Els informatius d’À Punt aposten per investigació, anàlisi i reportatges en profunditat

El serveis informatius d’À Punt estrenen demà dimecres 31 de gener una altra de les grans novetats del 2024. Després de començar ahir La via verda, el programa diari de medi ambient presentat per Mathies Muñoz que s’emet a les 13:30 h, demà estrena En context. És un espai integrat dins dels informatius diaris que pretén aportar un salt qualitatiu a totes les edicions informatives de la televisió i la ràdio d’A Punt.

En context és una finestra als reportatges d’investigació i als temes que interessen i preocupen la ciutadania, tractats en profunditat, amb l’anàlisi de les persones expertes, les dades i els testimonis dels seus protagonistes.

Un contingut no diari d’À Punt Notícies que, en paraules d’Ivan Esteve, director d’informatius d’À Punt, “està pensat per a tractar temes d’actualitat de manera reposada i reflexiva, sense les presses de cada edició diària, però integrades en el relat informatiu del dia”.

La periodista Sílvia Aucejo és l’editora i cara visible d’En context, un equip que també integra Paco Miguel en la redacció, Max Valero en la realització i Joan Durà al front de l’equip de postproducció.

A més, atesa la transversalitat dels continguts que formaran part d’En context, s’incorporaran puntualment a l’equip periodistes especialitzats de les diverses seccions d’À Punt Notícies i també de les delegacions de Castelló i Alacant.

Qui és pobre?” és el títol del primer En context que s’emetrà demà dimecres 31 de gener en totes les edicions informatives de la tele i la ràdio d’À Punt. Els reportatges, d’uns cinc minuts de durada aproximadament també tindran la seua versió adaptada per al web i les xarxes socials dels serveis informatius.

El reportatge de demà analitza la percepció ciutadana de la pobresa i la posa en context amb el que diuen les dades oficials de distribució de la riquesa i les opinions dels experts en la matèria.


La segona emissió d’En context serà este divendres 2 de febrer i anirà sobre el càncer per tal d’analitzar el ritme en què avança la investigació de la malaltia més estesa i temuda per la societat.

El contingut està relacionat amb el fet que el cap de setmana se celebra el Dia Mundial Contra el Càncer.

Últimes notícies

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.