Israel avisa que prompte prendrà les ‘decisions necessàries’ sobre l’escalada del conflicte a Líban

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Exteriors d’Israel, Israel Katz, ha avisat que el seu país «prompte prendrà les decisions necessàries» en relació a l’escala d’enfrontaments a la frontera contra el partit-milícia xiïta libanés Hezbolá.

«Israel no pot permetre que l’organització terrorista seguisca atacant al seu territori i als seus ciutadans, i prompte prendrà les decisions necessàries», ha avisat en un missatge a través del seu compte de la xarxa social X.

Les tensions han anat a l’alça durant les últimes setmanes i el primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, va advertir recentment que l’Exèrcit israelià «està preparat per a una acció molt poderosa» a la frontera amb Líban.

En resposta, el ‘número dos’ d’Hezbolà, Naim Qassem, va advertir que una expansió del conflicte derivaria en «devastació i destrucció» a Israel.

El líder d’Hezbolà, Hasán Nasralá s’ha oposat a una possible «guerra total» encara que ha recomanat a Israel a «romandre preparat» en el nord del país i ha arribat a avisar a països com Xipre que la seua organització ho considerarà «part de la guerra» si Nicòsia seguix permetent a Israel l’ús de les seues bases per a exercicis militars.

«La nostra guerra també és la vostra», ha avisat Katz en este sentit, «i l’amenaça de Nasralá a Xipre és només el principi».

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.