18 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

La Generalitat impulsa la nova Xarxa de Gobernança Local de la Comunitat Valenciana

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

El director general de Transparència i Participació, José Tárrega, ha presidit l’acte de presentació de la nova Xarxa de Gobernança Local de la Comunitat Valenciana a Almassora, al que han assistit l’alcaldessa de la localitat, María Tormo, i representants d’ajuntaments del territori valencià.

En la seua intervenció, José Tárrega ha destacat la importància de la iniciativa “per a enfortir la participació ciutadana en l’àmbit local”. En este sentit, s’ha referit a esta nova etapa de la Xarxa de Gobernança Local “que pretén convertir-se en un espai impulsor de projectes relacionats amb la participació i la transparència, en col·laboració amb les entitats locals valencianes”.

Així mateix, el director general de Transparència ha animat als municipis valencians a adherir-se a la nova xarxa i ha anunciat la creació d’una Escola de Bones Pràctiques en participació i transparència dirigida a les entitats municipals en el si de la xarxa “per a seguir innovant en accions que impliquen als ciutadans i ciutadanes”.

Durant la sessió, s’han presentat les línies d’acció de la nova Xarxa de Gobernança Local i s’han aprovat les normes de funcionament, que inclouen una presidència compartida amb les diputacions provincials. Al seu torn, en la reunió s’ha aprovat el nou text de la ‘Carta d’adhesió’ per als municipis i mancomunitats que inclou eixos estratègics en matèria de transparència.

D’altra banda, s’ha creat una comissió pemanente que funcione com a grup motor per a l’impuls d’actuacions i treballs en el si de la mateixa. Durant la reunió, s’han compartit bones pràctiques en govern obert, amb l’objectiu d’inspirar a altres localitats a seguir este model participatiu i unir-se a la Xarxa de Gobernança Local. Actualment, un total de 55 municipis valencians formen part de la Xarxa de Gobernança Local.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.