La Generalitat treballa en una ‘solució definitiva’ per a les instal·lacions dels ensenyaments d’art dramàtic i dansa

Rovira veu «curiós» que durant els governs del Botànic no hagueren manifestacions quan la situació era «exactament la mateixa»

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha assenyalat que el seu departament treballa en una «solució definitiva» per als alumnes d’art dramàtic i dansa, que passa per traslladar els ensenyaments fora de les instal·lacions del Camí de Vora del Conservatori Superior de Dansa (CSDV) i l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València (ESADV).

D’esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans hui divendres, després que alumnes, docents i organitzacions sindicals s’hagen concentrat davant de la seu de l’escola al Campus de Vera per a reclamar al Consell instal·lacions «en condicions» amb «seguretat i dignitat» per al CSDV i l’ESADV.

Sobre este tema, Rovira ha considerat «curiós» que durant els últims anys –durant els quals ha governat el Botànic– «no hagueren manifestacions» quan la situació d’estes instal·lacions era «exactament la mateixa que ara». Així, ha valorat que en «apenes un any» al capdavant de la Conselleria, després de ser «coneixedors d’esta problemàtica», el seu departament estudia mesures per a, «lògicament», traslladar estos ensenyaments «a un altre lloc».

Mentre, ha destacat que la Generalitat ha invertit «al voltant de quasi un milió d’euros» en la instal·lació de huit aules per a substituir les prefabricades, que es trobaven en «estat de deterioració», ha lamentat. No obstant això, ha recalcat que esta situació «no ha sigut d’este últim any», sinó que s’arrossega «de fa molts».

«Hem substituït estes aules i hem afegit dos noves», ha concretat. Unes intervencions que el conseller ha indicat que estaran concloses «a final de mes» d’octubre.

En concret, la Conselleria d’Educació ha dut a terme la substitució de huit aules prefabricades i ha instal·lat dos aules noves per a poder acollir el nou grau d’Art Dramàtic que s’engegarà el curs que ve. D’estes noves aules, quatre estaran completament finalitzades la setmana vinent i la resta a la fi d’octubre.

També s’ha realitzat l’obra de substitució de paviment de l’aula escenari a causa del mal estat en què es trobava. Este sòl comptava amb un forjat sanitari que no estava ventilat i generava humitats i desperfectes en el mateix.

A més, Rovira ha precisat que la direcció del centre ha habilitat també «les mesures perquè l’inici de curs es desenvolupe normalment», encara que ha insistit que la «solució a esta problemàtica» per a estes dos escoles superiors, «sobretot» la de dansa i art dramàtic, ha de ser «definitiva» per a atorgar un «caràcter de prestigi» a estos ensenyaments.

Últimes notícies

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.