La Guàrdia Civil ha registrat este any 13.864 delictes en la xarxa en la Comunitat Valenciana

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana. Pilar Bernabé, ha presidit al costat del general cap de la VI Zona, Arturo Prieto, els actes commemoratius del dia de la patrona de la Guàrdia Civil.

Bernabé ha destacat les accions desenvolupades per l’Institut Armat en la lluita contra les noves tipologies delictives. En este punt, la delegada ha dit que «la tecnologia i els seus desafiaments estan a l’ordre del dia, els delictes en la xarxa repten contínuament a la Guàrdia Civil». Així, mentre que en 2022 es van comptabilitzar en la Comunitat Valenciana 10.470 delictes relacionats amb la ciberdelinqüència, de gener a setembre de 2023 ja hi ha registrats en l’àmbit de competència de la Guàrdia Civil 13.864 delictes: un increment del 32,4%.

A més, la delegada ha posat en valor el paper de la Guàrdia Civil en l’erradicació de la violència de gènere. Només en el primer trimestre de l’any, segons ha dit Bernabé, les denúncies de violència de gènere han augmentat un 17%. Fins a setembre de 2023 des de la Guàrdia Civil s’han registrat 6.784 denúncies en la Comunitat Valenciana. La delegada ha indicat que «la Guàrdia Civil està immersa en una lluita diària contra esta xacra social». També ha subratllat la lluita de la Guàrdia Civil contra els delictes d’odi «al qual combaten per a mantindre els paràmetres democràtics que avalen la convivència democràtica de la ciutadania».

De gener a setembre d’enguany, la Benemèrita porta registrada 111 delictes d’odi en la Comunitat Valenciana. Mentre que l’any passat es van comptabilitzar un total de 147 delictes d’odi de gener a desembre. Bernabé ha indicat que la Guàrdia Civil «sempre ha estat al costat de la ciutadania» en situacions «tan difícils», derivades de les «innegables conseqüències del canvi climàtic», com han sigut els incendis que han assolat a la Comunitat en 2022 i 2023.

La Comunitat Valenciana disposa de 7.417 agents en actiu, dels quals 794 són dones. La presència de la dona en la Guàrdia Civil ha experimentat, segons ha apuntat la delegada, un increment del 18,7% en la zona. Bernabé ha felicitat l’Institut Armat per «la progressiva incorporació de la dona, mostra que els sostres de cristall es trenquen» i ha animat «a continuar treballant per la igualtat real i efectiva».

Quant a infraestructures, el Ministeri de l’Interior té previstes en la Comunitat inversions per més 18,7 M€ destinades a la millora i renovació de les instal·lacions d’aquarteraments en les tres províncies; i als projectes dels nous aquarteraments d’Almassora (Castelló) i Sant Joan d’Alacant.

La Guàrdia Civil és present i garantix la seguretat en 515 municipis de la Comunitat Valenciana, cosa que significa que protegix les persones del 90% del territori valencià i quasi a la meitat de la seua població total.

La delegada ha recordat que la Guàrdia Civil és un dels cossos de seguretat «més volgut i millor valorat per la ciutadania» per «l'»efectivitat, la professionalitat i l’exemplaritat». Espanya, segons ha dit, necessita a la Guàrdia Civil «per a continuar sent una societat diversa, plural i igualitària, i un dels països més segurs del món».

En esta jornada s’ha atorgat 44 condecoracions de l’Orde del Mèrit de la Guàrdia Civil. Entre els guardonats, es troba la patrulla que va intervindre en l’incendi de la residència d’ancians de Moncada el gener de 2022. La delegada ha agraït «la ràpida intervenció que va ser essencial davant la situació tan perillosa i terrible que van viure resident i treballadors».

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.