La Basílica celebra aquest dimecres el besamans públic a la Geperudeta

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

La Basílica de la Verge dels Desemparats de València romandrà oberta aquest dimecres 22 per a celebrar el tradicional besamans públic a la Mare de Déu, des de les set del matí fins al pas de l’últim devot que vulga participar.

En aquest acte, un dels principals organitzats al maig amb motiu de la festa de la patrona dels valencians, la imatge procesional serà col·locada en l’altar major per a rebre, un a un, a tots els fidels que li presenten súpliques, accions de gràcies i peticions.

Com és habitual, en l’exterior de la Basílica s’instal·laran tanques en forma de zig zag per a organitzar i ordenar el pas dels devots, que formaran una llarga cua a la plaça de la Verge, recorda l’Arquebisbat.

L’entrada general es realitzarà per les Portes de Bronze, amb un altre accés reservat per a persones amb mobilitat reduïda i cadires de rodes que podran accedir amb un sol acompanyant. Hi haurà servei d’ambulància i col·laboració de la Cruz Roja i la Policia Local. Els Seguidors de la Verge col·laboraran en l’organització i control dels accessos junt amb la Cort d’Honor i els Eixidors del Trasllat.

Igual que en anteriors edicions, els donatius que s’arrepleguen es destinaran a l’obra social que impulsa la Basílica dirigida a Fundació MAIDES, per a la inserció social de persones amb malaltia mental greu i en risc d’exclusió; Vila Teresita, que ajuda a persones en exclusió, especialment dones marginades, moltes en situació d’abús i/o víctimes de tracta, i l’associació valenciana Provida que atén a mares en risc d’exclusió i als seus bebès.

Durant tota la jornada del besamans, la imatge original de la Geperudeta que presideix l’altar major quedarà girada cap al seu camarín, on tindrà lloc el culte ordinari.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona comença a construir a Palma el seu primer magatzem exclusiu per a venda en línia a Mallorca

Mercadona ha iniciat a Palma la construcció d'un magatzem exclusiu per a venda en línia, amb una inversió de 19,5 milions i més de 200 ocupacions previstes quan estiga operatiu en 2027.

El subdirector d’Emergències atribuïx a dubtes legals de Pradas el canvi del missatge És-Alert en la DANA

El subdirector general d'Emergències afirma davant la jutgessa que Salomé Pradas va ordenar suavitzar el primer esborrany del Es-Alert per falta de cobertura legal per a demanar que la població romanguera en els seus domicilis.

L’Audiència de València suspén el juí al exalcalde de Quartell per nous informes pericials

L'Audiència Provincial de València suspén el juí d'una branca del cas Avialsa contra el exalcalde de Quartell, un exconcejal i un empresari després de la incorporació de nous informes pericials de la defensa.

Educació xifra en més de 2.400 milions anuals les demandes del professorat davant la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació calcula en més de 2.400 milions d'euros a l'any el cost de les 40 reivindicacions docents lligades a la vaga indefinida convocada des de l'11 de maig i advertix que eixa xifra supera la capacitat de la Comunitat Valenciana.

Una jutgessa fixa 13,3 milions d’indemnització per una negligència en un part a Sagunt

Una jutgessa de Madrid ha fixat una indemnització total de 13,3 milions d'euros per a una mare el fill de la qual va patir greus lesions neurològiques per una deficient assistència en el part a l'hospital de Sagunt.

Meteosat i L’Habitació Roja encapçalen el 30 aniversari de Contempopránea en Alburquerque

Contempopránea celebra el seu 30 aniversari amb un format íntim en Alburquerque els dies 21 i 22 d'agost, recuperant la seua essència original i combinant bandes històriques i nous talents.

Ábalos denuncia un juí mediàtic i nega les acusacions sobre Aldama i la seua exparella

Ábalos acusa productores d'alimentar un cas mediàtic, rebutja les acusacions de corrupció per contractes de màscares i desmentix haver enviat a Aldama a negociar amb Guaidó.

El Llevant es juga la permanència: obligat a guanyar tres dels últims quatre partits

El Llevant encara les quatre últimes jornades com a penúltim classificat, a tres punts de la salvació, i està obligat a sumar almenys tres victòries per a arribar als 42 punts.