L’Audiència de Navarra manté en llibertat els membres de ‘La Manada’

Els cinc membres de ‘La Manada’ seguiran en llibertat provisional. Així mateix ho ha decidit l’Audiència de Navarra, malgrat la sentència emesa pel Tribunal Superior de Justícia de Navarra el passat mes de desembre, la qual ratificava la condemna dels joves per un delicte d’abús sexual. Cal recordar que els cinc membres del grup havien estat condemnats a nou anys de presó.

 

Dos vots contra un

L’Audiència de Navarra ha acordat, per dos vots contra un, mantenir en llibertat provisional els cinc membres de ‘La Manada’ condemnats a 9 anys de presó per un delicte continuat d’abús sexual durant els Santfermins del 2016.

 

Així, els magistrats han desestimat la petició de presó provisional sol·licitada per la fiscalia, l’acusació particular exercida per la víctima i les dos accions populars, l’Ajuntament de Pamplona i el govern de Navarra, pels cinc processats després que el desembre passat, el Tribunal Superior de Justícia de Navarra hagués confirmat la condemna imposada per l’Audiència.

 

Consideren que el risc de fuga no és massa elevat

Un dels tres jutges ha formulat un vot particular en què advoca decretar presó provisional sense fiança dels encausats, però els altres dos magistrats s’han decantat per l’opció contrària, i finalment s’ha decretat que els joves continuen en llibertat provisional.

 

L’argument que han donat els jutges en qüestió és que el risc de fuga no és suficientment elevat, ja que els membres de ‘La Manada’ han complert amb les mesures cautelars de presentar-se a dependències judicials sempre que ha estat necessari, que són tots els dilluns, dimecres i divendres.

 

El Tribunal Suprem haurà de prendre una decisió

Així les coses, ja són dos els tribunals que han ratificat la condemna imposada als joves, i que han insistit en el fet que les acusacions sobre el grup estan més que provades. Però tot apunta que, de moment, la seua situació no canviarà, i ara caldrà esperar que el Suprem prenga una decisió definitiva, però la resolució pot tardar fins a un any a arribar, que serà quan s’emetrà la sentència definitiva.

 

Recordem que les dos parts del cas van mostrar la seua determinació de recórrer la sentència a aquest òrgan judicial, si bé és veritat que els acusats busquen l’absolució mentre que l’acusació vol que tots els membres de ‘La Manada’ siguen condemnats per agressió sexual, no per abús.

 

Els fets es remunten al dia 7 de juliol de 2016, quan els cinc acusats van violar en grup a la víctima en el marc de les festes de San Fermín.  

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.

Guido Rodríguez assumix errors després de la derrota del València davant el Celta i demana unitat

Guido Rodríguez, autor dels dos gols del València en la derrota 2-3 davant el Celta, admet errors defensius, es mostra autocrític i recalca que l'equip ha de mantindre's unit.

Set ferits lleus per la solsida parcial del sostre d’un hotel a Benidorm

Set persones, entre elles un menor de 8 anys i un home de 78, van resultar contusionades després de la solsida parcial del sostre d'un hotel a Benidorm. Cinc afectats van ser traslladats a centres hospitalaris.

El Celta firma una remuntada brillant i afona al València a Mestalla

El Celta de Vigo remunta a Mestalla un gol inicial de Guido Rodríguez amb una segona part irresistible i consolida la seua plaça europea davant un València que va reaccionar massa tard.