La Guàrdia Civil ha registrat este any 13.864 delictes en la xarxa en la Comunitat Valenciana

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana. Pilar Bernabé, ha presidit al costat del general cap de la VI Zona, Arturo Prieto, els actes commemoratius del dia de la patrona de la Guàrdia Civil.

Bernabé ha destacat les accions desenvolupades per l’Institut Armat en la lluita contra les noves tipologies delictives. En este punt, la delegada ha dit que «la tecnologia i els seus desafiaments estan a l’ordre del dia, els delictes en la xarxa repten contínuament a la Guàrdia Civil». Així, mentre que en 2022 es van comptabilitzar en la Comunitat Valenciana 10.470 delictes relacionats amb la ciberdelinqüència, de gener a setembre de 2023 ja hi ha registrats en l’àmbit de competència de la Guàrdia Civil 13.864 delictes: un increment del 32,4%.

A més, la delegada ha posat en valor el paper de la Guàrdia Civil en l’erradicació de la violència de gènere. Només en el primer trimestre de l’any, segons ha dit Bernabé, les denúncies de violència de gènere han augmentat un 17%. Fins a setembre de 2023 des de la Guàrdia Civil s’han registrat 6.784 denúncies en la Comunitat Valenciana. La delegada ha indicat que «la Guàrdia Civil està immersa en una lluita diària contra esta xacra social». També ha subratllat la lluita de la Guàrdia Civil contra els delictes d’odi «al qual combaten per a mantindre els paràmetres democràtics que avalen la convivència democràtica de la ciutadania».

De gener a setembre d’enguany, la Benemèrita porta registrada 111 delictes d’odi en la Comunitat Valenciana. Mentre que l’any passat es van comptabilitzar un total de 147 delictes d’odi de gener a desembre. Bernabé ha indicat que la Guàrdia Civil «sempre ha estat al costat de la ciutadania» en situacions «tan difícils», derivades de les «innegables conseqüències del canvi climàtic», com han sigut els incendis que han assolat a la Comunitat en 2022 i 2023.

La Comunitat Valenciana disposa de 7.417 agents en actiu, dels quals 794 són dones. La presència de la dona en la Guàrdia Civil ha experimentat, segons ha apuntat la delegada, un increment del 18,7% en la zona. Bernabé ha felicitat l’Institut Armat per «la progressiva incorporació de la dona, mostra que els sostres de cristall es trenquen» i ha animat «a continuar treballant per la igualtat real i efectiva».

Quant a infraestructures, el Ministeri de l’Interior té previstes en la Comunitat inversions per més 18,7 M€ destinades a la millora i renovació de les instal·lacions d’aquarteraments en les tres províncies; i als projectes dels nous aquarteraments d’Almassora (Castelló) i Sant Joan d’Alacant.

La Guàrdia Civil és present i garantix la seguretat en 515 municipis de la Comunitat Valenciana, cosa que significa que protegix les persones del 90% del territori valencià i quasi a la meitat de la seua població total.

La delegada ha recordat que la Guàrdia Civil és un dels cossos de seguretat «més volgut i millor valorat per la ciutadania» per «l'»efectivitat, la professionalitat i l’exemplaritat». Espanya, segons ha dit, necessita a la Guàrdia Civil «per a continuar sent una societat diversa, plural i igualitària, i un dels països més segurs del món».

En esta jornada s’ha atorgat 44 condecoracions de l’Orde del Mèrit de la Guàrdia Civil. Entre els guardonats, es troba la patrulla que va intervindre en l’incendi de la residència d’ancians de Moncada el gener de 2022. La delegada ha agraït «la ràpida intervenció que va ser essencial davant la situació tan perillosa i terrible que van viure resident i treballadors».

Últimes notícies

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.

Continua la recerca del jove que ha matat a colps el seu padrastre a València

La Policia Nacional continua buscant un jove de 22 anys que presumptament ha matat a colps el seu padrastre amb una mancuerna en un domicili del barri de Sant Isidre de València, després de fugar-se d’una unitat psiquiàtrica.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua en estat reservat mentre la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació per l’apunyalament d’una dona dilluns a Carcaixent. La víctima continua ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Sánchez responsabilitza les autonomies del PP dels mals resultats de PISA

Pedro Sánchez ha atribuït als governs autonòmics del PP, entre ells el de la Comunitat Valenciana, part dels mals resultats de l’informe PISA, mentre Alberto Núñez Feijóo l’ha acusat de desatendre la qualitat educativa.

La calor extrema deixa 37 graus de matinada en pobles d’Alacant

Diversos municipis de les comarques d’Alacant i València han patit temperatures entre 32 i 37 graus passada la mitjanit, segons Avamet.

Bombers i brigades forestals continuen refrigerant la zona de l’incendi de Polop

Set dotacions de bombers, quatre unitats forestals i un mitjà aeri continuen refrigerant este dimecres al matí la zona afectada per l’incendi de Polop de la Marina, que ha calcinat unes 36 hectàrees però es manté estabilitzat.