18.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

La Guàrdia Civil ha registrat este any 13.864 delictes en la xarxa en la Comunitat Valenciana

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana. Pilar Bernabé, ha presidit al costat del general cap de la VI Zona, Arturo Prieto, els actes commemoratius del dia de la patrona de la Guàrdia Civil.

Bernabé ha destacat les accions desenvolupades per l’Institut Armat en la lluita contra les noves tipologies delictives. En este punt, la delegada ha dit que “la tecnologia i els seus desafiaments estan a l’ordre del dia, els delictes en la xarxa repten contínuament a la Guàrdia Civil”. Així, mentre que en 2022 es van comptabilitzar en la Comunitat Valenciana 10.470 delictes relacionats amb la ciberdelinqüència, de gener a setembre de 2023 ja hi ha registrats en l’àmbit de competència de la Guàrdia Civil 13.864 delictes: un increment del 32,4%.

A més, la delegada ha posat en valor el paper de la Guàrdia Civil en l’erradicació de la violència de gènere. Només en el primer trimestre de l’any, segons ha dit Bernabé, les denúncies de violència de gènere han augmentat un 17%. Fins a setembre de 2023 des de la Guàrdia Civil s’han registrat 6.784 denúncies en la Comunitat Valenciana. La delegada ha indicat que “la Guàrdia Civil està immersa en una lluita diària contra esta xacra social”. També ha subratllat la lluita de la Guàrdia Civil contra els delictes d’odi “al qual combaten per a mantindre els paràmetres democràtics que avalen la convivència democràtica de la ciutadania”.

De gener a setembre d’enguany, la Benemèrita porta registrada 111 delictes d’odi en la Comunitat Valenciana. Mentre que l’any passat es van comptabilitzar un total de 147 delictes d’odi de gener a desembre. Bernabé ha indicat que la Guàrdia Civil “sempre ha estat al costat de la ciutadania” en situacions “tan difícils”, derivades de les “innegables conseqüències del canvi climàtic”, com han sigut els incendis que han assolat a la Comunitat en 2022 i 2023.

La Comunitat Valenciana disposa de 7.417 agents en actiu, dels quals 794 són dones. La presència de la dona en la Guàrdia Civil ha experimentat, segons ha apuntat la delegada, un increment del 18,7% en la zona. Bernabé ha felicitat l’Institut Armat per “la progressiva incorporació de la dona, mostra que els sostres de cristall es trenquen” i ha animat “a continuar treballant per la igualtat real i efectiva”.

Quant a infraestructures, el Ministeri de l’Interior té previstes en la Comunitat inversions per més 18,7 M€ destinades a la millora i renovació de les instal·lacions d’aquarteraments en les tres províncies; i als projectes dels nous aquarteraments d’Almassora (Castelló) i Sant Joan d’Alacant.

La Guàrdia Civil és present i garantix la seguretat en 515 municipis de la Comunitat Valenciana, cosa que significa que protegix les persones del 90% del territori valencià i quasi a la meitat de la seua població total.

La delegada ha recordat que la Guàrdia Civil és un dels cossos de seguretat “més volgut i millor valorat per la ciutadania” per “l'”efectivitat, la professionalitat i l’exemplaritat”. Espanya, segons ha dit, necessita a la Guàrdia Civil “per a continuar sent una societat diversa, plural i igualitària, i un dels països més segurs del món”.

En esta jornada s’ha atorgat 44 condecoracions de l’Orde del Mèrit de la Guàrdia Civil. Entre els guardonats, es troba la patrulla que va intervindre en l’incendi de la residència d’ancians de Moncada el gener de 2022. La delegada ha agraït “la ràpida intervenció que va ser essencial davant la situació tan perillosa i terrible que van viure resident i treballadors”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs

Restablida la circulació de trens entre Catalunya i la Comunitat Valenciana després del vent

La circulació ferroviària entre Catalunya i la Comunitat Valenciana s'ha restablit des de les 16.00 després d'un tancament preventiu per fortes ratxes de vent al sud de Tarragona. L'aturada, actiu entre les 11.00 i les 16.00, va afectar quatre trens i la normalitat es recupera de manera progressiva.

La jutgessa de la DANA demana al Congrés la còpia de la compareixença de José Manuel Cuenca

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha sol·licitat al Congrés la remissió íntegra de la compareixença de José Manuel Cuenca del 9 de febrer. L'excap de gabinet de Carlos Mazón va negar ordenar a Salomé Pradas 'no confinar' i va defendre que només demanava cobertura legal.

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre del domicili a València del presumpte autor del doble assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. La investigació seguix sota secret i el sospitós passarà este divendres a disposició judicial

Sarabia confia a aconseguir la primera victòria fora en San Mamés

El tècnic de l'Elx va afirmar que l'equip està preparat per a assaltar San Mamés i va demanar equilibri, fortalesa mental i focus en el dia a dia.

Athletic i Elx es creuen en San Mamés amb ratxes oposades

L'Athletic arriba amb 7 de 9 punts i marge sobre el descens; l'Elx encadena set jornades sense guanyar i no ha vençut fora. Baixes i dubtes marquen el xoc.

Llevant identifica a l’aficionat que va llançar una botella a Cömert després del derbi

El Llevant ha identificat a l'aficionat que va llançar una botella que va impactar en Eray Cömert després del derbi davant el València. LaLiga ja va denunciar els incidents i el club decidirà mesures en les pròximes hores.

Treballadora de la guarderia d’Algemesí declara com investigada després del tancament per maltractament

Una empleada del centre, segona investigada en la causa, ha declarat en els jutjats d'Alzira. La guarderia va ser tancada després de la detenció de la directora.