La Comunitat Valenciana lidera la compravenda d’habitatges a Espanya en 2024: dades i tendències

La Comunitat Valenciana destaca com la segona regió d’Espanya en compravenda d’habitatges, amb Alacant com a líder en demanda estrangera i un notable increment en hipoteques contractades.

La Comunitat Valenciana s’ha consolidat com la segona autonomia d’Espanya amb més compravendes d’habitatges durant l’any 2024, assolint les 103.515 operacions. Aquesta xifra només és superada per Andalusia, que ha registrat un total de 124.799 compravendes. Alacant s’ha situat com a tercera província del país, amb 51.862 transaccions, mentre que València i Castelló han registrat 38.770 i 12.883, respectivament.

En l’Anuari Immobiliari 2024, elaborat pel Col·legi de Registradors d’Espanya, es revela que un total de quince comunitats autònomes van tancar amb dades positives. A nivell nacional, Espanya ha sumat 636.909 operacions, presentant un increment del 9,2% respecte a l’any anterior, mentre que a la Comunitat Valenciana, l’augment va ser del 8,2%, representant el 16,25% del mercat espanyol.

En relació a la tipologia d’habitatge, la Comunitat Valenciana ocupa la segona posició en compravenda d’habitatge usat amb 85.510 operacions i la tercera en compravenda d’habitatge nou amb 18.005. Els preus mitjans d’habitatge han experimentat un notable creixement, amb un augment del 9,2%, situant-se en 1.639 euros per metre quadrat, que és considerablement inferior a la mitjana espanyola de 2.086 euros.

El dinamisme del mercat immobiliari es reflecteix també en la demanda estrangera. La Comunitat Valenciana ha duplicat la mitjana nacional, amb un 28,92% de les compravendes efectuades per estrangers, mostrant una forta atracció internacional. Alacant lidera aquest segment amb un 43,84% de les compravendes, seguida per altres províncies.

Pel que fa a les hipoteques, el 2024 ha tancat amb un augment del 13,4% en contractes d’hipoteques a Espanya. La Comunitat Valenciana va registrar 49.555 hipoteques, situant-se en quart lloc autonòmicament, amb un creixement del 14,6%.

En conjunt, els registradors han destacat que l’evolució positiva del mercat immobiliari és un indicatiu de la recuperació i el dinamisme de l’economia de la Comunitat Valenciana, posicionant-la com una regió estratègica per a la inversió immobiliària.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.