11.5 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

La Generalitat impulsa la nova Xarxa de Gobernança Local de la Comunitat Valenciana

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

El director general de Transparència i Participació, José Tárrega, ha presidit l’acte de presentació de la nova Xarxa de Gobernança Local de la Comunitat Valenciana a Almassora, al que han assistit l’alcaldessa de la localitat, María Tormo, i representants d’ajuntaments del territori valencià.

En la seua intervenció, José Tárrega ha destacat la importància de la iniciativa “per a enfortir la participació ciutadana en l’àmbit local”. En este sentit, s’ha referit a esta nova etapa de la Xarxa de Gobernança Local “que pretén convertir-se en un espai impulsor de projectes relacionats amb la participació i la transparència, en col·laboració amb les entitats locals valencianes”.

Així mateix, el director general de Transparència ha animat als municipis valencians a adherir-se a la nova xarxa i ha anunciat la creació d’una Escola de Bones Pràctiques en participació i transparència dirigida a les entitats municipals en el si de la xarxa “per a seguir innovant en accions que impliquen als ciutadans i ciutadanes”.

Durant la sessió, s’han presentat les línies d’acció de la nova Xarxa de Gobernança Local i s’han aprovat les normes de funcionament, que inclouen una presidència compartida amb les diputacions provincials. Al seu torn, en la reunió s’ha aprovat el nou text de la ‘Carta d’adhesió’ per als municipis i mancomunitats que inclou eixos estratègics en matèria de transparència.

D’altra banda, s’ha creat una comissió pemanente que funcione com a grup motor per a l’impuls d’actuacions i treballs en el si de la mateixa. Durant la reunió, s’han compartit bones pràctiques en govern obert, amb l’objectiu d’inspirar a altres localitats a seguir este model participatiu i unir-se a la Xarxa de Gobernança Local. Actualment, un total de 55 municipis valencians formen part de la Xarxa de Gobernança Local.

Últimes notícies

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.