10.3 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

La Basílica celebra aquest dimecres el besamans públic a la Geperudeta

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

La Basílica de la Verge dels Desemparats de València romandrà oberta aquest dimecres 22 per a celebrar el tradicional besamans públic a la Mare de Déu, des de les set del matí fins al pas de l’últim devot que vulga participar.

En aquest acte, un dels principals organitzats al maig amb motiu de la festa de la patrona dels valencians, la imatge procesional serà col·locada en l’altar major per a rebre, un a un, a tots els fidels que li presenten súpliques, accions de gràcies i peticions.

Com és habitual, en l’exterior de la Basílica s’instal·laran tanques en forma de zig zag per a organitzar i ordenar el pas dels devots, que formaran una llarga cua a la plaça de la Verge, recorda l’Arquebisbat.

L’entrada general es realitzarà per les Portes de Bronze, amb un altre accés reservat per a persones amb mobilitat reduïda i cadires de rodes que podran accedir amb un sol acompanyant. Hi haurà servei d’ambulància i col·laboració de la Cruz Roja i la Policia Local. Els Seguidors de la Verge col·laboraran en l’organització i control dels accessos junt amb la Cort d’Honor i els Eixidors del Trasllat.

Igual que en anteriors edicions, els donatius que s’arrepleguen es destinaran a l’obra social que impulsa la Basílica dirigida a Fundació MAIDES, per a la inserció social de persones amb malaltia mental greu i en risc d’exclusió; Vila Teresita, que ajuda a persones en exclusió, especialment dones marginades, moltes en situació d’abús i/o víctimes de tracta, i l’associació valenciana Provida que atén a mares en risc d’exclusió i als seus bebès.

Durant tota la jornada del besamans, la imatge original de la Geperudeta que presideix l’altar major quedarà girada cap al seu camarín, on tindrà lloc el culte ordinari.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.