La creació d’empreses puja un 11,7% a l’agost a la Comunitat

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La creació de noves empreses a la Comunitat Valenciana va pujar un 11,7 per cent a l’agost en taxa interanual amb un total 896 societats mercantils constituïdes, en un mes en el qual les empreses dissoltes van ser 97, un 4,3% més, segons les dades difoses este dimarts per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Es tracta de la millor dada de constitució d’empreses en un mes d’agost en la regió de la sèrie històrica.

Amb l’ascens d’agost, la creació d’empreses a la Comunitat Valenciana encadena dos mesos consecutius de creixement interanual.

Per a la constitució de les 896 empreses creades el passat mes d’agost es van subscriure una mica més de 19,03 milions d’euros, la qual cosa suposa un 98,51% menys que en el mateix mes de fa un any (18,97 milions de capital desemborsat).

De les 97 empreses que van tirar el tancament el passat mes d’agost en Comunitat Valenciana, 62 ho van fer voluntàriament; 15 per fusió amb altres societats i les altres 20 restants per altres causes.

Navarra (+60,78%) Cantàbria (+58,06%) i Astúries (+53,01%) van ser les que van registrar creixements més grans en la creació d’empreses, mentre que en el costat contrari es van situar País Basc, Canàries i Andalusia amb reculades d’un 18,59%, 11,61% i un 9,13%, respectivament.

Quant a la dissolució d’empreses, Balears (+52,08%), Galícia (+36,36%) i Aragó (+21,05%) van ser les comunitats que més empreses van destruir en taxa interanual, mentre que La Rioja, Navarra i Murcia les que menys, amb reculades d’un 77,78%, 50% i un 29,03%, respectivament.

Per la seua banda, el nombre de societats mercantils que van ampliar capital va baixar un 11,2% a la Comunitat Valenciana a l’agost, fins a les 190 empreses. El capital subscrit en aquestes ampliacions va aconseguir els 80,8 milions d’euros, xifra un 30,7% inferior a la d’agost de l’any anterior.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.