La Generalitat dispensarà gratis en els festivals de música un sensor químic de drogues per a evitar la violència sexual

Camarero advertix que entre el 35 i el 40% de les agressions sexuals «ateses de manera oficial» són baix submissió química

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha anunciat que la Generalitat dispensarà de manera gratuïta en els Punts Violeta de festivals de música un sensor químic per a detectar drogues de submissió «amb l’objectiu de reduir la violència sexual».

Així ho ha exposat Camarero este dimecres en la presentació dels vials de detecció de drogues, com l’àcid Gamma-HidroxiButílico (GHB) o èxtasi líquid, al campus de la Universitat de València situat a Burjassot. A l’acte han assistit també la rectora d’esta universitat, Mavi Mestre, i de la Politècnica de València, José I. Capilla.

Tant científics de la Universitat Politècnica com de la Universitat de València i del Laboratori de l’Institut de reconeixement Molecular i Desenvolupament Tecnològic han participat en la investigació.

La vicepresidenta ha destacat «la contribució d’estes dos universitats a la recerca d’elements preventius de delictes sexuals» amb esta iniciativa pionera que s’estrenarà en el pròxim ‘Medusa Sunbeach Festival’ de Cullera.

També està previst incorporar de manera generalitzada el dispositiu a altres festivals de música i esdeveniments lúdics que se celebren a la Comunitat Valenciana.

Així mateix, la consellera ha mostrat la seua satisfacció amb el «nou pas que ha donat la Generalitat en la lluita contra la violència sexual, una de les violències que més ens preocupa i ens ocupa en els últims mesos».

«Este Consell aposta per usar totes les eines al seu abast per a lluitar contra la xacra social de les agressions sexuals», ha assenyalat Camarero, qui ha lloat «la voluntat i obstinació de transferència del coneixement que es genera des de la ciència cap a la societat».

«MÉS ENLLÀ DE REGISTRES OFICIALS»

Al mateix temps, Camarero ha advertit que «entre el 35 i el 40 per cent de les agressions sexuals «ateses de manera oficial» es produïxen baix submissió química, a les quals caldria sumar «la sospita d’una xifra, encara major, que va més enllà dels registres oficials».

Segons dades de l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses, en el 88 per cent de les denúncies per agressió sexual es detecta la presència d’alguna substància. La més freqüent és l’alcohol (61,7 per cent), seguit dels fàrmacs (40,2 per cent) i de les drogues il·lícites (27,1 per cent).

«Hem de prevenir-ho, hem d’ajudar als joves, als adolescents, que estan en els festivals, en estes festes, perquè no els ocórrega», ha asseverat.

En este sentit, ha remarcat que des de la Generalitat s’estan duent a terme diferents activitats amb l’objectiu de reduir la «violència sexual». Així, esta nova mesura se suma a les ja contemplades en el ‘Protocol d’actuació contra les Violències Sexuals en espais d’oci de la Comunitat Valenciana’, adaptat per la vicepresidència i conselleria de Servicis Socials a les circumstàncies actuals «per a fer-ho més àgil, eficaç i senzill».

«Dins de les activitats que estem fent, del treball que s’està desenvolupant per part de la secretaria autonòmica d’Igualtat i del comissionat de Lluita contra la Violència, estem engegant un protocol en festes populars, un protocol de detecció i de prevenció de violència sexual», ha assegurat.

Així mateix, el nombre telefònic que va entrar en marxa en el mes de març –900 22 00 22, telèfon 24 hores per la Generalitat per a l’atenció a les víctimes d’agressions sexuals– «va a ajudar i està ajudant», ha asseverat.

Segons ha explicat, la Generalitat ja ha posat a disposició aquests nous dispositius que detecten drogues als ajuntaments i més de 80 tindran aquest instrument este estiu.

Així mateix, ha avançat que, en breu, «veuran la llum tres nous Centres d’Atenció Integral 24 hores per a Víctimes d’Agressió Sexual a Alacant, Castelló de la Plana i València abans que finalitze l’any per a reforçar la lluita contra estos delictes i aconseguir una Comunitat lliure d’agressions, on els nostres joves gaudisquen de les seues festes sense perill».

La consellera ha incidit que la Generalitat «fa un pas més per a prevenir la violència sexual i ajudar als nostres joves a tenir uns festivals segurs, a gaudir de l’oci sense tenir cap perill que siguen víctimes de qualsevol delicte d’este tipus».

Últimes notícies

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.

Cauen a Elx cinc acusats d’estafar compravendes d’or amb joies falses

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx un grup que ha col·locat com a or macís joies falses en establiments de compravenda, amb almenys nou operacions i cinc detinguts.

Tres ferits en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla

Un home de 55 anys, una dona de 24 i un jove de 19 han resultat ferits esta matinada en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla.

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.