La creació d’empreses puja un 11,7% a l’agost a la Comunitat

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La creació de noves empreses a la Comunitat Valenciana va pujar un 11,7 per cent a l’agost en taxa interanual amb un total 896 societats mercantils constituïdes, en un mes en el qual les empreses dissoltes van ser 97, un 4,3% més, segons les dades difoses este dimarts per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Es tracta de la millor dada de constitució d’empreses en un mes d’agost en la regió de la sèrie històrica.

Amb l’ascens d’agost, la creació d’empreses a la Comunitat Valenciana encadena dos mesos consecutius de creixement interanual.

Per a la constitució de les 896 empreses creades el passat mes d’agost es van subscriure una mica més de 19,03 milions d’euros, la qual cosa suposa un 98,51% menys que en el mateix mes de fa un any (18,97 milions de capital desemborsat).

De les 97 empreses que van tirar el tancament el passat mes d’agost en Comunitat Valenciana, 62 ho van fer voluntàriament; 15 per fusió amb altres societats i les altres 20 restants per altres causes.

Navarra (+60,78%) Cantàbria (+58,06%) i Astúries (+53,01%) van ser les que van registrar creixements més grans en la creació d’empreses, mentre que en el costat contrari es van situar País Basc, Canàries i Andalusia amb reculades d’un 18,59%, 11,61% i un 9,13%, respectivament.

Quant a la dissolució d’empreses, Balears (+52,08%), Galícia (+36,36%) i Aragó (+21,05%) van ser les comunitats que més empreses van destruir en taxa interanual, mentre que La Rioja, Navarra i Murcia les que menys, amb reculades d’un 77,78%, 50% i un 29,03%, respectivament.

Per la seua banda, el nombre de societats mercantils que van ampliar capital va baixar un 11,2% a la Comunitat Valenciana a l’agost, fins a les 190 empreses. El capital subscrit en aquestes ampliacions va aconseguir els 80,8 milions d’euros, xifra un 30,7% inferior a la d’agost de l’any anterior.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.