La Comunitat Valenciana lidera la compravenda d’habitatges a Espanya en 2024: dades i tendències

La Comunitat Valenciana destaca com la segona regió d’Espanya en compravenda d’habitatges, amb Alacant com a líder en demanda estrangera i un notable increment en hipoteques contractades.

La Comunitat Valenciana s’ha consolidat com la segona autonomia d’Espanya amb més compravendes d’habitatges durant l’any 2024, assolint les 103.515 operacions. Aquesta xifra només és superada per Andalusia, que ha registrat un total de 124.799 compravendes. Alacant s’ha situat com a tercera província del país, amb 51.862 transaccions, mentre que València i Castelló han registrat 38.770 i 12.883, respectivament.

En l’Anuari Immobiliari 2024, elaborat pel Col·legi de Registradors d’Espanya, es revela que un total de quince comunitats autònomes van tancar amb dades positives. A nivell nacional, Espanya ha sumat 636.909 operacions, presentant un increment del 9,2% respecte a l’any anterior, mentre que a la Comunitat Valenciana, l’augment va ser del 8,2%, representant el 16,25% del mercat espanyol.

En relació a la tipologia d’habitatge, la Comunitat Valenciana ocupa la segona posició en compravenda d’habitatge usat amb 85.510 operacions i la tercera en compravenda d’habitatge nou amb 18.005. Els preus mitjans d’habitatge han experimentat un notable creixement, amb un augment del 9,2%, situant-se en 1.639 euros per metre quadrat, que és considerablement inferior a la mitjana espanyola de 2.086 euros.

El dinamisme del mercat immobiliari es reflecteix també en la demanda estrangera. La Comunitat Valenciana ha duplicat la mitjana nacional, amb un 28,92% de les compravendes efectuades per estrangers, mostrant una forta atracció internacional. Alacant lidera aquest segment amb un 43,84% de les compravendes, seguida per altres províncies.

Pel que fa a les hipoteques, el 2024 ha tancat amb un augment del 13,4% en contractes d’hipoteques a Espanya. La Comunitat Valenciana va registrar 49.555 hipoteques, situant-se en quart lloc autonòmicament, amb un creixement del 14,6%.

En conjunt, els registradors han destacat que l’evolució positiva del mercat immobiliari és un indicatiu de la recuperació i el dinamisme de l’economia de la Comunitat Valenciana, posicionant-la com una regió estratègica per a la inversió immobiliària.

Últimes notícies

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.