18.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Israel afirma que els seus bucs de guerra han destruït la flota de Síria

El ministre de Defensa israeliana advertix que “qui seguisca el camí d’Al Assad, acabarà com A l’Assad”

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

Les autoritats d’Israel han anunciat este dimarts que els seus bucs de guerra van portar han destruït esta nit la flota de Síria com a part d’una operació militar “a gran escala” que tenia l’objectiu de garantir la seguretat israeliana i eliminar possibles amenaces provinents de Síria, on rebels i gihadistes han enderrocat al règim de Bashar al Assad.

“Les Forces de Defensa d’Israel estan treballant a Síria durant els últims dies per a danyar i destruir capacitats estratègiques que amenacen a l’Estat d’Israel. La Marina va treballar esta nit per a destruir a la flota siriana i amb gran èxit”, ha manifestat el ministre de Defensa israeliana, Israel Katz, en declaracions des d’una base naval a Haifa.

En este punt, el dirigent israelià ha llançat una amenaça als successors d’Al Assad, als quals ha advertit que Israel “no permetrà que una entitat terrorista islàmica extremista” actue en contra seva ni pose en perill als seus ciutadans, amb el que les autoritats israelianes “faran el que siga necessari per a eliminar esta amenaça”.

“Des d’ací advertisc als líders rebels a Síria: Qui seguisca el camí d’Al Assad, acabarà com A l’Assad”, ha asseverat el ministre Katz, que assegura que l’Exèrcit israelià està operant ara en la frontera amb Síria, reforçant la seua presència en la zona d’amortiguament i en les àrees controlades per a protegir als residents dels Alts del Golán, territori annexat per Israel fa més de 40 anys en un moviment no reconegut per la comunitat internacional.

Finalment, Katz ha destacat que, junt amb el primer ministre Benjamin Netanyahu, ha ordenat a l’Exèrcit establir una zona de protecció per a evitar que grups terroristes s’assenteixen i organitzen en el lloc. “Això seria alguna cosa similar al que hi havia a Líban i Gaza abans del 7 d’octubre”, ha especificat.

“No permetrem amenaces a l’Estat d’Israel, continuarem i actuarem amb totes les nostres forces per a eliminar les amenaces. Un cop més, advertisc i emfatitze: no permetrem que ningú amenace als residents del Golán, als ciutadans de l’Estat d’Israel i actuarem amb duresa contra qualsevol organització”, ha reblat.

Últimes notícies

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.