L’estafa on t’etiqueten a Instagram i te diuen que has guanyat un iPhone 13

 

Si t’ha arribat una notificació al teu Instagram informant que has guanyat un iPhone 13, es fals. Aquesta publicació enganyosa amaga una perillosa estafa i qualsevol pot ser víctima. Multitud d’usuaris d’Espanya així ho han manifestat a través d’altres xarxes socials com Twitter: «Tinc tants iPhone 13 que ja puc muntar la meua pròpia Apple Store» o «el meu dècim Iphone 13 en el que va de dia», assenyalen diversos usuaris a través de Twitter.

Si et succeeix o t’ha passat, és molt important no punxar en l’enllaç que t’indiquen (solen estar en les biografies d’aqueixos perfils) perquè si fas clic et «conviden» introduir les dades de la teua targeta bancària per a accedir al supòsit iPhone 13 per tan sols dos euros i així poder robar-te les teues dades. Compte amb caure en aquest parany camuflat!

Estafa Instagram

Aquestes són les recomanacions per a reportar aquests comptes que realitzen frau:

  • Ingressa en la publicació on has sigut etiquetat
  • Prem els tres puntets de la cantonada superior i selecciona ‘reportar’
  • El següent pas és reportar la publicació per ‘frau’
  • Una vegada seguits aquests passos, Instagram et dona l’opció de bloquejar aqueix compte i totes les que es facen des d’aqueixa IP, així aqueixa persona o robot no podrà tornar a etiquetar-te en publicacions enganyoses

A més, a través d’Instagram, pots triar que només t’etiqueten en la xarxa social els usuaris als quals tu segueixes. Per a fer això per seguretat has d’accedir a Configuració – Privacitat i després prémer en Publicacions. Ací haver de canviar les opcions de permisos d’etiqueta. Pots permetre que no t’etiquete ningú o només les persones que segueixes.

Últimes notícies

Cauen tres traficants amb milers de pastilles de droga sintètica a l’AP-7

Tres hòmens de 26 a 34 anys han sigut detinguts a l’AP-7, a l’altura de Pilar de la Horadada, amb més d’11 quilos de metanfetamina en pastilles amagats al maleter del cotxe.

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.