Inditex apuja els preus a Espanya un 2% per la inflació

Inditex ha presentat aquest dimecres els seus resultats de 2021 amb tres qüestions com a teló de fons: la guerra a Ucraïna i l’eixida de la companyia de Rússia; l’impacte de la inflació; i l’adeu de Pablo Isla com a president de la companyia i el seu relleu com a executiu pel nou CEO,  Óscar García Maceiras.

Precisament, aquest últim ha sigut qui ha valorat l’efecte de la pujada de preus, en una compareixença conjunta davant els mitjans. “La política de la companyia és d’estabilitat i la mantenim”, ha apuntat el nou CEO.

“No obstant això, en aquells mercats amb una inflació material i de manera selectiva, no massivament, farem ajustos per a protegir els nostres marges”.  Aquests es faran “en funció dels productes i models”.

«De manera selectiva, en funció del format comercial realitzarem ajustos», comenta la companyia, que situa a Espanya en un 2% la mitjana de pujada de preus, percentatge similar al que s’està produint a Portugal. A nivell mundial aqueix increment en els preus és del 5%.

La multinacional espanyola Inditex, que engloba a marques com Zara o Pull&Bear, va guanyar 3.243 milions d’euros (uns 3.555 milions de dòlars) en el seu exercici fiscal de 2021 (tancat el gener passat), quasi el triple que en 2020, i es va quedar tan sols un 11% per davall del rècord de guanys del prepandèmic 2019.

Segons va detallar aquest dimecres el grup tèxtil al supervisor borsari a Espanya, la Comissió Nacional del Mercat de Valors, les vendes de la signatura fundada per l’espanyol Amancio Ortega es van elevar un 36% respecte de 2020 i van aconseguir els 27.716 milions d’euros (uns 30.386 milions de dòlars).

El negoci a través d’internet va créixer el 14% i ja representa el 25,5% del total en el grup, l’objectiu del qual és aconseguir el 30% en 2024.

A tipus de canvi constant, la facturació va ser un 3% superior a la de 2019, abans de la pandèmia de covid-19, malgrat comptar amb un 13% menys de botigues.

Durant 2021 la seua activitat comercial va anar reprenent la normalitat després de l’esclat de la pandèmia, fins que en el quart trimestre l’elevada incidència de la variant ómicron es va traduir de nou en una caiguda d’activitat, amb tancaments temporals en diversos països, amb un impacte extraordinari de 400 milions d’euros (uns 438,5 milions de dòlars).

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU