10.6 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

La Diputació de València promou l’ús del valencià amb nous stickers nadalencs per a Whatsapp i Telegram

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha completat la col·lecció ‘Els adhesius de la Dipu’ amb sis stickers nadalencs. Als 20 que es van presentar al setembre s’han afegit ‘Bon Nadal’, ‘Que et deixen moltes coses’, ‘Bones festes’, ‘Bon any’, ‘Et duran carbó’ i ‘L’Enhorabona’.

El president de la corporació provincial, Vicent Mompó, anima a utilitzar estos stickers durant les festes: “Felicitar Nadal i l’any nou o fer referència als Reis Mags en la nostra llengua significa a més proximitat, orgull i unió”.

“El valencià és de tot el poble i volem que forme part del nostre dia a dia també en estes festes en les quals els missatges denoten amistat, positivisme o felicitat”, explica Mompó, qui assegura que “fem un pas més en el foment de la llengua en adaptar el valencià a les noves tecnologies per a poder expressar estos sentiments en valencià i arribar a un públic més ampli”.

En la mateixa línia, apunta la responsable del departament de Foment de l’Ús del Valencià, Imma Cerdà, “pretenem facilitar que s’use el valencià en les converses digitals també en una època, la nadalenca, en la qual la missatgeria instantània s’ompli d’emoticones”.

A més, la col·lecció és una producció valenciana. D’una banda, l’estudi de disseny Squid&Pig, d’Andrés Sanchis i Sonia Viu, que ha treballat per a gegants com Google, ha creat les il·lustracions amb l’estètica Kawaii, que transmet alegria i tendresa. D’altra banda, l’influencer Apitxat torna a ser l’encarregat de difondre, a través d’una sèrie de vídeos curts, les emoticones i adhesius per a promocionar-los en les converses digitals.

Les emoticones es poden descarregar des del web https://www.dival.es/es/normalitzacio/els- adhesius-de-valencia-a-la-dipu y desde la app https://sticker.ly/s/cvhhvm

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.