12.5 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Jazztel retornarà 580 euros a un valencià per incompliment de contracte

Jazztel va deixar sense servei de televisió a un client, malgrat pagar per això. Tot això es deu al fet que la companyia “no complia amb la velocitat de banda ampla contractada i en proporcionar-li un descodificador defectuós”.

Quan es va mudar de companyia, va pretendre cobrar-li el compromís de permanència. Finalment, gràcies a la denúncia presentada per FACUA Comunitat Valenciana davant la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals (Setid), un altre consumidor ha guanyat la seua batalla contra una gran empresa, que ha hagut d’abonar-li 580 euros.

El contracte que José Ricardo S. F., veí de València, va signar amb Jazztel, una de les marques sota les quals opera Orange, incloïa la telefonia mòbil, el fix, la banda ampla de 300 MB i el paquet de televisió. “Però a mi mai em va arribar a funcionar més que la meitat“, relata al telèfon.

D’acord amb els mesuraments que va efectuar pel seu compte, la velocitat de pujada i de baixada era sol de fins a una sisena part dels acords. A més, el descodificador era defectuós i calia reiniciar-lo cada poc. “La televisió no la gaudim mai“, resumeix.

“Aqueixa gent no està per a ajudar”

L’afectat va intentar fer-se sentir pel servei d’atenció al client de la companyia de manera insistent i sense èxit. “Em van tindre fins a mitja hora penjat del telèfon“, protesta, “però aqueixa gent no està per a ajudar. A mi, per descomptat, no em van ajudar res”.

Va ser llavors quan, “ja fart”, va acudir a FACUA Comunitat Valenciana, de la qual és soci des de fa anys. Sabedor que havia signat un compromís de permanència, l’afectat volia sol·licitar la seua anul·lació.

Amb tot, en el primer de la sèrie d’escrits que l’equip jurídic de l’associació va redactar per a fer valdre els seus drets, s’argumentava per què Jazztel havia incomplit el contracte i no sols se sol·licitava la citada anul·lació de la permanència, sinó la devolució de tots els diners cobrats per serveis no rebuts. Malgrat la resistència numantina de Jazztel, totes dos coses serien aconseguides.

Jazztel nega la major

La resposta per escrit de la companyia, després d’enviar a un tècnic a casa de José Ricardo i constatar que, efectivament, li arribava molta menys velocitat de la contractada, atribuïa el seu deficient servei a l'”ordinador del client, el sistema operatiu d’aquest equip, la configuració de tots dos, les aplicacions que utilitza, les versions de programari d’aquest sistema operatiu i les versions de programari dels programes que està utilitzant per a accedir a Internet“.

També argumentava que com no havia deixat incomunicat al client, no procedia anul·lar el compromís de permanència, com si aquesta fora l’única manera d’incomplir el seu contracte.

Així, sense proposar cap solució per a l’afectat, els de Jazztel tancaven la seua escarida carta suggerint que podia donar-se per atesa la reclamació. Però l’afectat i la seua associació de consumidors opinaven de manera diferent.

Després de donar-se de baixa i rebre la penalització per l’incompliment de la permanència, l’equip juridico de FACUA Comunitat Valenciana va enviar una nova reclamació, de nou infructuosa. El següent pas va ser denunciar a Jazztel davant la Setid, organisme dependent del Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital. Les reivindicacions eren les mateixes: retornar-li a José Ricardo els diners cobrats sense haver-li prestat el servei contractat i els càrrecs per trencar la permanència, ja cobrats.

S’imposa la raó

Ha sigut prop d’un any després quan l’organisme estatal ha remés la seua fallada als afectats. El client i l’associació de consumidors tenen raó, i Jazztel ha hagut de recalcular les factures del període en què queda provat el seu incompliment del contracte i ha retornat així mateix les penalitzacions per incompliment de permanència. Els diners, 580 euros, ja està en poder de l’associat.

Últimes notícies

Impulsen un test universal i assequible per a diagnosticar malnutrició per fallades del pàncrees

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant desenrotllen biomarcadores per a crear una prova fiable, ràpida i econòmica que identifique malnutrició per fallades del pàncrees.

El temporal deixa 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d’En Carrós i Aemet ha activat el roig a València

Les pluges de la nit han acumulat 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d'En Carrós. Aemet ha establit el nivell roig des del migdia per precipitacions molt intenses.

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.