La jutgessa alça el secret de diverses peces del cas Azud

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La titular del Jutjat d’Instrucció número 13 de València ha decretat l’aixecament del secret de sumari de diverses peces del conegut com a cas Azud, en el qual s’investiguen presumptes ‘mossegades’ a canvi d’adjudicacions d’obra pública en diferents administracions valencianes.

En una interlocutòria d’este divendres consultat per Europa Press, la jutgessa recorda que el 14 d’agost es va acordar la pròrroga del secret d’actuacions en diverses peces, com les número 2,3, 4, 5 i 6.

Una vegada practicades determinades diligències “amb èxit”, apunta, “no hi ha raó alguna pel qual haja de continuar-se la causa sota el secret sumarial parcial”, per la qual cosa procedix alçar el secret.

La magistrada mana informar de la resolució a les parts, a les quals se citarà perquè, pròximament, tinguen accés a la documentació.

La macrocausa investiga presumptes ‘mossegades’ a canvi d’adjudicacions d’obra pública de l’Ajuntament de València en època de l’exalcaldesa del PP Rita Barberá per part d’empreses adjudicatàries que haurien realitzat factures fictícies, així com suposades irregularitats en el finançament del PSPV en les eleccions del 2007 i 2008.

Últimes notícies

Ximo Puig assenyala a Diana Morant com la candidata capaç de donar la volta a la Comunitat Valenciana

Ximo Puig destaca a Diana Morant com la dirigent capaç de revertir la situació econòmica i social de la Comunitat Valenciana i subratlla que el seu lideratge partix del PSPV i no del càrrec de ministra.

PP i Vox bloquegen en Les Corts la tramitació de la taxa turística proposada per l’oposició

PP i Vox s'oposen en Les Corts a tramitar les proposicions de llei de PSPV i Compromís per a implantar la taxa turística en la Comunitat Valenciana, reobrint el debat polític sobre com finançar l'impacte del turisme.

Javi Guerra arriba al final de la temporada en el seu millor moment al València

Javi Guerra afronta l'últim partit de Lliga després de completar la seua millor temporada amb el València, amb més protagonisme, gols i assistències decisives.

El síndic del PSPV tanca files amb Zapatero i qüestiona l’actuació de part de la Justícia

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, defén la trajectòria de José Luis Rodríguez Zapatero malgrat la seua imputació pel cas Plus ultra i denúncia un tracte judicial diferent segons el partit afectat.

El PP veu la imputació de Zapatero com una maçada per al socialisme valencià i per a Morant

Nando Pastor (PP) considera que la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero colpeja de ple al socialisme valencià i debilita el lideratge de Diana Morant, mentres Vox parla d'un fet molt greu lligat al rescat de Plus ultra.

Detinguts a València per forçar a diverses dones a prostituir-se amb coaccions i amenaces

La Policia Nacional ha detingut a València a una regent d'una casa de cites i a un home que forçava a la seua esposa a prostituir-se, els dos acusats d'explotar a dones mitjançant coaccions i amenaces.

Baldoví veu punts foscos en la imputació de Zapatero pel cas Plus ultra

Joan Baldoví afirma que la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus ultra li sembla lletja, detecta punts foscos en l'acte judicial i reclama explicacions i màxima transparència.

El Llevant es juga la permanència en l’última jornada 21 anys després

El Llevant necessita almenys un punt davant el Betis en La Cartoixa per a assegurar la permanència en Primera i evitar un desenllaç com el descens de 2005.