La SGAE ret homenatge al compositor i director valencià Salvador Chuliá amb un concert

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El compositor i director valencià Salvador Chuliá serà homenatjat en la Sala SGAE Centre Cultural de València aquest divendres amb motiu del seu 80 aniversari.

En l’acte, a les 18.30 hores i amb entrada lliure,s’interpretaran una selecció d’obres compostes per Salvador Chuliá: ‘Adagio pour Maurice André’, ‘Pensamiento y añoranza’, ‘Díptico para Josu’ e ‘Introducción i polca’, segons ha informat la institució en un comunicat.

Per a això, eixiran a escena els músics Ernesto Chuliá (trompeta), Josu de Solaun (piano) i Miguel Ángel Gorreja (violí). Els presentarà el director de SGAE de la Comunitat Valenciana, Álvaro Oltra.

La sessió conclourà amb la presentació del llibre ‘Xicotetes cròniques a un Maestro’, en el qual una vintena de companys i amics (com Enrique García Asensio, Enrique Hernandis, Sergio Mengoad o Gustavo Bueno) comparteixen algunes de les seues vivències amb l’autor homenatjat. En finalitzar, es lliurarà una còpia del volum als assistents.

Nascut a Catarroja, el 1944, Salvador Chuliá Hernández és autor de més de 700 obres de les més dispars estètiques i estils. La seua música ha sigut interpretada en auditoris de tot el món per destacats intèrprets i formacions, i s’ha registrat en més d’una vintena d’àlbums, com a ‘Trobada entre dues estirps’, en el qual va participar el virtuós trompetista francés Maurice André.

Des de finals dels 70 va impartir Harmonia i Composició en el Conservatori Municipal de Música ‘José Iturbi’, que també va dirigir durant més de dues dècades i la Sala de les quals d’Orquestra porta el seu nom.

El seu llistat de premis i reconeixements és llarg; per exemple, el 2021 va rebre la clau de la Casa dels Autors de SGAE per les seues 50 anys com a soci de l’entitat, el 2015 l’Ajuntament de Catarroja li va nomenar Fill Predilecte de la localitat i el 2009 la M.I. Acadèmia de la Música Valenciana li va distingir com a Insigne de la Música Valenciana.

Últimes notícies

Rovira reclama a Arcadi España un fons d’anivellament transitori per a la Comunitat Valenciana

Rovira exigix al nou ministre d'Hisenda, Arcadi España, un fons d'anivellament transitori i major sensibilitat amb l'infrafinançament de la Comunitat Valenciana.

Cristhian Mosquera entra en la història del futbol alacantí amb el seu debut amb Espanya

El central de l'Arsenal Cristhian Mosquera s'estrena amb la selecció espanyola absoluta davant Sèrbia i es convertix en el quinzé futbolista nascut a la província d'Alacant que vist la samarreta nacional.

El Vila-real s’acosta a la seua tercera temporada amb més de vint triomfs en Lliga

El Vila-real afronta el tram final de la temporada amb 18 triomfs després de 29 jornades i té a tir superar les vint victòries en Lliga per tercera vegada en la seua història.

El València Basket busca afermar la segona plaça en la seua visita a Burgos

El València Basket visita la pista del Recol·lectes Burgos per a defendre la seua segona plaça en la Lliga Endesa després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i amb diverses baixes sensibles en el perímetre.

Mónica Oltra anuncia la seua volta per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia que tornarà a la primera línia política i es postularà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, en el seu primer gran acte públic després de l'obertura de juí oral.

Pérez Llorca reunix els sectors econòmics valencians per l’impacte de la guerra de l’Iran

El president de la Generalitat valenciana convoca una trobada extraordinària amb empresaris, sindicats i cambres per a acordar mesures enfront dels efectes de la guerra de l'Iran sobre el teixit productiu.

Sancionat un taller clandestí descobert en una nau industrial de Carlet

La Guàrdia Civil ha destapat un taller mecànic clandestí en una nau industrial de Carlet sense llicències, sense assegurança i amb greus deficiències ambientals i de seguretat.

Els càmpings valencians freguen el ple per Setmana Santa amb fins a un 90% d’ocupació

Els càmpings de la Comunitat Valenciana preveuen entre un 85 i un 90% d'ocupació per Setmana Santa, amb especial demanda de bungalows i opcions de glamping.