La creació d’empreses puja un 11,7% a l’agost a la Comunitat

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La creació de noves empreses a la Comunitat Valenciana va pujar un 11,7 per cent a l’agost en taxa interanual amb un total 896 societats mercantils constituïdes, en un mes en el qual les empreses dissoltes van ser 97, un 4,3% més, segons les dades difoses este dimarts per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Es tracta de la millor dada de constitució d’empreses en un mes d’agost en la regió de la sèrie històrica.

Amb l’ascens d’agost, la creació d’empreses a la Comunitat Valenciana encadena dos mesos consecutius de creixement interanual.

Per a la constitució de les 896 empreses creades el passat mes d’agost es van subscriure una mica més de 19,03 milions d’euros, la qual cosa suposa un 98,51% menys que en el mateix mes de fa un any (18,97 milions de capital desemborsat).

De les 97 empreses que van tirar el tancament el passat mes d’agost en Comunitat Valenciana, 62 ho van fer voluntàriament; 15 per fusió amb altres societats i les altres 20 restants per altres causes.

Navarra (+60,78%) Cantàbria (+58,06%) i Astúries (+53,01%) van ser les que van registrar creixements més grans en la creació d’empreses, mentre que en el costat contrari es van situar País Basc, Canàries i Andalusia amb reculades d’un 18,59%, 11,61% i un 9,13%, respectivament.

Quant a la dissolució d’empreses, Balears (+52,08%), Galícia (+36,36%) i Aragó (+21,05%) van ser les comunitats que més empreses van destruir en taxa interanual, mentre que La Rioja, Navarra i Murcia les que menys, amb reculades d’un 77,78%, 50% i un 29,03%, respectivament.

Per la seua banda, el nombre de societats mercantils que van ampliar capital va baixar un 11,2% a la Comunitat Valenciana a l’agost, fins a les 190 empreses. El capital subscrit en aquestes ampliacions va aconseguir els 80,8 milions d’euros, xifra un 30,7% inferior a la d’agost de l’any anterior.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.