La Comunitat Valenciana lidera la compravenda d’habitatges a Espanya en 2024: dades i tendències

La Comunitat Valenciana destaca com la segona regió d’Espanya en compravenda d’habitatges, amb Alacant com a líder en demanda estrangera i un notable increment en hipoteques contractades.

La Comunitat Valenciana s’ha consolidat com la segona autonomia d’Espanya amb més compravendes d’habitatges durant l’any 2024, assolint les 103.515 operacions. Aquesta xifra només és superada per Andalusia, que ha registrat un total de 124.799 compravendes. Alacant s’ha situat com a tercera província del país, amb 51.862 transaccions, mentre que València i Castelló han registrat 38.770 i 12.883, respectivament.

En l’Anuari Immobiliari 2024, elaborat pel Col·legi de Registradors d’Espanya, es revela que un total de quince comunitats autònomes van tancar amb dades positives. A nivell nacional, Espanya ha sumat 636.909 operacions, presentant un increment del 9,2% respecte a l’any anterior, mentre que a la Comunitat Valenciana, l’augment va ser del 8,2%, representant el 16,25% del mercat espanyol.

En relació a la tipologia d’habitatge, la Comunitat Valenciana ocupa la segona posició en compravenda d’habitatge usat amb 85.510 operacions i la tercera en compravenda d’habitatge nou amb 18.005. Els preus mitjans d’habitatge han experimentat un notable creixement, amb un augment del 9,2%, situant-se en 1.639 euros per metre quadrat, que és considerablement inferior a la mitjana espanyola de 2.086 euros.

El dinamisme del mercat immobiliari es reflecteix també en la demanda estrangera. La Comunitat Valenciana ha duplicat la mitjana nacional, amb un 28,92% de les compravendes efectuades per estrangers, mostrant una forta atracció internacional. Alacant lidera aquest segment amb un 43,84% de les compravendes, seguida per altres províncies.

Pel que fa a les hipoteques, el 2024 ha tancat amb un augment del 13,4% en contractes d’hipoteques a Espanya. La Comunitat Valenciana va registrar 49.555 hipoteques, situant-se en quart lloc autonòmicament, amb un creixement del 14,6%.

En conjunt, els registradors han destacat que l’evolució positiva del mercat immobiliari és un indicatiu de la recuperació i el dinamisme de l’economia de la Comunitat Valenciana, posicionant-la com una regió estratègica per a la inversió immobiliària.

Últimes notícies

Llanos resta importància al candidat de Vox i posa el focus en el projecte del partit

José María Llanos assegura que el nom del candidat de Vox a la Generalitat és secundari i que el fonamental és que la ciutadania conega el projecte del partit i el seu compromís amb el servici públic. El síndic també ha demanat que el Debat de política general se celebre com més prompte millor.

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.