Jazztel retornarà 580 euros a un valencià per incompliment de contracte

Jazztel va deixar sense servei de televisió a un client, malgrat pagar per això. Tot això es deu al fet que la companyia “no complia amb la velocitat de banda ampla contractada i en proporcionar-li un descodificador defectuós”.

Quan es va mudar de companyia, va pretendre cobrar-li el compromís de permanència. Finalment, gràcies a la denúncia presentada per FACUA Comunitat Valenciana davant la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals (Setid), un altre consumidor ha guanyat la seua batalla contra una gran empresa, que ha hagut d’abonar-li 580 euros.

El contracte que José Ricardo S. F., veí de València, va signar amb Jazztel, una de les marques sota les quals opera Orange, incloïa la telefonia mòbil, el fix, la banda ampla de 300 MB i el paquet de televisió. “Però a mi mai em va arribar a funcionar més que la meitat“, relata al telèfon.

D’acord amb els mesuraments que va efectuar pel seu compte, la velocitat de pujada i de baixada era sol de fins a una sisena part dels acords. A més, el descodificador era defectuós i calia reiniciar-lo cada poc. “La televisió no la gaudim mai“, resumeix.

“Aqueixa gent no està per a ajudar”

L’afectat va intentar fer-se sentir pel servei d’atenció al client de la companyia de manera insistent i sense èxit. “Em van tindre fins a mitja hora penjat del telèfon“, protesta, “però aqueixa gent no està per a ajudar. A mi, per descomptat, no em van ajudar res”.

Va ser llavors quan, “ja fart”, va acudir a FACUA Comunitat Valenciana, de la qual és soci des de fa anys. Sabedor que havia signat un compromís de permanència, l’afectat volia sol·licitar la seua anul·lació.

Amb tot, en el primer de la sèrie d’escrits que l’equip jurídic de l’associació va redactar per a fer valdre els seus drets, s’argumentava per què Jazztel havia incomplit el contracte i no sols se sol·licitava la citada anul·lació de la permanència, sinó la devolució de tots els diners cobrats per serveis no rebuts. Malgrat la resistència numantina de Jazztel, totes dos coses serien aconseguides.

Jazztel nega la major

La resposta per escrit de la companyia, després d’enviar a un tècnic a casa de José Ricardo i constatar que, efectivament, li arribava molta menys velocitat de la contractada, atribuïa el seu deficient servei a l'”ordinador del client, el sistema operatiu d’aquest equip, la configuració de tots dos, les aplicacions que utilitza, les versions de programari d’aquest sistema operatiu i les versions de programari dels programes que està utilitzant per a accedir a Internet“.

També argumentava que com no havia deixat incomunicat al client, no procedia anul·lar el compromís de permanència, com si aquesta fora l’única manera d’incomplir el seu contracte.

Així, sense proposar cap solució per a l’afectat, els de Jazztel tancaven la seua escarida carta suggerint que podia donar-se per atesa la reclamació. Però l’afectat i la seua associació de consumidors opinaven de manera diferent.

Després de donar-se de baixa i rebre la penalització per l’incompliment de la permanència, l’equip juridico de FACUA Comunitat Valenciana va enviar una nova reclamació, de nou infructuosa. El següent pas va ser denunciar a Jazztel davant la Setid, organisme dependent del Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital. Les reivindicacions eren les mateixes: retornar-li a José Ricardo els diners cobrats sense haver-li prestat el servei contractat i els càrrecs per trencar la permanència, ja cobrats.

S’imposa la raó

Ha sigut prop d’un any després quan l’organisme estatal ha remés la seua fallada als afectats. El client i l’associació de consumidors tenen raó, i Jazztel ha hagut de recalcular les factures del període en què queda provat el seu incompliment del contracte i ha retornat així mateix les penalitzacions per incompliment de permanència. Els diners, 580 euros, ja està en poder de l’associat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.