La Generalitat dispensarà gratis en els festivals de música un sensor químic de drogues per a evitar la violència sexual

Camarero advertix que entre el 35 i el 40% de les agressions sexuals «ateses de manera oficial» són baix submissió química

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha anunciat que la Generalitat dispensarà de manera gratuïta en els Punts Violeta de festivals de música un sensor químic per a detectar drogues de submissió «amb l’objectiu de reduir la violència sexual».

Així ho ha exposat Camarero este dimecres en la presentació dels vials de detecció de drogues, com l’àcid Gamma-HidroxiButílico (GHB) o èxtasi líquid, al campus de la Universitat de València situat a Burjassot. A l’acte han assistit també la rectora d’esta universitat, Mavi Mestre, i de la Politècnica de València, José I. Capilla.

Tant científics de la Universitat Politècnica com de la Universitat de València i del Laboratori de l’Institut de reconeixement Molecular i Desenvolupament Tecnològic han participat en la investigació.

La vicepresidenta ha destacat «la contribució d’estes dos universitats a la recerca d’elements preventius de delictes sexuals» amb esta iniciativa pionera que s’estrenarà en el pròxim ‘Medusa Sunbeach Festival’ de Cullera.

També està previst incorporar de manera generalitzada el dispositiu a altres festivals de música i esdeveniments lúdics que se celebren a la Comunitat Valenciana.

Així mateix, la consellera ha mostrat la seua satisfacció amb el «nou pas que ha donat la Generalitat en la lluita contra la violència sexual, una de les violències que més ens preocupa i ens ocupa en els últims mesos».

«Este Consell aposta per usar totes les eines al seu abast per a lluitar contra la xacra social de les agressions sexuals», ha assenyalat Camarero, qui ha lloat «la voluntat i obstinació de transferència del coneixement que es genera des de la ciència cap a la societat».

«MÉS ENLLÀ DE REGISTRES OFICIALS»

Al mateix temps, Camarero ha advertit que «entre el 35 i el 40 per cent de les agressions sexuals «ateses de manera oficial» es produïxen baix submissió química, a les quals caldria sumar «la sospita d’una xifra, encara major, que va més enllà dels registres oficials».

Segons dades de l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses, en el 88 per cent de les denúncies per agressió sexual es detecta la presència d’alguna substància. La més freqüent és l’alcohol (61,7 per cent), seguit dels fàrmacs (40,2 per cent) i de les drogues il·lícites (27,1 per cent).

«Hem de prevenir-ho, hem d’ajudar als joves, als adolescents, que estan en els festivals, en estes festes, perquè no els ocórrega», ha asseverat.

En este sentit, ha remarcat que des de la Generalitat s’estan duent a terme diferents activitats amb l’objectiu de reduir la «violència sexual». Així, esta nova mesura se suma a les ja contemplades en el ‘Protocol d’actuació contra les Violències Sexuals en espais d’oci de la Comunitat Valenciana’, adaptat per la vicepresidència i conselleria de Servicis Socials a les circumstàncies actuals «per a fer-ho més àgil, eficaç i senzill».

«Dins de les activitats que estem fent, del treball que s’està desenvolupant per part de la secretaria autonòmica d’Igualtat i del comissionat de Lluita contra la Violència, estem engegant un protocol en festes populars, un protocol de detecció i de prevenció de violència sexual», ha assegurat.

Així mateix, el nombre telefònic que va entrar en marxa en el mes de març –900 22 00 22, telèfon 24 hores per la Generalitat per a l’atenció a les víctimes d’agressions sexuals– «va a ajudar i està ajudant», ha asseverat.

Segons ha explicat, la Generalitat ja ha posat a disposició aquests nous dispositius que detecten drogues als ajuntaments i més de 80 tindran aquest instrument este estiu.

Així mateix, ha avançat que, en breu, «veuran la llum tres nous Centres d’Atenció Integral 24 hores per a Víctimes d’Agressió Sexual a Alacant, Castelló de la Plana i València abans que finalitze l’any per a reforçar la lluita contra estos delictes i aconseguir una Comunitat lliure d’agressions, on els nostres joves gaudisquen de les seues festes sense perill».

La consellera ha incidit que la Generalitat «fa un pas més per a prevenir la violència sexual i ajudar als nostres joves a tenir uns festivals segurs, a gaudir de l’oci sense tenir cap perill que siguen víctimes de qualsevol delicte d’este tipus».

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.