La Comunitat Valenciana lidera la compravenda d’habitatges a Espanya en 2024: dades i tendències

La Comunitat Valenciana destaca com la segona regió d’Espanya en compravenda d’habitatges, amb Alacant com a líder en demanda estrangera i un notable increment en hipoteques contractades.

La Comunitat Valenciana s’ha consolidat com la segona autonomia d’Espanya amb més compravendes d’habitatges durant l’any 2024, assolint les 103.515 operacions. Aquesta xifra només és superada per Andalusia, que ha registrat un total de 124.799 compravendes. Alacant s’ha situat com a tercera província del país, amb 51.862 transaccions, mentre que València i Castelló han registrat 38.770 i 12.883, respectivament.

En l’Anuari Immobiliari 2024, elaborat pel Col·legi de Registradors d’Espanya, es revela que un total de quince comunitats autònomes van tancar amb dades positives. A nivell nacional, Espanya ha sumat 636.909 operacions, presentant un increment del 9,2% respecte a l’any anterior, mentre que a la Comunitat Valenciana, l’augment va ser del 8,2%, representant el 16,25% del mercat espanyol.

En relació a la tipologia d’habitatge, la Comunitat Valenciana ocupa la segona posició en compravenda d’habitatge usat amb 85.510 operacions i la tercera en compravenda d’habitatge nou amb 18.005. Els preus mitjans d’habitatge han experimentat un notable creixement, amb un augment del 9,2%, situant-se en 1.639 euros per metre quadrat, que és considerablement inferior a la mitjana espanyola de 2.086 euros.

El dinamisme del mercat immobiliari es reflecteix també en la demanda estrangera. La Comunitat Valenciana ha duplicat la mitjana nacional, amb un 28,92% de les compravendes efectuades per estrangers, mostrant una forta atracció internacional. Alacant lidera aquest segment amb un 43,84% de les compravendes, seguida per altres províncies.

Pel que fa a les hipoteques, el 2024 ha tancat amb un augment del 13,4% en contractes d’hipoteques a Espanya. La Comunitat Valenciana va registrar 49.555 hipoteques, situant-se en quart lloc autonòmicament, amb un creixement del 14,6%.

En conjunt, els registradors han destacat que l’evolució positiva del mercat immobiliari és un indicatiu de la recuperació i el dinamisme de l’economia de la Comunitat Valenciana, posicionant-la com una regió estratègica per a la inversió immobiliària.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.