La SGAE ret homenatge al compositor i director valencià Salvador Chuliá amb un concert

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El compositor i director valencià Salvador Chuliá serà homenatjat en la Sala SGAE Centre Cultural de València aquest divendres amb motiu del seu 80 aniversari.

En l’acte, a les 18.30 hores i amb entrada lliure,s’interpretaran una selecció d’obres compostes per Salvador Chuliá: ‘Adagio pour Maurice André’, ‘Pensamiento y añoranza’, ‘Díptico para Josu’ e ‘Introducción i polca’, segons ha informat la institució en un comunicat.

Per a això, eixiran a escena els músics Ernesto Chuliá (trompeta), Josu de Solaun (piano) i Miguel Ángel Gorreja (violí). Els presentarà el director de SGAE de la Comunitat Valenciana, Álvaro Oltra.

La sessió conclourà amb la presentació del llibre ‘Xicotetes cròniques a un Maestro’, en el qual una vintena de companys i amics (com Enrique García Asensio, Enrique Hernandis, Sergio Mengoad o Gustavo Bueno) comparteixen algunes de les seues vivències amb l’autor homenatjat. En finalitzar, es lliurarà una còpia del volum als assistents.

Nascut a Catarroja, el 1944, Salvador Chuliá Hernández és autor de més de 700 obres de les més dispars estètiques i estils. La seua música ha sigut interpretada en auditoris de tot el món per destacats intèrprets i formacions, i s’ha registrat en més d’una vintena d’àlbums, com a ‘Trobada entre dues estirps’, en el qual va participar el virtuós trompetista francés Maurice André.

Des de finals dels 70 va impartir Harmonia i Composició en el Conservatori Municipal de Música ‘José Iturbi’, que també va dirigir durant més de dues dècades i la Sala de les quals d’Orquestra porta el seu nom.

El seu llistat de premis i reconeixements és llarg; per exemple, el 2021 va rebre la clau de la Casa dels Autors de SGAE per les seues 50 anys com a soci de l’entitat, el 2015 l’Ajuntament de Catarroja li va nomenar Fill Predilecte de la localitat i el 2009 la M.I. Acadèmia de la Música Valenciana li va distingir com a Insigne de la Música Valenciana.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.