La creació d’empreses puja un 11,7% a l’agost a la Comunitat

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La creació de noves empreses a la Comunitat Valenciana va pujar un 11,7 per cent a l’agost en taxa interanual amb un total 896 societats mercantils constituïdes, en un mes en el qual les empreses dissoltes van ser 97, un 4,3% més, segons les dades difoses este dimarts per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Es tracta de la millor dada de constitució d’empreses en un mes d’agost en la regió de la sèrie històrica.

Amb l’ascens d’agost, la creació d’empreses a la Comunitat Valenciana encadena dos mesos consecutius de creixement interanual.

Per a la constitució de les 896 empreses creades el passat mes d’agost es van subscriure una mica més de 19,03 milions d’euros, la qual cosa suposa un 98,51% menys que en el mateix mes de fa un any (18,97 milions de capital desemborsat).

De les 97 empreses que van tirar el tancament el passat mes d’agost en Comunitat Valenciana, 62 ho van fer voluntàriament; 15 per fusió amb altres societats i les altres 20 restants per altres causes.

Navarra (+60,78%) Cantàbria (+58,06%) i Astúries (+53,01%) van ser les que van registrar creixements més grans en la creació d’empreses, mentre que en el costat contrari es van situar País Basc, Canàries i Andalusia amb reculades d’un 18,59%, 11,61% i un 9,13%, respectivament.

Quant a la dissolució d’empreses, Balears (+52,08%), Galícia (+36,36%) i Aragó (+21,05%) van ser les comunitats que més empreses van destruir en taxa interanual, mentre que La Rioja, Navarra i Murcia les que menys, amb reculades d’un 77,78%, 50% i un 29,03%, respectivament.

Per la seua banda, el nombre de societats mercantils que van ampliar capital va baixar un 11,2% a la Comunitat Valenciana a l’agost, fins a les 190 empreses. El capital subscrit en aquestes ampliacions va aconseguir els 80,8 milions d’euros, xifra un 30,7% inferior a la d’agost de l’any anterior.

Últimes notícies

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.