Israel torna a atacar el sud de Beirut, la capital de Líban

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

Les forces de seguretat d’Israel han informat hui dilluns que han tornat a llançar un atac contra barris del sud de Beirut, la capital de Líban, a mesura que empitjora la seua ofensiva contra el país al·ludint a objectius militars per a acabar amb el partit-milícia libanés Hezbol·là.

L’Exèrcit ha parlat d’un «atac selectiu» contra barris com el de Dahiye, un suburbi de majoria musulmana xiïta situat en el districte de Baabda, prop de l’Aeroport Internacional Rafic Hariri. «Les Forces de Defensa d’Israel tenen ara com a objectiu Beirut», han indicat les Forces Armades en un missatge difós a través de X.

A pesar que no han donat més detalls sobre este tema, les forces israelianes porten diverses setmanes bombardejant diverses zones de Líban, on s’han registrat ja més de 2.000 morts en el marc d’estos atacs. Així, les autoritats d’Israel diuen estar colpejant objectius d’Hezbol·là a la zona.

El repunt de la violència s’emmarca en els enfrontaments deslligats entre les parts fa ja quasi un any després que Hezbol·là atacara territori israelià després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines contra sòl israelià.

Últimes notícies

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.