11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Inditex apuja els preus a Espanya un 2% per la inflació

Inditex ha presentat aquest dimecres els seus resultats de 2021 amb tres qüestions com a teló de fons: la guerra a Ucraïna i l’eixida de la companyia de Rússia; l’impacte de la inflació; i l’adeu de Pablo Isla com a president de la companyia i el seu relleu com a executiu pel nou CEO,  Óscar García Maceiras.

Precisament, aquest últim ha sigut qui ha valorat l’efecte de la pujada de preus, en una compareixença conjunta davant els mitjans. “La política de la companyia és d’estabilitat i la mantenim”, ha apuntat el nou CEO.

“No obstant això, en aquells mercats amb una inflació material i de manera selectiva, no massivament, farem ajustos per a protegir els nostres marges”.  Aquests es faran “en funció dels productes i models”.

“De manera selectiva, en funció del format comercial realitzarem ajustos”, comenta la companyia, que situa a Espanya en un 2% la mitjana de pujada de preus, percentatge similar al que s’està produint a Portugal. A nivell mundial aqueix increment en els preus és del 5%.

La multinacional espanyola Inditex, que engloba a marques com Zara o Pull&Bear, va guanyar 3.243 milions d’euros (uns 3.555 milions de dòlars) en el seu exercici fiscal de 2021 (tancat el gener passat), quasi el triple que en 2020, i es va quedar tan sols un 11% per davall del rècord de guanys del prepandèmic 2019.

Segons va detallar aquest dimecres el grup tèxtil al supervisor borsari a Espanya, la Comissió Nacional del Mercat de Valors, les vendes de la signatura fundada per l’espanyol Amancio Ortega es van elevar un 36% respecte de 2020 i van aconseguir els 27.716 milions d’euros (uns 30.386 milions de dòlars).

El negoci a través d’internet va créixer el 14% i ja representa el 25,5% del total en el grup, l’objectiu del qual és aconseguir el 30% en 2024.

A tipus de canvi constant, la facturació va ser un 3% superior a la de 2019, abans de la pandèmia de covid-19, malgrat comptar amb un 13% menys de botigues.

Durant 2021 la seua activitat comercial va anar reprenent la normalitat després de l’esclat de la pandèmia, fins que en el quart trimestre l’elevada incidència de la variant ómicron es va traduir de nou en una caiguda d’activitat, amb tancaments temporals en diversos països, amb un impacte extraordinari de 400 milions d’euros (uns 438,5 milions de dòlars).

Últimes notícies

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.

Les mares dels menors del naufragi d’Indonèsia han tornat a Espanya

Les mares dels menors afectats han tornat a Espanya després del naufragi en Komodo, mentres el pare del xiquet desaparegut roman a Indonèsia i la busca oficial s'ha tancat.