La Generalitat impulsa la nova Xarxa de Gobernança Local de la Comunitat Valenciana

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

El director general de Transparència i Participació, José Tárrega, ha presidit l’acte de presentació de la nova Xarxa de Gobernança Local de la Comunitat Valenciana a Almassora, al que han assistit l’alcaldessa de la localitat, María Tormo, i representants d’ajuntaments del territori valencià.

En la seua intervenció, José Tárrega ha destacat la importància de la iniciativa «per a enfortir la participació ciutadana en l’àmbit local». En este sentit, s’ha referit a esta nova etapa de la Xarxa de Gobernança Local «que pretén convertir-se en un espai impulsor de projectes relacionats amb la participació i la transparència, en col·laboració amb les entitats locals valencianes».

Així mateix, el director general de Transparència ha animat als municipis valencians a adherir-se a la nova xarxa i ha anunciat la creació d’una Escola de Bones Pràctiques en participació i transparència dirigida a les entitats municipals en el si de la xarxa «per a seguir innovant en accions que impliquen als ciutadans i ciutadanes».

Durant la sessió, s’han presentat les línies d’acció de la nova Xarxa de Gobernança Local i s’han aprovat les normes de funcionament, que inclouen una presidència compartida amb les diputacions provincials. Al seu torn, en la reunió s’ha aprovat el nou text de la ‘Carta d’adhesió’ per als municipis i mancomunitats que inclou eixos estratègics en matèria de transparència.

D’altra banda, s’ha creat una comissió pemanente que funcione com a grup motor per a l’impuls d’actuacions i treballs en el si de la mateixa. Durant la reunió, s’han compartit bones pràctiques en govern obert, amb l’objectiu d’inspirar a altres localitats a seguir este model participatiu i unir-se a la Xarxa de Gobernança Local. Actualment, un total de 55 municipis valencians formen part de la Xarxa de Gobernança Local.

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.