5.1 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

La Premi Nacional de Dansa Rafaela Carrasco arriba al Teatre Principal de Castelló amb ‘Creaviva’

CASTELLÓ, 29 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), presenta, al Teatre Principal de Castelló aquest diumenge 1 de desembre a les 19.00 hores, a la premie Nacional de Dansa 2023, Rafaela Carrasco amb ‘Creaviva’.

La balladora i coreògrafa, coneguda per la seua investigació de la dansa i de l’actualització del flamenc, presenta un espectacle en el qual desitja mostrar la realitat dels autors en totes les facetes de creació d’una obra; des del començament d’un projecte fins a aconseguir el resultat final. L’obra està composta per una suite de nou peces.

L’espectacle ‘Creaviva’, que forma part de l’abonament de tardor del Principal, està dirigit pel poeta, dramaturg i actor espanyol Álvaro Tato, ha informat la Generalitat en un comunicat.

Les últimes entrades per a esta funció, amb preus entre els 3 i 20 euros, estan a la venda en la web de l’IVC.

ZAGREB STRING QUARTET EN L’AUDITORI

D’altra banda, la sala de Càmera de l’Auditori de Castelló acollirà el diumenge 1 de desembre, a les 19.00 hores, el concert de càmera de la formació Zagreb String Quartet amb un programa compost per Obres d’Igor Kuljeric, Joseph Haydn i Felix Mendelssohn.

L’agrupació croata Zagreb String Quartet, fundada l’any 1919, està reconeguda internacionalment per l’extraordinària qualitat artística de les seues actuacions. Ha actuat en algunes de les sales més importants de tot el món a Estats Units, l’ex Unió Soviètica, Canadà, Austràlia, Nova Zelanda i Europa

Les entrades per a este concert tenen un preu de 10 euros. Poden adquirir-se en taquilles i en la web de l’IVC.

Últimes notícies

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.

Turisme i cultura impulsen els preparatius del primer eclipsi solar total en un segle

Les reserves per al 12 d'agost ja es noten en les zones de millor visibilitat i es multipliquen les iniciatives culturals i educatives. L'observació exigirà ubicacions amb horitzó buidat i protecció ocular adequada.

Detingut a Elx un pròfug reclamat per França per delictes sexuals contra menors

La Policia Nacional ha arrestat a Elx a un home de 37 anys buscat per França per delictes sexuals contra menors. Va ser localitzat en acudir a una comissaria per a tràmits i ha passat a l'Audiència Nacional.

Cel nuvolós i pluges a Castelló; màximes sense canvis este diumenge en la Comunitat Valenciana

Domingo amb nuvolositat i pluges a Castelló i altres trams del litoral, sense canvis en les màximes. El dilluns podran donar-se precipitacions fortes en el nord de Castelló i nevades en cotes altes.

Ensalada femenina i carn masculina: un estudi a Espanya i l’Equador confirma estereotips

Un estudi de la UPV a Espanya i l'Equador conclou que ensalades i fruites s'associen al femení i la carn al masculí. Els resultats apunten a estereotips que operen de manera inconscient i tenen implicacions en salut, màrqueting i I+D.

Ruibal i Fornals afermen al Betis a Europa amb un 2-0 al Vila-real

El Betis va firmar un 2-0 d'autoritat davant un Vila-real superat per la pressió i l'eficàcia. Ruibal i Fornals van marcar; Comesaña va ser expulsat en el 76.

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.