La creació d’empreses puja un 11,7% a l’agost a la Comunitat

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La creació de noves empreses a la Comunitat Valenciana va pujar un 11,7 per cent a l’agost en taxa interanual amb un total 896 societats mercantils constituïdes, en un mes en el qual les empreses dissoltes van ser 97, un 4,3% més, segons les dades difoses este dimarts per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Es tracta de la millor dada de constitució d’empreses en un mes d’agost en la regió de la sèrie històrica.

Amb l’ascens d’agost, la creació d’empreses a la Comunitat Valenciana encadena dos mesos consecutius de creixement interanual.

Per a la constitució de les 896 empreses creades el passat mes d’agost es van subscriure una mica més de 19,03 milions d’euros, la qual cosa suposa un 98,51% menys que en el mateix mes de fa un any (18,97 milions de capital desemborsat).

De les 97 empreses que van tirar el tancament el passat mes d’agost en Comunitat Valenciana, 62 ho van fer voluntàriament; 15 per fusió amb altres societats i les altres 20 restants per altres causes.

Navarra (+60,78%) Cantàbria (+58,06%) i Astúries (+53,01%) van ser les que van registrar creixements més grans en la creació d’empreses, mentre que en el costat contrari es van situar País Basc, Canàries i Andalusia amb reculades d’un 18,59%, 11,61% i un 9,13%, respectivament.

Quant a la dissolució d’empreses, Balears (+52,08%), Galícia (+36,36%) i Aragó (+21,05%) van ser les comunitats que més empreses van destruir en taxa interanual, mentre que La Rioja, Navarra i Murcia les que menys, amb reculades d’un 77,78%, 50% i un 29,03%, respectivament.

Per la seua banda, el nombre de societats mercantils que van ampliar capital va baixar un 11,2% a la Comunitat Valenciana a l’agost, fins a les 190 empreses. El capital subscrit en aquestes ampliacions va aconseguir els 80,8 milions d’euros, xifra un 30,7% inferior a la d’agost de l’any anterior.

Últimes notícies

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.

Pluges intenses de setembre descarreguen al sud de València i nord d’Alacant

Pluges fortes típiques de setembre han descarregat esta matinada i este matí al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb fins a 40 litres per hora en alguns punts, encara que les tempestes ja s’han dissipat.

La indústria valenciana accelera en juliol amb un creixement del 4 %

La producció industrial ha augmentat en juliol un 4 % a la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana estatal, que s’ha quedat en un 2,6 %. El fort descens dels béns de consum durador ha llastat el conjunt d’Espanya, tot i l’augment de l’energia.

Aemet alerta de ruixats molt forts i pedra gran al litoral sud este dijous

Aemet ha pronosticat per a este dijous ruixats molt forts amb tronades i granís gran al litoral sud de la Comunitat Valenciana a primeres hores del dia, amb núvols que s’aniran trencant i temperatures a la baixa en moltes zones.

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.