12.2 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

La Ciutat de les Arts i les Ciències oferix la pel·lícula ‘La llum del nadal’ a l’Hemisfèric

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La Ciutat de les Arts i les Ciències ha estrenat la pel·lícula animada ‘La llum del Nadal’, un especial nadalenc en stop-motion, que combina elements clàssics de la tradició amb la màgia del Nadal. La pel·lícula forma part de la programació especial nadalenca que ha preparat la Ciutat de les Arts i les Ciències i estarà en la cartellera de l’Hemisfèric fins al 6 de gener del 2025, segons ha informat la Generalitat.

Dirigida per Nathan Smith i Christopher Robin Miller, ‘La llum del Nadal’ compta la història de dos xiquets, Katie i Makean, que es perden en el bosc durant una tempesta de neu just abans de Nadal i són rescatats pel seu amic, The Candleman, un vell savi que impartix saviesa, xocolata calenta i històries.

Esta producció és una pel·lícula d’animació gravada amb la tècnica de stop-motion, en la qual es va fotografiant i manipulant físicament els objectes en cada fotograma. En reproduir els fotogrames seguits, la tècnica crea l’efecte que l’objecte s’està movent. Després de finalitzar la projecció, s’explica al públic com està realitzada la pel·lícula amb esta tècnica.

Fins al pròxim 10 de desembre encara es pot participar en el concurs concurse de dibuix ‘Nadal a la Ciutat de les Arts i les Ciències’ dirigit a estudiants de Primària de la Comunitat Valenciana. Entre els nou guanyadors se seleccionarà la postal de felicitació nadalenca de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

Els dibuixos han de realitzar-se en un foli o cartolina grandària A4 i es podrà utilitzar qualsevol material que no present relleu, així com evitar productes sintètics o que tinga plàstics com, per exemple, aerosols i dissolvents que no siguen de base d’aigua, o purpurina, i es podran remetre fins al 10 de desembre.

Seran seleccionats tres dibuixos per cada dos cursos: 1r. i 2n.; 3r. i 4t.; 5è. i 6è. de Primària. Cadascun dels premiats guanyarà entrades de l’Oceanogràfic, del Museu de les Ciències i de l’Hemisfèric. La fallada del jurat es farà públic el 13 de desembre en la web i en les xarxes socials de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

MERCAT DE NADAL A PARTIR DEL 13 DE DESEMBRE

El Passeig de Boterells de l’Umbracle acollirà una any més el tradicional mercat de Nadal del 13 de desembre al 6 de gener amb llocs d’artesania típica en estes dates, activitats i tallers infantils, juntament amb una àmplia oferta gastronòmica.

En el mercat de Nadal se celebraran diferents activitats com a demostracions d’oficis nadalencs (com l’elaboració de figures nadalenques de cristall i ceràmica), a més de tallers infantils de pintura nadalenca, veles i sabons, entre altres propostes. També estarà instal·lat un tioviu. Tota la programació i horaris es pot consultar en esta web.

La Ciutat de les Arts i les Ciències oferix un any més dos casetes per al ‘Racó solidari’ en el mercat de Nadal per a les Organitzacions No Governamentals (ONG) i associacions que estiguen interessades. El ‘Racó solidari’ és un espai habilitat perquè poden presentar els seus projectes solidaris i donar informació sobre la seua labor social. Per a reservar este espai, poden contactar a través del correu electrònic reservas@cac.es o en el telèfon 96 197 46 86.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs