La jornada electoral arranca als Estats Units amb l’obertura dels primers col·legis a l’est

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Diversos estats de la costa est dels Estats Units (EUA) han obert a primera hora els col·legis electorals per a una jornada que s’allargarà fins a la matinada i en què estan en joc tant el control de la Casa Blanca com del Congrés, a més de càrrecs d’índole estatal.

Més enllà de votacions anecdòtiques, com la de Dixville Notch, un poblet de l’estat de New Hampshire on han votat sis persones, tant en este territori com en altres de la costa est el gran gruix de centres ha obert les portes a les 6.00 (hora local).

Així, estats com ara Connecticut, Nova York, Maine o Virgínia inauguren unes eleccions en les quals els nord-americans no han hagut d’esperar necessàriament fins este dimarts, ja que han pogut exercir el dret a sufragi de manera anticipada mitjançant el vot presencial o per correu.

Les enquestes no donen un clar guanyador entre la demòcrata Kamala Harris i el republicà Donald Trump, que s’ho juguen tot als estats frontissa o ‘swing states’, que no s’inclinen per cap dels dos grans partits i oscil·len cada quatre anys en funció de les candidatures.

Els primers resultats ja se sabran a última hora de la vesprada (principis de la matinada a Espanya) i els mitjans actualitzaran les seves projeccions, en virtut de les quals el mapa s’anirà tenyint de roig o blau fins que un dels dos candidats aconseguisca el llindar de 270 compromissaris del Col·legi Electoral i siga proclamat virtual vencedor.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.

Awa Fam prioritza a Espanya i aparca la WNBA mentres brilla en el Premundial

La pivot de 19 anys del València Basket va apostar per centrar-se en la selecció en el Premundial de Puerto Rico i aparcar, de moment, el seu salt a la WNBA. Va firmar 7 punts davant Nova Zelanda i 9 enfront del Senegal i va avisar del desafiament de jugar contra l'amfitriona.

Milers de persones clamen No a la guerra i exigixen frenar el conflicte a Orient Mitjà

Milers de persones es mobilitzen en més de 150 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà, en una crida pacífica i transversal.

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.

STEPV denuncia l’agressió a un docent en un centre d’Alcoi i exigix mesures a Educació

El sindicat va condemnar l'atac patit per un professor presumptament a les mans de familiars d'un alumne i va reclamar més recursos i una resposta institucional.

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.