.  Aquests es faran “en funció dels productes i models”.

«De manera selectiva, en funció del format comercial realitzarem ajustos», comenta la companyia, que situa a Espanya en un 2% la mitjana de pujada de preus, percentatge similar al que s’està produint a Portugal. A nivell mundial aqueix increment en els preus és del 5%.

La multinacional espanyola Inditex, que engloba a marques com Zara o Pull&Bear, va guanyar 3.243 milions d’euros (uns 3.555 milions de dòlars) en el seu exercici fiscal de 2021 (tancat el gener passat), quasi el triple que en 2020, i es va quedar tan sols un 11% per davall del rècord de guanys del prepandèmic 2019.

Segons va detallar aquest dimecres el grup tèxtil al supervisor borsari a Espanya, la Comissió Nacional del Mercat de Valors, les vendes de la signatura fundada per l’espanyol Amancio Ortega es van elevar un 36% respecte de 2020 i van aconseguir els 27.716 milions d’euros (uns 30.386 milions de dòlars).

El negoci a través d’internet va créixer el 14% i ja representa el 25,5% del total en el grup, l’objectiu del qual és aconseguir el 30% en 2024.

A tipus de canvi constant, la facturació va ser un 3% superior a la de 2019, abans de la pandèmia de covid-19, malgrat comptar amb un 13% menys de botigues.

Durant 2021 la seua activitat comercial va anar reprenent la normalitat després de l’esclat de la pandèmia, fins que en el quart trimestre l’elevada incidència de la variant ómicron es va traduir de nou en una caiguda d’activitat, amb tancaments temporals en diversos països, amb un impacte extraordinari de 400 milions d’euros (uns 438,5 milions de dòlars).

Últimes notícies

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.