11.9 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

La Generalitat treballa en una ‘solució definitiva’ per a les instal·lacions dels ensenyaments d’art dramàtic i dansa

Rovira veu “curiós” que durant els governs del Botànic no hagueren manifestacions quan la situació era “exactament la mateixa”

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha assenyalat que el seu departament treballa en una “solució definitiva” per als alumnes d’art dramàtic i dansa, que passa per traslladar els ensenyaments fora de les instal·lacions del Camí de Vora del Conservatori Superior de Dansa (CSDV) i l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València (ESADV).

D’esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans hui divendres, després que alumnes, docents i organitzacions sindicals s’hagen concentrat davant de la seu de l’escola al Campus de Vera per a reclamar al Consell instal·lacions “en condicions” amb “seguretat i dignitat” per al CSDV i l’ESADV.

Sobre este tema, Rovira ha considerat “curiós” que durant els últims anys –durant els quals ha governat el Botànic– “no hagueren manifestacions” quan la situació d’estes instal·lacions era “exactament la mateixa que ara”. Així, ha valorat que en “apenes un any” al capdavant de la Conselleria, després de ser “coneixedors d’esta problemàtica”, el seu departament estudia mesures per a, “lògicament”, traslladar estos ensenyaments “a un altre lloc”.

Mentre, ha destacat que la Generalitat ha invertit “al voltant de quasi un milió d’euros” en la instal·lació de huit aules per a substituir les prefabricades, que es trobaven en “estat de deterioració”, ha lamentat. No obstant això, ha recalcat que esta situació “no ha sigut d’este últim any”, sinó que s’arrossega “de fa molts”.

“Hem substituït estes aules i hem afegit dos noves”, ha concretat. Unes intervencions que el conseller ha indicat que estaran concloses “a final de mes” d’octubre.

En concret, la Conselleria d’Educació ha dut a terme la substitució de huit aules prefabricades i ha instal·lat dos aules noves per a poder acollir el nou grau d’Art Dramàtic que s’engegarà el curs que ve. D’estes noves aules, quatre estaran completament finalitzades la setmana vinent i la resta a la fi d’octubre.

També s’ha realitzat l’obra de substitució de paviment de l’aula escenari a causa del mal estat en què es trobava. Este sòl comptava amb un forjat sanitari que no estava ventilat i generava humitats i desperfectes en el mateix.

A més, Rovira ha precisat que la direcció del centre ha habilitat també “les mesures perquè l’inici de curs es desenvolupe normalment”, encara que ha insistit que la “solució a esta problemàtica” per a estes dos escoles superiors, “sobretot” la de dansa i art dramàtic, ha de ser “definitiva” per a atorgar un “caràcter de prestigi” a estos ensenyaments.

Últimes notícies

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.