La Diputació de València promou l’ús del valencià amb nous stickers nadalencs per a Whatsapp i Telegram

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha completat la col·lecció ‘Els adhesius de la Dipu’ amb sis stickers nadalencs. Als 20 que es van presentar al setembre s’han afegit ‘Bon Nadal’, ‘Que et deixen moltes coses’, ‘Bones festes’, ‘Bon any’, ‘Et duran carbó’ i ‘L’Enhorabona’.

El president de la corporació provincial, Vicent Mompó, anima a utilitzar estos stickers durant les festes: «Felicitar Nadal i l’any nou o fer referència als Reis Mags en la nostra llengua significa a més proximitat, orgull i unió».

«El valencià és de tot el poble i volem que forme part del nostre dia a dia també en estes festes en les quals els missatges denoten amistat, positivisme o felicitat», explica Mompó, qui assegura que «fem un pas més en el foment de la llengua en adaptar el valencià a les noves tecnologies per a poder expressar estos sentiments en valencià i arribar a un públic més ampli».

En la mateixa línia, apunta la responsable del departament de Foment de l’Ús del Valencià, Imma Cerdà, «pretenem facilitar que s’use el valencià en les converses digitals també en una època, la nadalenca, en la qual la missatgeria instantània s’ompli d’emoticones».

A més, la col·lecció és una producció valenciana. D’una banda, l’estudi de disseny Squid&Pig, d’Andrés Sanchis i Sonia Viu, que ha treballat per a gegants com Google, ha creat les il·lustracions amb l’estètica Kawaii, que transmet alegria i tendresa. D’altra banda, l’influencer Apitxat torna a ser l’encarregat de difondre, a través d’una sèrie de vídeos curts, les emoticones i adhesius per a promocionar-los en les converses digitals.

Les emoticones es poden descarregar des del web https://www.dival.es/es/normalitzacio/els- adhesius-de-valencia-a-la-dipu y desde la app https://sticker.ly/s/cvhhvm

Últimes notícies

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.

Camarero atribuíx a la regularització de migrants l’aturada en la baixada de l’atur al juliol

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, assegura que la regularització extraordinària de migrants ha frenat la tendència descendent de l’atur al juliol en la Comunitat Valenciana i reclama finançament extra a l’Estat per a reforçar els serveis públics d’ocupació.
FILMOTECA D'ESTIU