Investiguen 20 desballestaments a Alacant per emetre prop de 3 tones de gasos fluorats

Les diligències policials obertes contra nou persones estan ja en mans del Jutjat d'Instrucció de Guàrdia d'Alacant

Les diligències policials obertes contra nou persones estan ja en mans del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant | Generalitat Valenciana

La Policia de la Generalitat ha detectat irregularitats en 20 empreses d’Alacant per un presumpte delicte contra el medi ambient en emetre de manera incontrolada prop de tres tones de gasos fluorats, la qual cosa equival a l’emissió de 4.000 tones de diòxid de carboni.

El grup de medi ambient de la unitat adscrita a la Generalitat ha estat inspeccionant, des de setembre de 2021, a diverses empreses de desballestament de la província d’Alacant en sospitar que estaven realitzant emissions de gasos refrigerants procedents de vehicles que anaven a ser donats de baixa.

En total, han inspeccionat 30 empreses i han detectat irregularitats en 20 d’elles. Entre les deficiències observades: la falta de la pertinent autorització de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica per a descontaminar vehicles, mancar dels documents que acrediten la retirada de residus pels gestors autoritzats, la falta de titulació necessària per a manipular gasos refrigerants, la no presentació de memòries anuals a l’Administració o l’existència de procediments irregulars en la descontaminació.

Els agents de la unitat adscrita a la Generalitat han obert diligències policials contra nou persones per falta de documentació, declaracions d’empleats i evidències obtingudes durant les inspeccions. Les diligències es troben des de principis de febrer de 2022 en el Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

Els desballestaments estan obligats a extraure els residus de manera correcta, emmagatzemar-los i entregar-los a un gestor autoritzat. Entre els més contaminants estan els gasos procedents del sistema de refrigeració, concretament, el ‘R134a’, un gas que produeix un gran impacte negatiu sobre l’efecte d’hivernacle i el calfament global.

La policia de la Generalitat ha comptat amb la col·laboració de la Fiscalia de Medi Ambient, el Servei d’Inspecció Mediambiental i el Servei de Prevenció, Reutilització i Foment del Reciclatge, tots dos de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.