Israel afirma que els seus bucs de guerra han destruït la flota de Síria

El ministre de Defensa israeliana advertix que «qui seguisca el camí d’Al Assad, acabarà com A l’Assad»

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

Les autoritats d’Israel han anunciat este dimarts que els seus bucs de guerra van portar han destruït esta nit la flota de Síria com a part d’una operació militar «a gran escala» que tenia l’objectiu de garantir la seguretat israeliana i eliminar possibles amenaces provinents de Síria, on rebels i gihadistes han enderrocat al règim de Bashar al Assad.

«Les Forces de Defensa d’Israel estan treballant a Síria durant els últims dies per a danyar i destruir capacitats estratègiques que amenacen a l’Estat d’Israel. La Marina va treballar esta nit per a destruir a la flota siriana i amb gran èxit», ha manifestat el ministre de Defensa israeliana, Israel Katz, en declaracions des d’una base naval a Haifa.

En este punt, el dirigent israelià ha llançat una amenaça als successors d’Al Assad, als quals ha advertit que Israel «no permetrà que una entitat terrorista islàmica extremista» actue en contra seva ni pose en perill als seus ciutadans, amb el que les autoritats israelianes «faran el que siga necessari per a eliminar esta amenaça».

«Des d’ací advertisc als líders rebels a Síria: Qui seguisca el camí d’Al Assad, acabarà com A l’Assad», ha asseverat el ministre Katz, que assegura que l’Exèrcit israelià està operant ara en la frontera amb Síria, reforçant la seua presència en la zona d’amortiguament i en les àrees controlades per a protegir als residents dels Alts del Golán, territori annexat per Israel fa més de 40 anys en un moviment no reconegut per la comunitat internacional.

Finalment, Katz ha destacat que, junt amb el primer ministre Benjamin Netanyahu, ha ordenat a l’Exèrcit establir una zona de protecció per a evitar que grups terroristes s’assenteixen i organitzen en el lloc. «Això seria alguna cosa similar al que hi havia a Líban i Gaza abans del 7 d’octubre», ha especificat.

«No permetrem amenaces a l’Estat d’Israel, continuarem i actuarem amb totes les nostres forces per a eliminar les amenaces. Un cop més, advertisc i emfatitze: no permetrem que ningú amenace als residents del Golán, als ciutadans de l’Estat d’Israel i actuarem amb duresa contra qualsevol organització», ha reblat.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.