Israel afirma que els seus bucs de guerra han destruït la flota de Síria

El ministre de Defensa israeliana advertix que «qui seguisca el camí d’Al Assad, acabarà com A l’Assad»

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

Les autoritats d’Israel han anunciat este dimarts que els seus bucs de guerra van portar han destruït esta nit la flota de Síria com a part d’una operació militar «a gran escala» que tenia l’objectiu de garantir la seguretat israeliana i eliminar possibles amenaces provinents de Síria, on rebels i gihadistes han enderrocat al règim de Bashar al Assad.

«Les Forces de Defensa d’Israel estan treballant a Síria durant els últims dies per a danyar i destruir capacitats estratègiques que amenacen a l’Estat d’Israel. La Marina va treballar esta nit per a destruir a la flota siriana i amb gran èxit», ha manifestat el ministre de Defensa israeliana, Israel Katz, en declaracions des d’una base naval a Haifa.

En este punt, el dirigent israelià ha llançat una amenaça als successors d’Al Assad, als quals ha advertit que Israel «no permetrà que una entitat terrorista islàmica extremista» actue en contra seva ni pose en perill als seus ciutadans, amb el que les autoritats israelianes «faran el que siga necessari per a eliminar esta amenaça».

«Des d’ací advertisc als líders rebels a Síria: Qui seguisca el camí d’Al Assad, acabarà com A l’Assad», ha asseverat el ministre Katz, que assegura que l’Exèrcit israelià està operant ara en la frontera amb Síria, reforçant la seua presència en la zona d’amortiguament i en les àrees controlades per a protegir als residents dels Alts del Golán, territori annexat per Israel fa més de 40 anys en un moviment no reconegut per la comunitat internacional.

Finalment, Katz ha destacat que, junt amb el primer ministre Benjamin Netanyahu, ha ordenat a l’Exèrcit establir una zona de protecció per a evitar que grups terroristes s’assenteixen i organitzen en el lloc. «Això seria alguna cosa similar al que hi havia a Líban i Gaza abans del 7 d’octubre», ha especificat.

«No permetrem amenaces a l’Estat d’Israel, continuarem i actuarem amb totes les nostres forces per a eliminar les amenaces. Un cop més, advertisc i emfatitze: no permetrem que ningú amenace als residents del Golán, als ciutadans de l’Estat d’Israel i actuarem amb duresa contra qualsevol organització», ha reblat.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.