La Generalitat treballa en una ‘solució definitiva’ per a les instal·lacions dels ensenyaments d’art dramàtic i dansa

Rovira veu “curiós” que durant els governs del Botànic no hagueren manifestacions quan la situació era “exactament la mateixa”

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha assenyalat que el seu departament treballa en una “solució definitiva” per als alumnes d’art dramàtic i dansa, que passa per traslladar els ensenyaments fora de les instal·lacions del Camí de Vora del Conservatori Superior de Dansa (CSDV) i l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València (ESADV).

D’esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans hui divendres, després que alumnes, docents i organitzacions sindicals s’hagen concentrat davant de la seu de l’escola al Campus de Vera per a reclamar al Consell instal·lacions “en condicions” amb “seguretat i dignitat” per al CSDV i l’ESADV.

Sobre este tema, Rovira ha considerat “curiós” que durant els últims anys –durant els quals ha governat el Botànic– “no hagueren manifestacions” quan la situació d’estes instal·lacions era “exactament la mateixa que ara”. Així, ha valorat que en “apenes un any” al capdavant de la Conselleria, després de ser “coneixedors d’esta problemàtica”, el seu departament estudia mesures per a, “lògicament”, traslladar estos ensenyaments “a un altre lloc”.

Mentre, ha destacat que la Generalitat ha invertit “al voltant de quasi un milió d’euros” en la instal·lació de huit aules per a substituir les prefabricades, que es trobaven en “estat de deterioració”, ha lamentat. No obstant això, ha recalcat que esta situació “no ha sigut d’este últim any”, sinó que s’arrossega “de fa molts”.

“Hem substituït estes aules i hem afegit dos noves”, ha concretat. Unes intervencions que el conseller ha indicat que estaran concloses “a final de mes” d’octubre.

En concret, la Conselleria d’Educació ha dut a terme la substitució de huit aules prefabricades i ha instal·lat dos aules noves per a poder acollir el nou grau d’Art Dramàtic que s’engegarà el curs que ve. D’estes noves aules, quatre estaran completament finalitzades la setmana vinent i la resta a la fi d’octubre.

També s’ha realitzat l’obra de substitució de paviment de l’aula escenari a causa del mal estat en què es trobava. Este sòl comptava amb un forjat sanitari que no estava ventilat i generava humitats i desperfectes en el mateix.

A més, Rovira ha precisat que la direcció del centre ha habilitat també “les mesures perquè l’inici de curs es desenvolupe normalment”, encara que ha insistit que la “solució a esta problemàtica” per a estes dos escoles superiors, “sobretot” la de dansa i art dramàtic, ha de ser “definitiva” per a atorgar un “caràcter de prestigi” a estos ensenyaments.

Últimes notícies

Mazón reclama saber si seguix investigat en la causa judicial sobre la dana

Carlos Mazón defén que té dret a conéixer si continua sent investigat en la causa per la gestió de la dana en un jutjat de Catarroja i explica per què ha demanat personar-se en el procediment.

Alerta groga a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

La Aemet activa l'avís groc en tota la província de Castelló per fortes ratxes de vent del nord-oest i per fenòmens costaners durant la matinada del dimecres.

AMDComVal aposta per créixer més enllà de l’àmbit digital després de la celebració de la seua Assemblea General a Alacant

Així mateix, es va presentar la proposta econòmica per a 2026 i els seus pressupostos, i es va consultar els associats sobre la possible incorporació de nous membres de diferents segments, així com sobre una futura reforma dels estatuts

Vandalitzen el mural de l’IES Cabanyal dedicat a la científica Eva Nogales amb la frase ‘Oltra encobridora’

El mural de l'IES Cabanyal dedicat a la biofísica Eva Nogales apareix amb la pintada 'Oltra encobridora', un atac que la UPV condemna com a acte vandàlic contra la cultura i la ciència.

Cau a València una xarxa de robatoris de coure a empreses del transport ferroviari

Sis detinguts, cinc d'ells a la presó, per una sèrie de robatoris de cable de coure en la xarxa ferroviària de València que van afectar més de 700 trens i van causar importants danys econòmics.

El València encadena nou partits de Lliga sense perdre davant el Celta a Mestalla

El València rep al Celta a Mestalla en la trentena jornada de Lliga amb una ratxa de nou partits invicte com a local davant el conjunt gallec, amb set triomfs i dos empats des de 2016.

L’Elx recorda la seua última derrota a Vallecas amb un gol en el descompte

L'Elx arriba a la seua visita a Vallecas amb el precedent de la temporada 2022-23, quan va perdre davant el Raig amb un gol en l'últim minut de l'afegit després d'haver-se avançat en el marcador.

Etta Eyong trenca la seua sequera golejadora amb Camerun més de tres mesos després

El davanter del Llevant Etta Eyong va marcar davant la Xina en la FIFA Sèries 2026 i va posar fi a més de tres mesos sense veure porta, una ratxa que arrossegava amb la seua selecció i amb el seu club.