La Ciutat de la Construcció de València: Innovació i Oportunitat per a l’Habitatge Resilient

La Ciutat de la Industrialització de la Construcció es perfila com un projecte cabdal a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de València, un espai dedicat a la innovació en l’habitatge, segons ha declarat la ministra d’Habitatge, Isabel Rodríguez. En un acte recent, Rodríguez va destacar la creació d’àrees d’investigació i formació dedicades a desenvolupar tecnologies que ajudin a construir habitatges més resilients davant les adversitats climàtiques.

Dimarts que ve, el Consell de Ministres aprovarà el PERTE de la industrialització de l’habitatge, una iniciativa que busca facilitar la construcció de més i millors habitatges a un cost més accessible.

Els terrenys de Sepes a la ZAL es destinaran a empreses innovadores i es dotaran amb instal·lacions per complir els estàndards de construcció moderna europeus. L’objectiu és crear un centre de referència per a la formació i la demostració de tecnologies que facin front a les conseqüències de fenòmens com la dana, i que alhora redueixin la contaminació en els processos constructius.

Rodríguez va subratllar que la participació del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, dirigit per Diana Morant, serà clau en este projecte viu, que comptarà amb la col·laboració d’experts i agents socials del sector de la construcció.

La ministra destaca que València representarà un pol d’innovació per a la reconstrucció post-dana, i que el PERTE ofereix oportunitats a municipis afectats per este desastre.

Rodríguez va reblar que este espai vol ser un centre del coneixement, amb la implicació d’universitats i centres de formació professional que ajudaran a recualificar treballadors per afrontar les necessitats del sector. «Aspirèm a que la nostra indústria arribi als estàndards europeus”, va afirmar.

La ministra també va respondre a les preocupacions expressades per l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, qui va advertir sobre possibles complicacions legals per la natura del projecte. Rodríguez va manifestar que no hi ha cap dubte sobre la legalitat del projecte, afegint que l’Executiu central ha investigat a fons la situació i que sempre hi ha mecanismes per resoldre qüestions administratives.

En un missatge ferm, va qualificar sorprenen la reticència d’una alcaldessa en lloc de sumar esforços per aportar solucions a les necessitats d’habitatge i al benestar de la ciutadania. «El nostre compromís és respondre i millorar l’accés a l’habitatge per a milers de valencians», ha conclòs.

Últimes notícies

Nous aturs en el metre de València i Alacant amb un 80% de servicis mínims per la PAU

El metre i tramvia de València i Alacant afronten nous aturs convocats pel sindicat de maquinistes coincidint amb els exàmens de la PAU, amb servicis mínims reforçats per a garantir la mobilitat de l'alumnat.

José María Ángel declararà al Senat per la seua gestió després de la dana a València

El excomisionado per a la reconstrucció després de la dana a València, José María Ángel Batalla, compareixerà el 15 de juny davant la comissió del Senat que investiga la tragèdia. El PP, amb majoria en la Cambra alta, centrarà les preguntes en la seua gestió i en la polèmica sobre el seu currículum.

Cocemfe denuncia que les persones amb discapacitat seguixen fora de les platges d’Alacant al juny

Cocemfe Alacant denuncia que les platges de la ciutat obrin l'1 de juny mentres els punts accessibles es retarden fins a juliol, deixant un mes més fora de la mar a les persones amb discapacitat.

Ryanair supera el milió de passatgers a Castelló i estrena rutes a Manchester i Bolonya

Ryanair celebra en l'aeroport de Castelló l'estrena de dos rutes estivals a Manchester i Bolonya després de superar el milió de passatgers des de 2015. L'aeròdrom aconseguix 15 connexions regulars i encara la seua major programació de vols.

El València Basket encadena dos segons llocs en la Lliga Endesa i firma el seu millor curs en Eurolliga

El València Basket assegura per segon any seguit el subcampionat de la fase regular de la Lliga Endesa i el fa per primera vegada en una temporada amb participació en l'Eurolliga i presència històrica en la Final a Quatre.

CSIF denuncia amenaces als seus delegats i demana rebaixar la tensió en la negociació educativa

CSIF denuncia agressions i amenaces contra els seus delegats en la negociació amb Educació i reclama rebaixar la tensió per a centrar el diàleg en les millores de l'educació pública valenciana.

Presó per al jove que va provocar un incendi i va amenaçar a veïns a Callosa de Segura

Un home de 26 anys ha ingressat a la presó acusat de provocar un incendi intencionat a Callosa de Segura que va calcinar vehicles, va danyar vivendes i es va sumar a diverses amenaces amb arma de foc i gossos d'atac.

Sindicats escenifiquen un funeral davant Sanitat per a denunciar el greu estat de la sanitat pública valenciana

Els principals sindicats sanitaris valencians escenifiquen un funeral simbòlic davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar la greu deterioració de la sanitat pública, el desviament de fons a la privada i reclamar més plantilla i jornada de 35 hores.