José Gallego plantarà la falla municipal infantil del 2025, amb el lema ‘Anem de cap’

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El comitè de selecció de la falla municipal infantil de València per al 2025 ha triat al projecte presentat per l’artista José Gallego, baix el lema ‘Anem de cap’.

Per la seua banda, l’altra proposta presentada, la de l’equip artístic Ceballos & Sanabria, ha sigut desestimada pel jurat que, no obstant això, ha destacat el seu notable valor plàstic i creatiu i ha agraït la seua labor, informa el consistori.

Així ho ha decidit aquest dilluns a la vesprada el comitè, reunit en la sala de comissions informatives de l’Ajuntament baix la presidència del regidor de Falles, Santiago Ballester, i la vicepresidència de l’edil de Festes, Mónica Gil. Com a secretària ha participat la cap del servei de Festes i Tradicions i, en representació de la Junta Central Fallera (JCF), el seu secretari general, Nicolás Garcés.

Entre els vocals designats pels grups municipals que sustenten al govern local han participat, per part del PP, Xelo Salavert (presidenta de l’Antiga de Campanar), Mario Pérez (artista faller) i Fernando Manjón (president de la Interagrupació), i per part de Vox María González (component de la falla Gravador Esteve-Cirilo Amorós).

El grup socialista va cedir el seu vot al Gremi d’Artistes Fallers de València, en el nom dels quals ha assistit l’artista urbana Julieta XLF. Compromís va renunciar a participar en el procés en considerar que es tracta d’un «paripé».

En declaracions remeses als mitjans, el regidor de Compromís Pere Fuset justifica aquesta decisió per «coherència», en considerar que participar en el procés suposa «blanquejar la censura política de les falles de PP i Vox». «No anem a tolerar que es polititze una elecció de les falles, que fins ara s’havia realitzat per part d’entitats independents, artístiques i falleres i amb criteris estrictament artístics i fallers», recalca. Compromís ha explicitat aquests arguments a través d’un escrit i exigirà que forme part de l’acta pública dels jurats.

NOVES BASES

La junta de govern local va aprovar l’abril passat les bases del procés de selecció de projectes per a la realització i muntatge de les falles municipals. Com a novetat, set dels nou integrants del jurat estan proposats pels grups municipals: tres per part del PP, dos de Compromís, un del PSPV i un de Vox.

Els pressupostos preveuen un preu màxim de 239.000 euros per a la falla gran i de 34.000 euros per a la infantil. La quantia inclou el transport, el muntatge, les grues i maquinària necessària i la decoració ornamental.

Respecte als criteris de valoració, per a la selecció de les propostes es té en compte la «solvència tècnica i artística global» del projecte presentat, així com la seua «originalitat». A més, de manera «específica» es valora el «caràcter satíric» de l’obra en el seu conjunt, la «claredat conceptual» i la «singularitat» de la idea plantejada i la qualitat compositiva i espacial.

També es té en consideració la «facilitat de recorregut», accessibilitat i relació visual des de l’exterior i l’adequació dels materials de construcció a la cremà «més neta i respectuosa possible amb el medi ambient», que minimitze «en la mesura que siga possible» l’emissió de gasos contaminants derivats de materials químics de mala combustió. Per a això, es valora l’ús de materials naturals, tant en la construcció d’estructures i suports com en cobertures, preparacions i acabats pictòrics.

FALLA GRAN

El comitè de selecció de la falla gran municipal per al 2025 es reunirà aquest dimarts 21 per a escollir el projecte guanyador que plantarà el monument a la plaça de l’Ajuntament.

En el cas de la falla gran, el comitè haurà de valorar cinc projectes: l’equip multidisciplinari dirigit per Marco Gómez Maseda i integrat per Carlos López, José Luis Pascual Nebot, Xavi Ribes i Javier Martínez; el d’Alejandro Santaeulalia i Vicente Llácer amb disseny original de José Santaeulalia; el de Pere Baenas; el de Manolo García amb esbós de José Aguilar i estilisme de Francis Montesinos, i el de Manolo García Lleonart i Javier Valiente (Revolution).

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.