12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

La SGAE ret homenatge al compositor i director valencià Salvador Chuliá amb un concert

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El compositor i director valencià Salvador Chuliá serà homenatjat en la Sala SGAE Centre Cultural de València aquest divendres amb motiu del seu 80 aniversari.

En l’acte, a les 18.30 hores i amb entrada lliure,s’interpretaran una selecció d’obres compostes per Salvador Chuliá: ‘Adagio pour Maurice André’, ‘Pensamiento y añoranza’, ‘Díptico para Josu’ e ‘Introducción i polca’, segons ha informat la institució en un comunicat.

Per a això, eixiran a escena els músics Ernesto Chuliá (trompeta), Josu de Solaun (piano) i Miguel Ángel Gorreja (violí). Els presentarà el director de SGAE de la Comunitat Valenciana, Álvaro Oltra.

La sessió conclourà amb la presentació del llibre ‘Xicotetes cròniques a un Maestro’, en el qual una vintena de companys i amics (com Enrique García Asensio, Enrique Hernandis, Sergio Mengoad o Gustavo Bueno) comparteixen algunes de les seues vivències amb l’autor homenatjat. En finalitzar, es lliurarà una còpia del volum als assistents.

Nascut a Catarroja, el 1944, Salvador Chuliá Hernández és autor de més de 700 obres de les més dispars estètiques i estils. La seua música ha sigut interpretada en auditoris de tot el món per destacats intèrprets i formacions, i s’ha registrat en més d’una vintena d’àlbums, com a ‘Trobada entre dues estirps’, en el qual va participar el virtuós trompetista francés Maurice André.

Des de finals dels 70 va impartir Harmonia i Composició en el Conservatori Municipal de Música ‘José Iturbi’, que també va dirigir durant més de dues dècades i la Sala de les quals d’Orquestra porta el seu nom.

El seu llistat de premis i reconeixements és llarg; per exemple, el 2021 va rebre la clau de la Casa dels Autors de SGAE per les seues 50 anys com a soci de l’entitat, el 2015 l’Ajuntament de Catarroja li va nomenar Fill Predilecte de la localitat i el 2009 la M.I. Acadèmia de la Música Valenciana li va distingir com a Insigne de la Música Valenciana.

Últimes notícies

L’Aeroport de València tanca 2025 amb rècord de 11,8 milions de passatgers

L'Aeroport de València ha tancat 2025 amb 11,8 milions de passatgers, un 9,6% més, i 93.110 vols. El mercat internacional va suposar tres de cada quatre viatgers.

El Vila-real va guanyar quatre i va empatar una en els seus sis ultimes visites al Betis

El Vila-real visita el Villamarín en la jornada 20 amb una ratxa recent molt favorable: quatre victòries i un empat en sis eixides. La ultima derrota va ser en 2022-23.

El PSPV acusa a Mompó d’atribuir-se assoliments en la reconstrucció del clavegueram sufragada pel Govern

El PSPV ha acusat a Vicent Mompó d'atribuir-se un lideratge en la reconstrucció del clavegueram danyat per la DANA malgrat que el finançament és íntegre del Govern. Sosté que la Diputació només presta assistència tècnica i amb retard.

La comissió de la DANA en el Congrés preveu citar a Feijóo el 27 de gener

PSOE i Sumar, amb majoria en la taula, impulsen la citació de Feijóo per a explicar quina informació va rebre sobre la DANA i les seues declaracions posteriors. La data prevista és el 27 de gener, pendent de confirmació formal.

Sindicats sanitaris exigixen diàleg i compliment d’acords a València

Satse, CCOO, UGT, CSIF, Intersindical Salut-IV i Simap es concentren de nou davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar el bloqueig negociador. Reclamen implantar la jornada de 35 hores i reactivar pactes paralitzats, i avisen de més mobilitzacions si no hi ha avanços.

Schareina guanya la novena etapa de motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Schareina s'ha adjudicat la novena etapa de motos del Dakar 2026, primera part de la marató. Sanders ha recuperat el lideratge i Benavides ha caigut al tercer després de cedir més d'11 minuts.

Schareina guanya l’etapa 9 del Dakar 2026 en motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Tosha Schareina s'ha imposat en la novena etapa de motos del Ral·li Dakar 2026, primera mitat de la marató. Daniel Sanders recupera el lideratge i Benavides cau a tercer.

La sinistralitat laboral deixa 77 morts en la Comunitat Valenciana fins a novembre, 26 menys

Els accidents laborals van causar 77 morts en la Comunitat Valenciana entre gener i novembre de 2025, 26 menys que un any abans. A Espanya, el balanç va ser de 686 morts i també va descendir.