Hi intervenen 21.600 preservatius robats per una banda de repartidors falsos

Ejemplo de shortcode con estilo
Els membres de la banda per passar inadvertits als seus robatoris, feien servir una furgoneta amb un sistema de refrigeració i roba de treballadors de logística

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional, al marc de l’operació Package SB- Takeaway, ha desmantellat una banda criminal dedicada al robatori i furt en empreses logístiques. Esta operació, iniciada a principis del mes de juny, ha culminat amb la detenció de dos membres de la banda i la identificació d’un tercer que es troba actualment a la recerca i captura.

Les investigacions van començar a principis del mes de juny, quan la Guàrdia Civil i la Policia Nacional van detectar diversos robatoris en empreses logístiques de la localitat de Monforte del Cid i a la pedania de Torrellano, a Elx.

Estos fets delictius, van ser comesos en dies consecutius i a més el modus operandi era molt similar pel que l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil d’Ibi i el Grup 2 de Policia Judicial de Policia Nacional d’Elx, amb la finalitat de localitzar i aturar els autors, van decidir començar a l’operació conjunta Package SB-Takeaway.

A mesura que avançaven les investigacions, els agents van aconseguir identificar el vehicle utilitzat pels delinqüents, una furgoneta equipada amb un sistema de refrigeració. A més, van determinar que la banda estava composta per tres homes que actuaven vestits amb uniformes de treball reflectors, similars als utilitzats en empreses logístiques, i feien servir mascaretes per a evitar ser reconeguts.

Després de dur a terme diversos serveis de vigilància, van aconseguir obtindre informació sobre la identitat dels autors. Els tres individus, d’edats compreses entre els 27 i els 38 anys, eren residents a Sabadell (Barcelona) i eren a Alacant de vacances, allotjats a la casa d’un familiar. Un havia estat alliberat recentment de presó per delictes similars i tots tenien un historial d’arrestos relacionats amb delictes contra el patrimoni.

Durant el desenvolupament de l’operació, es va comprovar que els delinqüents es desplaçaven per polígons industrials d’Alacant, Albacete, Múrcia i València, a la recerca de nous objectius.

El 20 de juny, la banda va cometre dos nous robatoris en dos empreses d’Alacant, però van ser sorpresos en ambdós llocs. Tot i això, van aconseguir sostraure 6 aparells d’aire condicionat.

Després de recopilar proves que demostraven la participació del grup criminal en diversos robatoris i furts en empreses de logística, es va establir un dispositiu per aturar els membres.

El 22 de juny, a Castelló, es va detindre al capitost de la banda quan tornava circulant amb el vehicle utilitzat als cops a Sabadell en finalitzar les vacances. Al seu interior, els agents van trobar diverses caixes que contenien un total de 21.600 preservatius i 193 parells de sandàlies de dona. A més, abans de la detenció, l’individu va abandonar una benzinera a Alacant sense pagar el proveïment.

L’endemà, a Sabadell, es va detenir un altre membre de la banda. El tercer implicat, plenament identificat, està sent buscat per a la seua detenció.

Els detinguts, juntament amb les diligències i efectes intervinguts, han estat posats a disposició dels Jutjats de Guàrdia i Instrucció de Castelló i Sabadell, els quals han decretat la posada en llibertat de tots dos amb mesures cautelars.

Als membres de la banda, segons el grau de participació, se’ls han imputat 3 delictes de robatori amb força, 1 de furt, 1 d’estafa, a més del de pertinença a organització o grup criminal.

Durant el transcurs de l’operació, els investigadors van comptar amb el suport de l’Equip ROCA de la Comandància de Castelló, la Policia Judicial de la Policia Nacional de Sabadell, així com el Destacament de Trànsit d’Hellín (Albacete) i la Policia Local d’Albatera (Alacant).

Tant la Guàrdia Civil com la Policia Nacional continuen les investigacions per a aturar el tercer membre de la banda i per localitzar els legítims propietaris dels 21.600 preservatius i els 193 parells de sandàlies intervinguts.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.