José Gallego plantarà la falla municipal infantil del 2025, amb el lema ‘Anem de cap’

Ejemplo de shortcode con estilo
José Gallego serà l'encarregat de plantar la falla municipal infantil de València en 2025 amb el lema 'Anem de cap'. La proposta rival de Ceballos & Sanabria no ha sigut seleccionada, tot i ser elogiada per la seua creativitat i valor plàstic. La decisió ha sigut presa per un comitè format per representants de diversos grups municipals i la Junta Central Fallera.

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El comitè de selecció de la falla municipal infantil de València per al 2025 ha triat al projecte presentat per l’artista José Gallego, baix el lema ‘Anem de cap’.

Per la seua banda, l’altra proposta presentada, la de l’equip artístic Ceballos & Sanabria, ha sigut desestimada pel jurat que, no obstant això, ha destacat el seu notable valor plàstic i creatiu i ha agraït la seua labor, informa el consistori.

Així ho ha decidit aquest dilluns a la vesprada el comitè, reunit en la sala de comissions informatives de l’Ajuntament baix la presidència del regidor de Falles, Santiago Ballester, i la vicepresidència de l’edil de Festes, Mónica Gil. Com a secretària ha participat la cap del servei de Festes i Tradicions i, en representació de la Junta Central Fallera (JCF), el seu secretari general, Nicolás Garcés.

Entre els vocals designats pels grups municipals que sustenten al govern local han participat, per part del PP, Xelo Salavert (presidenta de l’Antiga de Campanar), Mario Pérez (artista faller) i Fernando Manjón (president de la Interagrupació), i per part de Vox María González (component de la falla Gravador Esteve-Cirilo Amorós).

El grup socialista va cedir el seu vot al Gremi d’Artistes Fallers de València, en el nom dels quals ha assistit l’artista urbana Julieta XLF. Compromís va renunciar a participar en el procés en considerar que es tracta d’un «paripé».

En declaracions remeses als mitjans, el regidor de Compromís Pere Fuset justifica aquesta decisió per «coherència», en considerar que participar en el procés suposa «blanquejar la censura política de les falles de PP i Vox». «No anem a tolerar que es polititze una elecció de les falles, que fins ara s’havia realitzat per part d’entitats independents, artístiques i falleres i amb criteris estrictament artístics i fallers», recalca. Compromís ha explicitat aquests arguments a través d’un escrit i exigirà que forme part de l’acta pública dels jurats.

NOVES BASES

La junta de govern local va aprovar l’abril passat les bases del procés de selecció de projectes per a la realització i muntatge de les falles municipals. Com a novetat, set dels nou integrants del jurat estan proposats pels grups municipals: tres per part del PP, dos de Compromís, un del PSPV i un de Vox.

Els pressupostos preveuen un preu màxim de 239.000 euros per a la falla gran i de 34.000 euros per a la infantil. La quantia inclou el transport, el muntatge, les grues i maquinària necessària i la decoració ornamental.

Respecte als criteris de valoració, per a la selecció de les propostes es té en compte la «solvència tècnica i artística global» del projecte presentat, així com la seua «originalitat». A més, de manera «específica» es valora el «caràcter satíric» de l’obra en el seu conjunt, la «claredat conceptual» i la «singularitat» de la idea plantejada i la qualitat compositiva i espacial.

També es té en consideració la «facilitat de recorregut», accessibilitat i relació visual des de l’exterior i l’adequació dels materials de construcció a la cremà «més neta i respectuosa possible amb el medi ambient», que minimitze «en la mesura que siga possible» l’emissió de gasos contaminants derivats de materials químics de mala combustió. Per a això, es valora l’ús de materials naturals, tant en la construcció d’estructures i suports com en cobertures, preparacions i acabats pictòrics.

FALLA GRAN

El comitè de selecció de la falla gran municipal per al 2025 es reunirà aquest dimarts 21 per a escollir el projecte guanyador que plantarà el monument a la plaça de l’Ajuntament.

En el cas de la falla gran, el comitè haurà de valorar cinc projectes: l’equip multidisciplinari dirigit per Marco Gómez Maseda i integrat per Carlos López, José Luis Pascual Nebot, Xavi Ribes i Javier Martínez; el d’Alejandro Santaeulalia i Vicente Llácer amb disseny original de José Santaeulalia; el de Pere Baenas; el de Manolo García amb esbós de José Aguilar i estilisme de Francis Montesinos, i el de Manolo García Lleonart i Javier Valiente (Revolution).

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.