La Guàrdia Civil ha registrat este any 13.864 delictes en la xarxa en la Comunitat Valenciana

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana. Pilar Bernabé, ha presidit al costat del general cap de la VI Zona, Arturo Prieto, els actes commemoratius del dia de la patrona de la Guàrdia Civil.

Bernabé ha destacat les accions desenvolupades per l’Institut Armat en la lluita contra les noves tipologies delictives. En este punt, la delegada ha dit que “la tecnologia i els seus desafiaments estan a l’ordre del dia, els delictes en la xarxa repten contínuament a la Guàrdia Civil”. Així, mentre que en 2022 es van comptabilitzar en la Comunitat Valenciana 10.470 delictes relacionats amb la ciberdelinqüència, de gener a setembre de 2023 ja hi ha registrats en l’àmbit de competència de la Guàrdia Civil 13.864 delictes: un increment del 32,4%.

A més, la delegada ha posat en valor el paper de la Guàrdia Civil en l’erradicació de la violència de gènere. Només en el primer trimestre de l’any, segons ha dit Bernabé, les denúncies de violència de gènere han augmentat un 17%. Fins a setembre de 2023 des de la Guàrdia Civil s’han registrat 6.784 denúncies en la Comunitat Valenciana. La delegada ha indicat que “la Guàrdia Civil està immersa en una lluita diària contra esta xacra social”. També ha subratllat la lluita de la Guàrdia Civil contra els delictes d’odi “al qual combaten per a mantindre els paràmetres democràtics que avalen la convivència democràtica de la ciutadania”.

De gener a setembre d’enguany, la Benemèrita porta registrada 111 delictes d’odi en la Comunitat Valenciana. Mentre que l’any passat es van comptabilitzar un total de 147 delictes d’odi de gener a desembre. Bernabé ha indicat que la Guàrdia Civil “sempre ha estat al costat de la ciutadania” en situacions “tan difícils”, derivades de les “innegables conseqüències del canvi climàtic”, com han sigut els incendis que han assolat a la Comunitat en 2022 i 2023.

La Comunitat Valenciana disposa de 7.417 agents en actiu, dels quals 794 són dones. La presència de la dona en la Guàrdia Civil ha experimentat, segons ha apuntat la delegada, un increment del 18,7% en la zona. Bernabé ha felicitat l’Institut Armat per “la progressiva incorporació de la dona, mostra que els sostres de cristall es trenquen” i ha animat “a continuar treballant per la igualtat real i efectiva”.

Quant a infraestructures, el Ministeri de l’Interior té previstes en la Comunitat inversions per més 18,7 M€ destinades a la millora i renovació de les instal·lacions d’aquarteraments en les tres províncies; i als projectes dels nous aquarteraments d’Almassora (Castelló) i Sant Joan d’Alacant.

La Guàrdia Civil és present i garantix la seguretat en 515 municipis de la Comunitat Valenciana, cosa que significa que protegix les persones del 90% del territori valencià i quasi a la meitat de la seua població total.

La delegada ha recordat que la Guàrdia Civil és un dels cossos de seguretat “més volgut i millor valorat per la ciutadania” per “l'”efectivitat, la professionalitat i l’exemplaritat”. Espanya, segons ha dit, necessita a la Guàrdia Civil “per a continuar sent una societat diversa, plural i igualitària, i un dels països més segurs del món”.

En esta jornada s’ha atorgat 44 condecoracions de l’Orde del Mèrit de la Guàrdia Civil. Entre els guardonats, es troba la patrulla que va intervindre en l’incendi de la residència d’ancians de Moncada el gener de 2022. La delegada ha agraït “la ràpida intervenció que va ser essencial davant la situació tan perillosa i terrible que van viure resident i treballadors”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.