L’Audiència de Navarra manté en llibertat els membres de ‘La Manada’

Els cinc membres de ‘La Manada’ seguiran en llibertat provisional. Així mateix ho ha decidit l’Audiència de Navarra, malgrat la sentència emesa pel Tribunal Superior de Justícia de Navarra el passat mes de desembre, la qual ratificava la condemna dels joves per un delicte d’abús sexual. Cal recordar que els cinc membres del grup havien estat condemnats a nou anys de presó.

 

Dos vots contra un

L’Audiència de Navarra ha acordat, per dos vots contra un, mantenir en llibertat provisional els cinc membres de ‘La Manada’ condemnats a 9 anys de presó per un delicte continuat d’abús sexual durant els Santfermins del 2016.

 

Així, els magistrats han desestimat la petició de presó provisional sol·licitada per la fiscalia, l’acusació particular exercida per la víctima i les dos accions populars, l’Ajuntament de Pamplona i el govern de Navarra, pels cinc processats després que el desembre passat, el Tribunal Superior de Justícia de Navarra hagués confirmat la condemna imposada per l’Audiència.

 

Consideren que el risc de fuga no és massa elevat

Un dels tres jutges ha formulat un vot particular en què advoca decretar presó provisional sense fiança dels encausats, però els altres dos magistrats s’han decantat per l’opció contrària, i finalment s’ha decretat que els joves continuen en llibertat provisional.

 

L’argument que han donat els jutges en qüestió és que el risc de fuga no és suficientment elevat, ja que els membres de ‘La Manada’ han complert amb les mesures cautelars de presentar-se a dependències judicials sempre que ha estat necessari, que són tots els dilluns, dimecres i divendres.

 

El Tribunal Suprem haurà de prendre una decisió

Així les coses, ja són dos els tribunals que han ratificat la condemna imposada als joves, i que han insistit en el fet que les acusacions sobre el grup estan més que provades. Però tot apunta que, de moment, la seua situació no canviarà, i ara caldrà esperar que el Suprem prenga una decisió definitiva, però la resolució pot tardar fins a un any a arribar, que serà quan s’emetrà la sentència definitiva.

 

Recordem que les dos parts del cas van mostrar la seua determinació de recórrer la sentència a aquest òrgan judicial, si bé és veritat que els acusats busquen l’absolució mentre que l’acusació vol que tots els membres de ‘La Manada’ siguen condemnats per agressió sexual, no per abús.

 

Els fets es remunten al dia 7 de juliol de 2016, quan els cinc acusats van violar en grup a la víctima en el marc de les festes de San Fermín.  

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.