12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La defensa de Pradas exigeix una transcripció literal del seu testimoni en el cas de la dana

L’equip legal de Salomé Pradas, qui va ocupar el càrrec de consellera de Justícia durant la tràgica dana, ha presentat una sol·licitud davant la jutgessa encarregada de la investigació, demanant que s’anul·li la transcripció de la seva declaració realitzada el passat 11 d’abril. Els advocats argumenten que el document actual no és més que un resum incomplet i incorrecte, que no reflecteix adequadament la veracitat de les seves paraules.

En el seu escrit, es destaca que Pradas va declarar durant gairebé tres hores, sent interrogada amb unes 140 preguntes que van provocar respostes àmplies i detallades. Aquesta extensa exposició, considerada essencial per a l’evolució del cas, incloïa aspectes trascendents com la distribució de competències en matèria d’emergències i la cronologia dels fets del dia 29 d’octubre. La defensa defèn que aquest testimoni no pot ser sintetitzat en un document breu, que no inclogui tots els matisos i elements crucials verbalitzats per Pradas.

A més, la defensa exigeix que, si es proporciona una transcripció escrita de la declaració, aquesta ha de ser literal, assegurant-se que no es perdin detalls vitals que podrien influir en el resultat del procés judicial. “La defensa del dret de l’investigat implica una garantia que no es pot vulnerar, i que només una transcripció fidel compleix amb els requisits legals”, assenyalen.

En la seva declaració, Pradas va remarcar que el seu rol era institucional i que no havia comptat amb assessors en matèria d’emergències. Subratllà que la seva responsabilitat era atendre les instruccions dels tècnics que manaven en situacions d’emergència i que el pla establert havia de ser aplicat automàticament. Va reconèixer que en el moment de la crisi no podia prendre decisions per la seva falta d’experiència en el sector. “La meva actuació no era altra que la de coordinar-se amb els experts”, va fer constar Pradas.

També va assenyalar la falta d’informació per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i va negar les acusacions que afirmaven que estava esperant l’aval del president Carlos Mazón per enviar missatges d’alerta a la població. En aquest sentit, Pradas es defensa afirmant que els procediments d’emergència estan dissenyats per tal que es pugui actuar de manera ràpida i eficaç, la qual cosa no va poder realitzar-se per la falta d’informació correcta durant la crisi.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.