La Diputació de València promou l’ús del valencià amb nous stickers nadalencs per a Whatsapp i Telegram

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha completat la col·lecció ‘Els adhesius de la Dipu’ amb sis stickers nadalencs. Als 20 que es van presentar al setembre s’han afegit ‘Bon Nadal’, ‘Que et deixen moltes coses’, ‘Bones festes’, ‘Bon any’, ‘Et duran carbó’ i ‘L’Enhorabona’.

El president de la corporació provincial, Vicent Mompó, anima a utilitzar estos stickers durant les festes: «Felicitar Nadal i l’any nou o fer referència als Reis Mags en la nostra llengua significa a més proximitat, orgull i unió».

«El valencià és de tot el poble i volem que forme part del nostre dia a dia també en estes festes en les quals els missatges denoten amistat, positivisme o felicitat», explica Mompó, qui assegura que «fem un pas més en el foment de la llengua en adaptar el valencià a les noves tecnologies per a poder expressar estos sentiments en valencià i arribar a un públic més ampli».

En la mateixa línia, apunta la responsable del departament de Foment de l’Ús del Valencià, Imma Cerdà, «pretenem facilitar que s’use el valencià en les converses digitals també en una època, la nadalenca, en la qual la missatgeria instantània s’ompli d’emoticones».

A més, la col·lecció és una producció valenciana. D’una banda, l’estudi de disseny Squid&Pig, d’Andrés Sanchis i Sonia Viu, que ha treballat per a gegants com Google, ha creat les il·lustracions amb l’estètica Kawaii, que transmet alegria i tendresa. D’altra banda, l’influencer Apitxat torna a ser l’encarregat de difondre, a través d’una sèrie de vídeos curts, les emoticones i adhesius per a promocionar-los en les converses digitals.

Les emoticones es poden descarregar des del web https://www.dival.es/es/normalitzacio/els- adhesius-de-valencia-a-la-dipu y desde la app https://sticker.ly/s/cvhhvm

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.