La defensa de Pradas exigeix una transcripció literal del seu testimoni en el cas de la dana

L’equip legal de Salomé Pradas, qui va ocupar el càrrec de consellera de Justícia durant la tràgica dana, ha presentat una sol·licitud davant la jutgessa encarregada de la investigació, demanant que s’anul·li la transcripció de la seva declaració realitzada el passat 11 d’abril. Els advocats argumenten que el document actual no és més que un resum incomplet i incorrecte, que no reflecteix adequadament la veracitat de les seves paraules.

En el seu escrit, es destaca que Pradas va declarar durant gairebé tres hores, sent interrogada amb unes 140 preguntes que van provocar respostes àmplies i detallades. Aquesta extensa exposició, considerada essencial per a l’evolució del cas, incloïa aspectes trascendents com la distribució de competències en matèria d’emergències i la cronologia dels fets del dia 29 d’octubre. La defensa defèn que aquest testimoni no pot ser sintetitzat en un document breu, que no inclogui tots els matisos i elements crucials verbalitzats per Pradas.

A més, la defensa exigeix que, si es proporciona una transcripció escrita de la declaració, aquesta ha de ser literal, assegurant-se que no es perdin detalls vitals que podrien influir en el resultat del procés judicial. “La defensa del dret de l’investigat implica una garantia que no es pot vulnerar, i que només una transcripció fidel compleix amb els requisits legals”, assenyalen.

En la seva declaració, Pradas va remarcar que el seu rol era institucional i que no havia comptat amb assessors en matèria d’emergències. Subratllà que la seva responsabilitat era atendre les instruccions dels tècnics que manaven en situacions d’emergència i que el pla establert havia de ser aplicat automàticament. Va reconèixer que en el moment de la crisi no podia prendre decisions per la seva falta d’experiència en el sector. “La meva actuació no era altra que la de coordinar-se amb els experts”, va fer constar Pradas.

També va assenyalar la falta d’informació per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i va negar les acusacions que afirmaven que estava esperant l’aval del president Carlos Mazón per enviar missatges d’alerta a la població. En aquest sentit, Pradas es defensa afirmant que els procediments d’emergència estan dissenyats per tal que es pugui actuar de manera ràpida i eficaç, la qual cosa no va poder realitzar-se per la falta d’informació correcta durant la crisi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.