La jornada electoral arranca als Estats Units amb l’obertura dels primers col·legis a l’est

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Diversos estats de la costa est dels Estats Units (EUA) han obert a primera hora els col·legis electorals per a una jornada que s’allargarà fins a la matinada i en què estan en joc tant el control de la Casa Blanca com del Congrés, a més de càrrecs d’índole estatal.

Més enllà de votacions anecdòtiques, com la de Dixville Notch, un poblet de l’estat de New Hampshire on han votat sis persones, tant en este territori com en altres de la costa est el gran gruix de centres ha obert les portes a les 6.00 (hora local).

Així, estats com ara Connecticut, Nova York, Maine o Virgínia inauguren unes eleccions en les quals els nord-americans no han hagut d’esperar necessàriament fins este dimarts, ja que han pogut exercir el dret a sufragi de manera anticipada mitjançant el vot presencial o per correu.

Les enquestes no donen un clar guanyador entre la demòcrata Kamala Harris i el republicà Donald Trump, que s’ho juguen tot als estats frontissa o ‘swing states’, que no s’inclinen per cap dels dos grans partits i oscil·len cada quatre anys en funció de les candidatures.

Els primers resultats ja se sabran a última hora de la vesprada (principis de la matinada a Espanya) i els mitjans actualitzaran les seves projeccions, en virtut de les quals el mapa s’anirà tenyint de roig o blau fins que un dels dos candidats aconseguisca el llindar de 270 compromissaris del Col·legi Electoral i siga proclamat virtual vencedor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les normes lingüístiques no són ciència

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa clara de les formes valencianes d’ús viu i una crítica a l’ús ideològic del concepte de 'ciència' en els debats lingüístics

Elísabet Benavent llança Una xiqueta bona, un romanç que reivindica l’amor en el quotidià

Elísabet Benavent publica Una xiqueta bona, la seua novel·la número 26, un romanç que desplaça l'èpica de l'amor cap als gestos quotidians i qüestiona la síndrome de la xiqueta bona.

Científics espanyols descobrixen l’interruptor que usen les plantes per a defendre’s de la sequera

Un equip d'investigació espanyol ha identificat l'interruptor molecular que activa la defensa de les plantes davant la sequera i ha demostrat que pot modificar-se per a crear cultius més eficients en l'ús de l'aigua.

Un ex alt càrrec de Transports, testimoni clau en el juí del Suprem a Ábalos pels contractes de màscares

La quinta jornada del juí en el Suprem pels contractes de màscares situa com a testimoni clau al exsubsecretario de Transports, Jesús Manuel Gómez, a qui José Luis Ábalos atribuïx la tramitació de les adjudicacions sota sospita.

La soledat empitjora la memòria dels majors però no accelera la seua deterioració

Un estudi europeu amb més de 10.000 majors conclou que la soledat s'associa a pitjor memòria, però no accelera la deterioració cognitiva al llarg de set anys.

Awa Fam fa història en la WNBA en ser número 3 del draft i liderar la gran nit espanyola

Awa Fam va ser triada en el número 3 del draft de la WNBA per Seattle Storm i va firmar la millor elecció d'un jugador espanyol en la història de la NBA i la WNBA, en una nit amb triple presència espanyola.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts de cels poc nuvolosos i temperatures a l'alça, amb vent del nord-oest fort en el nord de Castelló i un dimecres més estable.

Un terratrémol de magnitud 2,6 sacseja Oliva i es deixa sentir a la Safor i la Marina Alta

Un terratrémol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva es va registrar sobre les 21.53 hores i va ser percebut en nombroses localitats de la Safor i la Marina Alta, sense incidents ressenyables.