La Guàrdia Civil ha registrat este any 13.864 delictes en la xarxa en la Comunitat Valenciana

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana. Pilar Bernabé, ha presidit al costat del general cap de la VI Zona, Arturo Prieto, els actes commemoratius del dia de la patrona de la Guàrdia Civil.

Bernabé ha destacat les accions desenvolupades per l’Institut Armat en la lluita contra les noves tipologies delictives. En este punt, la delegada ha dit que «la tecnologia i els seus desafiaments estan a l’ordre del dia, els delictes en la xarxa repten contínuament a la Guàrdia Civil». Així, mentre que en 2022 es van comptabilitzar en la Comunitat Valenciana 10.470 delictes relacionats amb la ciberdelinqüència, de gener a setembre de 2023 ja hi ha registrats en l’àmbit de competència de la Guàrdia Civil 13.864 delictes: un increment del 32,4%.

A més, la delegada ha posat en valor el paper de la Guàrdia Civil en l’erradicació de la violència de gènere. Només en el primer trimestre de l’any, segons ha dit Bernabé, les denúncies de violència de gènere han augmentat un 17%. Fins a setembre de 2023 des de la Guàrdia Civil s’han registrat 6.784 denúncies en la Comunitat Valenciana. La delegada ha indicat que «la Guàrdia Civil està immersa en una lluita diària contra esta xacra social». També ha subratllat la lluita de la Guàrdia Civil contra els delictes d’odi «al qual combaten per a mantindre els paràmetres democràtics que avalen la convivència democràtica de la ciutadania».

De gener a setembre d’enguany, la Benemèrita porta registrada 111 delictes d’odi en la Comunitat Valenciana. Mentre que l’any passat es van comptabilitzar un total de 147 delictes d’odi de gener a desembre. Bernabé ha indicat que la Guàrdia Civil «sempre ha estat al costat de la ciutadania» en situacions «tan difícils», derivades de les «innegables conseqüències del canvi climàtic», com han sigut els incendis que han assolat a la Comunitat en 2022 i 2023.

La Comunitat Valenciana disposa de 7.417 agents en actiu, dels quals 794 són dones. La presència de la dona en la Guàrdia Civil ha experimentat, segons ha apuntat la delegada, un increment del 18,7% en la zona. Bernabé ha felicitat l’Institut Armat per «la progressiva incorporació de la dona, mostra que els sostres de cristall es trenquen» i ha animat «a continuar treballant per la igualtat real i efectiva».

Quant a infraestructures, el Ministeri de l’Interior té previstes en la Comunitat inversions per més 18,7 M€ destinades a la millora i renovació de les instal·lacions d’aquarteraments en les tres províncies; i als projectes dels nous aquarteraments d’Almassora (Castelló) i Sant Joan d’Alacant.

La Guàrdia Civil és present i garantix la seguretat en 515 municipis de la Comunitat Valenciana, cosa que significa que protegix les persones del 90% del territori valencià i quasi a la meitat de la seua població total.

La delegada ha recordat que la Guàrdia Civil és un dels cossos de seguretat «més volgut i millor valorat per la ciutadania» per «l'»efectivitat, la professionalitat i l’exemplaritat». Espanya, segons ha dit, necessita a la Guàrdia Civil «per a continuar sent una societat diversa, plural i igualitària, i un dels països més segurs del món».

En esta jornada s’ha atorgat 44 condecoracions de l’Orde del Mèrit de la Guàrdia Civil. Entre els guardonats, es troba la patrulla que va intervindre en l’incendi de la residència d’ancians de Moncada el gener de 2022. La delegada ha agraït «la ràpida intervenció que va ser essencial davant la situació tan perillosa i terrible que van viure resident i treballadors».

Últimes notícies

La DGT calcula més de 908.000 viatges per carretera en el retorn de l’estiu a la Comunitat

La DGT ha previst 908.160 desplaçaments per les carreteres de la Comunitat Valenciana en l’operació especial Retorn 2026, activa des de divendres fins dilluns 31 d’agost, amb punts conflictius destacats en les tres províncies.

PLD Space dissenyarà la nova generació de llançadors privats europeus

PLD Space, amb seu a Elx, ha sigut escollida per l’Agència Espacial Europea per desenvolupar la pròxima generació de llançadors privats, amb un contracte de quasi 159 milions d’euros.

Roben en minuts gran part del Tresor de Villena del museu MUVI

Uns lladres han sostret en pocs minuts la major part de les peces del Tresor de Villena exposades al MUVI, en un assalt nocturn que ha activat les alarmes del museu i del poliesportiu municipal.

València bat el rècord amb 30 nits tòrrides este 2026, segons Aemet

València ha encadenat 30 nits tòrrides en 2026, amb mínimes de 25 graus o més, un rècord històric segons Aemet. Castelló de la Plana i Alacant també han superat els seus màxims de calor nocturna.

Quatre detinguts a Elx per un frau amb targetes en compres per internet

La Policia Nacional ha detingut a Elx quatre hòmens d’entre 21 i 33 anys per integrar presumptament un grup que comprava telèfons d’alta gamma per internet amb targetes bancàries sostretes. S’han relacionat amb almenys set estafes en diverses ciutats per més de 10.500 euros.

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.

Aemet activa avís groc al litoral de València per màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat l’avís groc per calor en tot el litoral de la província de València este dijous, amb màximes que poden arribar als 36 graus per l’entrada de vent de ponent.

Nit fresca i calor intensa al prelitoral de València este dijous

Este dijous el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb nits una mica més fresques i màximes molt altes al prelitoral de València. Divendres arribaran ruixats dèbils al litoral d’Alacant i un descens generalitzat de les màximes, sobretot a l’interior.