La revista valenciana ‘Camacuc’ guanya l’11 Premi Martí Gasull i Roig de Plataforma per la Llengua

BARCELONA/VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

La revista infantil valenciana ‘Camacuc’ ha rebut aquest dilluns l’11 Premi Martí Gasull i Roig de Plataforma per la Llengua en reconeixement a la seua «exemplaritat en la defensa de la llengua» catalana.

La publicació s’ha erigit com a guanyadora després d’una votació popular en la qual han participat unes 4.000 persones i en la qual s’ha imposat a la companyia teatral Dagoll Dagom i a la llibreria Quart Creixent, informa la Plataforma en un comunicat.

El director de la revista valenciana, Joan Escrivà, ha arreplegat el premi junt amb el seu pare i ha assegurat que seguiran «avant malgrat els intents de censura», i ha reivindicat que amb productes com ‘Camacuc’ molts xiquets es poden acostar al català.

‘Camacuc’ es va crear el 1984, es publica de forma bimensual i és una de les publicacions en català de les quals diversos ajuntaments valencians ha anul·lat la subscripció.

El premi s’ha lliurat en una gala al Teatre Poliorama de Barcelona en la qual també s’ha lliurat el Premi Especial del Jurado a l’editor Joan Vall i el Premi a la Innovació a la creadora de contingut Cèlia Espanya.

Últimes notícies

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.