Inditex apuja els preus a Espanya un 2% per la inflació

Inditex ha presentat aquest dimecres els seus resultats de 2021 amb tres qüestions com a teló de fons: la guerra a Ucraïna i l’eixida de la companyia de Rússia; l’impacte de la inflació; i l’adeu de Pablo Isla com a president de la companyia i el seu relleu com a executiu pel nou CEO,  Óscar García Maceiras.

Precisament, aquest últim ha sigut qui ha valorat l’efecte de la pujada de preus, en una compareixença conjunta davant els mitjans. “La política de la companyia és d’estabilitat i la mantenim”, ha apuntat el nou CEO.

“No obstant això, en aquells mercats amb una inflació material i de manera selectiva, no massivament, farem ajustos per a protegir els nostres marges”.  Aquests es faran “en funció dels productes i models”.

«De manera selectiva, en funció del format comercial realitzarem ajustos», comenta la companyia, que situa a Espanya en un 2% la mitjana de pujada de preus, percentatge similar al que s’està produint a Portugal. A nivell mundial aqueix increment en els preus és del 5%.

La multinacional espanyola Inditex, que engloba a marques com Zara o Pull&Bear, va guanyar 3.243 milions d’euros (uns 3.555 milions de dòlars) en el seu exercici fiscal de 2021 (tancat el gener passat), quasi el triple que en 2020, i es va quedar tan sols un 11% per davall del rècord de guanys del prepandèmic 2019.

Segons va detallar aquest dimecres el grup tèxtil al supervisor borsari a Espanya, la Comissió Nacional del Mercat de Valors, les vendes de la signatura fundada per l’espanyol Amancio Ortega es van elevar un 36% respecte de 2020 i van aconseguir els 27.716 milions d’euros (uns 30.386 milions de dòlars).

El negoci a través d’internet va créixer el 14% i ja representa el 25,5% del total en el grup, l’objectiu del qual és aconseguir el 30% en 2024.

A tipus de canvi constant, la facturació va ser un 3% superior a la de 2019, abans de la pandèmia de covid-19, malgrat comptar amb un 13% menys de botigues.

Durant 2021 la seua activitat comercial va anar reprenent la normalitat després de l’esclat de la pandèmia, fins que en el quart trimestre l’elevada incidència de la variant ómicron es va traduir de nou en una caiguda d’activitat, amb tancaments temporals en diversos països, amb un impacte extraordinari de 400 milions d’euros (uns 438,5 milions de dòlars).

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.