8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

La Comunitat Valenciana, quarta autonomia amb més llista d’espera en dependència: 312 dies d’espera

VALÈNCIA/MADRID – La Comunitat Valenciana es troba entre les autonomies amb major nombre de persones en la llista d’espera de dependència. Actualment, un total de 16.635 persones es troben en aquesta situació, representant un 3,95% de la població potencialment dependent. Aquests dades es van presentar en una roda de premsa pel Ministeri de Drets Socials aquesta setmana.

A pesar del gran nombre de sol·licituds, la Comunitat Valenciana presenta una espera mitjana de 312 dies per a rebre atenció, la qual cosa és inferior a la mitjana nacional de 338 dies.

A Espanya, hi ha un total de 182.532 persones en la llista d’espera de dependència, la qual cosa implica una disminució del 9,4% en comparació amb l’any anterior, amb una espera mitjana que ha augmentat de 10 dies respecte a l’any passat.

La secretària d’Estat de Drets Socials, Rosa Martínez, que va comunicar aquestes dades, va presentar una nova iniciativa anomenada Panell del SAAD, que analitzarà trimestralment les xifres sobre el Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència (SAAD).

Martínez va destacar que, a 31 de març de 2025, s’ha registrat una disminució de 18.832 persones en la llista d’espera, la qual cosa representa una caiguda del 9,4% en comparació amb el mateix període de l’any anterior. A més, les sol·licituds per rebre atenció han crescut un 5,4% aquest últim any, amb un total de 112.026 noves sol·licituds, incloent un increment del 0,7% en l’últim mes.

Actualment, hi ha 2.195.095 sol·licituds actives al sistema, i la llista d’espera només representa un 8,32% d’aquestes. No obstant això, Martínez ha revelat que el temps mitjà de resolució de sol·licituds s’ha incrementat, arribant a 338 dies a març de 2025, la qual cosa supera en 158 dies el termini establert per llei, i és un 10 dies més respecte a l’any anterior.

Al mes de març de 2025, hi havia 1.533.173 persones amb un grau de dependència reconegut, amb una prestació individual d’atenció, un augment de 108.851 persones (7,6%) respecte a març de 2024.

Últimes notícies

El Llevant tanca el fitxatge de Tay Abed fins a 2029

El Llevant incorpora a l'extrem esquerrà Tay Abed amb contracte fins a 2029 després d'un xicotet traspàs des del PSV. El jugador, de 21 anys i amb passaport espanyol, ja treballa als ordes de Luís Castro.

Mercadona ha iniciat la selecció de 400 treballadors per al seu nou buc en línia a Madrid

La cadena ha obert el procés per a contractar 400 persones en el seu nou magatzem dedicat al canal en línia en Vila de Vallecas. Les vacants, amb contracte indefinit i salaris des de 975 a 2.346 euros bruts, preveuen incorporació a l'estiu.

Desmantellen una macrofàbrica il·legal de tabac a Muro de Alcoy amb material per més de 3 milions

La Guàrdia Civil ha desmantellat una macrofàbrica il·legal de tabac a Muro de Alcoy amb material valorat en més de tres milions. Hi ha dos detinguts i 300.000 paquets intervinguts.

Pérez Llorca ha encapçalat un minut de silenci per la tragèdia de Adamuz en l’arrancada de Fitur

El president de la Generalitat ha guardat un minut de silenci per l'accident de Adamuz en l'inici de Fitur i ha firmat condols en l'expositor andalús.

Veïns de les platges de Sagunt denuncien abandó després dels danys de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha deixat al descobert l'abandó institucional i l'erosió del nord de Sagunt. Reclamen defenses permanents, la licitació urgent del projecte de regeneració i un pla real de protecció costanera.

Catorze comunitats en avís per neu, pluja i vent; Galícia, en roig per ones de fins a 9 metres

Catorze comunitats estan en alerta per neu, pluja, vent, allaus i temporal marítim. Galícia activa el nivell roig per mala mar, i Astúries, Cantàbria i Balears passen a taronja.

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via