Israel afirma que els seus bucs de guerra han destruït la flota de Síria

El ministre de Defensa israeliana advertix que «qui seguisca el camí d’Al Assad, acabarà com A l’Assad»

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

Les autoritats d’Israel han anunciat este dimarts que els seus bucs de guerra van portar han destruït esta nit la flota de Síria com a part d’una operació militar «a gran escala» que tenia l’objectiu de garantir la seguretat israeliana i eliminar possibles amenaces provinents de Síria, on rebels i gihadistes han enderrocat al règim de Bashar al Assad.

«Les Forces de Defensa d’Israel estan treballant a Síria durant els últims dies per a danyar i destruir capacitats estratègiques que amenacen a l’Estat d’Israel. La Marina va treballar esta nit per a destruir a la flota siriana i amb gran èxit», ha manifestat el ministre de Defensa israeliana, Israel Katz, en declaracions des d’una base naval a Haifa.

En este punt, el dirigent israelià ha llançat una amenaça als successors d’Al Assad, als quals ha advertit que Israel «no permetrà que una entitat terrorista islàmica extremista» actue en contra seva ni pose en perill als seus ciutadans, amb el que les autoritats israelianes «faran el que siga necessari per a eliminar esta amenaça».

«Des d’ací advertisc als líders rebels a Síria: Qui seguisca el camí d’Al Assad, acabarà com A l’Assad», ha asseverat el ministre Katz, que assegura que l’Exèrcit israelià està operant ara en la frontera amb Síria, reforçant la seua presència en la zona d’amortiguament i en les àrees controlades per a protegir als residents dels Alts del Golán, territori annexat per Israel fa més de 40 anys en un moviment no reconegut per la comunitat internacional.

Finalment, Katz ha destacat que, junt amb el primer ministre Benjamin Netanyahu, ha ordenat a l’Exèrcit establir una zona de protecció per a evitar que grups terroristes s’assenteixen i organitzen en el lloc. «Això seria alguna cosa similar al que hi havia a Líban i Gaza abans del 7 d’octubre», ha especificat.

«No permetrem amenaces a l’Estat d’Israel, continuarem i actuarem amb totes les nostres forces per a eliminar les amenaces. Un cop més, advertisc i emfatitze: no permetrem que ningú amenace als residents del Golán, als ciutadans de l’Estat d’Israel i actuarem amb duresa contra qualsevol organització», ha reblat.

Últimes notícies

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.