Anuncios

La Generalitat dispensarà gratis en els festivals de música un sensor químic de drogues per a evitar la violència sexual

Camarero advertix que entre el 35 i el 40% de les agressions sexuals “ateses de manera oficial” són baix submissió química

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

Anuncios

La vicepresidenta i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha anunciat que la Generalitat dispensarà de manera gratuïta en els Punts Violeta de festivals de música un sensor químic per a detectar drogues de submissió “amb l’objectiu de reduir la violència sexual”.

Així ho ha exposat Camarero este dimecres en la presentació dels vials de detecció de drogues, com l’àcid Gamma-HidroxiButílico (GHB) o èxtasi líquid, al campus de la Universitat de València situat a Burjassot. A l’acte han assistit també la rectora d’esta universitat, Mavi Mestre, i de la Politècnica de València, José I. Capilla.

Tant científics de la Universitat Politècnica com de la Universitat de València i del Laboratori de l’Institut de reconeixement Molecular i Desenvolupament Tecnològic han participat en la investigació.

La vicepresidenta ha destacat “la contribució d’estes dos universitats a la recerca d’elements preventius de delictes sexuals” amb esta iniciativa pionera que s’estrenarà en el pròxim ‘Medusa Sunbeach Festival’ de Cullera.

També està previst incorporar de manera generalitzada el dispositiu a altres festivals de música i esdeveniments lúdics que se celebren a la Comunitat Valenciana.

Així mateix, la consellera ha mostrat la seua satisfacció amb el “nou pas que ha donat la Generalitat en la lluita contra la violència sexual, una de les violències que més ens preocupa i ens ocupa en els últims mesos”.

“Este Consell aposta per usar totes les eines al seu abast per a lluitar contra la xacra social de les agressions sexuals”, ha assenyalat Camarero, qui ha lloat “la voluntat i obstinació de transferència del coneixement que es genera des de la ciència cap a la societat”.

“MÉS ENLLÀ DE REGISTRES OFICIALS”

Al mateix temps, Camarero ha advertit que “entre el 35 i el 40 per cent de les agressions sexuals “ateses de manera oficial” es produïxen baix submissió química, a les quals caldria sumar “la sospita d’una xifra, encara major, que va més enllà dels registres oficials”.

Segons dades de l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses, en el 88 per cent de les denúncies per agressió sexual es detecta la presència d’alguna substància. La més freqüent és l’alcohol (61,7 per cent), seguit dels fàrmacs (40,2 per cent) i de les drogues il·lícites (27,1 per cent).

“Hem de prevenir-ho, hem d’ajudar als joves, als adolescents, que estan en els festivals, en estes festes, perquè no els ocórrega”, ha asseverat.

En este sentit, ha remarcat que des de la Generalitat s’estan duent a terme diferents activitats amb l’objectiu de reduir la “violència sexual”. Així, esta nova mesura se suma a les ja contemplades en el ‘Protocol d’actuació contra les Violències Sexuals en espais d’oci de la Comunitat Valenciana’, adaptat per la vicepresidència i conselleria de Servicis Socials a les circumstàncies actuals “per a fer-ho més àgil, eficaç i senzill”.

“Dins de les activitats que estem fent, del treball que s’està desenvolupant per part de la secretaria autonòmica d’Igualtat i del comissionat de Lluita contra la Violència, estem engegant un protocol en festes populars, un protocol de detecció i de prevenció de violència sexual”, ha assegurat.

Així mateix, el nombre telefònic que va entrar en marxa en el mes de març –900 22 00 22, telèfon 24 hores per la Generalitat per a l’atenció a les víctimes d’agressions sexuals– “va a ajudar i està ajudant”, ha asseverat.

Segons ha explicat, la Generalitat ja ha posat a disposició aquests nous dispositius que detecten drogues als ajuntaments i més de 80 tindran aquest instrument este estiu.

Així mateix, ha avançat que, en breu, “veuran la llum tres nous Centres d’Atenció Integral 24 hores per a Víctimes d’Agressió Sexual a Alacant, Castelló de la Plana i València abans que finalitze l’any per a reforçar la lluita contra estos delictes i aconseguir una Comunitat lliure d’agressions, on els nostres joves gaudisquen de les seues festes sense perill”.

La consellera ha incidit que la Generalitat “fa un pas més per a prevenir la violència sexual i ajudar als nostres joves a tenir uns festivals segurs, a gaudir de l’oci sense tenir cap perill que siguen víctimes de qualsevol delicte d’este tipus”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios