Els informatius d’À Punt aposten per investigació, anàlisi i reportatges en profunditat

El serveis informatius d’À Punt estrenen demà dimecres 31 de gener una altra de les grans novetats del 2024. Després de començar ahir La via verda, el programa diari de medi ambient presentat per Mathies Muñoz que s’emet a les 13:30 h, demà estrena En context. És un espai integrat dins dels informatius diaris que pretén aportar un salt qualitatiu a totes les edicions informatives de la televisió i la ràdio d’A Punt.

En context és una finestra als reportatges d’investigació i als temes que interessen i preocupen la ciutadania, tractats en profunditat, amb l’anàlisi de les persones expertes, les dades i els testimonis dels seus protagonistes.

Un contingut no diari d’À Punt Notícies que, en paraules d’Ivan Esteve, director d’informatius d’À Punt, “està pensat per a tractar temes d’actualitat de manera reposada i reflexiva, sense les presses de cada edició diària, però integrades en el relat informatiu del dia”.

La periodista Sílvia Aucejo és l’editora i cara visible d’En context, un equip que també integra Paco Miguel en la redacció, Max Valero en la realització i Joan Durà al front de l’equip de postproducció.

A més, atesa la transversalitat dels continguts que formaran part d’En context, s’incorporaran puntualment a l’equip periodistes especialitzats de les diverses seccions d’À Punt Notícies i també de les delegacions de Castelló i Alacant.

Qui és pobre?” és el títol del primer En context que s’emetrà demà dimecres 31 de gener en totes les edicions informatives de la tele i la ràdio d’À Punt. Els reportatges, d’uns cinc minuts de durada aproximadament també tindran la seua versió adaptada per al web i les xarxes socials dels serveis informatius.

El reportatge de demà analitza la percepció ciutadana de la pobresa i la posa en context amb el que diuen les dades oficials de distribució de la riquesa i les opinions dels experts en la matèria.


La segona emissió d’En context serà este divendres 2 de febrer i anirà sobre el càncer per tal d’analitzar el ritme en què avança la investigació de la malaltia més estesa i temuda per la societat.

El contingut està relacionat amb el fet que el cap de setmana se celebra el Dia Mundial Contra el Càncer.

Últimes notícies

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.