La Comunitat Valenciana lidera la compravenda d’habitatges a Espanya en 2024: dades i tendències

La Comunitat Valenciana destaca com la segona regió d’Espanya en compravenda d’habitatges, amb Alacant com a líder en demanda estrangera i un notable increment en hipoteques contractades.

La Comunitat Valenciana s’ha consolidat com la segona autonomia d’Espanya amb més compravendes d’habitatges durant l’any 2024, assolint les 103.515 operacions. Aquesta xifra només és superada per Andalusia, que ha registrat un total de 124.799 compravendes. Alacant s’ha situat com a tercera província del país, amb 51.862 transaccions, mentre que València i Castelló han registrat 38.770 i 12.883, respectivament.

En l’Anuari Immobiliari 2024, elaborat pel Col·legi de Registradors d’Espanya, es revela que un total de quince comunitats autònomes van tancar amb dades positives. A nivell nacional, Espanya ha sumat 636.909 operacions, presentant un increment del 9,2% respecte a l’any anterior, mentre que a la Comunitat Valenciana, l’augment va ser del 8,2%, representant el 16,25% del mercat espanyol.

En relació a la tipologia d’habitatge, la Comunitat Valenciana ocupa la segona posició en compravenda d’habitatge usat amb 85.510 operacions i la tercera en compravenda d’habitatge nou amb 18.005. Els preus mitjans d’habitatge han experimentat un notable creixement, amb un augment del 9,2%, situant-se en 1.639 euros per metre quadrat, que és considerablement inferior a la mitjana espanyola de 2.086 euros.

El dinamisme del mercat immobiliari es reflecteix també en la demanda estrangera. La Comunitat Valenciana ha duplicat la mitjana nacional, amb un 28,92% de les compravendes efectuades per estrangers, mostrant una forta atracció internacional. Alacant lidera aquest segment amb un 43,84% de les compravendes, seguida per altres províncies.

Pel que fa a les hipoteques, el 2024 ha tancat amb un augment del 13,4% en contractes d’hipoteques a Espanya. La Comunitat Valenciana va registrar 49.555 hipoteques, situant-se en quart lloc autonòmicament, amb un creixement del 14,6%.

En conjunt, els registradors han destacat que l’evolució positiva del mercat immobiliari és un indicatiu de la recuperació i el dinamisme de l’economia de la Comunitat Valenciana, posicionant-la com una regió estratègica per a la inversió immobiliària.

Últimes notícies

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.