La SGAE ret homenatge al compositor i director valencià Salvador Chuliá amb un concert

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El compositor i director valencià Salvador Chuliá serà homenatjat en la Sala SGAE Centre Cultural de València aquest divendres amb motiu del seu 80 aniversari.

En l’acte, a les 18.30 hores i amb entrada lliure,s’interpretaran una selecció d’obres compostes per Salvador Chuliá: ‘Adagio pour Maurice André’, ‘Pensamiento y añoranza’, ‘Díptico para Josu’ e ‘Introducción i polca’, segons ha informat la institució en un comunicat.

Per a això, eixiran a escena els músics Ernesto Chuliá (trompeta), Josu de Solaun (piano) i Miguel Ángel Gorreja (violí). Els presentarà el director de SGAE de la Comunitat Valenciana, Álvaro Oltra.

La sessió conclourà amb la presentació del llibre ‘Xicotetes cròniques a un Maestro’, en el qual una vintena de companys i amics (com Enrique García Asensio, Enrique Hernandis, Sergio Mengoad o Gustavo Bueno) comparteixen algunes de les seues vivències amb l’autor homenatjat. En finalitzar, es lliurarà una còpia del volum als assistents.

Nascut a Catarroja, el 1944, Salvador Chuliá Hernández és autor de més de 700 obres de les més dispars estètiques i estils. La seua música ha sigut interpretada en auditoris de tot el món per destacats intèrprets i formacions, i s’ha registrat en més d’una vintena d’àlbums, com a ‘Trobada entre dues estirps’, en el qual va participar el virtuós trompetista francés Maurice André.

Des de finals dels 70 va impartir Harmonia i Composició en el Conservatori Municipal de Música ‘José Iturbi’, que també va dirigir durant més de dues dècades i la Sala de les quals d’Orquestra porta el seu nom.

El seu llistat de premis i reconeixements és llarg; per exemple, el 2021 va rebre la clau de la Casa dels Autors de SGAE per les seues 50 anys com a soci de l’entitat, el 2015 l’Ajuntament de Catarroja li va nomenar Fill Predilecte de la localitat i el 2009 la M.I. Acadèmia de la Música Valenciana li va distingir com a Insigne de la Música Valenciana.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU