La Ciutat de la Construcció de València: Innovació i Oportunitat per a l’Habitatge Resilient

La Ciutat de la Industrialització de la Construcció es perfila com un projecte cabdal a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de València, un espai dedicat a la innovació en l’habitatge, segons ha declarat la ministra d’Habitatge, Isabel Rodríguez. En un acte recent, Rodríguez va destacar la creació d’àrees d’investigació i formació dedicades a desenvolupar tecnologies que ajudin a construir habitatges més resilients davant les adversitats climàtiques.

Dimarts que ve, el Consell de Ministres aprovarà el PERTE de la industrialització de l’habitatge, una iniciativa que busca facilitar la construcció de més i millors habitatges a un cost més accessible.

Els terrenys de Sepes a la ZAL es destinaran a empreses innovadores i es dotaran amb instal·lacions per complir els estàndards de construcció moderna europeus. L’objectiu és crear un centre de referència per a la formació i la demostració de tecnologies que facin front a les conseqüències de fenòmens com la dana, i que alhora redueixin la contaminació en els processos constructius.

Rodríguez va subratllar que la participació del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, dirigit per Diana Morant, serà clau en este projecte viu, que comptarà amb la col·laboració d’experts i agents socials del sector de la construcció.

La ministra destaca que València representarà un pol d’innovació per a la reconstrucció post-dana, i que el PERTE ofereix oportunitats a municipis afectats per este desastre.

Rodríguez va reblar que este espai vol ser un centre del coneixement, amb la implicació d’universitats i centres de formació professional que ajudaran a recualificar treballadors per afrontar les necessitats del sector. “Aspirèm a que la nostra indústria arribi als estàndards europeus”, va afirmar.

La ministra també va respondre a les preocupacions expressades per l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, qui va advertir sobre possibles complicacions legals per la natura del projecte. Rodríguez va manifestar que no hi ha cap dubte sobre la legalitat del projecte, afegint que l’Executiu central ha investigat a fons la situació i que sempre hi ha mecanismes per resoldre qüestions administratives.

En un missatge ferm, va qualificar sorprenen la reticència d’una alcaldessa en lloc de sumar esforços per aportar solucions a les necessitats d’habitatge i al benestar de la ciutadania. “El nostre compromís és respondre i millorar l’accés a l’habitatge per a milers de valencians”, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.