La Generalitat dispensarà gratis en els festivals de música un sensor químic de drogues per a evitar la violència sexual

Camarero advertix que entre el 35 i el 40% de les agressions sexuals «ateses de manera oficial» són baix submissió química

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha anunciat que la Generalitat dispensarà de manera gratuïta en els Punts Violeta de festivals de música un sensor químic per a detectar drogues de submissió «amb l’objectiu de reduir la violència sexual».

Així ho ha exposat Camarero este dimecres en la presentació dels vials de detecció de drogues, com l’àcid Gamma-HidroxiButílico (GHB) o èxtasi líquid, al campus de la Universitat de València situat a Burjassot. A l’acte han assistit també la rectora d’esta universitat, Mavi Mestre, i de la Politècnica de València, José I. Capilla.

Tant científics de la Universitat Politècnica com de la Universitat de València i del Laboratori de l’Institut de reconeixement Molecular i Desenvolupament Tecnològic han participat en la investigació.

La vicepresidenta ha destacat «la contribució d’estes dos universitats a la recerca d’elements preventius de delictes sexuals» amb esta iniciativa pionera que s’estrenarà en el pròxim ‘Medusa Sunbeach Festival’ de Cullera.

També està previst incorporar de manera generalitzada el dispositiu a altres festivals de música i esdeveniments lúdics que se celebren a la Comunitat Valenciana.

Així mateix, la consellera ha mostrat la seua satisfacció amb el «nou pas que ha donat la Generalitat en la lluita contra la violència sexual, una de les violències que més ens preocupa i ens ocupa en els últims mesos».

«Este Consell aposta per usar totes les eines al seu abast per a lluitar contra la xacra social de les agressions sexuals», ha assenyalat Camarero, qui ha lloat «la voluntat i obstinació de transferència del coneixement que es genera des de la ciència cap a la societat».

«MÉS ENLLÀ DE REGISTRES OFICIALS»

Al mateix temps, Camarero ha advertit que «entre el 35 i el 40 per cent de les agressions sexuals «ateses de manera oficial» es produïxen baix submissió química, a les quals caldria sumar «la sospita d’una xifra, encara major, que va més enllà dels registres oficials».

Segons dades de l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses, en el 88 per cent de les denúncies per agressió sexual es detecta la presència d’alguna substància. La més freqüent és l’alcohol (61,7 per cent), seguit dels fàrmacs (40,2 per cent) i de les drogues il·lícites (27,1 per cent).

«Hem de prevenir-ho, hem d’ajudar als joves, als adolescents, que estan en els festivals, en estes festes, perquè no els ocórrega», ha asseverat.

En este sentit, ha remarcat que des de la Generalitat s’estan duent a terme diferents activitats amb l’objectiu de reduir la «violència sexual». Així, esta nova mesura se suma a les ja contemplades en el ‘Protocol d’actuació contra les Violències Sexuals en espais d’oci de la Comunitat Valenciana’, adaptat per la vicepresidència i conselleria de Servicis Socials a les circumstàncies actuals «per a fer-ho més àgil, eficaç i senzill».

«Dins de les activitats que estem fent, del treball que s’està desenvolupant per part de la secretaria autonòmica d’Igualtat i del comissionat de Lluita contra la Violència, estem engegant un protocol en festes populars, un protocol de detecció i de prevenció de violència sexual», ha assegurat.

Així mateix, el nombre telefònic que va entrar en marxa en el mes de març –900 22 00 22, telèfon 24 hores per la Generalitat per a l’atenció a les víctimes d’agressions sexuals– «va a ajudar i està ajudant», ha asseverat.

Segons ha explicat, la Generalitat ja ha posat a disposició aquests nous dispositius que detecten drogues als ajuntaments i més de 80 tindran aquest instrument este estiu.

Així mateix, ha avançat que, en breu, «veuran la llum tres nous Centres d’Atenció Integral 24 hores per a Víctimes d’Agressió Sexual a Alacant, Castelló de la Plana i València abans que finalitze l’any per a reforçar la lluita contra estos delictes i aconseguir una Comunitat lliure d’agressions, on els nostres joves gaudisquen de les seues festes sense perill».

La consellera ha incidit que la Generalitat «fa un pas més per a prevenir la violència sexual i ajudar als nostres joves a tenir uns festivals segurs, a gaudir de l’oci sense tenir cap perill que siguen víctimes de qualsevol delicte d’este tipus».

Últimes notícies

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.