La Generalitat impulsa la nova Xarxa de Gobernança Local de la Comunitat Valenciana

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

El director general de Transparència i Participació, José Tárrega, ha presidit l’acte de presentació de la nova Xarxa de Gobernança Local de la Comunitat Valenciana a Almassora, al que han assistit l’alcaldessa de la localitat, María Tormo, i representants d’ajuntaments del territori valencià.

En la seua intervenció, José Tárrega ha destacat la importància de la iniciativa «per a enfortir la participació ciutadana en l’àmbit local». En este sentit, s’ha referit a esta nova etapa de la Xarxa de Gobernança Local «que pretén convertir-se en un espai impulsor de projectes relacionats amb la participació i la transparència, en col·laboració amb les entitats locals valencianes».

Així mateix, el director general de Transparència ha animat als municipis valencians a adherir-se a la nova xarxa i ha anunciat la creació d’una Escola de Bones Pràctiques en participació i transparència dirigida a les entitats municipals en el si de la xarxa «per a seguir innovant en accions que impliquen als ciutadans i ciutadanes».

Durant la sessió, s’han presentat les línies d’acció de la nova Xarxa de Gobernança Local i s’han aprovat les normes de funcionament, que inclouen una presidència compartida amb les diputacions provincials. Al seu torn, en la reunió s’ha aprovat el nou text de la ‘Carta d’adhesió’ per als municipis i mancomunitats que inclou eixos estratègics en matèria de transparència.

D’altra banda, s’ha creat una comissió pemanente que funcione com a grup motor per a l’impuls d’actuacions i treballs en el si de la mateixa. Durant la reunió, s’han compartit bones pràctiques en govern obert, amb l’objectiu d’inspirar a altres localitats a seguir este model participatiu i unir-se a la Xarxa de Gobernança Local. Actualment, un total de 55 municipis valencians formen part de la Xarxa de Gobernança Local.

Últimes notícies

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda a través d’una app a Busot

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut per una aplicació de contactes i a la qual va obligar a mantindre relacions sexuals en contra de la seua voluntat al domicili d’ella, a Busot (Alacant). La pena queda en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros, llibertat vigilada i ordre d’allunyament.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig després de més de set hores de treball

Els bombers han donat per extingit a les 22.18 hores l’incendi declarat a primera hora de la vesprada a Beniarbeig, a la Marina Alta, en una zona de canyar i matoll prop del riu Girona.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda en una aplicació de cites

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut en una aplicació de contactes. La pena ha quedat en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros i cinc anys d’allunyament i llibertat vigilada.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig, a la vora del riu Girona

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat a Beniarbeig, a la Marina Alta, a les 22.18 hores de dijous.

Desmantellades sis fàbriques il·legals de tabac amb més de 20 milions de cigarrets

La Guàrdia Civil ha detingut 50 persones i ha desmantellat sis fàbriques clandestines de tabac en una macrooperació internacional amb seu en diverses províncies, entre elles Alacant, amb més de 20 milions de cigarrets i 38,4 tones de tabac intervinguts.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres un avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora i tempestes fortes a l’interior sud de Castelló i nord de València, mentre persisteixen les altes temperatures a l’interior d’Alacant.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres, de 15 a 22 hores, l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior sud de Castelló i nord de València, i manté avisos per calor en punts de les tres províncies.

Els WhatsApp entre Mazón i Catalá revelen que ja parlaven de “desenes de morts” a les 23.27 hores de la dana

Els missatges de WhatsApp aportats al jutjat mostren que Carlos Mazón va advertir María José Catalá a les 23.27 hores del 29 d’octubre de 2024 que hi havia “desenes de morts” per la dana, i revelen també dubtes interns sobre protocols i gestió municipal de l’emergència.