9.7 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

La Basílica celebra aquest dimecres el besamans públic a la Geperudeta

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

La Basílica de la Verge dels Desemparats de València romandrà oberta aquest dimecres 22 per a celebrar el tradicional besamans públic a la Mare de Déu, des de les set del matí fins al pas de l’últim devot que vulga participar.

En aquest acte, un dels principals organitzats al maig amb motiu de la festa de la patrona dels valencians, la imatge procesional serà col·locada en l’altar major per a rebre, un a un, a tots els fidels que li presenten súpliques, accions de gràcies i peticions.

Com és habitual, en l’exterior de la Basílica s’instal·laran tanques en forma de zig zag per a organitzar i ordenar el pas dels devots, que formaran una llarga cua a la plaça de la Verge, recorda l’Arquebisbat.

L’entrada general es realitzarà per les Portes de Bronze, amb un altre accés reservat per a persones amb mobilitat reduïda i cadires de rodes que podran accedir amb un sol acompanyant. Hi haurà servei d’ambulància i col·laboració de la Cruz Roja i la Policia Local. Els Seguidors de la Verge col·laboraran en l’organització i control dels accessos junt amb la Cort d’Honor i els Eixidors del Trasllat.

Igual que en anteriors edicions, els donatius que s’arrepleguen es destinaran a l’obra social que impulsa la Basílica dirigida a Fundació MAIDES, per a la inserció social de persones amb malaltia mental greu i en risc d’exclusió; Vila Teresita, que ajuda a persones en exclusió, especialment dones marginades, moltes en situació d’abús i/o víctimes de tracta, i l’associació valenciana Provida que atén a mares en risc d’exclusió i als seus bebès.

Durant tota la jornada del besamans, la imatge original de la Geperudeta que presideix l’altar major quedarà girada cap al seu camarín, on tindrà lloc el culte ordinari.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.