La Ciutat de la Construcció de València: Innovació i Oportunitat per a l’Habitatge Resilient

La Ciutat de la Industrialització de la Construcció es perfila com un projecte cabdal a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de València, un espai dedicat a la innovació en l’habitatge, segons ha declarat la ministra d’Habitatge, Isabel Rodríguez. En un acte recent, Rodríguez va destacar la creació d’àrees d’investigació i formació dedicades a desenvolupar tecnologies que ajudin a construir habitatges més resilients davant les adversitats climàtiques.

Dimarts que ve, el Consell de Ministres aprovarà el PERTE de la industrialització de l’habitatge, una iniciativa que busca facilitar la construcció de més i millors habitatges a un cost més accessible.

Els terrenys de Sepes a la ZAL es destinaran a empreses innovadores i es dotaran amb instal·lacions per complir els estàndards de construcció moderna europeus. L’objectiu és crear un centre de referència per a la formació i la demostració de tecnologies que facin front a les conseqüències de fenòmens com la dana, i que alhora redueixin la contaminació en els processos constructius.

Rodríguez va subratllar que la participació del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, dirigit per Diana Morant, serà clau en este projecte viu, que comptarà amb la col·laboració d’experts i agents socials del sector de la construcció.

La ministra destaca que València representarà un pol d’innovació per a la reconstrucció post-dana, i que el PERTE ofereix oportunitats a municipis afectats per este desastre.

Rodríguez va reblar que este espai vol ser un centre del coneixement, amb la implicació d’universitats i centres de formació professional que ajudaran a recualificar treballadors per afrontar les necessitats del sector. “Aspirèm a que la nostra indústria arribi als estàndards europeus”, va afirmar.

La ministra també va respondre a les preocupacions expressades per l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, qui va advertir sobre possibles complicacions legals per la natura del projecte. Rodríguez va manifestar que no hi ha cap dubte sobre la legalitat del projecte, afegint que l’Executiu central ha investigat a fons la situació i que sempre hi ha mecanismes per resoldre qüestions administratives.

En un missatge ferm, va qualificar sorprenen la reticència d’una alcaldessa en lloc de sumar esforços per aportar solucions a les necessitats d’habitatge i al benestar de la ciutadania. “El nostre compromís és respondre i millorar l’accés a l’habitatge per a milers de valencians”, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.