La defensa de Pradas exigeix una transcripció literal del seu testimoni en el cas de la dana

L’equip legal de Salomé Pradas, qui va ocupar el càrrec de consellera de Justícia durant la tràgica dana, ha presentat una sol·licitud davant la jutgessa encarregada de la investigació, demanant que s’anul·li la transcripció de la seva declaració realitzada el passat 11 d’abril. Els advocats argumenten que el document actual no és més que un resum incomplet i incorrecte, que no reflecteix adequadament la veracitat de les seves paraules.

En el seu escrit, es destaca que Pradas va declarar durant gairebé tres hores, sent interrogada amb unes 140 preguntes que van provocar respostes àmplies i detallades. Aquesta extensa exposició, considerada essencial per a l’evolució del cas, incloïa aspectes trascendents com la distribució de competències en matèria d’emergències i la cronologia dels fets del dia 29 d’octubre. La defensa defèn que aquest testimoni no pot ser sintetitzat en un document breu, que no inclogui tots els matisos i elements crucials verbalitzats per Pradas.

A més, la defensa exigeix que, si es proporciona una transcripció escrita de la declaració, aquesta ha de ser literal, assegurant-se que no es perdin detalls vitals que podrien influir en el resultat del procés judicial. «La defensa del dret de l’investigat implica una garantia que no es pot vulnerar, i que només una transcripció fidel compleix amb els requisits legals», assenyalen.

En la seva declaració, Pradas va remarcar que el seu rol era institucional i que no havia comptat amb assessors en matèria d’emergències. Subratllà que la seva responsabilitat era atendre les instruccions dels tècnics que manaven en situacions d’emergència i que el pla establert havia de ser aplicat automàticament. Va reconèixer que en el moment de la crisi no podia prendre decisions per la seva falta d’experiència en el sector. «La meva actuació no era altra que la de coordinar-se amb els experts», va fer constar Pradas.

També va assenyalar la falta d’informació per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i va negar les acusacions que afirmaven que estava esperant l’aval del president Carlos Mazón per enviar missatges d’alerta a la població. En aquest sentit, Pradas es defensa afirmant que els procediments d’emergència estan dissenyats per tal que es pugui actuar de manera ràpida i eficaç, la qual cosa no va poder realitzar-se per la falta d’informació correcta durant la crisi.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.