Israel afirma que els seus bucs de guerra han destruït la flota de Síria

El ministre de Defensa israeliana advertix que «qui seguisca el camí d’Al Assad, acabarà com A l’Assad»

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

Les autoritats d’Israel han anunciat este dimarts que els seus bucs de guerra van portar han destruït esta nit la flota de Síria com a part d’una operació militar «a gran escala» que tenia l’objectiu de garantir la seguretat israeliana i eliminar possibles amenaces provinents de Síria, on rebels i gihadistes han enderrocat al règim de Bashar al Assad.

«Les Forces de Defensa d’Israel estan treballant a Síria durant els últims dies per a danyar i destruir capacitats estratègiques que amenacen a l’Estat d’Israel. La Marina va treballar esta nit per a destruir a la flota siriana i amb gran èxit», ha manifestat el ministre de Defensa israeliana, Israel Katz, en declaracions des d’una base naval a Haifa.

En este punt, el dirigent israelià ha llançat una amenaça als successors d’Al Assad, als quals ha advertit que Israel «no permetrà que una entitat terrorista islàmica extremista» actue en contra seva ni pose en perill als seus ciutadans, amb el que les autoritats israelianes «faran el que siga necessari per a eliminar esta amenaça».

«Des d’ací advertisc als líders rebels a Síria: Qui seguisca el camí d’Al Assad, acabarà com A l’Assad», ha asseverat el ministre Katz, que assegura que l’Exèrcit israelià està operant ara en la frontera amb Síria, reforçant la seua presència en la zona d’amortiguament i en les àrees controlades per a protegir als residents dels Alts del Golán, territori annexat per Israel fa més de 40 anys en un moviment no reconegut per la comunitat internacional.

Finalment, Katz ha destacat que, junt amb el primer ministre Benjamin Netanyahu, ha ordenat a l’Exèrcit establir una zona de protecció per a evitar que grups terroristes s’assenteixen i organitzen en el lloc. «Això seria alguna cosa similar al que hi havia a Líban i Gaza abans del 7 d’octubre», ha especificat.

«No permetrem amenaces a l’Estat d’Israel, continuarem i actuarem amb totes les nostres forces per a eliminar les amenaces. Un cop més, advertisc i emfatitze: no permetrem que ningú amenace als residents del Golán, als ciutadans de l’Estat d’Israel i actuarem amb duresa contra qualsevol organització», ha reblat.

Últimes notícies

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.