La Comunitat Valenciana, quarta autonomia amb més llista d’espera en dependència: 312 dies d’espera

VALÈNCIA/MADRID – La Comunitat Valenciana es troba entre les autonomies amb major nombre de persones en la llista d’espera de dependència. Actualment, un total de 16.635 persones es troben en aquesta situació, representant un 3,95% de la població potencialment dependent. Aquests dades es van presentar en una roda de premsa pel Ministeri de Drets Socials aquesta setmana.

A pesar del gran nombre de sol·licituds, la Comunitat Valenciana presenta una espera mitjana de 312 dies per a rebre atenció, la qual cosa és inferior a la mitjana nacional de 338 dies.

A Espanya, hi ha un total de 182.532 persones en la llista d’espera de dependència, la qual cosa implica una disminució del 9,4% en comparació amb l’any anterior, amb una espera mitjana que ha augmentat de 10 dies respecte a l’any passat.

La secretària d’Estat de Drets Socials, Rosa Martínez, que va comunicar aquestes dades, va presentar una nova iniciativa anomenada Panell del SAAD, que analitzarà trimestralment les xifres sobre el Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència (SAAD).

Martínez va destacar que, a 31 de març de 2025, s’ha registrat una disminució de 18.832 persones en la llista d’espera, la qual cosa representa una caiguda del 9,4% en comparació amb el mateix període de l’any anterior. A més, les sol·licituds per rebre atenció han crescut un 5,4% aquest últim any, amb un total de 112.026 noves sol·licituds, incloent un increment del 0,7% en l’últim mes.

Actualment, hi ha 2.195.095 sol·licituds actives al sistema, i la llista d’espera només representa un 8,32% d’aquestes. No obstant això, Martínez ha revelat que el temps mitjà de resolució de sol·licituds s’ha incrementat, arribant a 338 dies a març de 2025, la qual cosa supera en 158 dies el termini establert per llei, i és un 10 dies més respecte a l’any anterior.

Al mes de març de 2025, hi havia 1.533.173 persones amb un grau de dependència reconegut, amb una prestació individual d’atenció, un augment de 108.851 persones (7,6%) respecte a març de 2024.

Últimes notícies

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.