Hi intervenen 21.600 preservatius robats per una banda de repartidors falsos

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional, al marc de l’operació Package SB- Takeaway, ha desmantellat una banda criminal dedicada al robatori i furt en empreses logístiques. Esta operació, iniciada a principis del mes de juny, ha culminat amb la detenció de dos membres de la banda i la identificació d’un tercer que es troba actualment a la recerca i captura.

Les investigacions van començar a principis del mes de juny, quan la Guàrdia Civil i la Policia Nacional van detectar diversos robatoris en empreses logístiques de la localitat de Monforte del Cid i a la pedania de Torrellano, a Elx.

Estos fets delictius, van ser comesos en dies consecutius i a més el modus operandi era molt similar pel que l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil d’Ibi i el Grup 2 de Policia Judicial de Policia Nacional d’Elx, amb la finalitat de localitzar i aturar els autors, van decidir començar a l’operació conjunta Package SB-Takeaway.

A mesura que avançaven les investigacions, els agents van aconseguir identificar el vehicle utilitzat pels delinqüents, una furgoneta equipada amb un sistema de refrigeració. A més, van determinar que la banda estava composta per tres homes que actuaven vestits amb uniformes de treball reflectors, similars als utilitzats en empreses logístiques, i feien servir mascaretes per a evitar ser reconeguts.

Després de dur a terme diversos serveis de vigilància, van aconseguir obtindre informació sobre la identitat dels autors. Els tres individus, d’edats compreses entre els 27 i els 38 anys, eren residents a Sabadell (Barcelona) i eren a Alacant de vacances, allotjats a la casa d’un familiar. Un havia estat alliberat recentment de presó per delictes similars i tots tenien un historial d’arrestos relacionats amb delictes contra el patrimoni.

Durant el desenvolupament de l’operació, es va comprovar que els delinqüents es desplaçaven per polígons industrials d’Alacant, Albacete, Múrcia i València, a la recerca de nous objectius.

El 20 de juny, la banda va cometre dos nous robatoris en dos empreses d’Alacant, però van ser sorpresos en ambdós llocs. Tot i això, van aconseguir sostraure 6 aparells d’aire condicionat.

Després de recopilar proves que demostraven la participació del grup criminal en diversos robatoris i furts en empreses de logística, es va establir un dispositiu per aturar els membres.

El 22 de juny, a Castelló, es va detindre al capitost de la banda quan tornava circulant amb el vehicle utilitzat als cops a Sabadell en finalitzar les vacances. Al seu interior, els agents van trobar diverses caixes que contenien un total de 21.600 preservatius i 193 parells de sandàlies de dona. A més, abans de la detenció, l’individu va abandonar una benzinera a Alacant sense pagar el proveïment.

L’endemà, a Sabadell, es va detenir un altre membre de la banda. El tercer implicat, plenament identificat, està sent buscat per a la seua detenció.

Els detinguts, juntament amb les diligències i efectes intervinguts, han estat posats a disposició dels Jutjats de Guàrdia i Instrucció de Castelló i Sabadell, els quals han decretat la posada en llibertat de tots dos amb mesures cautelars.

Als membres de la banda, segons el grau de participació, se’ls han imputat 3 delictes de robatori amb força, 1 de furt, 1 d’estafa, a més del de pertinença a organització o grup criminal.

Durant el transcurs de l’operació, els investigadors van comptar amb el suport de l’Equip ROCA de la Comandància de Castelló, la Policia Judicial de la Policia Nacional de Sabadell, així com el Destacament de Trànsit d’Hellín (Albacete) i la Policia Local d’Albatera (Alacant).

Tant la Guàrdia Civil com la Policia Nacional continuen les investigacions per a aturar el tercer membre de la banda i per localitzar els legítims propietaris dels 21.600 preservatius i els 193 parells de sandàlies intervinguts.

Últimes notícies

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.