La Generalitat treballa en una ‘solució definitiva’ per a les instal·lacions dels ensenyaments d’art dramàtic i dansa

Rovira veu «curiós» que durant els governs del Botànic no hagueren manifestacions quan la situació era «exactament la mateixa»

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha assenyalat que el seu departament treballa en una «solució definitiva» per als alumnes d’art dramàtic i dansa, que passa per traslladar els ensenyaments fora de les instal·lacions del Camí de Vora del Conservatori Superior de Dansa (CSDV) i l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València (ESADV).

D’esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans hui divendres, després que alumnes, docents i organitzacions sindicals s’hagen concentrat davant de la seu de l’escola al Campus de Vera per a reclamar al Consell instal·lacions «en condicions» amb «seguretat i dignitat» per al CSDV i l’ESADV.

Sobre este tema, Rovira ha considerat «curiós» que durant els últims anys –durant els quals ha governat el Botànic– «no hagueren manifestacions» quan la situació d’estes instal·lacions era «exactament la mateixa que ara». Així, ha valorat que en «apenes un any» al capdavant de la Conselleria, després de ser «coneixedors d’esta problemàtica», el seu departament estudia mesures per a, «lògicament», traslladar estos ensenyaments «a un altre lloc».

Mentre, ha destacat que la Generalitat ha invertit «al voltant de quasi un milió d’euros» en la instal·lació de huit aules per a substituir les prefabricades, que es trobaven en «estat de deterioració», ha lamentat. No obstant això, ha recalcat que esta situació «no ha sigut d’este últim any», sinó que s’arrossega «de fa molts».

«Hem substituït estes aules i hem afegit dos noves», ha concretat. Unes intervencions que el conseller ha indicat que estaran concloses «a final de mes» d’octubre.

En concret, la Conselleria d’Educació ha dut a terme la substitució de huit aules prefabricades i ha instal·lat dos aules noves per a poder acollir el nou grau d’Art Dramàtic que s’engegarà el curs que ve. D’estes noves aules, quatre estaran completament finalitzades la setmana vinent i la resta a la fi d’octubre.

També s’ha realitzat l’obra de substitució de paviment de l’aula escenari a causa del mal estat en què es trobava. Este sòl comptava amb un forjat sanitari que no estava ventilat i generava humitats i desperfectes en el mateix.

A més, Rovira ha precisat que la direcció del centre ha habilitat també «les mesures perquè l’inici de curs es desenvolupe normalment», encara que ha insistit que la «solució a esta problemàtica» per a estes dos escoles superiors, «sobretot» la de dansa i art dramàtic, ha de ser «definitiva» per a atorgar un «caràcter de prestigi» a estos ensenyaments.

Últimes notícies

César Sánchez dirigirà la campanya del PPCV i Gerardo Camps en serà el portaveu

El PPCV ha configurat el seu comitè de campanya per a les generals del 29 de novembre, amb César Sánchez com a director i Gerardo Camps com a portaveu, i la incorporació dels tres presidents provincials a la coordinació autonòmica.

Pont del 9 d’Octubre amb vent molt fort a Castelló i descens de temperatures

La Comunitat Valenciana inicia el pont del 9 d’Octubre amb oratge estable però més fresc i amb ratxes de vent del nord-oest molt fortes al nord de Castelló, especialment entre hui dijous i demà divendres.

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.