20.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

L’Audiència de Navarra manté en llibertat els membres de ‘La Manada’

Els cinc membres de ‘La Manada’ seguiran en llibertat provisional. Així mateix ho ha decidit l’Audiència de Navarra, malgrat la sentència emesa pel Tribunal Superior de Justícia de Navarra el passat mes de desembre, la qual ratificava la condemna dels joves per un delicte d’abús sexual. Cal recordar que els cinc membres del grup havien estat condemnats a nou anys de presó.

 

Dos vots contra un

L’Audiència de Navarra ha acordat, per dos vots contra un, mantenir en llibertat provisional els cinc membres de ‘La Manada’ condemnats a 9 anys de presó per un delicte continuat d’abús sexual durant els Santfermins del 2016.

 

Així, els magistrats han desestimat la petició de presó provisional sol·licitada per la fiscalia, l’acusació particular exercida per la víctima i les dos accions populars, l’Ajuntament de Pamplona i el govern de Navarra, pels cinc processats després que el desembre passat, el Tribunal Superior de Justícia de Navarra hagués confirmat la condemna imposada per l’Audiència.

 

Consideren que el risc de fuga no és massa elevat

Un dels tres jutges ha formulat un vot particular en què advoca decretar presó provisional sense fiança dels encausats, però els altres dos magistrats s’han decantat per l’opció contrària, i finalment s’ha decretat que els joves continuen en llibertat provisional.

 

L’argument que han donat els jutges en qüestió és que el risc de fuga no és suficientment elevat, ja que els membres de ‘La Manada’ han complert amb les mesures cautelars de presentar-se a dependències judicials sempre que ha estat necessari, que són tots els dilluns, dimecres i divendres.

 

El Tribunal Suprem haurà de prendre una decisió

Així les coses, ja són dos els tribunals que han ratificat la condemna imposada als joves, i que han insistit en el fet que les acusacions sobre el grup estan més que provades. Però tot apunta que, de moment, la seua situació no canviarà, i ara caldrà esperar que el Suprem prenga una decisió definitiva, però la resolució pot tardar fins a un any a arribar, que serà quan s’emetrà la sentència definitiva.

 

Recordem que les dos parts del cas van mostrar la seua determinació de recórrer la sentència a aquest òrgan judicial, si bé és veritat que els acusats busquen l’absolució mentre que l’acusació vol que tots els membres de ‘La Manada’ siguen condemnats per agressió sexual, no per abús.

 

Els fets es remunten al dia 7 de juliol de 2016, quan els cinc acusats van violar en grup a la víctima en el marc de les festes de San Fermín.  

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València guarda un minut de silenci per l’últim assassinat masclista

L'Ajuntament de València ha guardat un minut de silenci a les 12 en repulsa per l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys a Benicàssim. El crim, comés per la seua exparella de 70 anys, la convertix en la sèptima víctima mortal de 2026.

Pérez Llorca assegura que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després del cas d’Alacant

Pérez Llorca ha defés que la Generalitat controla i intensifica la inspecció en l'adjudicació de vivendes protegides després del cas d'Alacant. Ha demanat tranquil·litat i ha reivindicat els avanços del Pla Viu.

Pérez Llorca demana unitat i comprensió davant la violència de gènere

El president ha reclamat unitat i comprensió per a combatre la violència de gènere i ha evitat entrar en dogmes ideològics, després del crim masclista de Benicàssim.

Avís groc el dimecres per ratxes de 80 km/h a l’interior d’Alacant i València

Aemet ha establit per a la vesprada del dimecres l'avís groc a l'interior d'Alacant i València per ratxes de fins a 80 km/h. També hi haurà avís per fenòmens costaners en el litoral sud de Castelló i en el nord de València amb vent de 50-60 km/h.

La plantilla de Aemet a València exigix millors retribucions i reforços

Treballadors i sindicats han exigit en una concentració millores salarials, més ocupació pública i una negociació real, davant vacants i sobrecàrrega de torns.

Dos adjudicataris renuncien a les vivendes públiques investigades a Alacant

Dos dels 140 adjudicataris de VPP a la Platja de Sant Joan han renunciat. L'alcalde demana que els qui van rebre una vivenda de manera il·legítima la retornen.

El Suprem fixa que cridar a un immigrant ‘negre de merda’ és delicte d’odi

El Tribunal Suprem ha confirmat una condemna per dir 'negre de merda' i 'mico' a l'amo d'un bar a València i establix que eixos insults constituïxen delicte d'odi. La resolució manté presó, multa i inhabilitació i reforça que atacar per raça o nacionalitat és penalment rellevant.

València acull una Copa del Rei oberta en un Roig Arena imponent

El torneig arranca el dijous amb un quadre exigent, el retorn de Baskonia, Ricky Rubio i Xavi Pascual, i un ambient de ple en el nou Roig Arena.