La jutgessa alça el secret de diverses peces del cas Azud

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La titular del Jutjat d’Instrucció número 13 de València ha decretat l’aixecament del secret de sumari de diverses peces del conegut com a cas Azud, en el qual s’investiguen presumptes ‘mossegades’ a canvi d’adjudicacions d’obra pública en diferents administracions valencianes.

En una interlocutòria d’este divendres consultat per Europa Press, la jutgessa recorda que el 14 d’agost es va acordar la pròrroga del secret d’actuacions en diverses peces, com les número 2,3, 4, 5 i 6.

Una vegada practicades determinades diligències “amb èxit”, apunta, “no hi ha raó alguna pel qual haja de continuar-se la causa sota el secret sumarial parcial”, per la qual cosa procedix alçar el secret.

La magistrada mana informar de la resolució a les parts, a les quals se citarà perquè, pròximament, tinguen accés a la documentació.

La macrocausa investiga presumptes ‘mossegades’ a canvi d’adjudicacions d’obra pública de l’Ajuntament de València en època de l’exalcaldesa del PP Rita Barberá per part d’empreses adjudicatàries que haurien realitzat factures fictícies, així com suposades irregularitats en el finançament del PSPV en les eleccions del 2007 i 2008.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc a Alacant per pluges que poden superar 100 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit l'avís groc per ruixats intensos a l'interior i litoral sud d'Alacant, amb llindars que localment podrien depassar 100 l/m² en 12 hores. També hi ha avís en el litoral nord alacantí i en el sud de València per acumulats menors.

Mor un vianant atropellat en la CV-800 a Xixona

Un vianant ha mort després de ser atropellat en la CV-800, a l'altura del km 25,5 en el terme de Xixona. El succés es va produir a les 19.10 hores d'ahir, segons la DGT.

Troben cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat de matinada en una planta de reciclatge del polígon Font del Pitxer, a Paterna. Les primeres perquisicions han descartat indicis de criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.

Sis comunitats en alerta per neu, pluja, vent i temporal amb Andalusia en nivell taronja

Andalusia activa el nivell taronja per nevades a Granada, mentres Balears, Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Canàries mantenen avisos grocs per pluja, neu, vent i mala mar. S'esperen ruixats forts en l'est i acumulacions de neu en cotes mitjanes i altes.

Investiguen a un motorista per circular a 186 km/h en una via de 90 a Requena

La Guàrdia Civil investiga a un conductor de 35 anys detectat a 186 km/h en la N-330, limitada a 90. Se li atribuïx un delicte contra la seguretat viària.

Pluges fortes este dimarts i descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts molt nuvolós, amb ruixats que podran ser forts i persistents a Alacant i un descens de les màximes. El dimecres les precipitacions tendiran a remetre des del migdia.

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.