Jazztel retornarà 580 euros a un valencià per incompliment de contracte

Jazztel va deixar sense servei de televisió a un client, malgrat pagar per això. Tot això es deu al fet que la companyia “no complia amb la velocitat de banda ampla contractada i en proporcionar-li un descodificador defectuós”.

Quan es va mudar de companyia, va pretendre cobrar-li el compromís de permanència. Finalment, gràcies a la denúncia presentada per FACUA Comunitat Valenciana davant la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals (Setid), un altre consumidor ha guanyat la seua batalla contra una gran empresa, que ha hagut d’abonar-li 580 euros.

El contracte que José Ricardo S. F., veí de València, va signar amb Jazztel, una de les marques sota les quals opera Orange, incloïa la telefonia mòbil, el fix, la banda ampla de 300 MB i el paquet de televisió. «Però a mi mai em va arribar a funcionar més que la meitat«, relata al telèfon.

D’acord amb els mesuraments que va efectuar pel seu compte, la velocitat de pujada i de baixada era sol de fins a una sisena part dels acords. A més, el descodificador era defectuós i calia reiniciar-lo cada poc. «La televisió no la gaudim mai«, resumeix.

«Aqueixa gent no està per a ajudar»

L’afectat va intentar fer-se sentir pel servei d’atenció al client de la companyia de manera insistent i sense èxit. «Em van tindre fins a mitja hora penjat del telèfon«, protesta, «però aqueixa gent no està per a ajudar. A mi, per descomptat, no em van ajudar res».

Va ser llavors quan, “ja fart”, va acudir a FACUA Comunitat Valenciana, de la qual és soci des de fa anys. Sabedor que havia signat un compromís de permanència, l’afectat volia sol·licitar la seua anul·lació.

Amb tot, en el primer de la sèrie d’escrits que l’equip jurídic de l’associació va redactar per a fer valdre els seus drets, s’argumentava per què Jazztel havia incomplit el contracte i no sols se sol·licitava la citada anul·lació de la permanència, sinó la devolució de tots els diners cobrats per serveis no rebuts. Malgrat la resistència numantina de Jazztel, totes dos coses serien aconseguides.

Jazztel nega la major

La resposta per escrit de la companyia, després d’enviar a un tècnic a casa de José Ricardo i constatar que, efectivament, li arribava molta menys velocitat de la contractada, atribuïa el seu deficient servei a l'»ordinador del client, el sistema operatiu d’aquest equip, la configuració de tots dos, les aplicacions que utilitza, les versions de programari d’aquest sistema operatiu i les versions de programari dels programes que està utilitzant per a accedir a Internet«.

També argumentava que com no havia deixat incomunicat al client, no procedia anul·lar el compromís de permanència, com si aquesta fora l’única manera d’incomplir el seu contracte.

Així, sense proposar cap solució per a l’afectat, els de Jazztel tancaven la seua escarida carta suggerint que podia donar-se per atesa la reclamació. Però l’afectat i la seua associació de consumidors opinaven de manera diferent.

Després de donar-se de baixa i rebre la penalització per l’incompliment de la permanència, l’equip juridico de FACUA Comunitat Valenciana va enviar una nova reclamació, de nou infructuosa. El següent pas va ser denunciar a Jazztel davant la Setid, organisme dependent del Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital. Les reivindicacions eren les mateixes: retornar-li a José Ricardo els diners cobrats sense haver-li prestat el servei contractat i els càrrecs per trencar la permanència, ja cobrats.

S’imposa la raó

Ha sigut prop d’un any després quan l’organisme estatal ha remés la seua fallada als afectats. El client i l’associació de consumidors tenen raó, i Jazztel ha hagut de recalcular les factures del període en què queda provat el seu incompliment del contracte i ha retornat així mateix les penalitzacions per incompliment de permanència. Els diners, 580 euros, ja està en poder de l’associat.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.