Hi intervenen 21.600 preservatius robats per una banda de repartidors falsos

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional, al marc de l’operació Package SB- Takeaway, ha desmantellat una banda criminal dedicada al robatori i furt en empreses logístiques. Esta operació, iniciada a principis del mes de juny, ha culminat amb la detenció de dos membres de la banda i la identificació d’un tercer que es troba actualment a la recerca i captura.

Les investigacions van començar a principis del mes de juny, quan la Guàrdia Civil i la Policia Nacional van detectar diversos robatoris en empreses logístiques de la localitat de Monforte del Cid i a la pedania de Torrellano, a Elx.

Estos fets delictius, van ser comesos en dies consecutius i a més el modus operandi era molt similar pel que l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil d’Ibi i el Grup 2 de Policia Judicial de Policia Nacional d’Elx, amb la finalitat de localitzar i aturar els autors, van decidir començar a l’operació conjunta Package SB-Takeaway.

A mesura que avançaven les investigacions, els agents van aconseguir identificar el vehicle utilitzat pels delinqüents, una furgoneta equipada amb un sistema de refrigeració. A més, van determinar que la banda estava composta per tres homes que actuaven vestits amb uniformes de treball reflectors, similars als utilitzats en empreses logístiques, i feien servir mascaretes per a evitar ser reconeguts.

Després de dur a terme diversos serveis de vigilància, van aconseguir obtindre informació sobre la identitat dels autors. Els tres individus, d’edats compreses entre els 27 i els 38 anys, eren residents a Sabadell (Barcelona) i eren a Alacant de vacances, allotjats a la casa d’un familiar. Un havia estat alliberat recentment de presó per delictes similars i tots tenien un historial d’arrestos relacionats amb delictes contra el patrimoni.

Durant el desenvolupament de l’operació, es va comprovar que els delinqüents es desplaçaven per polígons industrials d’Alacant, Albacete, Múrcia i València, a la recerca de nous objectius.

El 20 de juny, la banda va cometre dos nous robatoris en dos empreses d’Alacant, però van ser sorpresos en ambdós llocs. Tot i això, van aconseguir sostraure 6 aparells d’aire condicionat.

Després de recopilar proves que demostraven la participació del grup criminal en diversos robatoris i furts en empreses de logística, es va establir un dispositiu per aturar els membres.

El 22 de juny, a Castelló, es va detindre al capitost de la banda quan tornava circulant amb el vehicle utilitzat als cops a Sabadell en finalitzar les vacances. Al seu interior, els agents van trobar diverses caixes que contenien un total de 21.600 preservatius i 193 parells de sandàlies de dona. A més, abans de la detenció, l’individu va abandonar una benzinera a Alacant sense pagar el proveïment.

L’endemà, a Sabadell, es va detenir un altre membre de la banda. El tercer implicat, plenament identificat, està sent buscat per a la seua detenció.

Els detinguts, juntament amb les diligències i efectes intervinguts, han estat posats a disposició dels Jutjats de Guàrdia i Instrucció de Castelló i Sabadell, els quals han decretat la posada en llibertat de tots dos amb mesures cautelars.

Als membres de la banda, segons el grau de participació, se’ls han imputat 3 delictes de robatori amb força, 1 de furt, 1 d’estafa, a més del de pertinença a organització o grup criminal.

Durant el transcurs de l’operació, els investigadors van comptar amb el suport de l’Equip ROCA de la Comandància de Castelló, la Policia Judicial de la Policia Nacional de Sabadell, així com el Destacament de Trànsit d’Hellín (Albacete) i la Policia Local d’Albatera (Alacant).

Tant la Guàrdia Civil com la Policia Nacional continuen les investigacions per a aturar el tercer membre de la banda i per localitzar els legítims propietaris dels 21.600 preservatius i els 193 parells de sandàlies intervinguts.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.