La SGAE ret homenatge al compositor i director valencià Salvador Chuliá amb un concert

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El compositor i director valencià Salvador Chuliá serà homenatjat en la Sala SGAE Centre Cultural de València aquest divendres amb motiu del seu 80 aniversari.

En l’acte, a les 18.30 hores i amb entrada lliure,s’interpretaran una selecció d’obres compostes per Salvador Chuliá: ‘Adagio pour Maurice André’, ‘Pensamiento y añoranza’, ‘Díptico para Josu’ e ‘Introducción i polca’, segons ha informat la institució en un comunicat.

Per a això, eixiran a escena els músics Ernesto Chuliá (trompeta), Josu de Solaun (piano) i Miguel Ángel Gorreja (violí). Els presentarà el director de SGAE de la Comunitat Valenciana, Álvaro Oltra.

La sessió conclourà amb la presentació del llibre ‘Xicotetes cròniques a un Maestro’, en el qual una vintena de companys i amics (com Enrique García Asensio, Enrique Hernandis, Sergio Mengoad o Gustavo Bueno) comparteixen algunes de les seues vivències amb l’autor homenatjat. En finalitzar, es lliurarà una còpia del volum als assistents.

Nascut a Catarroja, el 1944, Salvador Chuliá Hernández és autor de més de 700 obres de les més dispars estètiques i estils. La seua música ha sigut interpretada en auditoris de tot el món per destacats intèrprets i formacions, i s’ha registrat en més d’una vintena d’àlbums, com a ‘Trobada entre dues estirps’, en el qual va participar el virtuós trompetista francés Maurice André.

Des de finals dels 70 va impartir Harmonia i Composició en el Conservatori Municipal de Música ‘José Iturbi’, que també va dirigir durant més de dues dècades i la Sala de les quals d’Orquestra porta el seu nom.

El seu llistat de premis i reconeixements és llarg; per exemple, el 2021 va rebre la clau de la Casa dels Autors de SGAE per les seues 50 anys com a soci de l’entitat, el 2015 l’Ajuntament de Catarroja li va nomenar Fill Predilecte de la localitat i el 2009 la M.I. Acadèmia de la Música Valenciana li va distingir com a Insigne de la Música Valenciana.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.