Hi intervenen 21.600 preservatius robats per una banda de repartidors falsos

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional, al marc de l’operació Package SB- Takeaway, ha desmantellat una banda criminal dedicada al robatori i furt en empreses logístiques. Esta operació, iniciada a principis del mes de juny, ha culminat amb la detenció de dos membres de la banda i la identificació d’un tercer que es troba actualment a la recerca i captura.

Les investigacions van començar a principis del mes de juny, quan la Guàrdia Civil i la Policia Nacional van detectar diversos robatoris en empreses logístiques de la localitat de Monforte del Cid i a la pedania de Torrellano, a Elx.

Estos fets delictius, van ser comesos en dies consecutius i a més el modus operandi era molt similar pel que l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil d’Ibi i el Grup 2 de Policia Judicial de Policia Nacional d’Elx, amb la finalitat de localitzar i aturar els autors, van decidir començar a l’operació conjunta Package SB-Takeaway.

A mesura que avançaven les investigacions, els agents van aconseguir identificar el vehicle utilitzat pels delinqüents, una furgoneta equipada amb un sistema de refrigeració. A més, van determinar que la banda estava composta per tres homes que actuaven vestits amb uniformes de treball reflectors, similars als utilitzats en empreses logístiques, i feien servir mascaretes per a evitar ser reconeguts.

Després de dur a terme diversos serveis de vigilància, van aconseguir obtindre informació sobre la identitat dels autors. Els tres individus, d’edats compreses entre els 27 i els 38 anys, eren residents a Sabadell (Barcelona) i eren a Alacant de vacances, allotjats a la casa d’un familiar. Un havia estat alliberat recentment de presó per delictes similars i tots tenien un historial d’arrestos relacionats amb delictes contra el patrimoni.

Durant el desenvolupament de l’operació, es va comprovar que els delinqüents es desplaçaven per polígons industrials d’Alacant, Albacete, Múrcia i València, a la recerca de nous objectius.

El 20 de juny, la banda va cometre dos nous robatoris en dos empreses d’Alacant, però van ser sorpresos en ambdós llocs. Tot i això, van aconseguir sostraure 6 aparells d’aire condicionat.

Després de recopilar proves que demostraven la participació del grup criminal en diversos robatoris i furts en empreses de logística, es va establir un dispositiu per aturar els membres.

El 22 de juny, a Castelló, es va detindre al capitost de la banda quan tornava circulant amb el vehicle utilitzat als cops a Sabadell en finalitzar les vacances. Al seu interior, els agents van trobar diverses caixes que contenien un total de 21.600 preservatius i 193 parells de sandàlies de dona. A més, abans de la detenció, l’individu va abandonar una benzinera a Alacant sense pagar el proveïment.

L’endemà, a Sabadell, es va detenir un altre membre de la banda. El tercer implicat, plenament identificat, està sent buscat per a la seua detenció.

Els detinguts, juntament amb les diligències i efectes intervinguts, han estat posats a disposició dels Jutjats de Guàrdia i Instrucció de Castelló i Sabadell, els quals han decretat la posada en llibertat de tots dos amb mesures cautelars.

Als membres de la banda, segons el grau de participació, se’ls han imputat 3 delictes de robatori amb força, 1 de furt, 1 d’estafa, a més del de pertinença a organització o grup criminal.

Durant el transcurs de l’operació, els investigadors van comptar amb el suport de l’Equip ROCA de la Comandància de Castelló, la Policia Judicial de la Policia Nacional de Sabadell, així com el Destacament de Trànsit d’Hellín (Albacete) i la Policia Local d’Albatera (Alacant).

Tant la Guàrdia Civil com la Policia Nacional continuen les investigacions per a aturar el tercer membre de la banda i per localitzar els legítims propietaris dels 21.600 preservatius i els 193 parells de sandàlies intervinguts.

Últimes notícies

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.

Tres detinguts a Alacant per una estafa immobiliària a estrangers de més de 1,2 milions

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal familiar acusat d'estafar més de 1,2 milions d'euros a compradors estrangers mitjançant falses operacions immobiliàries.

Quart negatiu en hantavirus de la dona aïllada en un hospital d’Alacant

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat per quarta vegada negatiu en la PCR i seguix en aïllament preventiu.

Quarta vaga mèdica de l’any pel bloqueig en la negociació amb Sanitat

Els metges encadenen la seua quarta vaga setmanal de l'any davant la falta d'avanços amb el Ministeri de Sanitat, que els acusa d'estar instrumentalitzats per la dreta.

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.

Espanya consolida el seu lideratge en vinya ecològica davant un consumidor més exigent

Espanya manté el lideratge en superfície de vinya ecològica a la Unió Europea, impulsat per un consumidor que prioritza la sostenibilitat i la qualitat del vi que compra.