La SGAE ret homenatge al compositor i director valencià Salvador Chuliá amb un concert

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El compositor i director valencià Salvador Chuliá serà homenatjat en la Sala SGAE Centre Cultural de València aquest divendres amb motiu del seu 80 aniversari.

En l’acte, a les 18.30 hores i amb entrada lliure,s’interpretaran una selecció d’obres compostes per Salvador Chuliá: ‘Adagio pour Maurice André’, ‘Pensamiento y añoranza’, ‘Díptico para Josu’ e ‘Introducción i polca’, segons ha informat la institució en un comunicat.

Per a això, eixiran a escena els músics Ernesto Chuliá (trompeta), Josu de Solaun (piano) i Miguel Ángel Gorreja (violí). Els presentarà el director de SGAE de la Comunitat Valenciana, Álvaro Oltra.

La sessió conclourà amb la presentació del llibre ‘Xicotetes cròniques a un Maestro’, en el qual una vintena de companys i amics (com Enrique García Asensio, Enrique Hernandis, Sergio Mengoad o Gustavo Bueno) comparteixen algunes de les seues vivències amb l’autor homenatjat. En finalitzar, es lliurarà una còpia del volum als assistents.

Nascut a Catarroja, el 1944, Salvador Chuliá Hernández és autor de més de 700 obres de les més dispars estètiques i estils. La seua música ha sigut interpretada en auditoris de tot el món per destacats intèrprets i formacions, i s’ha registrat en més d’una vintena d’àlbums, com a ‘Trobada entre dues estirps’, en el qual va participar el virtuós trompetista francés Maurice André.

Des de finals dels 70 va impartir Harmonia i Composició en el Conservatori Municipal de Música ‘José Iturbi’, que també va dirigir durant més de dues dècades i la Sala de les quals d’Orquestra porta el seu nom.

El seu llistat de premis i reconeixements és llarg; per exemple, el 2021 va rebre la clau de la Casa dels Autors de SGAE per les seues 50 anys com a soci de l’entitat, el 2015 l’Ajuntament de Catarroja li va nomenar Fill Predilecte de la localitat i el 2009 la M.I. Acadèmia de la Música Valenciana li va distingir com a Insigne de la Música Valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diversos abastos causen 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna

Diversos abastos estan generant 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna, els dos sentit Barcelona. Alhora se sumen cues en A-7, V-30, V-21, CV-35, CV-36 i Pista de Silla.

Ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens este dilluns

Intervals nuvolosos i ruixats aïllats a primera hora en el litoral i al final del dia a l'interior. Les màximes pujaran i les mínimes a penes variaran.

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.