Investiguen 20 desballestaments a Alacant per emetre prop de 3 tones de gasos fluorats

Les diligències policials obertes contra nou persones estan ja en mans del Jutjat d'Instrucció de Guàrdia d'Alacant

Les diligències policials obertes contra nou persones estan ja en mans del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant | Generalitat Valenciana

La Policia de la Generalitat ha detectat irregularitats en 20 empreses d’Alacant per un presumpte delicte contra el medi ambient en emetre de manera incontrolada prop de tres tones de gasos fluorats, la qual cosa equival a l’emissió de 4.000 tones de diòxid de carboni.

El grup de medi ambient de la unitat adscrita a la Generalitat ha estat inspeccionant, des de setembre de 2021, a diverses empreses de desballestament de la província d’Alacant en sospitar que estaven realitzant emissions de gasos refrigerants procedents de vehicles que anaven a ser donats de baixa.

En total, han inspeccionat 30 empreses i han detectat irregularitats en 20 d’elles. Entre les deficiències observades: la falta de la pertinent autorització de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica per a descontaminar vehicles, mancar dels documents que acrediten la retirada de residus pels gestors autoritzats, la falta de titulació necessària per a manipular gasos refrigerants, la no presentació de memòries anuals a l’Administració o l’existència de procediments irregulars en la descontaminació.

Els agents de la unitat adscrita a la Generalitat han obert diligències policials contra nou persones per falta de documentació, declaracions d’empleats i evidències obtingudes durant les inspeccions. Les diligències es troben des de principis de febrer de 2022 en el Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

Els desballestaments estan obligats a extraure els residus de manera correcta, emmagatzemar-los i entregar-los a un gestor autoritzat. Entre els més contaminants estan els gasos procedents del sistema de refrigeració, concretament, el ‘R134a’, un gas que produeix un gran impacte negatiu sobre l’efecte d’hivernacle i el calfament global.

La policia de la Generalitat ha comptat amb la col·laboració de la Fiscalia de Medi Ambient, el Servei d’Inspecció Mediambiental i el Servei de Prevenció, Reutilització i Foment del Reciclatge, tots dos de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.