La jutgessa alça el secret de diverses peces del cas Azud

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La titular del Jutjat d’Instrucció número 13 de València ha decretat l’aixecament del secret de sumari de diverses peces del conegut com a cas Azud, en el qual s’investiguen presumptes ‘mossegades’ a canvi d’adjudicacions d’obra pública en diferents administracions valencianes.

En una interlocutòria d’este divendres consultat per Europa Press, la jutgessa recorda que el 14 d’agost es va acordar la pròrroga del secret d’actuacions en diverses peces, com les número 2,3, 4, 5 i 6.

Una vegada practicades determinades diligències «amb èxit», apunta, «no hi ha raó alguna pel qual haja de continuar-se la causa sota el secret sumarial parcial», per la qual cosa procedix alçar el secret.

La magistrada mana informar de la resolució a les parts, a les quals se citarà perquè, pròximament, tinguen accés a la documentació.

La macrocausa investiga presumptes ‘mossegades’ a canvi d’adjudicacions d’obra pública de l’Ajuntament de València en època de l’exalcaldesa del PP Rita Barberá per part d’empreses adjudicatàries que haurien realitzat factures fictícies, així com suposades irregularitats en el finançament del PSPV en les eleccions del 2007 i 2008.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.