16.2 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Vicepresidència Tercera i Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació ha iniciat el tràmit de consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. L’objectiu és recaptar l’opinió de la ciutadania i dels actors implicats abans de redactar el nou text normatiu, de manera que la futura regulació nasca alineada amb les necessitats reals del litoral.

Esta fase de consulta s’ha concebut per a arreplegar propostes i observacions de persones i organitzacions potencialment afectades. En obrir el debat abans de la redacció, l’administració obté informació útil sobre problemes concrets i sobre l’impacte de les mesures previstes, la qual cosa facilita un text més clar, aplicable i coherent amb la gestió diària de les platges.

Participació municipal i termini d’aportacions

Segons ha traslladat la direcció general de Costas, Ports i Aeroports, ‘es pretén que hi haja una participació activa dels municipis, que al final són els que coneixen la realitat de les seues platges i els que posteriorment gestionaran en temporada’. Les aportacions poden presentar-se en el termini d’un mes comptat des de l’endemà de la publicació de l’anunci en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, preferentment a través del Portal de Participació de la Generalitat.

El futur Catàleg de Platges tindrà per objecte delimitar els trams naturals i urbans que exigix la legislació bàsica de costes, i fixar criteris generals per als usos i activitats en el domini públic marítim-terrestre, desenrotllant esta normativa estatal. Amb això es perseguix dotar de major seguretat jurídica a ajuntaments, concessionaris i usuaris, homogeneïtzar criteris en tota la Comunitat i facilitar la planificació de la temporada estival.

En la normativa estatal es distingixen dos categories de platges (naturals i urbanes). En esta revisió, la Generalitat planteja cinc categories en funció del grau de naturalitat o urbanització, per a reflectir millor la diversitat de situacions del litoral. Esta classificació més detallada permet ajustar els usos i les restriccions a la realitat de cada tram, atenent el seu estat de conservació i a la intensitat d’ús públic.

A més, en funció dels requeriments i de la presència d’hàbitats, flora ou fauna, es regulen les activitats permeses a les platges naturals i s’establixen períodes d’exclusió temporal. Estes limitacions s’articulen salvaguardant sempre les funcions de seguretat i salvament marítim, i permetent la neteja de les platges en moments que no comprometen els valors protegits pel Catàleg. Així, la conservació es compatibilitza amb els servicis essencials i el gaudi ordenat del litoral.

Últimes notícies

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.