La Policia Nacional obri expedient disciplinari a l’agent que va colpejar per l’esquena a una docent a València

La Policia Nacional ha iniciat el procediment per a obrir un expedient disciplinari a l’agent que el diumenge va colpejar per l’esquena a una docent que participava en una protesta en defensa de l’educació pública davant la Conselleria d’Educació, en el context de la vaga indefinida del professorat de la Comunitat Valenciana. L’actuació del policia va quedar registrada en vídeos que s’han difós en xarxes socials i ha provocat una forta polèmica sobre l’ús de la força en el control de manifestacions.

Segons ha informat la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana, la dona agredida ha presentat una denúncia pels fets. En les gravacions s’aprecia com camina d’esquena per la calçada quan un agent de la Policia Nacional, amb casc i material antidisturbis, corre cap a ella i l’espenta amb la porra per l’esquena, la qual cosa provoca que caiga bruscament al sòl. La seqüència ha generat indignació entre els col·lectius educatius i entre les persones que van participar en la protesta, que consideren injustificable el colp al no apreciar-se una actitud violenta per part de la docent en les imatges difoses.

Reacció de la Delegacion del Govern i dels sindicats

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, i el subdelegat del Govern a València, José Rodríguez Jurado, han mantingut este dilluns una reunió amb els sindicats convocants de la vaga indefinida del professorat. La trobada s’ha produït en plena escalada de tensió, amb les negociacions entre les organitzacions sindicals majoritàries (STEPV, CCOO i UGT) i la Conselleria d’Educació en punt mort després de diverses setmanes de mobilitzacions i sense un acord que pose fi al conflicte.

Els representants sindicals han acudit a la reunió amb la Delegació del Govern per a traslladar el seu malestar per l’actuació policial i exigir que es depuren responsabilitats. L’obertura de l’expedient disciplinari s’interpreta com l’inici d’un procés intern per a esclarir l’ocorregut, prendre declaració a l’agent i analitzar si s’ha vulnerat el protocol d’actuació en manifestacions. Este tipus d’expedients pot desembocar en diferents sancions, des d’amonestacions fins a castics més greus, en funció de la gravetat que es determine en la investigació.

Pilar Bernabé ja havia avançat la seua postura el diumenge en un missatge publicat en la xarxa social X, en el qual qualificava d’inacceptable el vídeo difós. En eixe missatge assenyalava que s’investigarien els fets per a depurar responsabilitats, donant a entendre que no es considera adequada la conducta de l’agent. La difusió massiva de les imatges ha accelerat la resposta institucional i ha situat l’incident com un dels focus del conflicte educatiu a València.

La vaga indefinida del professorat en la Comunitat Valenciana afronta ja la seua quarta setmana, amb un escenari de bloqueig entre les peticions dels sindicats i les propostes de la Conselleria d’Educació. Les protestes enfront del departament autonòmic s’han mantingut de forma sostinguda, i l’incident del diumenge ha afegit un nou element de tensió a una situació ja crispada, en obrir el debat sobre els límits de la intervenció policial en mobilitzacions que es desenrotllen en defensa de l’educació pública.

Últimes notícies

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.