La Basílica celebra aquest dimecres el besamans públic a la Geperudeta

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

La Basílica de la Verge dels Desemparats de València romandrà oberta aquest dimecres 22 per a celebrar el tradicional besamans públic a la Mare de Déu, des de les set del matí fins al pas de l’últim devot que vulga participar.

En aquest acte, un dels principals organitzats al maig amb motiu de la festa de la patrona dels valencians, la imatge procesional serà col·locada en l’altar major per a rebre, un a un, a tots els fidels que li presenten súpliques, accions de gràcies i peticions.

Com és habitual, en l’exterior de la Basílica s’instal·laran tanques en forma de zig zag per a organitzar i ordenar el pas dels devots, que formaran una llarga cua a la plaça de la Verge, recorda l’Arquebisbat.

L’entrada general es realitzarà per les Portes de Bronze, amb un altre accés reservat per a persones amb mobilitat reduïda i cadires de rodes que podran accedir amb un sol acompanyant. Hi haurà servei d’ambulància i col·laboració de la Cruz Roja i la Policia Local. Els Seguidors de la Verge col·laboraran en l’organització i control dels accessos junt amb la Cort d’Honor i els Eixidors del Trasllat.

Igual que en anteriors edicions, els donatius que s’arrepleguen es destinaran a l’obra social que impulsa la Basílica dirigida a Fundació MAIDES, per a la inserció social de persones amb malaltia mental greu i en risc d’exclusió; Vila Teresita, que ajuda a persones en exclusió, especialment dones marginades, moltes en situació d’abús i/o víctimes de tracta, i l’associació valenciana Provida que atén a mares en risc d’exclusió i als seus bebès.

Durant tota la jornada del besamans, la imatge original de la Geperudeta que presideix l’altar major quedarà girada cap al seu camarín, on tindrà lloc el culte ordinari.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.