La jornada electoral arranca als Estats Units amb l’obertura dels primers col·legis a l’est

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Diversos estats de la costa est dels Estats Units (EUA) han obert a primera hora els col·legis electorals per a una jornada que s’allargarà fins a la matinada i en què estan en joc tant el control de la Casa Blanca com del Congrés, a més de càrrecs d’índole estatal.

Més enllà de votacions anecdòtiques, com la de Dixville Notch, un poblet de l’estat de New Hampshire on han votat sis persones, tant en este territori com en altres de la costa est el gran gruix de centres ha obert les portes a les 6.00 (hora local).

Així, estats com ara Connecticut, Nova York, Maine o Virgínia inauguren unes eleccions en les quals els nord-americans no han hagut d’esperar necessàriament fins este dimarts, ja que han pogut exercir el dret a sufragi de manera anticipada mitjançant el vot presencial o per correu.

Les enquestes no donen un clar guanyador entre la demòcrata Kamala Harris i el republicà Donald Trump, que s’ho juguen tot als estats frontissa o ‘swing states’, que no s’inclinen per cap dels dos grans partits i oscil·len cada quatre anys en funció de les candidatures.

Els primers resultats ja se sabran a última hora de la vesprada (principis de la matinada a Espanya) i els mitjans actualitzaran les seves projeccions, en virtut de les quals el mapa s’anirà tenyint de roig o blau fins que un dels dos candidats aconseguisca el llindar de 270 compromissaris del Col·legi Electoral i siga proclamat virtual vencedor.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.