16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

La Diputació de València promou l’ús del valencià amb nous stickers nadalencs per a Whatsapp i Telegram

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha completat la col·lecció ‘Els adhesius de la Dipu’ amb sis stickers nadalencs. Als 20 que es van presentar al setembre s’han afegit ‘Bon Nadal’, ‘Que et deixen moltes coses’, ‘Bones festes’, ‘Bon any’, ‘Et duran carbó’ i ‘L’Enhorabona’.

El president de la corporació provincial, Vicent Mompó, anima a utilitzar estos stickers durant les festes: “Felicitar Nadal i l’any nou o fer referència als Reis Mags en la nostra llengua significa a més proximitat, orgull i unió”.

“El valencià és de tot el poble i volem que forme part del nostre dia a dia també en estes festes en les quals els missatges denoten amistat, positivisme o felicitat”, explica Mompó, qui assegura que “fem un pas més en el foment de la llengua en adaptar el valencià a les noves tecnologies per a poder expressar estos sentiments en valencià i arribar a un públic més ampli”.

En la mateixa línia, apunta la responsable del departament de Foment de l’Ús del Valencià, Imma Cerdà, “pretenem facilitar que s’use el valencià en les converses digitals també en una època, la nadalenca, en la qual la missatgeria instantània s’ompli d’emoticones”.

A més, la col·lecció és una producció valenciana. D’una banda, l’estudi de disseny Squid&Pig, d’Andrés Sanchis i Sonia Viu, que ha treballat per a gegants com Google, ha creat les il·lustracions amb l’estètica Kawaii, que transmet alegria i tendresa. D’altra banda, l’influencer Apitxat torna a ser l’encarregat de difondre, a través d’una sèrie de vídeos curts, les emoticones i adhesius per a promocionar-los en les converses digitals.

Les emoticones es poden descarregar des del web https://www.dival.es/es/normalitzacio/els- adhesius-de-valencia-a-la-dipu y desde la app https://sticker.ly/s/cvhhvm

Últimes notícies

La Policia investiga noves filtracions de dades de Pérez Llorca i altres presidents

La Policia Nacional ha obert una investigació per noves filtracions de dades personals que afecten dirigents estatals i autonòmics. Els 'hackers' van difondre bases amb informació sensible en xarxes i fòrums, que s'haurien reactivat després del sinistre ferroviari de Adamuz

Corberán evita pronunciar-se sobre Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va defugir confirmar el nom del reforç per a la saga, però va assegurar que el València té una operació molt avançada i vol tancar-la en les pròximes hores.

El Govern aportarà 45.000 m³ d’arena a la platja de Tavernes després del temporal

Costas ha iniciat l'avaluació dels danys per la borrasca Harry en tot el litoral valencià. En Tavernes activarà emergències i aportarà 45.000 m³ d'arena abans de l'estiu.

Bernabé coordina amb el València Basket la visita del Maccabi i remet als antecedents

La Delegació del Govern manté converses amb el València Basket per a organitzar la visita del Maccabi Tel Aviv en Eurolliga. Bernabé va evitar avançar si serà a porta oberta o tancada i va recordar els precedents amb equips israelians.

El PP de Mislata demana una comissió per a investigar l’accident de l’unflable de 2022

El PP de Mislata ha demanat crear una comissió municipal per a investigar l'accident de l'unflable del 4 de gener de 2022, en el qual van morir dos xiquetes. La proposta busca aclarir els fets, depurar responsabilitats i revisar actuacions per a evitar que es repetisca.

La Generalitat demana al Govern actuacions d’emergència en Tavernes i altres platges després de la borrasca Harry

La Generalitat ha reclamat al Govern mesures urgents a Tavernes de la Valldigna i altres punts del litoral després dels danys de la borrasca Harry. Advertix de risc en edificis de primera línia i exigix un pla de regeneració a llarg termini.

Dos detinguts a València per empadronar il·legalment a estrangers i lucrar-se amb 26.250 euros

La Policia Nacional ha detingut a dos jóvens per empadronar a estrangers amb contractes falsos i sense permís del propietari. La investigació va revelar 30 altes des de 2022 i pagaments de 750 euros a l'any.

180.000 hectàrees abandonades en la Comunitat Valenciana, rècord històric segons AVA-ASAJA

La Comunitat Valenciana va batre en 2025 el seu rècord de terres de cultiu abandonades amb 179.994 hectàrees. AVA-ASAJA ho atribuïx a la crisi de rendibilitat i a la DANA de 2024, i reclama un canvi de rumb.