La jornada electoral arranca als Estats Units amb l’obertura dels primers col·legis a l’est

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Diversos estats de la costa est dels Estats Units (EUA) han obert a primera hora els col·legis electorals per a una jornada que s’allargarà fins a la matinada i en què estan en joc tant el control de la Casa Blanca com del Congrés, a més de càrrecs d’índole estatal.

Més enllà de votacions anecdòtiques, com la de Dixville Notch, un poblet de l’estat de New Hampshire on han votat sis persones, tant en este territori com en altres de la costa est el gran gruix de centres ha obert les portes a les 6.00 (hora local).

Així, estats com ara Connecticut, Nova York, Maine o Virgínia inauguren unes eleccions en les quals els nord-americans no han hagut d’esperar necessàriament fins este dimarts, ja que han pogut exercir el dret a sufragi de manera anticipada mitjançant el vot presencial o per correu.

Les enquestes no donen un clar guanyador entre la demòcrata Kamala Harris i el republicà Donald Trump, que s’ho juguen tot als estats frontissa o ‘swing states’, que no s’inclinen per cap dels dos grans partits i oscil·len cada quatre anys en funció de les candidatures.

Els primers resultats ja se sabran a última hora de la vesprada (principis de la matinada a Espanya) i els mitjans actualitzaran les seves projeccions, en virtut de les quals el mapa s’anirà tenyint de roig o blau fins que un dels dos candidats aconseguisca el llindar de 270 compromissaris del Col·legi Electoral i siga proclamat virtual vencedor.

Anuncios

Últimes notícies

València inaugura el primer centre municipal veterinari per a colònies felines d’Espanya

València ha inaugurat el primer centre municipal d'Espanya dedicat en exclusiva a l'esterilització, atenció i cura dels més de 22.000 gats comunitaris que viuen a la ciutat.

La Comunitat Valenciana eleva un 5,9% l’arribada de turistes internacionals i el gasto creix un 4,7% fins a març

La Comunitat Valenciana rep 2,25 milions de turistes internacionals fins a març, un 5,9% més, i aconseguix un gasto de 2.872 milions, mentres Espanya marca nous rècords trimestrals i al març.

La Copa Faulconbridge inicia etapa com Challenger 175 i es prepara per al comiat de Baptista i Zapata

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 i nova data en el Club de Tenis València, en una edició marcada pel comiat de Roberto Bautista i Bernabé Zapata.

OceanFest torna a València amb una edició dedicada als ecosistemes polars

El Oceanogràfic de València celebra del 18 al 24 de maig la quarta edició de OceanFest, un festival que posa el focus en els ecosistemes polars amb art, divulgació i tallers familiars.

El València Basket es juga la vida en l’Eurolliga en la pista del Panathinaikos

El València Basket visita la pista del Panathinaikos obligat a guanyar per a seguir amb opcions en els quarts de final de l'Eurolliga, després de dos ajustes derrotes en el Roig Arena.

Ortí defén els servicis mínims i reclama compatibilitzar la vaga docent amb la protecció de l’alumnat

La Conselleria d'Educació negociarà els servicis mínims de la vaga indefinida del professorat des de l'escolta i el diàleg, amb l'objectiu de garantir el dret a la protesta sense comprometre l'atenció a l'alumnat, especialment el més vulnerable i el que afronta les PAU.

Pedro Martínez confia a allargar la sèrie davant Panathinaikos malgrat el 0-2

Pedro Martínez assumix l'escenari límit del València Basket en l'Eurolliga, però manté la confiança a guanyar en la pista del Panathinaikos i allargar la sèrie de quarts.

PP i Vox bloquegen la pròrroga de la comissió de la dana i el PSPV portarà el cas al Constitucional

PP i Vox impedixen ampliar la comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts, que conclourà este mes, i el PSPV anuncia un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional.