20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

La Diputació de València promou l’ús del valencià amb nous stickers nadalencs per a Whatsapp i Telegram

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha completat la col·lecció ‘Els adhesius de la Dipu’ amb sis stickers nadalencs. Als 20 que es van presentar al setembre s’han afegit ‘Bon Nadal’, ‘Que et deixen moltes coses’, ‘Bones festes’, ‘Bon any’, ‘Et duran carbó’ i ‘L’Enhorabona’.

El president de la corporació provincial, Vicent Mompó, anima a utilitzar estos stickers durant les festes: “Felicitar Nadal i l’any nou o fer referència als Reis Mags en la nostra llengua significa a més proximitat, orgull i unió”.

“El valencià és de tot el poble i volem que forme part del nostre dia a dia també en estes festes en les quals els missatges denoten amistat, positivisme o felicitat”, explica Mompó, qui assegura que “fem un pas més en el foment de la llengua en adaptar el valencià a les noves tecnologies per a poder expressar estos sentiments en valencià i arribar a un públic més ampli”.

En la mateixa línia, apunta la responsable del departament de Foment de l’Ús del Valencià, Imma Cerdà, “pretenem facilitar que s’use el valencià en les converses digitals també en una època, la nadalenca, en la qual la missatgeria instantània s’ompli d’emoticones”.

A més, la col·lecció és una producció valenciana. D’una banda, l’estudi de disseny Squid&Pig, d’Andrés Sanchis i Sonia Viu, que ha treballat per a gegants com Google, ha creat les il·lustracions amb l’estètica Kawaii, que transmet alegria i tendresa. D’altra banda, l’influencer Apitxat torna a ser l’encarregat de difondre, a través d’una sèrie de vídeos curts, les emoticones i adhesius per a promocionar-los en les converses digitals.

Les emoticones es poden descarregar des del web https://www.dival.es/es/normalitzacio/els- adhesius-de-valencia-a-la-dipu y desde la app https://sticker.ly/s/cvhhvm

Últimes notícies

El vent causa corts i retards en Rodalia i Metrovalencia

Les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana han provocat incidències en el transport: interrupció entre Silla i Cullera en la C1 i retards en Metrovalencia ja resolts.

El PSPV porta a la Fiscalia l’adjudicació de vivendes públiques a Alacant i demana una comissió en Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia per l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant i sol·licitarà una comissió d'investigació en Les Corts. El partit assenyala assignacions a càrrecs, familiars i tècnics, revendes per damunt de 400.000 euros i canvis normatius que van ampliar el concepte de família vulnerable.

Morant, davant accions legals de Gómez per injúries: continuaré defenent als valencians

Diana Morant ha respost a l'anunci d'accions legals per injúries de Marciano Gómez assegurant que continuarà defenent els drets dels valencians. La líder del PSPV-PSOE exigix investigar les presumptes irregularitats vinculades a Ribera Salut i critica la falta de reacció del Consell.

La consellera d’Educació tendirà la mà als sindicats per a pactar el màxim de millores

Carmen Ortí es compromet a escoltar les organitzacions i activa una taula de negociació que arranca el 10 de febrer, amb focus en millores per al professorat.

El Govern recorrerà la Llei d’Acompanyament valenciana per retallades en drets LGTBI

El Govern ha anunciat que presentarà abans que acabe febrer un recurs contra la Llei d'Acompanyament del Consell per restringir drets LGTBI. Entitats i Diana Morant han recolzat el pas i l'han descrit com un escut per al col·lectiu

Redó alerta que el negacionismo de l’extrema dreta està alimentant la violència

La ministra d'Igualtat ha vinculat l'auge del negacionismo i del discurs d'odi amb un increment de la violència i ha assenyalat repunts a Andalusia i la Comunitat Valenciana.

CCOO denuncia impagaments: professors sense cobrar des de novembre i nòmines incompletes

CCOO ha denunciat impagaments i nòmines incompletes en l'educació pública valenciana des de novembre. Educació replica que només hi ha 15 incidències tècniques a Alacant.

MClan, La Fúmiga i El Diluvi lideren el Maror Festival a la Vila Joiosa al juny

La tercera edició del Maror Festival se celebrarà el 26 i 27 de juny a la platja de la Antoneta, a la Vila Joiosa, amb MClan, La Fúmiga i El Diluvi al capdavant. El cartell suma bandes de pop i rock, DJs i una zona gastronòmica; les entrades ja estan disponibles en marorfest.com.