La Generalitat activa un ‘pla de xoc’ en tres fases per a minimitzar l’impacte a l’Albufera

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha engegat un “pla de xoc” per a minimitzar l’impacte de la DANA a l’Albufera de València. Un pla dividit en tres fases que es desenvoluparan en les pròximes setmanes per part de la direcció general de Medi Natural i Animal.

Dins de la primera fase, durant esta setmana ja es treballa en la col·locació de barreres i en la desobstrucció de comportes i sèquies en la zona pròxima a la pista de Silla, així com en la retirada d’elements del marge de la sèquia de Ravisanxó. També es realitza una valoració cartogràfica detallades de les zones afectades.

D’altra banda, s’ha pres la decisió de tendir la cota de nivell del llac cap als deu centímetres, amb la finalitat de facilitar el desguàs de les zones inundades en el sector nord i oest del parc natural, facilitar la recerca de desapareguts, aconseguir l’eixida dels sòlids en suspensió que ha arrossegat l’avinguda d’aigua i permetre l’accés a zones més properes al llac per a l’avaluació de danys i retirada de restes.

La disminució del nivell es realitza de forma acordada amb les forces i cossos de seguretat de l’Estat. Este procés es va accelerar amb la mesura presa amb l’Ajuntament de València, tancant les comportes i activant el sistema de bombes de les golas del Pujol i Perellonet, detalla la Generalitat.

En la segona fase, que s’activarà la setmana vinent, es durà a terme l’eliminació de restes flotants del llac en col·laboració amb les comunitats de regantes, Regs de Favara i la Sèquia de l’Or, respectant els temps que marquen el desenvolupament del treball dels equips de recerca de persones.

A més, es durà a terme l’avaluació dels materials que s’extrauran dels camps d’arròs i de les restes dipositades en zones dunars del litoral del parc natural.

En coordinació amb l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (EPSAR) es farà un seguiment exhaustiu dels abocaments de les depuradores. Es preveu la reobertura del centre d’interpretació Racó de L’Olla.

MESURES A MITJÀ I LLARG TERMINI

El pla contempla una tercera fase a partir de desembre que establirà unes accions a mitjà i llarg termini, entre les quals destaca la redacció de projectes d’adequació de reserves de la Generalitat afectades per la DANA.

Altres accions que es contemplen en esta fase són la retirada de residus i terres en la zona de trencament pròxim al barranc de Catarroja per la dificultat d’accedir amb maquinària en estos moments.

Finalment, es realitzarà un complet seguiment de la qualitat de les aigües del llac en coordinació amb la resta de les administracions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.

Comença la manifestació del taxi a València en un atur de 24 hores amb retencions

Els taxistes han iniciat la manifestació des de diversos punts de València en el marc d'un atur de 24 hores. Ja es registren retencions i el recorregut preveu final a les Torres de Serrans i concentració davant el Palau de la Generalitat fins a les 14.00.

Mercadona dedica més de 1.000 milions a primes, pujada salarial i 7 dies extra de vacacions

La cadena ha repartit 780 milions en primes per a 112.000 empleats i ha lligat els sous a l'IPC. A més, amplia les vacacions de 30 a 37 dies.