La defensa de Pradas exigeix una transcripció literal del seu testimoni en el cas de la dana

L’equip legal de Salomé Pradas, qui va ocupar el càrrec de consellera de Justícia durant la tràgica dana, ha presentat una sol·licitud davant la jutgessa encarregada de la investigació, demanant que s’anul·li la transcripció de la seva declaració realitzada el passat 11 d’abril. Els advocats argumenten que el document actual no és més que un resum incomplet i incorrecte, que no reflecteix adequadament la veracitat de les seves paraules.

En el seu escrit, es destaca que Pradas va declarar durant gairebé tres hores, sent interrogada amb unes 140 preguntes que van provocar respostes àmplies i detallades. Aquesta extensa exposició, considerada essencial per a l’evolució del cas, incloïa aspectes trascendents com la distribució de competències en matèria d’emergències i la cronologia dels fets del dia 29 d’octubre. La defensa defèn que aquest testimoni no pot ser sintetitzat en un document breu, que no inclogui tots els matisos i elements crucials verbalitzats per Pradas.

A més, la defensa exigeix que, si es proporciona una transcripció escrita de la declaració, aquesta ha de ser literal, assegurant-se que no es perdin detalls vitals que podrien influir en el resultat del procés judicial. «La defensa del dret de l’investigat implica una garantia que no es pot vulnerar, i que només una transcripció fidel compleix amb els requisits legals», assenyalen.

En la seva declaració, Pradas va remarcar que el seu rol era institucional i que no havia comptat amb assessors en matèria d’emergències. Subratllà que la seva responsabilitat era atendre les instruccions dels tècnics que manaven en situacions d’emergència i que el pla establert havia de ser aplicat automàticament. Va reconèixer que en el moment de la crisi no podia prendre decisions per la seva falta d’experiència en el sector. «La meva actuació no era altra que la de coordinar-se amb els experts», va fer constar Pradas.

També va assenyalar la falta d’informació per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i va negar les acusacions que afirmaven que estava esperant l’aval del president Carlos Mazón per enviar missatges d’alerta a la població. En aquest sentit, Pradas es defensa afirmant que els procediments d’emergència estan dissenyats per tal que es pugui actuar de manera ràpida i eficaç, la qual cosa no va poder realitzar-se per la falta d’informació correcta durant la crisi.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.