La Generalitat treballa en una ‘solució definitiva’ per a les instal·lacions dels ensenyaments d’art dramàtic i dansa

Rovira veu «curiós» que durant els governs del Botànic no hagueren manifestacions quan la situació era «exactament la mateixa»

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha assenyalat que el seu departament treballa en una «solució definitiva» per als alumnes d’art dramàtic i dansa, que passa per traslladar els ensenyaments fora de les instal·lacions del Camí de Vora del Conservatori Superior de Dansa (CSDV) i l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València (ESADV).

D’esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans hui divendres, després que alumnes, docents i organitzacions sindicals s’hagen concentrat davant de la seu de l’escola al Campus de Vera per a reclamar al Consell instal·lacions «en condicions» amb «seguretat i dignitat» per al CSDV i l’ESADV.

Sobre este tema, Rovira ha considerat «curiós» que durant els últims anys –durant els quals ha governat el Botànic– «no hagueren manifestacions» quan la situació d’estes instal·lacions era «exactament la mateixa que ara». Així, ha valorat que en «apenes un any» al capdavant de la Conselleria, després de ser «coneixedors d’esta problemàtica», el seu departament estudia mesures per a, «lògicament», traslladar estos ensenyaments «a un altre lloc».

Mentre, ha destacat que la Generalitat ha invertit «al voltant de quasi un milió d’euros» en la instal·lació de huit aules per a substituir les prefabricades, que es trobaven en «estat de deterioració», ha lamentat. No obstant això, ha recalcat que esta situació «no ha sigut d’este últim any», sinó que s’arrossega «de fa molts».

«Hem substituït estes aules i hem afegit dos noves», ha concretat. Unes intervencions que el conseller ha indicat que estaran concloses «a final de mes» d’octubre.

En concret, la Conselleria d’Educació ha dut a terme la substitució de huit aules prefabricades i ha instal·lat dos aules noves per a poder acollir el nou grau d’Art Dramàtic que s’engegarà el curs que ve. D’estes noves aules, quatre estaran completament finalitzades la setmana vinent i la resta a la fi d’octubre.

També s’ha realitzat l’obra de substitució de paviment de l’aula escenari a causa del mal estat en què es trobava. Este sòl comptava amb un forjat sanitari que no estava ventilat i generava humitats i desperfectes en el mateix.

A més, Rovira ha precisat que la direcció del centre ha habilitat també «les mesures perquè l’inici de curs es desenvolupe normalment», encara que ha insistit que la «solució a esta problemàtica» per a estes dos escoles superiors, «sobretot» la de dansa i art dramàtic, ha de ser «definitiva» per a atorgar un «caràcter de prestigi» a estos ensenyaments.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.