La Ciutat de la Construcció de València: Innovació i Oportunitat per a l’Habitatge Resilient

La Ciutat de la Industrialització de la Construcció es perfila com un projecte cabdal a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de València, un espai dedicat a la innovació en l’habitatge, segons ha declarat la ministra d’Habitatge, Isabel Rodríguez. En un acte recent, Rodríguez va destacar la creació d’àrees d’investigació i formació dedicades a desenvolupar tecnologies que ajudin a construir habitatges més resilients davant les adversitats climàtiques.

Dimarts que ve, el Consell de Ministres aprovarà el PERTE de la industrialització de l’habitatge, una iniciativa que busca facilitar la construcció de més i millors habitatges a un cost més accessible.

Els terrenys de Sepes a la ZAL es destinaran a empreses innovadores i es dotaran amb instal·lacions per complir els estàndards de construcció moderna europeus. L’objectiu és crear un centre de referència per a la formació i la demostració de tecnologies que facin front a les conseqüències de fenòmens com la dana, i que alhora redueixin la contaminació en els processos constructius.

Rodríguez va subratllar que la participació del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, dirigit per Diana Morant, serà clau en este projecte viu, que comptarà amb la col·laboració d’experts i agents socials del sector de la construcció.

La ministra destaca que València representarà un pol d’innovació per a la reconstrucció post-dana, i que el PERTE ofereix oportunitats a municipis afectats per este desastre.

Rodríguez va reblar que este espai vol ser un centre del coneixement, amb la implicació d’universitats i centres de formació professional que ajudaran a recualificar treballadors per afrontar les necessitats del sector. «Aspirèm a que la nostra indústria arribi als estàndards europeus”, va afirmar.

La ministra també va respondre a les preocupacions expressades per l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, qui va advertir sobre possibles complicacions legals per la natura del projecte. Rodríguez va manifestar que no hi ha cap dubte sobre la legalitat del projecte, afegint que l’Executiu central ha investigat a fons la situació i que sempre hi ha mecanismes per resoldre qüestions administratives.

En un missatge ferm, va qualificar sorprenen la reticència d’una alcaldessa en lloc de sumar esforços per aportar solucions a les necessitats d’habitatge i al benestar de la ciutadania. «El nostre compromís és respondre i millorar l’accés a l’habitatge per a milers de valencians», ha conclòs.

Últimes notícies

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.