Hi intervenen 21.600 preservatius robats per una banda de repartidors falsos

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional, al marc de l’operació Package SB- Takeaway, ha desmantellat una banda criminal dedicada al robatori i furt en empreses logístiques. Esta operació, iniciada a principis del mes de juny, ha culminat amb la detenció de dos membres de la banda i la identificació d’un tercer que es troba actualment a la recerca i captura.

Les investigacions van començar a principis del mes de juny, quan la Guàrdia Civil i la Policia Nacional van detectar diversos robatoris en empreses logístiques de la localitat de Monforte del Cid i a la pedania de Torrellano, a Elx.

Estos fets delictius, van ser comesos en dies consecutius i a més el modus operandi era molt similar pel que l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil d’Ibi i el Grup 2 de Policia Judicial de Policia Nacional d’Elx, amb la finalitat de localitzar i aturar els autors, van decidir començar a l’operació conjunta Package SB-Takeaway.

A mesura que avançaven les investigacions, els agents van aconseguir identificar el vehicle utilitzat pels delinqüents, una furgoneta equipada amb un sistema de refrigeració. A més, van determinar que la banda estava composta per tres homes que actuaven vestits amb uniformes de treball reflectors, similars als utilitzats en empreses logístiques, i feien servir mascaretes per a evitar ser reconeguts.

Després de dur a terme diversos serveis de vigilància, van aconseguir obtindre informació sobre la identitat dels autors. Els tres individus, d’edats compreses entre els 27 i els 38 anys, eren residents a Sabadell (Barcelona) i eren a Alacant de vacances, allotjats a la casa d’un familiar. Un havia estat alliberat recentment de presó per delictes similars i tots tenien un historial d’arrestos relacionats amb delictes contra el patrimoni.

Durant el desenvolupament de l’operació, es va comprovar que els delinqüents es desplaçaven per polígons industrials d’Alacant, Albacete, Múrcia i València, a la recerca de nous objectius.

El 20 de juny, la banda va cometre dos nous robatoris en dos empreses d’Alacant, però van ser sorpresos en ambdós llocs. Tot i això, van aconseguir sostraure 6 aparells d’aire condicionat.

Després de recopilar proves que demostraven la participació del grup criminal en diversos robatoris i furts en empreses de logística, es va establir un dispositiu per aturar els membres.

El 22 de juny, a Castelló, es va detindre al capitost de la banda quan tornava circulant amb el vehicle utilitzat als cops a Sabadell en finalitzar les vacances. Al seu interior, els agents van trobar diverses caixes que contenien un total de 21.600 preservatius i 193 parells de sandàlies de dona. A més, abans de la detenció, l’individu va abandonar una benzinera a Alacant sense pagar el proveïment.

L’endemà, a Sabadell, es va detenir un altre membre de la banda. El tercer implicat, plenament identificat, està sent buscat per a la seua detenció.

Els detinguts, juntament amb les diligències i efectes intervinguts, han estat posats a disposició dels Jutjats de Guàrdia i Instrucció de Castelló i Sabadell, els quals han decretat la posada en llibertat de tots dos amb mesures cautelars.

Als membres de la banda, segons el grau de participació, se’ls han imputat 3 delictes de robatori amb força, 1 de furt, 1 d’estafa, a més del de pertinença a organització o grup criminal.

Durant el transcurs de l’operació, els investigadors van comptar amb el suport de l’Equip ROCA de la Comandància de Castelló, la Policia Judicial de la Policia Nacional de Sabadell, així com el Destacament de Trànsit d’Hellín (Albacete) i la Policia Local d’Albatera (Alacant).

Tant la Guàrdia Civil com la Policia Nacional continuen les investigacions per a aturar el tercer membre de la banda i per localitzar els legítims propietaris dels 21.600 preservatius i els 193 parells de sandàlies intervinguts.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.