La defensa de Pradas exigeix una transcripció literal del seu testimoni en el cas de la dana

L’equip legal de Salomé Pradas, qui va ocupar el càrrec de consellera de Justícia durant la tràgica dana, ha presentat una sol·licitud davant la jutgessa encarregada de la investigació, demanant que s’anul·li la transcripció de la seva declaració realitzada el passat 11 d’abril. Els advocats argumenten que el document actual no és més que un resum incomplet i incorrecte, que no reflecteix adequadament la veracitat de les seves paraules.

En el seu escrit, es destaca que Pradas va declarar durant gairebé tres hores, sent interrogada amb unes 140 preguntes que van provocar respostes àmplies i detallades. Aquesta extensa exposició, considerada essencial per a l’evolució del cas, incloïa aspectes trascendents com la distribució de competències en matèria d’emergències i la cronologia dels fets del dia 29 d’octubre. La defensa defèn que aquest testimoni no pot ser sintetitzat en un document breu, que no inclogui tots els matisos i elements crucials verbalitzats per Pradas.

A més, la defensa exigeix que, si es proporciona una transcripció escrita de la declaració, aquesta ha de ser literal, assegurant-se que no es perdin detalls vitals que podrien influir en el resultat del procés judicial. «La defensa del dret de l’investigat implica una garantia que no es pot vulnerar, i que només una transcripció fidel compleix amb els requisits legals», assenyalen.

En la seva declaració, Pradas va remarcar que el seu rol era institucional i que no havia comptat amb assessors en matèria d’emergències. Subratllà que la seva responsabilitat era atendre les instruccions dels tècnics que manaven en situacions d’emergència i que el pla establert havia de ser aplicat automàticament. Va reconèixer que en el moment de la crisi no podia prendre decisions per la seva falta d’experiència en el sector. «La meva actuació no era altra que la de coordinar-se amb els experts», va fer constar Pradas.

També va assenyalar la falta d’informació per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i va negar les acusacions que afirmaven que estava esperant l’aval del president Carlos Mazón per enviar missatges d’alerta a la població. En aquest sentit, Pradas es defensa afirmant que els procediments d’emergència estan dissenyats per tal que es pugui actuar de manera ràpida i eficaç, la qual cosa no va poder realitzar-se per la falta d’informació correcta durant la crisi.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.