20.1 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

La Guàrdia Civil ha registrat este any 13.864 delictes en la xarxa en la Comunitat Valenciana

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana. Pilar Bernabé, ha presidit al costat del general cap de la VI Zona, Arturo Prieto, els actes commemoratius del dia de la patrona de la Guàrdia Civil.

Bernabé ha destacat les accions desenvolupades per l’Institut Armat en la lluita contra les noves tipologies delictives. En este punt, la delegada ha dit que “la tecnologia i els seus desafiaments estan a l’ordre del dia, els delictes en la xarxa repten contínuament a la Guàrdia Civil”. Així, mentre que en 2022 es van comptabilitzar en la Comunitat Valenciana 10.470 delictes relacionats amb la ciberdelinqüència, de gener a setembre de 2023 ja hi ha registrats en l’àmbit de competència de la Guàrdia Civil 13.864 delictes: un increment del 32,4%.

A més, la delegada ha posat en valor el paper de la Guàrdia Civil en l’erradicació de la violència de gènere. Només en el primer trimestre de l’any, segons ha dit Bernabé, les denúncies de violència de gènere han augmentat un 17%. Fins a setembre de 2023 des de la Guàrdia Civil s’han registrat 6.784 denúncies en la Comunitat Valenciana. La delegada ha indicat que “la Guàrdia Civil està immersa en una lluita diària contra esta xacra social”. També ha subratllat la lluita de la Guàrdia Civil contra els delictes d’odi “al qual combaten per a mantindre els paràmetres democràtics que avalen la convivència democràtica de la ciutadania”.

De gener a setembre d’enguany, la Benemèrita porta registrada 111 delictes d’odi en la Comunitat Valenciana. Mentre que l’any passat es van comptabilitzar un total de 147 delictes d’odi de gener a desembre. Bernabé ha indicat que la Guàrdia Civil “sempre ha estat al costat de la ciutadania” en situacions “tan difícils”, derivades de les “innegables conseqüències del canvi climàtic”, com han sigut els incendis que han assolat a la Comunitat en 2022 i 2023.

La Comunitat Valenciana disposa de 7.417 agents en actiu, dels quals 794 són dones. La presència de la dona en la Guàrdia Civil ha experimentat, segons ha apuntat la delegada, un increment del 18,7% en la zona. Bernabé ha felicitat l’Institut Armat per “la progressiva incorporació de la dona, mostra que els sostres de cristall es trenquen” i ha animat “a continuar treballant per la igualtat real i efectiva”.

Quant a infraestructures, el Ministeri de l’Interior té previstes en la Comunitat inversions per més 18,7 M€ destinades a la millora i renovació de les instal·lacions d’aquarteraments en les tres províncies; i als projectes dels nous aquarteraments d’Almassora (Castelló) i Sant Joan d’Alacant.

La Guàrdia Civil és present i garantix la seguretat en 515 municipis de la Comunitat Valenciana, cosa que significa que protegix les persones del 90% del territori valencià i quasi a la meitat de la seua població total.

La delegada ha recordat que la Guàrdia Civil és un dels cossos de seguretat “més volgut i millor valorat per la ciutadania” per “l'”efectivitat, la professionalitat i l’exemplaritat”. Espanya, segons ha dit, necessita a la Guàrdia Civil “per a continuar sent una societat diversa, plural i igualitària, i un dels països més segurs del món”.

En esta jornada s’ha atorgat 44 condecoracions de l’Orde del Mèrit de la Guàrdia Civil. Entre els guardonats, es troba la patrulla que va intervindre en l’incendi de la residència d’ancians de Moncada el gener de 2022. La delegada ha agraït “la ràpida intervenció que va ser essencial davant la situació tan perillosa i terrible que van viure resident i treballadors”.

Últimes notícies

Bragarnik celebra la presència de Leo Messi en el Martínez Valero i l’impuls per a Elx

El propietari de l'Elx va valorar com a històric l'entrenament de l'Argentina en el Martínez Valero i l'orgull d'acollir a Messi davant més de 20.000 aficionats. El club va obrir l'estadi durant la sessió per a evitar revenda i facilitar l'accés.

l’Argentina i Messi convertixen un entrenament en un espectacle davant 20.000 aficionats a Elx

Amb Messi al capdavant, l'Argentina va reunir 20.085 persones en el Martínez Valero en una sessió oberta que va semblar un partit. Va haver-hi càntics, pancartes i seguretat reforçada.

Mor un xiquet de 2 anys a València per ennuegada

Un xiquet de 2 anys ha mort a València després d'ennuegar-se en un parc. Malgrat la RCP avançada i al desplegament de recursos, va morir camí de La Fe.

Paiporta preveu reobrir en dos setmanes el Pont Nou arrasat per la DANA

Paiporta preveu reobrir en dos setmanes el Pont Nou, destruït per la dana, amb dos carrils i dos voreres —una ciclopedestre— i millores d'accessibilitat i seguretat.

Mercadona comercialitzarà 131.000 tones de taronja nacional en la campanya 2025-2026

La cadena preveu vendre 131.000 tones de taronja espanyola durant 10 mesos, fins a agost, amb 13 proveïdors i més de 2.000 agricultors implicats.

El PP s’alinea amb Abascal i recolza preses i dics per a la Comunitat Valenciana

El PP ha recolzat la petició de Vox per a construir preses i dics en la Comunitat Valenciana i ha subratllat que la proposta ja figurava en el seu Pla València, negant estar en mans de ningú.

Compromís de Catarroja exigix a Educació executar les obres pendents del Conservatori

Compromís ha presentat una moció perquè Educació active de manera urgent la rehabilitació de la sala d'actes danyada per la DANA; demana calendari i ascensor.

Cinc investigats a Manises per falsificar més de 3.000 articles de marques de luxe

La Guàrdia Civil investiga a quatre dones i un home per un delicte contra la propietat industrial després d'aprehendre 3.066 articles i 762 logotips en el polígon La Cova. Les naus presumptament assortien a venedors ambulants i magatzems amb imitacions de marques de luxe.