José Gallego plantarà la falla municipal infantil del 2025, amb el lema ‘Anem de cap’

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El comitè de selecció de la falla municipal infantil de València per al 2025 ha triat al projecte presentat per l’artista José Gallego, baix el lema ‘Anem de cap’.

Per la seua banda, l’altra proposta presentada, la de l’equip artístic Ceballos & Sanabria, ha sigut desestimada pel jurat que, no obstant això, ha destacat el seu notable valor plàstic i creatiu i ha agraït la seua labor, informa el consistori.

Així ho ha decidit aquest dilluns a la vesprada el comitè, reunit en la sala de comissions informatives de l’Ajuntament baix la presidència del regidor de Falles, Santiago Ballester, i la vicepresidència de l’edil de Festes, Mónica Gil. Com a secretària ha participat la cap del servei de Festes i Tradicions i, en representació de la Junta Central Fallera (JCF), el seu secretari general, Nicolás Garcés.

Entre els vocals designats pels grups municipals que sustenten al govern local han participat, per part del PP, Xelo Salavert (presidenta de l’Antiga de Campanar), Mario Pérez (artista faller) i Fernando Manjón (president de la Interagrupació), i per part de Vox María González (component de la falla Gravador Esteve-Cirilo Amorós).

El grup socialista va cedir el seu vot al Gremi d’Artistes Fallers de València, en el nom dels quals ha assistit l’artista urbana Julieta XLF. Compromís va renunciar a participar en el procés en considerar que es tracta d’un «paripé».

En declaracions remeses als mitjans, el regidor de Compromís Pere Fuset justifica aquesta decisió per «coherència», en considerar que participar en el procés suposa «blanquejar la censura política de les falles de PP i Vox». «No anem a tolerar que es polititze una elecció de les falles, que fins ara s’havia realitzat per part d’entitats independents, artístiques i falleres i amb criteris estrictament artístics i fallers», recalca. Compromís ha explicitat aquests arguments a través d’un escrit i exigirà que forme part de l’acta pública dels jurats.

NOVES BASES

La junta de govern local va aprovar l’abril passat les bases del procés de selecció de projectes per a la realització i muntatge de les falles municipals. Com a novetat, set dels nou integrants del jurat estan proposats pels grups municipals: tres per part del PP, dos de Compromís, un del PSPV i un de Vox.

Els pressupostos preveuen un preu màxim de 239.000 euros per a la falla gran i de 34.000 euros per a la infantil. La quantia inclou el transport, el muntatge, les grues i maquinària necessària i la decoració ornamental.

Respecte als criteris de valoració, per a la selecció de les propostes es té en compte la «solvència tècnica i artística global» del projecte presentat, així com la seua «originalitat». A més, de manera «específica» es valora el «caràcter satíric» de l’obra en el seu conjunt, la «claredat conceptual» i la «singularitat» de la idea plantejada i la qualitat compositiva i espacial.

També es té en consideració la «facilitat de recorregut», accessibilitat i relació visual des de l’exterior i l’adequació dels materials de construcció a la cremà «més neta i respectuosa possible amb el medi ambient», que minimitze «en la mesura que siga possible» l’emissió de gasos contaminants derivats de materials químics de mala combustió. Per a això, es valora l’ús de materials naturals, tant en la construcció d’estructures i suports com en cobertures, preparacions i acabats pictòrics.

FALLA GRAN

El comitè de selecció de la falla gran municipal per al 2025 es reunirà aquest dimarts 21 per a escollir el projecte guanyador que plantarà el monument a la plaça de l’Ajuntament.

En el cas de la falla gran, el comitè haurà de valorar cinc projectes: l’equip multidisciplinari dirigit per Marco Gómez Maseda i integrat per Carlos López, José Luis Pascual Nebot, Xavi Ribes i Javier Martínez; el d’Alejandro Santaeulalia i Vicente Llácer amb disseny original de José Santaeulalia; el de Pere Baenas; el de Manolo García amb esbós de José Aguilar i estilisme de Francis Montesinos, i el de Manolo García Lleonart i Javier Valiente (Revolution).

Últimes notícies

Dimarts d’oratge extrem a l’interior de València: fins a 38 graus i nits tòrrides

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts un episodi de calor extrema amb fins a 38 graus en zones interiors i una altra nit tòrrida, segons Aemet i Avamet.

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.