Anuncios

La Ciutat de la Construcció de València: Innovació i Oportunitat per a l’Habitatge Resilient

La Ciutat de la Industrialització de la Construcció es perfila com un projecte cabdal a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de València, un espai dedicat a la innovació en l’habitatge, segons ha declarat la ministra d’Habitatge, Isabel Rodríguez. En un acte recent, Rodríguez va destacar la creació d’àrees d’investigació i formació dedicades a desenvolupar tecnologies que ajudin a construir habitatges més resilients davant les adversitats climàtiques.

Dimarts que ve, el Consell de Ministres aprovarà el PERTE de la industrialització de l’habitatge, una iniciativa que busca facilitar la construcció de més i millors habitatges a un cost més accessible.

Anuncios

Els terrenys de Sepes a la ZAL es destinaran a empreses innovadores i es dotaran amb instal·lacions per complir els estàndards de construcció moderna europeus. L’objectiu és crear un centre de referència per a la formació i la demostració de tecnologies que facin front a les conseqüències de fenòmens com la dana, i que alhora redueixin la contaminació en els processos constructius.

Rodríguez va subratllar que la participació del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, dirigit per Diana Morant, serà clau en este projecte viu, que comptarà amb la col·laboració d’experts i agents socials del sector de la construcció.

La ministra destaca que València representarà un pol d’innovació per a la reconstrucció post-dana, i que el PERTE ofereix oportunitats a municipis afectats per este desastre.

Rodríguez va reblar que este espai vol ser un centre del coneixement, amb la implicació d’universitats i centres de formació professional que ajudaran a recualificar treballadors per afrontar les necessitats del sector. “Aspirèm a que la nostra indústria arribi als estàndards europeus”, va afirmar.

La ministra també va respondre a les preocupacions expressades per l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, qui va advertir sobre possibles complicacions legals per la natura del projecte. Rodríguez va manifestar que no hi ha cap dubte sobre la legalitat del projecte, afegint que l’Executiu central ha investigat a fons la situació i que sempre hi ha mecanismes per resoldre qüestions administratives.

En un missatge ferm, va qualificar sorprenen la reticència d’una alcaldessa en lloc de sumar esforços per aportar solucions a les necessitats d’habitatge i al benestar de la ciutadania. “El nostre compromís és respondre i millorar l’accés a l’habitatge per a milers de valencians”, ha conclòs.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Quatre detinguts a València per estafar més de 13.000 euros com a falsos revisors del gas

La Policia Nacional ha detingut a València a quatre persones acusades d'estafar més de 13.000 euros a víctimes vulnerables fent-se passar per revisors del gas.

Ortí es diu preocupada per la vaga indefinida de professorat i es mostra disposada a negociar

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, expressa la seua preocupació per la duració i el possible seguiment massiu de la vaga indefinida del professorat i assegura que manté la porta oberta a negociar, malgrat el rebuig sindical a la seua oferta salarial.

Leticia Romero firma 300 partits amb el València Basket i entra en la història del club

La segona capitana del València Basket, Leticia Romero, aconseguix els 300 partits oficials amb el club i es consolida com una de les jugadores més importants de la seua història.

Alerta groga el dissabte per pluges intenses en la Comunitat Valenciana

La Aemet activa per a este dissabte l'avís groc a Alacant, València i Castelló per pluges que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes a Alacant.

Un estudi xifra en un 80% la reducció de pèrdues per danes amb agricultura regenerativa

Una anàlisi sobre 316.000 hectàrees de cultius valencians conclou que l'agricultura regenerativa podria retallar fins a un 80% les pèrdues agrícoles en futures danes amb una inversió molt inferior al cost dels danys.

Sara Aagesen compareixerà el 19 davant la comissió del Senat sobre la dana de València

Sara Aagesen ha sol·licitat i obtingut un canvi de data per a declarar davant la comissió del Senat sobre la dana de València, que la interrogarà el 19 de maig després de més de dos mesos d'inactivitat.

Un bomber forestal assegura que a Pradas li van tallar les ales durant la gestió de la dana

Un bomber forestal de la unitat d'Alzira declara davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana i manté que a la exconsellera Salomé Pradas i al seu equip els van tallar les ales els seus superiors.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real: guanyar per a assegurar la tercera plaça

Marcelino insistix que el Vila-real no és jutge del descens i que el seu únic objectiu és continuar guanyant per a amarrar la tercera plaça de LaLiga davant un Mallorca en bona dinàmica.
Anuncios