La Comunitat Valenciana, quarta autonomia amb més llista d’espera en dependència: 312 dies d’espera

VALÈNCIA/MADRID – La Comunitat Valenciana es troba entre les autonomies amb major nombre de persones en la llista d’espera de dependència. Actualment, un total de 16.635 persones es troben en aquesta situació, representant un 3,95% de la població potencialment dependent. Aquests dades es van presentar en una roda de premsa pel Ministeri de Drets Socials aquesta setmana.

A pesar del gran nombre de sol·licituds, la Comunitat Valenciana presenta una espera mitjana de 312 dies per a rebre atenció, la qual cosa és inferior a la mitjana nacional de 338 dies.

A Espanya, hi ha un total de 182.532 persones en la llista d’espera de dependència, la qual cosa implica una disminució del 9,4% en comparació amb l’any anterior, amb una espera mitjana que ha augmentat de 10 dies respecte a l’any passat.

La secretària d’Estat de Drets Socials, Rosa Martínez, que va comunicar aquestes dades, va presentar una nova iniciativa anomenada Panell del SAAD, que analitzarà trimestralment les xifres sobre el Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència (SAAD).

Martínez va destacar que, a 31 de març de 2025, s’ha registrat una disminució de 18.832 persones en la llista d’espera, la qual cosa representa una caiguda del 9,4% en comparació amb el mateix període de l’any anterior. A més, les sol·licituds per rebre atenció han crescut un 5,4% aquest últim any, amb un total de 112.026 noves sol·licituds, incloent un increment del 0,7% en l’últim mes.

Actualment, hi ha 2.195.095 sol·licituds actives al sistema, i la llista d’espera només representa un 8,32% d’aquestes. No obstant això, Martínez ha revelat que el temps mitjà de resolució de sol·licituds s’ha incrementat, arribant a 338 dies a març de 2025, la qual cosa supera en 158 dies el termini establert per llei, i és un 10 dies més respecte a l’any anterior.

Al mes de març de 2025, hi havia 1.533.173 persones amb un grau de dependència reconegut, amb una prestació individual d’atenció, un augment de 108.851 persones (7,6%) respecte a març de 2024.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dani Fernández és operat amb èxit del muscle després de la seua caiguda en el Roig Arena

Dani Fernández ha sigut intervingut amb èxit d'una luxació acromioclavicular severa en el muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València.

Aleix Febas avisa d’un mes final molt intens per a l’Elx

Aleix Febas advertix que a l'Elx li espera un mes de competició molt intens i demana màxima preparació, confiança en la fortalesa en el Martínez Valero i suport total de l'afició.

El PP vincula els feixos de bitllets del cas Assut amb la seu del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, reclama explicacions al PSPV per l'informe de l'UCO del cas Assut i qüestiona el paper de Ximo Puig i Diana Morant.

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.