La Comunitat Valenciana, quarta autonomia amb més llista d’espera en dependència: 312 dies d’espera

VALÈNCIA/MADRID – La Comunitat Valenciana es troba entre les autonomies amb major nombre de persones en la llista d’espera de dependència. Actualment, un total de 16.635 persones es troben en aquesta situació, representant un 3,95% de la població potencialment dependent. Aquests dades es van presentar en una roda de premsa pel Ministeri de Drets Socials aquesta setmana.

A pesar del gran nombre de sol·licituds, la Comunitat Valenciana presenta una espera mitjana de 312 dies per a rebre atenció, la qual cosa és inferior a la mitjana nacional de 338 dies.

A Espanya, hi ha un total de 182.532 persones en la llista d’espera de dependència, la qual cosa implica una disminució del 9,4% en comparació amb l’any anterior, amb una espera mitjana que ha augmentat de 10 dies respecte a l’any passat.

La secretària d’Estat de Drets Socials, Rosa Martínez, que va comunicar aquestes dades, va presentar una nova iniciativa anomenada Panell del SAAD, que analitzarà trimestralment les xifres sobre el Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència (SAAD).

Martínez va destacar que, a 31 de març de 2025, s’ha registrat una disminució de 18.832 persones en la llista d’espera, la qual cosa representa una caiguda del 9,4% en comparació amb el mateix període de l’any anterior. A més, les sol·licituds per rebre atenció han crescut un 5,4% aquest últim any, amb un total de 112.026 noves sol·licituds, incloent un increment del 0,7% en l’últim mes.

Actualment, hi ha 2.195.095 sol·licituds actives al sistema, i la llista d’espera només representa un 8,32% d’aquestes. No obstant això, Martínez ha revelat que el temps mitjà de resolució de sol·licituds s’ha incrementat, arribant a 338 dies a març de 2025, la qual cosa supera en 158 dies el termini establert per llei, i és un 10 dies més respecte a l’any anterior.

Al mes de març de 2025, hi havia 1.533.173 persones amb un grau de dependència reconegut, amb una prestació individual d’atenció, un augment de 108.851 persones (7,6%) respecte a març de 2024.

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.