La Comunitat Valenciana, quarta autonomia amb més llista d’espera en dependència: 312 dies d’espera

VALÈNCIA/MADRID – La Comunitat Valenciana es troba entre les autonomies amb major nombre de persones en la llista d’espera de dependència. Actualment, un total de 16.635 persones es troben en aquesta situació, representant un 3,95% de la població potencialment dependent. Aquests dades es van presentar en una roda de premsa pel Ministeri de Drets Socials aquesta setmana.

A pesar del gran nombre de sol·licituds, la Comunitat Valenciana presenta una espera mitjana de 312 dies per a rebre atenció, la qual cosa és inferior a la mitjana nacional de 338 dies.

A Espanya, hi ha un total de 182.532 persones en la llista d’espera de dependència, la qual cosa implica una disminució del 9,4% en comparació amb l’any anterior, amb una espera mitjana que ha augmentat de 10 dies respecte a l’any passat.

La secretària d’Estat de Drets Socials, Rosa Martínez, que va comunicar aquestes dades, va presentar una nova iniciativa anomenada Panell del SAAD, que analitzarà trimestralment les xifres sobre el Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència (SAAD).

Martínez va destacar que, a 31 de març de 2025, s’ha registrat una disminució de 18.832 persones en la llista d’espera, la qual cosa representa una caiguda del 9,4% en comparació amb el mateix període de l’any anterior. A més, les sol·licituds per rebre atenció han crescut un 5,4% aquest últim any, amb un total de 112.026 noves sol·licituds, incloent un increment del 0,7% en l’últim mes.

Actualment, hi ha 2.195.095 sol·licituds actives al sistema, i la llista d’espera només representa un 8,32% d’aquestes. No obstant això, Martínez ha revelat que el temps mitjà de resolució de sol·licituds s’ha incrementat, arribant a 338 dies a març de 2025, la qual cosa supera en 158 dies el termini establert per llei, i és un 10 dies més respecte a l’any anterior.

Al mes de març de 2025, hi havia 1.533.173 persones amb un grau de dependència reconegut, amb una prestació individual d’atenció, un augment de 108.851 persones (7,6%) respecte a març de 2024.

Últimes notícies

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.